בלוגרים יכולים להרוויח כסף באמצעות מספר רב של אסטרטגיות שונות. חלקם דורשים יותר מאמץ מאחרים. רוב זרמי ההכנסה של בלוגים מסתמכים על תנאים מעורפלים, כגון אלגוריתמים של מנועי חיפוש ותקציבי מותג. לכן, מומלץ מאוד לגוון את ההכנסות על ידי בחירה במספר שיטות.
1. עצמאי (מכירת השירותים שלך)
אם אתה רוצה להתחיל להרוויח מהבלוג שלך כמה שיותר מהר, אז מכירת השירותים שלך (על ידי נחיתת משרות בלוגים, הופעות כתיבה עצמאיות או מכירה אחרת של המומחיות שלך כשירות) היא האפשרות הקלה ביותר ללא ספק.

כל מה שאתה באמת צריך כדי להשיג לקוח עצמאי, הוא פיץ' חזק מספיק, וזה המקום שבו הבחירה לפתוח בלוג (ראשון) תעזור משמעותית. תרצה לבנות את דפי המפתח שלך (אודות, צור קשר, השכר אותי) ולהציג לפחות כמה דוגמאות לסוג העבודה שעשית שבקרוב תציג לקוחות עצמאיים.
2. שותפויות מותג
לעתים קרובות בלוגרים חוברים למותגים כדי ליצור תוכן ממומן. זה בדרך כלל כרוך בביקורת על מוצר ספציפי או לשלב אזכור מוצר בתוכן הרגיל שלך. שותפויות מותג יכולות להיות עסקאות חד פעמיות או להפוך למערכות יחסים ארוכות טווח המבוססות על הביצועים והאינטרסים ההדדיים של התוכן שלכם.
3. רשתות פרסום
רשתות הפרסום ישלמו לך כדי להציג מודעות בבלוג שלך או כאשר מישהו ילחץ על מודעה, או שניהם. רשתות מסוימות, כגון Mediavine, דורשות ממך כמות די נכבדה של צפיות חודשיות (50,000) כדי להפעיל מודעות, בעוד שלאחרות, כגון Google AdSense, אין דרישות מינימליות של ספירת צפיות.
4. קישורים או קודים לשותפים
בלוגרים יכולים להצטרף למה שמכונה רשתות שותפים. רשתות שותפים מאפשרות לך ליצור קישורים ייחודיים למוצרים שאתה מדבר עליהם בבלוג שלך כדי לעזור לך להרוויח עמלה כאשר מישהו מבצע רכישה. Amazon Associates ו-LTK הן שתי דוגמאות נפוצות.
קודי שותפים פועלים בדומה לקישורים בכך שאתה מרוויח עמלה קטנה כאשר מישהו מבצע רכישה. מותגים עשויים לתת לך קוד ייחודי עבור הקוראים שלך להזין אותם בקופה כשהם קונים באינטרנט, ותוכל לקדם את הקוד הזה בכל התוכן שלך כדי להגדיל את המכירות.

5. מוצרים דיגיטליים
אם אתה רוצה למכור מוצרים בלי הטרחה הלוגיסטית של תיאום אריזה ומשלוח, מוצרים דיגיטליים עשויים להתאים יותר. מוצרים דיגיטליים [1] הם דרך נמוכה יחסית וזולה ליצור מוצרים שהקהל שלך רוצה לקנות. רוב המוצרים הדיגיטליים ניתנים לגישה או הורדה על ידי הלקוחות שלך מיד לאחר הרכישה. כמה דוגמאות למוצרים דיגיטליים שאתה יכול למכור כוללות אך לא מוגבלות ל:
- פריטי הדפסה. אלה יכולים להיות כל דבר, החל מלוחות שנה ומערכי שיעור ועד גיליונות תקצוב.
- קורסים מקוונים. אתה יכול להשתמש בפלטפורמה כגון Teachable כדי ליצור שיעורים או הדרכות מפורטים יותר ממה שהבלוג שלך מספק.
- ספרים אלקטרוניים. ספר אלקטרוני הוא בדרך כלל כותר שנכתב בעצמו, בהוצאה עצמית, שמגיע בצורת PDF.
- מוצרים פיזיים
הבלוג שלך יכול לשמש גם למכירת מוצרים פיזיים – בין אם אתה כבר מוכר דברים בערוץ אחר או רוצה ליצור מוצרים חדשים לגמרי. אתה יכול להכניס קישורים לכל מוצר קיים שאתה מוכר לפוסטים בבלוג שלך, או שאתה יכול ליצור סחורה שמתיישרת עם התוכן והקהל שלך. לדוגמה, אם יש לך בלוג אופנה, אתה יכול למכור פריטים כגון חולצות טריקו, כובעים או תיקים עם הלוגו של הבלוג שלך.
6. תוכן פרימיום או חברות
בלוגים הם בחינם לקריאה, אבל אתה יכול לשים תוכן בלעדי מאחורי חומת תשלום כדי ליצור זרם הכנסה נוסף. קוראים או מעריצים ייעודיים יצטרכו אז לשלם עבור גישה כדי לקרוא אותו. Patreon ו-Buy Me a Coffee הן שתי דוגמאות לפלטפורמות שעוזרות ליוצרים לארח תוכן בלעדי למנויים. אתה יכול גם להשתמש בפלטפורמות אלה כדי ליצור חברות, שבהן הקוראים שלך משלמים תשלום חודשי חוזר כדי לגשת לתוכן פרימיום.

7. ייעוץ או אימון
הבלוג שלך הוא מקור מצוין למידע חינמי, אבל הקוראים שלך עשויים להיות מעוניינים ללמוד ממך יותר. אם אתה מתחיל לקבל בקשות לייעוץ או הדרכה ספציפיים, זה סימן טוב שתוכל להרוויח כסף באמצעות מפגשי ייעוץ או אימון אחד על אחד.
שורה תחתונה
פתיחת בלוג יכולה להיות מאיר עיניים, מהנה ודרך רווחית ליצור קשר עם אחרים. תחזוקה של בלוג דורשת חבישת כובעים רבים, אבל אם אתה מתכוון ללמוד ולצמוח דרך מדיום שמשתנה ללא הרף, סביר להניח שתראה הגשמה והצלחה.