עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
מטלה 2- השמעת שירים עפ"י בחירת התלמידים.
10/12/2016 23:40
ציפי
שבוע טוב,

יחידת ההוראה השנייה- השמעת שירים נפתחה בצורה מצויינת!
התלמידים מאוד התחברו לנושא, במיוחד שהם הנושא המרכזי בשייח....
פתחנו בדיון כיתתי אודות האפשרות בה תלמידים יבחרו ויציגו את השירים.

לתלמידים היו תובנות שונות, תובנות שהפתיעו אף אותי..
הדיון היה מאוד ענייני והתפתח לכיוונים חברתיים וערכיים, נהנתי מכך מאוד!

לאחר מכן התחלקנו לקבוצות עבודה. בקבוצות העלו התלמידים טענות בעד ונגד השמעת שירים.
הקושי המרכזי שעלה בין הקבוצות היה התאמת הדעה הנגדית לדעה..
כדי לנסות ולהתגבר על כך חזרנו למליאה ושם הזמנתי תלמידים בעלי דעות מנוגדות והם ערכו מעין ויכוח פומבי,
בו כל אחד היה צריך לענות לחבר על טענותיו... 
ניסוי קטן זה המחיש לתלמידים מה נדרש מהם, וכך הם התחילו לעבוד..

בטבלת שלושת העמודות שוב נתקעו התלמידים...
לעמודה השלישית קראנו טענת המחץ שלי... (אני חייב לנצח בוויכוח הדמיוני הזה... מה אני עונה?!)

בדיון שערכנו בקבוצות שמענו את הטענות מחץ של התלמידים ולאחר שהם סיכמו זאת בטבלה, עברנו 
ללמוד את התבנית אומנם... אבל דווקא כאן התלמידים הבינו בצורה טובה מאוד את המשמעות ובצעו זאת בקלות.

מכאן עברו התלמידים לכתיבת הטיוטה הראשונה..

באופן אישי, אני מאוד מחוברת לתהליך, אף שישנם קשיים, למידת העמיתים מעוררת חושים ומסייעת מאוד בתהליך הכתיבה.
התלמידים מרגישים בתהליך... חשיבה ביקורתית, דיון, העמקה ולבסוף כתיבה...
לא כתיבה מייגעת שחושבים על הכל לבד...

מקווה מאוד להטמיע את דרך העבודה הנ"ל למרות שהיא מורכבת!
אבל אין דבר שמגיע ללא קושי...

שבוע טוב ומבורך!
ציפי.


0 תגובות
יחידת הוראה - דמי כיס
13/11/2016 14:59
ציפי
בס"ד

תחילת העבודה בכיתה הייתה מעודדת..
התלמידים, התלהבו מהנושא והביעו רעיונות ראשוניים בנושא...

עם התלהבות זאת, יצאנו לדרך... התלמידים ישבו וכתבו בכובד ראש את הכתיבה הראשונית.
מבדיקה ראשונית של הכתיבה היה ניכר שלא כל התלמידים ענו כנדרש על המטלה ואכן היו נק' בשאלה שהתלמידים לא 
התייחסו אליה, כלל.

גם התלמידים שהעלו טענות ונימוקים טובים, לא הרחיבו והוסיפו דוגמאות בכתיבתם.

וככה יצאנו אל הדרך..
חילקתי את תלמידי הכיתה, לקבוצות למידה והשיעורים הבאים היו מדהימים!
עבודה מתוך שיתוף פעולה ולמידת עמיתים פורייה!

תלמידים העלו רעיונות, שאלו והקשו על חבריהם לקבוצה ובסוף השיעור, כתבו את מסקנותיהם בתרשימי זרימה.
מהתרשימים היה ניתן להסיק שהתלמידים העלו רעיונות שונים, והביעו את דעתם כנדרש.

בשיעור הבאר התלמידים הגיעו עם מוטיבציה גבוהה... החלוקה לקבוצות הייתה טבעית וזרמה בצורה נפלאה...
בשיעור זה קיבלו התלמידים את קטעי המידע , מירקרו את הדעות השונות וסיכמו זאת בטבלה...

לשלב האחרון לא הגענו...
כיתתי הייתה אחראית על טקס רבין, ומשכך נפלו שיעורים עקב החזרות.
העדפתי שאת הסיום- הכתיבה תלמידי הכיתה יעשו בזמן רגוע ולא בלחץ...

 אני בטוחה שהלמידה המעמיקה תישא פרות והכתיבה הבאה תהיה שונה, יצירתית ובעלת מימד נוסף (שהלמידה תרמה לו רבות!)

בפן האישי,  נהנתי מהתהליך! ראיתי העמקה וביסוס ידע אצל התלמידים, הפנמה, לא עבדתי כך קודם...
העמקה של התלמידים בנושא פתח להם אפיקי חשיבה חדשים.. נוכחתי לדעת זאת מהדיונים שערכו התלמידים בקבוצות ומהשייח הקבוצתי.

תודה, על הכלים וההתחלה הנפלאה!
ציפי. 
 


1 תגובות
תובנות ממפגש 2 ציפי ומירי
09/10/2016 18:18
ציפי
במהלך המפגש הופתענו להיווכח עד כמה הדיוק בכתיבת מטלה לתלמידים הכרחית וחשובה.
 הדיוק בניסוח המטלה, בהירות המטלה הם הבסיס המהותי להצלחת התלמיד בכתיבתו.
ניתוח הכתיבה של התלמיד במליאה הוסיף המון לידע ולתובנות אליהם הגענו.
כלי נוסף שבהחלט נתחיל להשתמש בו ולעשות בו שימוש הינו: "סיעור מוחין" , אין ספק שכלי זה מפרה את הלמידה ואף מלמד רבות.
נהננו מאוד מההתנסות של ניסוח המשימה, למדנו מכך רבות.
תודה רבה,
מירי וציפי
0 תגובות
קידום תהלכי כתיבה
18/09/2016 17:17
ציפי
הורים יקרים!
השנה כבכל שנה אנו נתמקד בתחומים מרכזיים בשפה. אחד החלקים המהותיים והדומיננטים הוא תהליך הכתיבה.
הבעת דעה- כתיבה הינה תהליך משמעותי ביותר ודורש שימוש נכון ומיטבי בכליי הכתיבה השונים.
בשנים שעברו נחשפו התלמידים לכתיבה בסוגות שונות (סיפור/ המלצה) השנה נתמקד בכתיבה הטיעונית.
הכתיבה הטיעונית הינה תהליך ארוך ומתמשך של הבעת דעה. יכולת הביטוי העצמי של התלמיד יבוא לידי בכתיבה המשקפת את דעותיו  והשקפותיו במקרים שונים מחיי היום יום. במהלך הלמידה ייחשפו התלמידים לכלים שונים אשר יטוו להם דרך לכתיבה נכונה. כתיבתם תעבור שלבים שונים עד ליצירת טקסט לכיד, העונה על המטרה: כתיבה טיעונית. במהלך הכתיבה התלמידים יעבדו ביחד ולחוד .
 הכתיבה דורשת סבלנות, התמדה ורצון, עליכם כהורים מוטלת המשימה לתמוך ולעודד את ילדכם!
זכרו, תהליכי הכתיבה יישפרו את ביטחונם ודימויים העצמי...
בתקווה לשיתוף פעולה
המורה..
0 תגובות