bloger-logo

מה זה בלוג

אנשים רבים מחפשים דרכים להרחיב את הנוכחות המקוונת שלהם, ולמרות שאחת האסטרטגיות הפופולריות ביותר היא השקת בלוג, לא כולם יודעים מהו בלוג ואיך לפתוח אחד.

כאשר הבלוגים הופיעו לראשונה בסביבות 1994, אנשים השתמשו בהם בעיקר כדי לחלוק את חייהם האישיים, כולל חוויותיהם ותחומי העניין שלהם. כעת, בלוגים הפכו לאסטרטגיית שיווק מקוונת חיונית לעסקים ולאחת מבחירות הקריירה הרווחיות ביותר עבור אנשים פרטיים.

הממשק של בלוגים השתנה משמעותית עם הזמן. בלוגרים יכולים כעת לשלב ווידג'טים ותוספים שונים בפלטפורמות שלהם, כגון עדכון מדיה חברתית, טופס יצירת קשר או פרופיל מחבר. במאמר זה תלמדו מה מייחד בלוג מאתר רגיל.

בלוג

למה משמש בלוג?

כאשר הבלוגים הופיעו לראשונה ברשת העולמית, המטרה שלהם הייתה בעיקר שימוש אישי, כגון שיתוף סיפורים, תחומי עניין ומחשבות. נסתכל על השימושים הנפוצים ביותר לבלוג:

לחנך אחרים ולבנות נוכחות מקוונת

בעוד שתפקוד הבלוג נשאר זהה, סוג התוכן מגוון יותר. בעוד שבלוגים רבים עדיין עובדים כמו יומנים מקוונים, חלקם התחילו לכתוב בלוגים כדי ללמד אחרים בנושא מסוים או כדי לבנות נוכחות מקצועית באינטרנט.

לדוגמה, דיוויד ווינר – מחבר אחד הבלוגים הוותיקים ביותר, Scripting News – מפרסם מאמרים על פיתוח תוכנה, מגמות טכנולוגיות וחיי היומיום בדפי האינטרנט האישיים שלו.

מצד שני, נטשה קרבצ'וק חולקת מתכונים והדרכות לשימוש בכלי מטבח ספציפיים בבלוג האוכל שלה, Natasha's Kitchen. הבלוג שלה הוא משאב מומלץ למתכונים, כולל אפשרויות לחגים וצמחוניות.

לעזור לעסק עם מודעות למותג

ארגונים ועסקים רבים משתמשים בבלוגים כחלק מאסטרטגיות שיווק התוכן שלהם [1] כדי להגביר את המודעות למותג ולהגדיל את ההמרות. תוכן הבלוג של העסק מתמקד בדרך כלל במידע הקשור לתעשייה שעשוי לעניין את שוק היעד שלו. לעתים קרובות, צוות כותבים מנהל את הבלוג במקום מנהל יחיד.

כדי לקדם תוכניות ולמשוך מבקרים

לדוגמה, עסקים רבים יוצרים בלוגים כדי לקדם את התוכניות שלהם בתקווה למשוך יותר מבקרים ומובילים. אנו רואים זאת לעתים קרובות עם מוסדות חינוך שבהם הם מנסים למשוך יותר תלמידים להירשם לתוכניות שלהם.

הבלוג Bruin של UCLA הוא דוגמה מצוינת לנוהג זה. הוא מספר את סיפוריהם של סטודנטים מרקעים ומגמות שונות ומראה כיצד החיים בקמפוס, כולל אירועים וארגוני סטודנטים. אז אנשים שמבקרים בבלוג שלהם נאלצים להירשם ולהצטרף לתוכנית שלהם.

בלוגים

מה הופך בלוג לגדול?

אם אתה מתכנן ליצור בלוג משלך, כדאי לדעת מה הופך בלוג למצוין מלכתחילה. בדרך כלל, אתה יכול לצפות למצוא את האלמנטים הבאים בבלוגים מצליחים:

  • תוכן בלוג איכותי. התוכן צריך להפגין מומחיות, סמכותיות ואמינות (EAT). חשוב גם להשתמש בשפה קלה להבנה ובפורמט כדי להפוך את הפוסט לבלוג לעיכול.
  • כותרות מזמינות. אלה חושפים על מה התוכן ועוזרים למשוך מבקרים לתוכן, שכן כ-80% מהאנשים ילחצו על תוצאות מנוע החיפוש אם הכותרות מושכות.
  • תוכן המתעדכן באופן קבוע. לוח זמנים לפרסום קבוע עוזר לאנשים לדעת מתי לבקר בבלוג לתוכן חדש. מנועי החיפוש גם נותנים עדיפות לתוכן רענן ועדכני, ומסייעים בהגדלת הדירוגים והתנועה לאתר.
  • מעורבות קורא פעילה. זה מתייחס לכל סוג של פעולה שקוראים נוקטים בעת ביקור בבלוג, כגון קריאת המאמר מתחילתו ועד סופו, השארת תגובות ושיתוף הפוסט בבלוג בפרופילי המדיה החברתית שלהם.
  • ממשק משתמש טוב (UI). בלוג זקוק לעיצוב אינטרנט אסתטי כדי ליצור רושם ראשוני בלתי נשכח, כולל פריסה, טיפוגרפיה ואייקונים. בעלי בלוגרים צריכים גם להבטיח שהעיצוב יהיה פשוט, אינטואיטיבי ועקבי לאורך כל הבלוג.
  • חווית משתמש חלקה (UX). מלבד עיצוב אטרקטיבי, לבלוגים מעולים יש בדרך כלל חווית דף חלקה מכיוון שהוא מרכיב חשוב באופטימיזציה למנועי חיפוש של בלוגים (SEO). זה כולל ידידותיות לנייד, HTTPS ומהירות טעינה.

7 סוגי בלוגים

כעת, לאחר שלמדת את ההגדרה של בלוגים ומה הופך בלוג למצליח, בואו נדון בשבעת סוגי הבלוגים הנפוצים.

  • בלוג אישי. סוג זה של בלוג עובד בדרך כלל כמו יומן מקוון שבו הבלוגר חולק דעות, לרוב לא מכוון להגיע לקהל יעד או למכור פריט. בלוגים אישיים יכולים לדון בנושאים שונים, מאירועים משפחתיים ורפלקציה עצמית ועד פרויקטים בעבודה.
  • בלוג נישה. מספק מידע על נושא מסוים, בדרך כלל קשור לתשוקותיו, הכישורים והידע של הבלוגר. דוגמאות לסוג בלוג זה כוללות בלוגי ספרים, בלוגי אוכל ובלוגי סגנון חיים.
  • בלוג מולטימדיה. הוא משתמש בפורמט בלוג אך מפרסם תוכן מולטימדיה, כמו סרטונים ופודקאסטים, במקום פוסטים כתובים. זה גם כולל בדרך כלל את סיכום הסרטון או הפודקאסט, תוכן העניינים וציטוטים חיוניים.
  • בלוג חדשות. התוכן בבלוג זה מתמקד בהתרחשויות האחרונות ובמהדורות חדשות בתעשייה ספציפית. בניגוד לבלוגים אחרים, בלוגי חדשות בדרך כלל אינם כוללים דעות או תוכן אישי.
  • בלוג חברה או עסקי. מטרתו העיקרית היא פרסום תוכן רלוונטי לענף החברה או עדכון שוק היעד לגבי כל שינוי בעסקיה. זה יכול להיות קטע באתר של חברה או אתר עצמאי.
  • בלוג שותפים. בלוג המבוסס על שיווק שותפים – הפרקטיקה של קידום מוצרים ושירותים של צד שלישי. בעלי בלוג שותפים יקבלו עמלה כאשר מישהו ירכוש מהקישורים המותאמים אישית שלו. מאמרים טיפוסיים בבלוג זה כוללים סקירות על מוצרים ורשימות "הכי טובות".
  • בלוג הפוך. ידועים גם כבלוגים קבוצתיים, מחברים מרובים יוצרים פוסטים בבלוג בנושאים קשורים ובעל הבלוג הוא זה שמגהה ומפרסם תוכן.
בלוג

חלק מהבלוגים מתמקדים בקטגוריה ספציפית, אבל אפשר גם לבלוג לשלב כמה סוגים.

מה ההבדל בין בלוג לאתר?

בלוגים פועלים להצגת תוכן חדש – תוכן שמתעדכן לעתים קרובות. בינתיים, אתרים מסורתיים מספקים מידע סטטי על אדם, קבוצה או נושא. התוכן העיקרי מורכב מדפי אינטרנט המודיעים למבקרים על שירותי הכתיבה והעריכה של החברה, שנותרו ללא שינוי לאורך זמן.

בינתיים, למדור הבלוגים נוספו פוסטים חדשים בבלוג מדי כמה ימים כדי לחנך את הקוראים לגבי כתיבת ספרים והוצאה לאור. הבלוג מציע באופן אוטומטי עדכונים תכופים יותר מאשר הסעיפים האחרים, כמו דפי אודות ואפליקציות. לפוסטים בבלוג יש בדרך כלל קטע תגובות שבו הקוראים והמחבר מעורבים – דרך מצוינת לקבל משוב ולטפח מערכת יחסים אישית עם מבקרים. עם זאת, קטע הערות אינו נפוץ עבור דף אינטרנט טיפוסי מכיוון שהוא בדרך כלל לא מעודד מעורבות קהל.

לבלוגים יש לעתים קרובות גם סינדיקציה פשוטה מובנית (פיד RSS), קישור ששולח תוכן לדפדפן אינטרנט או לאפליקציית קורא הזנות כמו Google Reader. מבקרים יכולים להירשם להזנת ה-RSS של הבלוג שלך ולקבל עדכונים בכל פעם שאתה מפרסם פוסט בבלוג. משווקים דיגיטליים מחברים לעתים קרובות את הזנת ה-RSS של הבלוג שלהם להתראות דחיפה באינטרנט או לניוזלטרים באימייל כדי ליידע את המנויים על פוסטים אחרונים והכרזות על מוצרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן