עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
ארכיון
קצת על עצמי ומה מטרת הבלוג...
20/11/2014 12:55
viki sinitsa
שלום, שמי ויקי סיניצה ,בת 35 ,נשואה ואמא לארבעה ילדים מקסימים , מתגוררת במצפה רמון.
אני סטודנטית להוראה ומתמטיקה במכללת "חמדת הדרום".
במהלך קורס שנקרא משנת החמ"ד קיבלנו מטלה לפתוח בלוג, בו אנו נקיים דיונים ונעביר חוויות מאותם שיעורים שנלמדו בכיתה...
בעצם, הבלוג הזה יהיה המקום בו אעביר את סיכומיי ודעותיי וכמובן חוויותיי כל פעם על נושא אחר שנלמד בכיתה, בנוסף ,אפשר גם "להתווכח" על נושא מסויים מאחר ולכל אדם יש  דעה שונה  ....
שתהיה לכם קריאה מהנה.. :)

0 תגובות
1/2/15 סיכום סמסטר -שיעור מס 12
12/02/2015 12:43
viki sinitsa
לכל התחלה יש סוףףף........
זהו סמסטר א' הסתיים לו במהרה וכך גם הקורס המדהים הזה..
איך אסכם בכמה מלים את כל מה שלמדתי ,חוויתי ולקחתי מהקורס הזה.
בראש ובראשונה ,אודה למרצים הנפלאים שהיו לי ,שכל שיעור ושיעור הם טרחו והשקיעו מאמצים כדי שנהנה ממנו בצורה הכי חווייתית שאפשר.
לקחתי המון תובנות חדשות ,למדתי בזכותכם המון שיטות שונות ומגוונות בדרכי ההוראה והחינוך.
פקחתם את עיניי להמון נושאים שהיו "רדומים" ולא מובנים לי ותודות לכם ,אלמד ליישמם בדרכי כמורה במערכת החינוך ואפילו כאמא במבצר הפרטי שלי.
אתגעגע מאוד לסדנאות המשותפות והחווייתיות שחווינו יחד , כל הצחוקים,ויכוחים,הסכמות ואי ההסכמות אשר העצימו יותר את ההנאה מהשיעורים ומהם למדנו יחד והסקנו מסקנות.
אני מאחלת לעצמי שאמשיך בדרך שהורשתם לי בגאווה וכבוד...
ולכם ,מרצים נפלאים, אאחל שה' ימשיך ללוות אתכם ולהאיר דרככם בעשייתכם הקדושה והמבורכת .
היה מדהים, תודה!!!!
בהערכה רבה , ויקי .
0 תגובות
25/1/15 לימוד מקצועות הקודש -שיעור מס' 11
31/01/2015 19:25
viki sinitsa

השיעור הזה עסקנו בלימוד מקצועות קודש בבתי הספר .... נוכחתי לדעת לצערי שהמון תלמידים זוכרים את הלימוד הזה כלימוד לא טוב, לימוד מעצבן, לא מעניין והגרוע ביותר – לימוד שנוא.

למה זה כך??? הרי התורה שלנו היא המקצוע הכי מעניין עם הכי הרבה סיפורים וחוויות שממש כיף ותענוג ללמוד אותו ובכל זאת ,למה זה הגיע למצב ששום תלמיד לא מעדיף את מקצוע התורה או שיש לו חוויה ממש לא טובה משיעורי התורה שחווה בבית הספר..


התשובה לכך ,היא – דרך הלימוד, כלומר באיזו דרך המורה העביר לתלמידים את החומר ...

לאחר שיתוף של כמה סטודנטיות שהסכימו לספר לנו מה זכור להם משיעורי הקודש, התבהר לנו כי המורים שלימדו את מקצועות הקודש לימדו חומר מסויים מתוך כוונה להספיק חומר לבחינת סוף השנה/בחינת הבגרות, בגלל אותו לחץ של להספיק ומהר, התלמיד חווה סוג של "טראומה" מאותו מקצוע .

בנוסף ,זה גרם לתמידים "לשנוא" את אותו מקצוע קודש   וגם לא להבין כלום על מה מדובר ומה מסופר וחבללל.

אני חושבת שיש ללמד את מקצועות הקודש בבית הספר בצורה חווייתית ,בצורה שהתלמיד יוכל להתחבר בקלות לנושא ולאהוב את מה שהוא לומד כי כשתלמיד לומד משהו וזוכה ללימוד חוויתי ומוחשי יש לו יותר חיבור לנלמד.


בסופו של דבר זו הדרך שאותה ארצה ליישם בתור מורה לעתיד, כי ברגע שאגרום לתלמיד לאהוב את מקצועות הקודש אז הוא ירצה עוד ועוד ללמוד תורה , תהיה לו יותר מוטיבציה וכך בע"ה הוא יזכה לגדול ויהיה תלמיד חכם שאוהב את דרך התורה , וזה החזון האישי שלי שאליו אני אשאף...


והלוואי שהיו מוסיפים עוד כמה מקצועות קודש בבתי הספר כדי שהתלמידים ייחשפו ליופי הנסתר והגלוי בתורתנו הקדושה , הרי כל התורה כולה היא לימוד דרך ארץ והתנהגות ראויה כלפי ה' וכלפי הזולת ועל זה צריך לתת יותר דגש לתלמידים.


הלוואי שנזכה כולנו ללמד וללמוד בדרך חווייתית ואהובה ...

0 תגובות
"קידוש השם וחילול השם" -11/1/15- שיעור מס' 10
16/01/2015 11:14
viki sinitsa

שיעור מאוד מעניין ,עסקנו בשאלת קידוש השם וחילול השם וההבדל ביניהם..

אפתח קצת ברקע על נושא זה : קידוש השם הרי זה מצוות "עשה"כלומר מסירת נפש של דין ייהרג ואל יעבור (*עבודה זרה * שפיכות דמים * גילוי עריות)המצווה מקדשת שמו של ה'.

מצווה זו מופיעה בספר ויקרא כ"ב ל"ב: ...."ונקדשתי בתוך בני ישראל....." וכן גם בתפילותינו היומיומיות :...." בכל נפשך...." ,כאן קידוש ה' ומסירת הנפש היא במחשבה בלבד ,וברגע שאנו אומרים זאת בכוונה זה כאילו עשינו זאת באמת.

ואילו, חילול השם זהו מצב בו אנו מחללים את שמו של אלוקים במעשים שונים,זלזול בדת היהודית ,אמונתה ואלוקיה.

גם כאן מצווה זו מופיעה בספר ויקרא כ"ב ל"ב : "לא תחללו את שם קדשי...." . ניתן לראות גם בספר הרמב"ם משנה תורה (הלכות תלמוד תורה פרק ג' י'), שאומר הרמב"ם : "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה ,הרי זה חילול ה'" ,כלומר מי שעוסק רק בתורה ולא עובד, מצב זה מעלה מחשבה כי היהודים עוסקים בתורה לא מפני שיש בה אמת הבורא ,אלא מתוך רווח.

עלתה לפני שאלה: האם מותר להודות בכפייה דתית כלומר להודות בנבואת הנביא מוחמד(המרת דת)??? התשובה לפי הרמב"ם היא כך: מי שכבר מסר נפשו על קידוש ה' ולא הודה אז הוא נחשב לקדוש,אבל, אין צורך במקרה הזה למסור נפש על קידושה' ,מאחר וכאן מדובר רק בהודאה בדיבור ולא במעשה ולכן זה לא נחשב ממש עבודה זרה ומעבר לכך זה גם היה מתוך כפייה ולא מרצון היהודי להמיר דתו ומתוך כך אותו יהודי נחשב כ"אנוס". לדוגמא : רבי מאיר שהתחזה לגוי כדי להינצל מהשמד ולא מסר את נפשו על קידוש ה'.

בהמשך לכך היה אדם שהוסיף ואמר שמי שהמיר דתו כבר לא חלק מהעם היהודי ואסור לו להתפלל ולקיים מצוות , הרמב"ם בתגובה מאוד כעס על האמרה הזו והשיב שאסור לקטרג על עם ישראל והיהודים בכלל וכל יהודי שמקיים מצווה יש לו שכר וגם גוי ורשע שמקיים מצווה יש לו שכר.

לדוגמא: עשו היה מקיים את מצוות "כיבוד אב ואם" והשכר שה'נתן לו זה שהוא נמצא במלכות עד ביאת משיח צדקנו.

אקח את עצת הרמב"ם שאומר שיש גזירות שמד על היהודים ,אין צורך למסור נפש ואין צורך להמיר דת ,אלא עדיף לברוח מאותו מקום אל מקום אחר שבו היהודי יכול לקיים את דתו בנחת ללא חשש.

ועכשיו לימינו ... לדעתי קידוש השם וחילול השם זה דבר אינדיבידואלי לכל אחד ואחת.. כי מה שיכול להיראות לי קידוש ה' ,יכול להיראות לך חילול ה' וההיפך....

בשורה תחתונה יש לנהוג לפי איך שהתורה מלמדת אותנו ,שנהייה בעלי מידות טובות ואהובים על סביבתנו וכך נזכה לקיים מצוות מתוך אהבת השם ולזכור תמיד ללמד זכות על כולם, במיוחד בתקופתנו שאנו זקוקים לאהבת חינם ורחמי שמיים...

0 תגובות
חזון החמ"ד 28/12/14 -שיעור מס' 9
29/12/2014 19:47
viki sinitsa

היום נחשפנו למהו חזון בחמ"ד ??החזון הכיל והקיף בתוכו כל מה שצריך כדי לחנך ולגדל את הילדים למצויינות ולמידות טובות.

לפי דעתי ,נראה כי החזון מכיל הרבה מן הטוב ,אך בפועל לא רואים זאת בשלמות במוסדות החינוך . ישנם מוסדות שכן דוגלים בחלק מן הדברים שכתובים בחזון וניתן גם לראות שלא כולם מקיימים זאת לצערי, אפשר להסכים איתי ואפשר שלא , אך זו דעתי לפי מה שאני רואה בשטח...ושוב לצערי....

החזון זו שאיפה מאוד טובה שרצוי וכדאי שנשאף אליה , אפשר לראות אותו גם כמטרה .

חזון בחמ"ד לפי הנראה הוא די "עמוס" בדרכי חינוך טובות והקניית מידות טובות, אבל הדרך להגיע לכל דבר ודבר  היא תהליך די ארוך שאינו יכול להסתכם בשנת לימודים אחת ולדעתי יש להתקדם  בתהליך זה אט אט ולבנות את היסודות בצורה טובה וחזקה כדי שזה יחזיק מעמד לפחות לכל חייו של התלמיד/ה וכך בצעדים קטנים אך בטוחים להתקדם לעבר המטרה (החזון).

אני  חושבת שהדבר הראשון שאני אקח לתשומת ליבי מחזון החמ"ד הוא "בין אדם לזולתו" , כלומר כשאזכה בע"ה לחנך כיתה שיחת הפתיחה תתחיל ב : "ואהבת לרעך כמוך" ואסביר שבכל אדם ואדם יש את צלם אלוקים ויש לכבדו ועוד אסביר כי כל אדם וילד/ה נראים בדיוק כפי שבורא עולם רוצה שייראו והוא זה שברא אותנו ואת דמותנו, אז אל לנו להתלונן ולפגוע במישהו/מישהי על מראו כי זה אומר שכאילו אנו "צוחקים" על בורא עולם ו"מסתלבטים" על בריאתו- האם ייתכן שנוכל לגחך ולהתלונן בצורה שכזו לבורא עולם??? לא ולא!!!! ועקב כך אנו מחויבים לכבד את כולם באשר הם ,שיהיה כבוד הדדי ושנלמד לאהוב אחד את השנייה וזאת למרות כל ההבדלים השונים ,כי הכל ממנו יתברך....- וזו תהייה נקודת הפתיחה שלי לתלמידים שלי.....

בעצם, כל הלימוד על החזון ,מסתכם בכך שאני צריכה לשאוף ולחנך ולבנות את אישיותו של הילד/ה ולגדל אותם למידות טובות וכמו שציינתי קודם, התהליך הוא ארוך ,הנתינה שלנו בשבילם  היא ללא סוף ואילו התמורה אינה נראית מיד לעין , אלא, במהלך השנים כשרואים את דמות התלמיד מתעצבת לאישיות מדהימה.

השמחה הגדולה ביותר היא לדעת שבזכותי התלמיד/ה צמחו והיגיעו להישגים והם בעלי מידות טובות ...

אסיים בברכה שכולנו נזכה ללמד מתוך אהבה ונזכה לקרב לבבות בישראל....

0 תגובות
14/12/14 "באין חזון ייפרע עם" -שיעור מס' 8
18/12/2014 14:50
viki sinitsa

היום השיעור התפצל לכמה חלקים ...הוא היה מאוד קצר ומאוד משמעותי .

עסקנו במושגים של "חזון" ו"ערכים" ...

מבחינתי "חזון" זה סוג של חלום אישי ,משהו שרק אני יכולה לראות אותו בדמיוני, כלומר משהו שאני רוצה שיקרה בעתיד הרחוק/קרוב.

כדי להשיג את החזון שלי, אני צריכה לעשות ולכוון את כל פעולותיי כדי להגשימו...

נתבקשתי לחשוב על ערכים שקיבלתי מבית אבי ואמי ולבחור רק 2-3 מהם, הערכים שבחרתי הם :

1.     1. תמיד לתת כבוד ואכפתיות לסובבים אותי.

2.     2. יושרה- מה שלא יהיה תמיד להיות ישרים וכנים .

3.     3. נדיבות- תמיד אמרו לי כמה זה חשוב לחלוק דברים עם אחרים וכשטוב לי, אז לרצות שגם לאחרים יהיה טוב.

לכתוב על ערכים זה קל , אבל להיות מחוייב אליהם באמת ולא רק בסיסמה זה מאתגר.

אני חושבת שחזון וערכים הם שני מושגים נפרדים אך כדי להצליח ,צריך לשלבם יחד.

אם אין לך ערכים איך תגיע לחזון ואם אין לך חזון לשאוף אליו,אם אין לך בעצם מטרה ,איך תוכל להגיע לערכים ולבנות ולעצב את אישיותך...

כשאין חזון, כשאין מטרה , אז מה הטעם לקיומך??אז לשם מה אתה קם כל בוקר?? אם אין לך משהו שאתה שואף /חולם עליו ומעוניין להשיגו אז מה הערך שלך בעצם???

" באין חזון ייפרע עם " – זהו בדיוק המשפט שמסביר לנו שכשאין חזון אז נוצר בלבול ,בלאגן....

כי אין לך שום מטרה ,אין שאיפה ,אז כאילו אנחנו לא שווים ואז נוצרים מצבים לא נעימים, מצבים שהם ההיפך מערכים טובים, איך תלמד לעצב את עצמך ??איך תלמד להתנהג עם הסביבה??

לכן מאוד חשוב שלכל אדם תהיה איזושהי מטרה בחייו, משהו שירצה לשאוף אליו וכל זאת עם נוסיף את "חבילת הערכים" שיש לו ,אז הוא בטוח יצליח להגיע לייעודו.

עוד משהו שלמדתי השיעור וזה משהו שב"ה גם אלמד ליישם זה כמה חשוב לשמור על הערכים שלנו במלואם ובשלמותם, כי זה בעצם היסודות שלנו.

אסור לנו בשום פנים ואופן להקל על עצמנו , ו"לוותר" לעצמנו כשמדובר בערכים ,אי אפשר "לחפף ",

כי בסופו של דבר אני לא "מחפפת"  לעצמי אני "מחפפת " לבורא עולם , הייתכן?????

כמו שציינתי בהתחלה אנו צריכים להיות מחוייבים לערכים ב א מ ת וזה ממש לא קל החל מצניעות, שמירת לשון, יחס וכבוד בין אדם לחברו ועוד....אסור לנו להקל לעצמנו ואנו חייבים לנהוג לפיהם כמו שהתורה מצווה אותנו...

מי ייתן ונזכה כולנו להגשים את חזוננו וחלומנו ונזכה לעצב את עצמנו בדרך ישרה ,דרך של ערכים טובים ,דרך התורה והמצוות...אמן!

0 תגובות
7/12/14 הטכנולוגיה בחיי ילדנו,המשך -שיעור מס'7
09/12/2014 21:21
viki sinitsa

השיעור עבר היום מדהים, היצירות שבאו לידי ביטוי בעבודה משותפת, כמה זה כיף לעבוד כקבוצה אחת , חילקנו תפקידים ולבסוף יצרנו את מה שאנו חושבות/מרגישות בהקשר הנושא של שבוע שעבר (הטכנולוגיה בימינו)...

האווירה היתה מדהימה ,ברקע היתה מוזיקה ממש עבדנו ברוגע ונוחות והגענו לתוצאה 

מ ד ה י מ ה :)  

אין הרבה מה להוסיף כי כל השיעור היום היה בעצם עבודת יצירה משותפת שבזכות השיתוף פעולה זכינו לחוויה מאוד מאוד מלמדת ומהנה...

זו חוויה שאקח איתי ואיישם אותה עם התלמידים שלי והמטרה תהיה ללמד אותם לעבוד יחד בשיתוף פעולה ולחוות את ההנאה הזו...:) 

0 תגובות
30/11/14 הטכנולוגיה בחיי ילדנו-שיעור מס 6
02/12/2014 23:08
viki sinitsa

השיעור היום עסק בנושא שנוגע בכל בית בישראל וזה "הילדים בטכנולוגיה של היום..."

השיעור היה מורכב מכמה סרטונים שונים המשקפים לנו כמה דרכים של השתלטות הטכנולוגיה בחיינו.

חלק מהסרטונים לא היו קלים לצפייה , ממש הרגשתי שמישהו בא ונותן לי סתירה לפנים, מאחר וגם אני אמא לארבעה ילדים שמתוכם יש לי ילד מתבגר ,פשוט התחלתי לחשוש מהדבר הזה שקוראים לו "מחשב" , הבנתי בעצם כמה אני לא יודעת ולא מודעת לתוכן שאולי הבן שלי נחשף או שבגלל השגרה היומיומית, פתאום אני עוצרת לרגע וקולטת שבאמת במקום שהילדים יצאו החוצה וייהנו מחיי חברה פעילים וגם ספורטיביים ,הם נמצאים שעות על גבי שעות במחשב, בטבלט, באייפון....

בנוסף, נכון להיום אנשים מעדיפים לסמס הודעות בכתב מאשר ליזום שיחת טלפון ולדבר ישירות מול האדם, אפילו אם הוא יתקשר בפלאפון או בסקייפ זה עדיין לא אמור להיות תחליף לפגישה אישית ,פיזית וליהנות מחברת האדם שכביכול אכפת לך ממנו.

עוד  חסרון שיש במחשב הוא שאנשים נוטים להאמין מהר לכל מיני פרסומות וממהרים להקליד פרטים אישיים שלהם, זה אס ו ר , ככה יש המון גנבות וחשיפת יתר שזה סכנה של ממש.

מעבר לכך, נוכחתי לדעת כמה מסוכן המחשב יכול להיות, צפינו בסרטון ממש קשה לצפייה שבו נער יפה תואר ,מצליח,חייכן ומוכשר ה ת א ב ד  ,לא עיכלתי עד עכשיו את אותו סרטון, רק בגלל שדרך המחשב הוא ספג השפלות, פגיעות מילוליות ונפשיות , חרם , הוא פשוט הגיע למצב שכל מה שרצה זה למות... דבר קשה מאוד...

מצד אחד הטכנולוגיה יכולה לשמש אותנו להמון יתרונות ולהקל באופן משמעותי הרבה דברים, אבל באותו זמן היא יכולה להיות הרסנית ברמה שבמקום שהיא תעשה לנו חיים קלים היא מסוגלת גם לקחת חיים...עלתה לי מחשבה שאולי בכלל לא שווה לקחת סיכון כזה של להחזיק מחשב בבית , במיוחד שיש לך ילדים , מי מבטיח לנו שאנחנו באמת יודעים בכל שנייה ודקה איפה הם גולשים...

ומאידך, זה גם יכול להרוס לנו את כל מעגל האמון והסמכות שלנו עם הילדים, וזאת במידה ונעקוב אחריהם, נתשאל אותם ,נשגיח עליהם...זאת בעיה מאוד לא פשוטה.

הפתרון לזה בשביל שגם אנחנו לא נהפוך לחסרי חיים כלומר מכורים למחשב(פייסבוק וכו...) הוא "מינון נכון" להקציב לנו פרק זמן לגלישה בין שעה –שעתיים לכל היותר ולהתנתק מהמכשיר.

לסיכום השיעור, לקחתי לעצמי כאמא המון טיפים ותובנות על "הילדים והטכנולוגיה" דרך התמודדות עם מצבים מסוימים, מתי אמורה להידלק לי נורה אדומה ומה חשוב באמת בחיים לשמור על מכשיר חשמלי או לשמור על חברות אמיתית..

לא יודעת אם נצליח ליישם את כל התובנות וההארות, אך כולי תקוה שנזכה להבדיל בין העיקר לטפל.

ניפגש בשיעור הבא...:)

0 תגובות
23/11 האם לאכוף תורה ומצוות בחמ"ד??שיעור מס' 5
26/11/2014 20:04
viki sinitsa

היום למדנו מהי מצוות התוכחה ,את מי צריך להוכיח ואיך מוכיחים...

מצוה זו נשמעת כה פשוטה אבל ממש זה לא נכון, יש בה המון חילוקי דעות בין איש לרעהו..

נשאלת השאלה למה בעצם צריך להיות לי חשוב כאשר אדם אחר חוטא???

התשובה היא כל כך פשוטה ואמיתית והיא כי לי צריך להיות אכפת ממנו ,כולנו יהודים והכלל החשוב ביותר שלנו זה "אהבת חינם" וזו הסיבה שזה חייב להיות חשוב לי.

אבל שוב איך מוכיחים אדם על טעותו ?? לצעוק עליו עד שיקשיב??או אולי במקום במילים אני אנסה להראות לו במעשים...או שאולי במקום ללמד אותו הוכחה אני אלמד אותו הלכה..

אבל שוב, איך ללמד?? בעיה שנתקלנו במהלך הדיון שלנו היא מה עושים כשיש לנו כיתה מעורבת של אוכלוסייה שהיא דתית ואוכלוסיה שהיא פחות דתית (חילונית)??

התשובה היא קודם כל לא להקל בהלכה והכוונה היא למצוא את הדרך שנצליח לקרב את החילוניים ובאותה העת לחזק יותר את הדתיים..

מצוות הלימוד מאוד חשובה ולכן חשוב לדעת באיזה דרך ללמד כאשר נתקליםבאוכלוסיות מעורבות,

כי המטרה הסופית שלנו היא לקרב,לחזק,להשפיע ומצוא את הדרך הכי נכונה להעביר את המסר..

בנוסף השכלתי לדעת שיש מספר "פטורים" למצוות התוכחה ,למשל,כאשר ישנו חשש של הפסד ממון או כאשר יש את הפחד שהאדם שתוכיח אותו עלול לפגוע בך פיזית ולהרוג אותך, או שידוע לך מראש שלא יקשיבו לך ואז החטא עובר משוגג למזיד..אושזה עלול לגרום ללשון הרע.

קיימנו שיעור שהתחלק לשלושהה שלבים : השלב הראשון היה דיון בקבוצות על הנושא השכלנו להכיר כמה פטורים מן מצוות התוכחה .

בשלב השני יצרנו שני מעגלים מעגל חיצוני ומעגל פנימי כאשר המעגל הפנימי עסק בדיון והבעת העמדות של כל קבוצה בנושא האכיפה של המצוות בחמ"ד וגםבנושא מצוות התוכחה והמעגל החיצוני היה צופה בדו שיח שניהלנו ורשם מבחינה סטטיסטית במה תמכו יותר...

השלב השלישי בעצם היה סיכום וגיבוש דעה של כל אחת.

השיעור הזה נתן לי הרבה להבין כמה חשוב באמת שלי יהיה אכפת מהשני ומה החשיבות של דאגה ואהבה לאחר..

בנוסף למדתי שישנם שיטות נעימות יותר ואפקטיביות יותר כדי להעביר מסר כלשהו, למשל אם אני אראה הורים ,מורים או תלמידים שמחוץ לחמ"ד ינהגו ההיפך מהכללים איך אגיב???

בדיוק לפי מקרה זה אני אנסה למצוא את הדרך המתאימה ביותר והנעימה ביותר שהמסר יעבור

וזו גם דעתי והשקפתי , אני לא אחפש להוכיח אדם על טעותו אלא אנסה למצוא דרך אחרת שהיא נעימה יותר וטובה יותר כדי שהאדם שעומד מולי יקבל זאת באהבה ובהבנה ולא בתור "ביקורת"...

אז אם נחזור שוב לשאלה : האם לאכוף את התורה והמצוות בחמ"ד ????אז תשובתי היא כן , רק צריך לבחור בדרך הנכונה והמבטיחה ביותר להשלמת המשימה...

ניפגש בנושא הבא....

0 תגובות
16/11 בימת דיון "צניעות בחמ"ד"-שיעור מס 4
20/11/2014 14:13
viki sinitsa

היום היה שיעור סוער במקצת אשר עסק בנושא של שמירת הצניעות בחמ"ד , עסקנו בשני היבטים:

היבט ראשון זה השמירה המלאה של הצניעות בחמ"ד .

היבט שני עסק בהתפשרות על הצניעות בחמ"ד.

איזו מן הדרכים היא הנכונה???????

חולקנו לקבוצות של בעד ונגד, אני הייתי בקבוצה של "בעד" שמירת הצניעות המלאה בחמ"ד ( מזל כי זו האמת שלי).

במהלך השיעור כל קבוצה קיימה דיון והעלתה נקודות זכות לעמדתה, בסוף תהליך זה ,יצאה נציגה מכל קבוצה וישבה בשולחן "השופטים" (בעד-נגד) והציגה את עמדתה בנושא .

בשולחן "השופטים" היה דיון סוער על הדעות השונות שנאמרו, היו הסכמות ואי הסכמות בנושא ...

אני הייתי מלכתחילה נחושה ודבוקה בעמדתי, אך התפלאתי לגלות שלאחר ששמעתי עמדות שונות וטיעונים שונים על הנושא , דעתי בשלב זה כבר לא הייתה כזאת נחושה.

שמעתי הרבה טיעונים שהם ממש נכונים , מצד אחד אני מאוד מאמינה שהצניעות צריכה להיעשות במלואה בחמ"ד כלומר לא לוותר בשום אופן כי זה היסוד הבסיסי החשוב ביותר ללימוד התלמידים מהי צניעות , וכן זה היסוד הבסיסי ביותר שצריך להתקיים בכל חמ"ד.

מצד שני פתאום הבנתי שאולי אם נתפשר טיפה טיפה כך נוכל ל"קרב" את אחינו היהודים האחרים למסגרת זו...כי זה גם חלק מהמצווה לקרבם אלינו בחום ואהבה, ואותם יהודים אחרים שלא שומרי תורה ומצוות , איך אפשר "להפיל" עליהם בבת אחת צניעות וכל מה שקשור להלכה???? הם פשוט היו בורחים חזרה וזה היה פספוס מבחינתנו...

הגעתי למצב שישבתי והתלבטתי מה הדרך הנכונה??הייתי ממש מבולבלת...

בסוף השיעור המרצה נתנה לנו את סיכומה...מהסיכום הבנתי שצריך קצת להתפשר ואין שחור או לבן , צריך שיהיה גם אמצע...

אני מסכימה ולא מסכימה בנושא, דבר אחד אני יודעת בוודאות שצניעות זה היסוד ה ח ש ו ב ביותר ואסור לנו להתפשר ביסוד זה,

חייבת להיות דרך אחרת כל להשיג את שתי המטרות ....

עדיין מבולבלת .....

ניפגש בשיעור הבא....


0 תגובות
9/11 אחד נגד מאה -שיעור מס' 3
20/11/2014 13:44
viki sinitsa

השיעור היום היה ממש נחמד, בתחילתו צפינו בשעשועון טלוויזיה אחד נגד מאה , ולאחר מכן ניהלנו משחק משלנו על אותו עיקרון ..

במהלך הצפייה במשחק , היה אדם מחנך,דתי ,פשוט ונחמד שהצליח לזכות במיליון , זה היה ממש מרגש , כל הבנות בקורס כאילו עברו אתו את אותה חוויה,

ממש "עברנו" יחד משלב לשלב והתרגשנו אתו יחד..

ברגע הזכייה , היה לו אושר עצום וכך גם אנו היינו מאוד מאושרות בשבילו.

 מה שאותי ריגש אצלו במהלך הזכייה זה הרגע בו הוא מודה דבר ראשון לתלמידים שלו, לא הבנתי איך אדם שכרגע זכה במיליון שקלים, ויש לו חוץ מזה עוד חברים ,משפחה וכו...הוא מודה דבר ראשון לתלמידיו .

באותו רגע הבנתי כמה הוא מורה טוב, כמה הוא אוהב את התלמידים שלו וכמה הם קרובים אליו ובמחשבותיו בכל רגע נתון..

אני באמת מאחלת שאצליח ולו במעט לרכוש את תכונות האופי האלה....

המשך המשחק שאנו ניהלנו היה מצחיק ומהנה , שיעור קליל ונחמד...

ניפגש בנושא הבא...

0 תגובות
2/11 "צניעות" שיעור מס' 2
20/11/2014 13:30
viki sinitsa

השיעור היום עסק בשאלה : האם צריך או לא צריך לדרוש מההורים/תלמידים של בתי הספר הממלכתי-דתי (חמ"ד) לנהוג לפי נהלי ביה"ס מחוץ למסגרת החינוך, מחוץ לביה"ס???" האם צריך לבצע מן אכיפת חוקים אחרי שעות הלימודים? ניהלנו דיונים בקבוצות וכל קבוצה בעצם הביעה דעה למה חשוב או למה לא חשוב הדבר.

אני בדעה שכן חשוב שהורים וילדים שנמצאים במסגרת דתית וזאת לאחר שעשו כאן בחירה באופן דמוקרטי ואף אחד לא כפה עליהם להגיע לאותה מסגרת, במידה והחליטו שמשפחתם תהיה משויכת לאותה מסגרת אז חשוב שינהגו לפי הכללים של אותה מסגרת מדוברת.

לדוגמא הורים שמגיעים לאסיפת הורים בביה"ס בטוח מתלבשים כראוי ובצניעות כי הם באים לאותה מסגרת דתית וגם מתוך כבוד, אך בסיום האסיפה ניתן לראות (לצערי) הרבה הורים שמיד לאחר מכן חוזרים ללבושם הרגיל ( מחליפים לבגדים "צנועים" אחרים) ויש מקרים שזה לא קורה רק אצל ההורים ,אלא גם אצל הילדים ,ניתן לראות ילד שחוזר מביה"ס הביתה פתאום מוריד כיפה ,מוריד ציצית וקדימה לבגדים הרגילים ו "הנוחים יותר" וכך גם עם הבנות יש אותו תהליך...

מה שקורה בסופו של דבר , אנו גורמים סוג של "צער" לילד ,מאחר והוא ממש מבולבל ותמיד מתנדנד בין צנוע לפחות צנוע וזה מצב שיכול לתסכל את הילד מאוד כי הוא לא יודע בוודאות באיזה מסגרת הוא צריך ללכת ולהישאר אתה ...

בשורה התחתונה דעתי האישית היא שאסור לכפות "צניעות" על אף אחד ,אבל, אם ההורים והילדים נכנסים בידיעה ומבחירה אישית לתוך מסגרת כזו , אז הם צריכים לקבל על עצמם את כל מה שכרוך בכך כלומר את כל הנהלים ו"החוקים" של אותה מסגרת וזאת על מנת לא לבלבל את ילדיהם..

כמובן שכל אחד יש לו דעה אחרת ולא כולכם חייבים/ות להסכים איתי...

ניפגש בשיעור הבא.

0 תגובות
26/10 שיעור פתיחת הקורס- מה חמוד בחמ"ד???
20/11/2014 13:06
viki sinitsa

שיעור ראשון , התכנסות של 110 בנות , קצת התרגשות.. נכנס פרופ' אבי לוי ,עדיין לא מובן על מה מדובר בכלל ,מה זה חמ"ד ומה חמוד בו...

אט אט התבהרו הדברים והבנתי שהקורס הזה הולך להיות מאוד מעניין וגם מלמד.

בקורס הזה אנו נלמד איך להתמודד עם סיטואציות מסוימות או איך "להרגיע" מצבים שונים וחילוקי דעות שבהם אנו עלולים להיתקל בעבודתנו בעתיד .

אנחנו נלמד איך להגיב נכון ואיך לתת את החינוך הטוב ביותר לילדים וכל זאת תוך כדי שמירה על הערכים שלנו ועל "אני המאמין שלי".

מעניין מה יהיה בשיעור הבא...

0 תגובות