עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
אירוע מדיה
06/05/2019 09:39
זיו דהרי

אירוע מדיה:

מהדורת החדשות מורכבת משני סוגים עיקריים של שידורים- שידורים חיים ודיווח על אירועים בדיעבד. ישנו סוג שלדיווח שהוא גם שידור חי אבל יש לו מאפיינים ייחודיים והוא נקרא אירוע מדיה. אלה אירועים טקסיים שתוכננו מראש וזכו לפרסום רב. אירועים אלה משודרים לכל העולם באמצעות טכנולוגיית החדשות ומשבשים את לוח השידורים. הם הופכים לנושאי שיחה מרכזיים ואנו מתפנים מעיסוקינו כדי לצפות באירוע הגדול. 



·       אירוע גדול וגלובלי בעל משמעות גדולה העוסק באישיות או באירועים חשובים ומרכזיים.

·       האירוע מתוכנן מראש, לצופה מסופק מידע מוקדם על מה שמצופה לו דרך אמצעי התקשורת.

·       הקריאה ל צפות באירוע באה מאמצעי התקשורת. אסור להחמיץ את האירוע המשודר. הצופים הופכים לחלק בלתי נפרד של האירוע.

·       הצופה נערך בחגיגות לצפייה (מזמין פיצה, פיצוחים וכו'..)

·       זהו משדר המועבר בשידור חי.

·       בד"כ הצופה מצדד באחד מהצדדים. השדרנים מדגישים את היריבות בין הצדדים בחלק מהאירועים ניתנת הזדמנות לקהל לשפוט.

האירוע בעל משמעות דרמטית או טקסית מובהקת.


 

את אירועי המדיה ניתן לחלק לשלוש קבוצות עקריות-

1.עימותים: שידורים חיים של התמודדות טקסית  בין יחידים וקבוצות , לעיתים בהשתתפות קהל/שופט. התחרות היא עפ"י כללים מוגדרים מראש, כאשר השאלה היא מי ינצח?.      עימותים אליהם בעלי אופי דרמתי למשל: גמר המונדיאל, אירווזיון, עימות טלוויזיוני בין מועמדים לנשיאות, מיס עולם וכו'...

2. כיבושים: אלה שידורים חיים של אירועים משמעותיים שהם צעדים גדולים לאנושות. אלה אירועים שיש להם תרומה רבה מבחינה מדינית והשפעה תרבותית. למשל: הנחיתה של הירח, חתימת הסכם, שלום היסטורי בין מדינות וכו'...אירועים אלה נקראים כיבושים במובן הסמלי שלהם. לא כולם חייבים להיות כיבושים צבאיים.

3.הכתרות ולוויות ממלכתיות: הכוונה לשידורים חיים שעיקרן מעבר ממעמד למעמד. למשל:  טקס הכתרה, טקס ההשבעה לתפקיד רם מעלה, הלוויה ממלכתית של אישיות חשובה וכו'.. 


המאפיינים של אירוע מדיה

·         שידור חי.

·         האירוע מתוכנן מראש.

·         הזמן והמקום ידועים.

·         מוצגות דמויות או קבוצות הרואיות.

·         הצפייה כנורמה חברתית.

·         משמעות דרמטית.

·         מפר שגרה.

·         אירוע טקסי.


האירוויזיון הוא אירוע מדיה מהגדולים שישראל תזכה לערוך.

האירוע מתוכנן עוד מאז שהוכרז שקובי מרימי ייצג אותנו השנה על הבמה הגדולה שכמובן היום ידוע לנו שתעמוד בתל אביב עיר האור של ישראל.

כל האנשים והבכירים של מדינת ישראל ולא רק אל מכל העולם יופיעו שם ויחלקו כבוד למתמודדים.

הבמה כמו בכל מקום תהיה דומה לכול מה שידענו לפני וכמובן משמעות האירוע במיוחד בעבור ישראל היא כל כך דרמתית, מרגשת ומעצימה.

כל אזרחי מדינת ישראל בהמוניה יגיעו לראות את האירוע המכונן במקום המון דברים שבדרך כלל ובשגרת היום יום אנו עושים.

אירוע זה הוא טקסי ומעצים שישודר בכל תחנות הטלוויזיה והרדיו בישראל מיותר לציין כי כל תושביה ינהרו לתל אביב.


0 תגובות
תקשורת כמבנה מציאות: הבניה חברתית של המציאות
25/02/2019 08:53
זיו דהרי

התקשורת מייצרת מציאות חדשה מעצם ההדגשה וההסתרה של נושאים.

העולם כפי שהוא בא לידי ביטוי באמצעי התקשורת איננו אובייקטיבי אלה תוצר של שיקולים ואינטרסים שונים (פוליטיים, כלכליים, חברתיים).

התקשורת משרתת לא רק את הציבור אלא גם את ההגמוניה ובכך עוזרת לחזק את השליטה של גורמים פוליטיים, כלכליים, חברתיים.

הציבור אינו מודע להבניה ורואה בתקשורת כמשקפת את המציאות.

קהל התקשורת פועל על פי המציאות המוצגת בפניו מבלי לבדוק אותה במקורות מידע אחרים וללא מודעות להקשר בו המסרים נוצרו.

למשל אותו מסר יעוצב ויבנה באופן שונה בעיתון הארץ בעיתון ידיעות אחרונות ובעיתון ישראל היום כיוון שהבעלות על כל מערכת תקשורת עיתונאית שכזו מונעת ושולטת בקהלים שלה על פי אינטרסים כלכליים פוליטיים חברתיים.

אזרחים נאורים הקוראים את המסרים של התקשורת בצורה ביקורתית צריכים להיות מודעים לעצם העובדה שהתקשורת במרבית המסרים מבנה מציאות חברתית.

1 תגובות
על סדר היום
28/01/2019 09:40
זיו דהרי

הכותרת היא יחסי גומלין בין מהדורות החדשות ובין סדר היום.

סדר יום הם הנושאים שמעסיקים את הציבור, הנושאים עלייהם הציבור חושב ומדבר.

אסכולת (גישה סוג של תאוריה) קביעת סדר היום טוענת שלאמצעי התקשורת ההמוניים השפעה רבה מאוד על קביעת סדר היום הציבורי.

הציבור לומד על החשיבות של נושא זה או אחר מתוך הדגשים שניתנים באמצעי התקשורת על נושאים שונים.

הציבור והפוליטיקאים מבינים את כוחה של התקשורת והשפעתה על התפיסות, העמדות, המחשבות של הציבור ומעלים נושאים לסדר היום הציבורי בהתאם לכך.

כלומר אם ידוע שכותרת מסוימת תשפיע על מה הציבור ישוחח באותו יום אז פוליטיקאים ואנשי תקשורת ינסו להעלות כמה שיותר כותרות משפיעות לסדר היום הציבורי.

לדוגמה: פוליטיקאים שרוצים להעלות את נושא הגזענות כלפי העדה האתיופית בישראל ידחפו לכותרות מקרים של יחס בלתי הולם של שוטרים לאתיופים או שינסו ליצור הפגנה שתסוקר הכותרות.

0 תגובות
ישראל הם הסרטן של המזרח התיכון
28/01/2019 09:25
זיו דהרי

החדשה בג"רוזלם פוסט לייט 28.1.18

 

כותרת :נתניהו מגיב לנאום שנאה של רוחני

 

חשיבות- האירוע בחדשה מתייחס לחיי האדם בישראל וחשוב למצב הקיומי של אזרחי ישראל שחייב במובן מסוים להיות חשוף למצב הביטחוני מדיני במדינתו.

רלוונטיות- לאירוע שייכות ונגיעה לאזרחי ישראל מתוך החשיבות שהם מביאות.

ייחודיות- האירוע הוא חריג ומפתיע בקיצוניות שלו של הדברים שנאמרו על ידי נשיא אירן: ישראל היא כמו סרטן מתפתח במזרח התיכון....

אישיות מפורסמת- נשיא אירן וראש ממשלת ישראל הם שנתי הדמויות המדווחות בחדשה שתי הדמויות הנ"ל נוגעות לשתי בצדדים שניהם מביעים דעה שצריכה להישמע ולעבור לאזרחים מפני שדעתם מעשיהם ודבריהם מובילים לשינויים לפעמים אפילו קיצונים.

ענין אנושי- הסיפור טעון בהמון מטען רגשי מפני שכאשר אזרחי ישראל קוראים כזו חדשה הם חשים איום.

עדכניות- קריאת הכתבה נותנת לאזרחי ישראל (קהל היעד) ידע ומעמיקה לתוך הנושא שכל כך מסעיר את חייהם ביום יום.

החדשות האלה מוגדרות כ "חדשות קשות" כאשר נשיא אירן אומר על ישראל שהיא התפתחות הסרטן במזרח התיכון זה יוצר הלם חברתי המובן מסוים דבר זה לא צפוי למרות שאנו מודעים למצב מילים טעונות בכל כך הרבה משמעות מביאות להלם.

חדשות אלה "אינן מתוכננות" אף אחד לא צפה מראש שכזה דבר יאמר

                      

 

0 תגובות
פרק חדשותי
28/01/2019 08:51
זיו דהרי

פרק חדשות:

1.ערך חדשותי: אירוע בעל ערך חדשותי הוא אירוע המתרחש במציאות ששווה לתקשורת לדווח עליו והקדיש לו זמן ומקום .

הערך החדשותי נקבע עלפי שישה קריטריונים ( ככל שהידיעה עונה על יותר קריטריונים הערך החדשותי שלה גבוהה יותר והיא תקבל יותר מקום בתקשורת):


1.    חשיבות- אירוע המתייחס לחיי האדם וחשוב למצבו הקיומי.


2.    רלוונטיות- שייכות ונגיעה של אירוע לקהל היעד


3.    ייחודיות- אירוע חריג שונה ומפתיע


4.    אישיות מפורסמת- אירועים העוסקים בחייהם של אנשי ציבור וסלבס


5.    ענין אנושי- אירוע הגובל בהתרחשות נס , סיפור מרגש הטעון ברגשות עזים


6.    עדכניות- מידע חדש התורם להבנתנו את המציאות ומסייע בקביעת עמדה.

 

סוגי חדשות:

1.    חדשות לא מתוכננות, חדשות "קשות" , אירועים שליליים אירועים שליליים ובלתי צפויים שמושכים תשומת לב

2.    מתוכננות: טקסים הצהרות הפגנות. מתקיימות בזכות הסיקור ומאפשרות דיווח, פרשנות והעמקה.

3.    חדשות רכות: עוסקות בנושאים מעניינים, בחולשות האנושיות ובמרקם האנושיות. כתבות או סיפורים אנושיים מעניינות מפני שהן עוסקות בחיים של בני אדם (מפגש בין שני אחים שעבדו בשואה)

4.    חדשות קשות: עוסקות בנושאים חשובים במידע הדרוש לאזרחים כדי שיהיו מעודכנים באירועים שניתן לפרש כגון נאום ראש הממשלה, כגון תאונת רכבת, מלחמה, שוד, שריפה. חדשות קשות הם מידע מעניין שחשוב לאזרחים לדעת.

 

.

0 תגובות
world_record_egg
14/01/2019 09:04
זיו דהרי

VANCOUVER (NEWS 1130) — A stock photo of an egg has cracked a world record for the highest number of likes on Instagram.

Anonymous account “world_record_egg” beat out previous record-holder Kylie Jenner, whose photo announcing the birth of her daughter in February 2018 pulled in more than 18 million likes. A social media campaign pushed the post toward the goal using hashtags like #EggGang and #LikeTheEgg. The image of the brown egg was posted on Jan. 4, 2018 and is the only post by that user.

The number of likes grew quickly on Sunday, with around 13.7 million around noon, ballooning up to 15.3 million by 2:30, and surpassing Jenner’s record 18.1 million just before 5 p.m.

who: Anonymous account

what:“world_record_egg

where:globali

(when: (2019

whay:  Kylie Jenner, whose photo announcing the birth of her daughter in February 2018 pulled in more than 18 million likes

and be in the gines book.



0 תגובות
we remember#
14/01/2019 08:48
זיו דהרי

#We remember

"לזכורולא לשכוח": קמפיין חדש ברשתות החברתיות שיזם הקונגרס היהודי העולמי, מציגתמונות של אנשים מרחבי העולם כשהם מצולמים עם דף שעליו נכתב "אנחנוזוכרים" - במטרה להעלות את מודעות בני הנוער, שמתעדכנים בעיקר ברשתותהחברתיות, לזיכרון השואה. בשבוע הבא, כחלק מציון יום השואה הבינלאומי, יוקרנוהתמונות על מסך ענק שיוצב סמוך לקרמטוריום 2 במחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו.

 

הקמפיין הושק לפני שבוע, ובמהלכומתבקשים אנשים מרחבי העולם להצטלם עם דף נייר שעליו נכתב "אנחנו זוכרים"(״we remember#") בכדי להעלות אתזיכרון השואה. בקונגרס היהודי העולמי אומרים כי בקמפיין משתתפים אנשים בכלהגילאים, יהודים ושאינם יהודים, וגם ניצולי שואה שבחרו להצטלם עם בני משפחותיהם

 

חמשת המ"מים של כתיבה עיתונאית על הקמפיין:

מי: הקונגרס היהודי העולמי

מה: צילום אנשים מרחבי העולם כשהםמצולמים עם דף שעליו כתוב "אנחנו זוכרים"

מקום: המסר מועבר על מסך ענק שיוצב סמוך לקרמטוריום 2במחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו

 

מתי: ( 2019)

 

מדוע: הקמפיין נועד בכדי להעלות את המודעות של השואה גם בפני העולםכולו בכדי למנוע תופעה של מכחישי שואה ולחשוף את הדור החדש לדבר הכל כך גדולומשמעותי הזה "שואה"

0 תגובות
חמשת המ"מים
14/01/2019 08:32
זיו דהרי

המסירה

מוען מעביר את המסר

נמען מקבל את המסר

5 השאלות של המודל הקווי של לאסוול (השפעות חזקות)

5 המ"מ לכתיבה עיתונאית:

מי, מה, מקום, מתי, מדוע.

מי: מי מעביר את המסר.

מה: מה נאמר במסר.

מקום: איפה זה מתרחש.

מתי: באיזה תקופה זה מתרח.

מדוע: למה מלכתחילה מתפרסמת הכתבה.

 אלו 5 דרכים חשובות כדי למסור לנמענים את המסר בצורה הטובה והברורה ביותר.

0 תגובות
ירידת הטלווזיה החינוכית
31/12/2018 08:58
זיו דהרי

פעילות הטלוויזיה החינוכית תופסק ב-15 באוגוסט אחרי למעלה מ-50 שנה. למה זה קורה? עתידה של הטלוויזיה החינוכית הוכרע במהלך חקיקת חוק השידור הציבורי שעבר בכנסת ב-2014, שבמסגרתו הוחלט על סגירת רשות השידור והקמת תאגיד השידור החדש. בסופו של דבר, לאחר גלגולים שונים, נקבע כי הטלוויזיה החינוכית לא תיסגר מיד עם תחילת שידורי התאגיד, שעלה לאוויר ב-15 במאי 2017, אלא שנה ו-3 חודשים לאחר תחילת שידוריו.
בתור חלק מהדור שישב שעות וצפה בתוכן של הטלוויזיה החינוכית היה מאוד קשה לוותר על זה בטח שלא להיות בעד הורדת הערוץ.
הזמן המשפחתי שהיה מוקדש פעם לצפיה משותפת בחינוכית הפך להיות תוכניות ריאליתי די רדודות נואה נחמדות מגניבות ועכשיות אבל כלום לא כמו החינוכית.
אז אחרי כמה שנים התרגלנו ונאלצנו לקבל את המצב ולהתקדם.
5 תגובות
אל תעבור על כללי האתיקה
24/12/2018 09:40
זיו דהרי

כתבה "איכס" על פיצה - ותשלם 18,000 שקל

לקוחה שפרסמה פוסט בפייסבוק נגד פיצרייה נתבעה על ידי הבעלים - והפסידה. השופט אמר כי לפי התנהגותה של הלקוחה היא ידעה שהיא מגזימה

הפיצה היקרה בישראל: לקוחה שהזמינה פיצה ב-50 שקל ולא נהנתה ממנה לא חלמה שהיא גם תשלם עליה תוספת. בית משפט השלום בנצרת פסק באחרונה כי תושבת יישוב בצפון הארץ שהשמיצה פיצרייה בעיר וגרמה לבעליה פגיעה בשם הטוב וירידה בהכנסות, תפצה אותו בסכום של 18,000 שקל.
בכתבה הזו אפשר לראות שאותה לקוחה פגעה בשמו הטוב של הבעלים של הפצרייה מה שגרם לה לשאת בתוצאות ולפצות אותו בסכום גדול מאוד כך בשפעם הבאה לפני הוצאת דיבה או פגיעה בשם הטוב תהיה חשיבה מקדימה.
0 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »