מחפש טיפים לבלוגים כדי לתת לעצמך את ההזדמנות הטובה ביותר ליצור בלוג מצליח? כבלוגר חדש, אתה רוצה להימנע מלהיות המום. להיות המום יכול להיות ההבדל בין בלוג טוב שקיים רק בראש שלך לבין בלוג מלא בתוכן נהדר שאתה יכול להסתכל עליו בגאווה, לחשוב, "אני יצרתי את זה." מסיבה זו, במקום באזיליון פריצות ואסטרטגיות, אנו הולכים להתמקד בטיפים לבלוגים קלים לביצוע ואיכותיים.
בואו נתחיל!
1. בחר נישה בצומת של אהבה וכסף
כדי להפוך לבלוגר מצליח, ערמו את הסיכויים לטובתכם על ידי בחירת נישה פופולרית שאתם אוהבים לכתוב עליה – כזו עם תחרות בריאה וגם דרך ברורה למונטיזציה. ייתכן שיהיה לכם קשה להתחייב לנתיב אחד, במיוחד אם אתם מתעניינים בנישות או נושאים מרובים.

הנה כמה שאלות לצמצום התחום.
- האם זה נושא עם הרבה תנועת חיפוש אורגנית? אתה רוצה להיות ייחודי בתוכן שאתה יוצר, לא בנושא שאתה כותב עליו. אז ראשית, אשר שלנישה יש הרבה קוראים מתעניינים. אחרת, אתה יכול לשכוח לייצר רווח מהבלוג שלך בהמשך הדרך.
- האם יש תחרות? חפש בלוגים ומשפיענים קיימים בנושא שלך, מה שמעיד על שוק בר קיימא. .
- זה נושא שאתה נהנה ממנו?
- יש לך ניסיון בעבודה או בחיים הקשורים לנישה שלך? אוהבים לחקור את העולם? בלוג טיולים יכול להיות כיף. האם אתה מומחה ברשתות חברתיות כמו לינקדאין או פינטרסט? האם יש לך רקע בשיווק דיגיטלי שיכול לתת לך יתרון?
- האם יש דרך להרוויח כסף עם הנושא שלך? איך בלוגים אחרים בתחום הזה מרוויחים כסף? כתיבת בלוג היא עבודה קשה, אז ודא שיש דרך לייצר רווח מהבלוג שלך לפני שתתחיל.
אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על מה זה בלוג כאן.
2. הבן את הקהל שלך
הצלחת התוכן שלך תלויה באיזו מידה אתה מבין את הקהל שלך. כאשר אתה מבין את הקהל שלך, אתה יכול ליצור איתו קשר חזק. השתמש בשפה שהם משתמשים, כדי להראות שאתה מקורב ושאתה מבין אותם.
תוכן איכותי המהדהד עם הקהל שלך ושומר אותו באתר שלך הוא אבן היסוד של כל אסטרטגיית תוכן נבונה. אחרי הכל, אם אתה לא מבין את הרצונות והצרכים של הקוראים, ייתכן שקטע התוכן שלך לא יהיה שימושי או רלוונטי עבורם. הם יקפצו לבלוג הבא.
ראשית, קבע מי הם קוראי היעד שלך. ואז חקרו אותם. איזה בלוגים הם קוראים? לאילו פודקאסטים הם מאזינים? הכירו את האתגרים שלהם או את המטרות שלהם וכיצד התוכן שלכם יכול לעזור לפתור את הבעיות שלהם.
3. בחר את פלטפורמת הבלוגים הנכונה
מהי פלטפורמת הבלוגים ה"נכונה" להשתמש בה? זה תלוי. אתה כותב בלוג בשביל הכיף? כתחביב? האם אתה בודק את זה כדי לראות אם עניין הבלוגים הזה יישאר? לאחר מכן חפש אפשרויות חינמיות.
אחת האפשרויות החינמיות הטובות ביותר היא ליצור חשבון במדיום. זה לא רק בחינם, אלא גם פשוט מאוד. ועם יותר מ-60 מיליון קוראים חודשיים ייחודיים, אין צורך להניע תנועה! אז, התחל כאן קודם.
אם אתה באמת רוצה אתר אינטרנט, לוורדפרס יש תוכנית חינמית. אם אתה מתכנן לכתוב בלוג כעסק, אז תרצה אתר לאירוח עצמי באמצעות WordPress.org. זה יעלה כסף, אבל הבלוג החדש שלך ייראה הרבה יותר מקצועי.
4. פחות זה יותר: בחר פלאגינים חכמים
וורדפרס היא חזקה, אבל היא לא יכולה לכלול כל תכונה שכולם רוצים. גם לא היית רוצה שזה יעשה את זה – זה יגרום לתוכנה להיות נפוחה ועגלה, שזה דיבור חנון לאיטי ולא אמין. במקום זאת, כאשר אתה רוצה פונקציונליות נוספת בוורדפרס, תוספים [1] יכולים לשרת את הצרכים שלך.
תוספים הם חלקי קוד תוכנה שתוכל להוסיף לאתר הוורדפרס שלך. רבים מהם בחינם עבור רמות שירות בסיסיות, עם תוספות פרימיום זמינות. רק דע שהם יכולים להאט את האתר שלך, אז אל תשתמש בהם אלא אם כן הם משרתים מטרה ברורה.
כמה קטגוריות של תוספים שימושיים או חכמים:
- תוספים לאופטימיזציית ביצועים יכולים להפחית את זמני הטעינה של הדפים. חברת אחסון האתרים שלך עשויה לספק לך אחד.
- תוספים עוזרי SEO כגון Yoast SEO עוזרים עם SEO בסיסי בדף או אופטימיזציה למנועי חיפוש.
- תוספי גיבוי אוטומטיים יוצרים עותקים של הבלוג שלך ומעלים אותם לגוגל דרייב או לשירותי אחסון מקוונים אחרים כמו UpdraftPlus, למשל.
5. כותרות הן קריטיות
זה עולם רועש בחוץ. אתה יכול לעבוד שעות על פוסט מלא במידע בעל ערך שנחקר בקפידה. אבל אם אף אחד לא קורא את זה, שום דבר לא קורה. זה אומר שאין תנועה אורגנית, אין צפיות בדף, אין מנויים באימייל, ואין שינוי בחיים.

כבלוגר, אחת המיומנויות הראשונות שאתה צריך לפתח היא כתיבת כותרות קליטות. הכותרות צריכות להיות ספציפיות – כך קורא היעד שלך יודע בדיוק למי מיועד הפוסט שלך ועל מה הוא עוסק. סיעור מוחות כמה שיותר כותרות.
6. כתוב תוכן בעל ערך, מותאם לקוראים מקוונים
הנה כמה כללים עיקריים:
- כתוב בנימת שיחה, כאילו אתה מדבר עם חבר. הימנע מלהיות רשמי. התכווצויות יתקבלו בברכה כאן.
- הפוך את הפוסט שלך לקל לקריאה. זה אומר:
- השתמש בכותרות משנה כדי לעזור לסורקים. אנשים יגלשו את הפוסט שלך כדי לראות אם כדאי לקרוא אותו לפני שהם משקיעים את זמנם ומרצם.
- הימנע מקירות של טקסט. כתוב בפסקאות קצרות ונוקבות.
- הימנע מהתרוצצות. היצמד לרעיון מרכזי אחד ועשה את הפוסט שלך רק כל עוד הוא צריך להיות כדי להעביר את הרעיון הזה.
- הוסף צילומי מסך ותמונות אחרות במידת הצורך כדי לתת לקורא שלך הפסקה מהטקסט.
- שימוש בנתונים והפניות כדי לגבות את הטענות שלך בכל מקום אפשרי מוסיף ערך, והופך את הטיעונים שלך לקונקרטיים יותר.
7. ערוך תחילה, פרסם מאוחר יותר
כולנו ראינו את זה. הפוסט שמישהו כתב אבל התרשל בעריכה. אחרי שגיאת הכתיב הלא זהירה השלישית בערך, החלטת שאם הכותב הזה לא יכול לטרוח להקדיש זמן לעריכה, למה לך להקדיש זמן לקרוא אותו? בבקשה – אל תהיה הסופר הזה. אנחנו רוצים שתהפוך לבלוגר מצליח. קרא את המדריך שלנו על איך להיות בלוגר כדי לקבל מידע נוסף עליו.
צור רשימת בדיקה. אל תנסה לזכור הכל. כמו כן, השתמש בודק דקדוק בסיסי. גם ל-Google Docs וגם ל-Microsoft Word יש כלים מובנים בחינם לבדיקת איות ודקדוק. בלי תירוצים!
8. עקביות היא המפתח
בוא נהיה כנים. בחרת בבלוג כי אתה אוהב לכתוב, אבל כולנו חווים את הימים האלה שבהם כתיבה היא הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות. כתיבה יכולה להיות קשה לפעמים. יום או יומיים חופש זה לא עניין גדול, אבל זה מעמיד אותך בסיכון של איבוד מומנטום. ימים הופכים לשבועות, שלאחר מכן הופכים לחודשים.
כדי למנוע זאת, אל תכתוב רק כשמתחשק לך. כתוב על לוח זמנים. היה עקבי. כבלוגר חדש, יש לך החלטה לקבל: באיזו תדירות אתה מתכוון ליצור פוסטים חדשים? שְׁבוּעִי? יַרחוֹן? החלט באיזו תדירות תפרסם ודבק בהחלטה זו. הקוראים צריכים את העקביות הזו.
9. אסוף שבט האינטרנט שלך. בנה את רשימת הדוא"ל שלך.
נראה שבלוגרים מנוסים כולם אומרים את אותו הדבר: אל תחכו להתחיל את רשימת הדוא"ל שלכם. כן, זה מפחיד, אבל רוב הסיכויים הם שרוב המבקרים באתר שלך הם חד פעמיים בלבד ועלולים ללכת לאיבוד לנצח. לאחר בחירת שירות שיווק בדוא"ל, תרצה ליצור תמריץ שמפתה את הקוראים להפוך למנויים. חשבו על סוגי ההצעות שגורמים לכם לשלוח את כתובת האימייל שלכם.
התמריץ חייב להציע ערך, לא רק לקהל, אלא לקהל שלך. הצב חלונות קופצים ודפי נחיתה עם הסכמה המציעים תמריצים מתוקים במספר מקומות בבלוג שלך כדי להקל על הקוראים להירשם. ואז ברגע שיש לך רשימה, צור אינטראקציה עם הקוראים שלך כדי ליצור קשר. שאל אותם שאלות ובקש משוב.
זה ייתן לך מידע ליצירת תוכן טוב עוד יותר שיהדהד חזק יותר עם הקהל שלך. אם אתה רוצה לבנות מותג אישי, להרוויח רווחים מהבלוג שלך ולעבוד על מנת להרוויח ממנו הכנסה במשרה מלאה, הצעד הראשון הוא להתחיל את רשימת הדוא"ל הזו!
אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו בנושא איך אתה מרוויח כסף מבלוג כאן.
10. למד את ה-ABCs של SEO
רוצים להתגלות באינטרנט? אתה יכול להרוויח תנועה בחינם מגוגל, אבל יש לזה מחיר. המחיר הזה הוא ללמוד את היסודות של SEO ואז ליישם את מה שאתה לומד. הצעד הראשון הוא ללמוד כיצד לבצע מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הוא תהליך לגלות באילו מילים או ביטויים אנשים משתמשים כדי לחפש מידע על הנושא שלך.
הופעה בחיפושים בגוגל דורשת הרבה קישורים נכנסים באיכות גבוהה המצביעים על התוכן שלך מאתרים ש-Google רואה כרשויות מהימנות בנושא שלך או בנישת הבלוגים שלך. אתה גם צריך להבין את "כוונת המחפש" או מה מישהו מחפש כשהוא מקליד את ביטויי המפתח האלה באינטרנט. החוכמה היא לוודא שהתוכן שאתה יוצר עונה על השאלות שהמחפשים שואלים.

שיטה יעילה היא להקליד את מילת המפתח של הנושא שלך בתיבת החיפוש של גוגל. לאחר מכן עיין בתוצאות המובילות כדי לראות איזה תוכן מדורג. דרך נוספת לראות מה אנשים שואלים היא להשתמש ב-AnswerThePublic. בעזרת הכלי הזה, אתה מקליד שם של נושא ומקבל רשימה של שאלות שאנשים שואלים על הנושא.
11. שתף את המיטב שלך במדיה החברתית
ברגע שאתה יוצר תוכן בעל ערך המיועד לקהל היעד שלך, השלב הבא הוא לקדם אותו במדיה החברתית. תמיד תבדוק קודם את הכללים. לדוגמה, אל תצטרף לקבוצות פייסבוק ותזרוק קישורים לאתר שלך בפוסטים שלך מכיוון שזה עלול לגרום לך לחסום אותך מהקבוצה. כמעט לכל הקבוצות יש כללים לקידום עצמי, לכן הקפידו לפעול לפיהם.
שיווק ברשתות חברתיות הוא נושא ענק. כדי שהדברים יהיו פשוטים, בחר רק פלטפורמת מדיה חברתית אחת כדי להתחיל איתה. נסה לבחור את זה שבו קהל היעד שלך צפוי להיות. התמקד בו אך ורק עד שתרגיש בנוח לפני שאתה עובר לפלטפורמה הבאה.
לכל פלטפורמת מדיה חברתית יש מטרות שונות ומושכת קהלים שונים.
- פינטרסט היא פלטפורמה מצוינת לבלוגים בעלי אוריינטציה ויזואלית (לדוגמה: בלוג לעיצוב הבית). אתה יוצר ומפרסם תמונות מושכות עין עם קישורים לתוכן הבלוג שלך.
- טוויטר מאפשר לך להתחבר לאחרים באמצעות (עד) ציוצים של 280 תווים. אתה יכול להצטרף לדיונים ולהוציא את שמך בחוץ.
- פייסבוק מאפשרת לך להצטרף או ליצור קבוצות – מספקת תחושה של קהילה. רק זכור שהם יכולים לשנות את הכללים בכל עת.