עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
כל סיום הוא התחלה חדשה .......
12/02/2015 23:03
תהילה
בס"ד

כמעט כל שיעור הרב אלדד פותח את שיעור ב: השיער הזה הוא מיוחד ומעניין....
ולא סתם זה כך כי השיעורים שלכם היו ממש מעניינים ושונים ראו שהשקעתם המון מחשבה לעשות את השיעורים מאתגרים ושיכנסו לנו ללב !

בשיעור האחרון הרב אלדד ויפה הכינו סרטון שמסכם את כל הסמסטר הבאמת מעניין הזה.
 ואז הרגשתי למה החליטו להעביר לנו את השיעורים האלה :
כי זה באמת חשוב שבת שיוצאת ממכללה דתית והולכת ללמד את ילדי הציונות הדתית על כל גווני הקשת שלה חייבת שיהיה לה איזה שהוא חזון איזה שהן תוכן להעביר היא חייבת להיות שונה מיוחדת בכל התחומים אם זה במישור האישי כמו שהרב של המכללה דיבר אינו ואם זה במישור המקצועי של למידה משמעתית כמו שמדרכים אותנו במכללה ....

אז פה אני רוצה להודות לרב אלדד וליפה על ההשקעה בשיעורים והעברת החומר בצורה משמעותית ומעניינת 
שנזכה להתמלא בתוכן ב4 שנים העומדות לרשותנו בכל הרבדים ונזכה לגדל דור חזק מאמין שמחובר לעצמו ולעמו


תאזינו לשיר מסכם את הכל במתיקות! 
0 תגובות
סרטוןקליפ ידידי החמ"ד
הפייסבוק
12/02/2015 22:39
תהילה
בס"ד
אני לקראת סיום כתיבתי את הבלוג הזה ורציתי לשתף אתכם בשיעור שהכי נגע לי בלב זה השיעור על סכנות שערבות לילדים באינטרנט לי בתור אמא זה ממש היה קשה לשמע את ההורים שאיבדו את בנם בגלל חרם שעשו עליו בפייסבוק זה מצמרר לחשוב שהבן שלך עובר התעללות יום יומית בבית שלך ואין לך מושג מה עובר עליו !!! הילדים כאילו שמורים בתוך הבתים שלנו אבל הם נמצאים ברחוב ממש בלי שום מוגר אחראי שיפקח על מה שהם עושים שם הורים רבים חושבים שברגע שהם עושים אינטרנט רימון וניהים חברים של הילדים בפייסבוק בכך הם פותרים את הבעיה אך זה א פשוט כל כך הילדים היום חכמים מאוד ולא בקלות הם חושפי את כל עולמם כי אפשר בפשטות לפתוח חשבון נוסף על אותו שם מה שנשאר לעשות זה רק להדריך אותם מהסכנות ולתת להם תחושה שהם יכולים לשתף אותנו בהכול  בתקווה שזה לא יגיע אלינו. 
 הסרט קשה לצפייה
ילד 1 מתוך עשרה יתעללו בו בבית הספר..(..מחקר)
יש כאן כמה כללים של זהירות באינטרנט:

להורים

 

  • ניסוח כללי זהירות משותפים. הבהירו לילד שהאינטרנט, בדרך כלל "מקום" מלא חידושים, דעת ועניין, עלול להתגלות לעיתים כשכונה מסוכנת למדי. רצוי לעבור עם ילדכם על הכללים המובאים בכתבה ולהסביר לו כי אתם נותנים בו אמון, והוא, בתמורה מתחייב לקיים את הכללים.

     

  • לא להיות היסטריים. מומלץ להימנע מבדיקת היסטוריית הגלישה בדפדפן (View-Explorer Bar-History) או רשימת המועדפים (View-Explorer Bar-Favorites), ולהשתמש באפשרות זו רק כאשר התנהגות הילד מעוררת חשד כי משהו אינו כשורה.

     

  • לא להתיר פגישות. השביעו את הילדים לספר לכם על כל קשר עם זר בתוכנות מסרים מיידיים או אתרי צ'ט שנמשך יותר מפגישה אחת. הסבירו להם כי לא תכעסו עליהם בכל מקרה, אך אתם מעונינים לדעת עם מי הם מדברים. אל תניחו לילד לפגוש אדם שפגש באינטרנט, גם אם הוא מאמין שמדובר בילד בגילו, אלא לאחר שהצטרפתם למפגש הראשון. 

  • זמן איכות. בלו זמן איכות עם ילדכם בגלישה ברשת. בקשו מהם ללמד אתכם על האתרים החביבים עליהם ברשת. הראו להם שאתם סומכים עליהם ואפשרו להם גם לגלוש לבדם, לאחר שהסברתם להם את כל כללי הזהירות. אם מתעורר בלבכם חשד, נסו לשוחח עם ילדכם בפתיחות על הנושא והבהירו לו שוב את הסכנות.


  • "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"
     

0 תגובות
סרטוןהסיפור - מה כואב לילד שלכם? - (דוד-אל מז...
אורך חצאית
12/02/2015 22:06
תהילה
בס"ד

בבתי ספר רבים בציבור שלנו מודדים לבנות את אורך החצאית ונותנים להם תחושה לא טובה לגבי איך הן מתלבשות דבר זה פשוט נוראי ולמה אני אומרת את זה כי גיל ההתבגרות זה גיל כל כך שברירי שהדימוי גוף כל כך חשוב לבחורה וכאשר מורה נותנת לה תחושה כל כך לא טובה היא יוצרת אצל התלמידה תחושה משפילה ביותר .
צדה עייני איזה שהיא כתבה בנושא: ×ž×ž×ž×žתקנוני צניעות

בכתבה מעלים את הנושא של תקנוני בית הספר על אורך השרוול ועל אורך החצאית שממש מתחקים אחרי הציבור החרדי  אחת התגבת ממש נגעה לליב:"
אומרים שלנו שאז מה אם ההורים שלנו עושים ככה וככה, באולפנא באים לחנך אותנו ולא את ההורים שלנו. באמת שאני לא מבינה את הקטע של לחייב הורים להתלבש לפי קוד לבוש בית הספר. 
ביסודי עברתי כמה בתי ספר, בכיתות א´-ג´ למדתי בבית ספר תורני (סתם ג´וק שהיה להורים שלי ואחרי שכל שאר הילדים שלהם למדו בממ"ד הם רצו לנסות ולראות איך זה תורני)- ואז הם אמרו לנו להוציא את הטלוויזיה מהבית, והייתה כמובן הפרדה בבית הספר בבנים ובבנות, למרות שזה יסודי, הבית ספר של הבנות והבנים היה נפרד, לא תגידו רק הכיתות, אלא ממש הייתה גדר ביננו ומרחק. לא היה לי שם רע, אבל כשאני חושבת על זה אני ממש לא רוצה שהילדים שלי יגדלו ככה. אח"כ עברתי לבית ספר ממ"ד רגיל, היה מותר לנו לבוא עם חולצות קצרות והיינו בהפסקות עם בנים, האמת היא שהרבה תלמידים היו מסורתיים ולא הכי דתיים, וגם בחינוך כזה לא ארצה לשלוח את ילדי. זה היה יותר מידי פתוח. חוויתי את כל הכיוונים ואת כל המצדדים ואולי דווקא יש בזה משהו טוב כי בסופו של דבר מיקמתי את עצמי באמצע ועברתי בחטיבה ותיכון לאולפנא טובה שבה אפשר טלוויזיה אבל צריך לשמור על לבוש הולם (חצאית עד הברך וחולצה אחרי המרפק) למרות שבנות לא ממש שמות על זה.. והביאו לנו שיחות וניסו לקרב לנושאים האלו, אבל כמובן שאי אפשר לחכות עד שכולן יתקרבו וחייבים לנקוט בצעדים למי שמאחורה. הגעתי למסקנה- בחינוך כזה אחנך את ילדי! בחינוך הדתי ממלכתי לא הלוחץ ולא הרופף מידי. באולפנא היה לי טוב ולכמעט כל הבנות. אח"כ עוד מתפלאים איך זה שכל התלמידות חולות על האולפנא שלנו. כי היא פשוט מקבלת ומנסה לעזור ולא דוחקת!!! ועם כל הכבוד לכתבים, אבל הקוד לבוש של חצאית עד הברך וחולצה עד המרפק זו ההלכה "

מה שהבחורה כותבת זה שמה גרם לה ולחברותיה להתחייב להלכה זה האהבה שלהן והערכה שלהן לאולפנא זה כל כך מראה שאנחנו דור אחר דור של גאולה וצריך ללכת עם הנוער בדרך של אהבה וכאשר יש כפייה זה נופל על אוזניים ערלות..... חנוך לנער על פי דרכו כי גם אם יזקין לא יסור ממנה".
0 תגובות
אז מה התפקיד שלנו?
05/02/2015 22:05
תהילה
בס"ד

ידוע שלמורים ולגננות יש השפעה רבה מאוד על עיצוב התלמידים שיצאו ממוסדות הלימודים בגיל 18....
בשיעור האחרות על החמ"ד שאלנו שאלות מרכזיות על דמות המורה שמלמד תנך, על כמות חומר הלימוד ומה המשקל של לימודי ה"חול" מול לימודי הקודש? 
ברור שהמורה התורני שואל את עצמו שאלות רבות בנושא זה כמו שברור שלא תמיד הכוח בידים שלו כי מעל כל מורה יש מנהל ומעל המנהל יש מפקח וזה לא פשוט לעשות שינויים....
 אני יציג לפניכם כמה מהשאלות ששאלנו את עצמנו בכיתה.
מה רמת הידע והבקיאות הנדרשת ממורה כדי להעביר שיעור? ברור ששאלה זאת היא מאוד רלוונטית למורה  מלמד תנ"ך אי אפשר שמורה זה יהיה בקיא רק בפרק שהוא מלמד כי אם הוא רוצה להעביר לתלמידים תחושה של אהבת התנך הוא חייב להיות בקיא בתנך ולדעת לענות להם על שאלות רחבות יותר. 
ובכלל האם מורה חילוני יכול ללמד תנך? 
זאת שאלה מהותית של איך תופסים את לימוד התנך האם כמו עוד מקצוע ככול המקצועות או כנושא שממלא את הילדים באמונה ובחיבור למסורת היהודית..
האם ההספק הלימודי חשוב יותר מהבנה וחיבור תנך? 
לעניות דעתי זאת שאלה שאין מורה לתנך שלא נתקל בה כי יש למורים אלו לחץ מלמעלה להספיק חומר למבחן  ומצד שני הם רוצים שיהיה חיבור לכל הסיפור והבנה ממשית של הסדר הכרונולוגי .. 
האם אפשר להשתמש בהמחשה בלימוד התנך?
 מתוך כך שתנך זה קודש ולא תמיד אפשר או מותר להמחיש כמו פנים של מישהו צדיק או הקב"ה..

יש כל כך הרבה שאלות ותהיות אז איך זה שבבתי הספר אין שום רכזים לתנך ואין שום הדרכה מסודרת כיצד להעביר את החומר שנלמד בכיתה אי אפשר להשאיר את כל השאלות למורים הגיע הזמן שתייחסו בכבוד לתנך לפחות כמו מתמטיקה ואנגלית 
           כי זה המקצוע הכי מהותי בנפש הילדים שאנחנו רוצים שיהיו בוגרי החמד.
1 תגובות
קידוש השם לפי הרמבם
31/01/2015 21:43
תהילה
בס"ד
בהמשך למה שלמדנו בשיעור על דעת הרמב"ם בעניין מהו האדם שמקדש שם שמיים..דעת הרמב"ם הייתה שאדם שמקדש שם שמיים הוא אדם שמתנהל בפשיטות וחי את חייו בקדושה,
העניין סיקרן אותי מאוד אז החלטתי לחקור קצת את הנושא ולראות מה דעת חכמי דורנו והדור הקודם ומהי רוח ההלכה הגורפת,
ראיתי את דעת הרמח"ל בספר מסילת ישרים שכותב שהאדם צריך לקחת מהעולם הזה מה שנצרך לו ולא מעבר,
יוצא מדבריו שהאדם צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו לגבי מצבו באופן תמידי,מה שנצרך לו כעת לעבודת ה' זה לא מה שהוא יצטרך בזמן אחר
 או בסיטואציה אחרת,דברים אלה מתחברים גם לדעת הרמב"ם שדוגל בהליכה בדרך האמצע,הרמב"ם כותב זאת בהלכות 
דעות וגם בשמונה קבצים על תיקון המידות,הדבר המחיש לי את היופי שביהדות,היהדות אינה ספר חוקים,אלה רוח ההלכה היא שלכל אדם מתאים מסלול שונה ודרך שונה,
הן בדברים שמתאימים לו לפי מדרגתו והן בפסיקת ההלכה בשבילו לפי המקום שהוא נמצא כעת,מבחינה נפשית ופיזית,היהדות דוגלת בקידוש החיים,"וחי בהם"-בשונה מדתות אחרות היהדות היא חיים ודוגלת בשמחה בחיים,
"תחת לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב",כל החטא ש האדם הוא שהוא עושה את המצוות אפילו באופן מדויק ומדוקדק אבל לא שמח בהם,דבר זה קורה לפי עניות דעתי בגלל שתופסים את היהדות כספר חוקים ולא כחיים,
נראה שהדבר קרה בגלל שעם ישראל היה 2000 שנה בגלות,החיים היהודיים התמקדו ב4 אמות של הלכה בשביל שמירת הקיים,אך בחזרתנו לארץ אנחנו חוזרי להרחבת החיים,כמו שכותב החתם סופר שהעבודה בארץ ישראל היא מצווה בפני עצמה,
כמו לימוד תורה,ברוך ה' שאנחנו חוזרים לבריאות של עם ישראל,לפי דעתי תפקידנו להפיץ את ההבנות האלה ולחיות לפיהם,עצם זה שרואים משפחות שמחות שחיות על פי דבר ה',מתוך מלאות של חיים זה עושה את שלו.יהי רצון שנזכה!!!
0 תגובות
קידוש השם
15/01/2015 00:15
תהילה
בס"ד

בשיעור האחרון דנו בעניין קידוש השם וחילול השם האמת שאני תמיד הייתי שבויה בביטוי הפשוט שכולם מדברים עליו שאם משהו דתי עשה משהו טוב ומרשים אזי הוא קידש את השם ברבים ואם אדם דתי עשה מעשה לא יאה בציבור אזי הוא חילל את השם .
אז האמת שברוב הסיטואציות שקרו לי זה הסתדר לי אבל בכל הנושא של דתיים בתוכניות ראלטי היה לזה טעם נפגם כי קודם כל מי שהולך לתוכנית ראלטי מלכתחילה הוא דתי לאמי מעט פשרן עצם זה שזה מה שמעסיק אותו נגיד הרצון להיות באח הגדול ולהסתבך בכל העניין ההלכתי של כן מיקרופון בשבת או לא ומלא בעיות כשרות ואם זה גבר אז מראש לוותר על תפילות במינין אז זה קצת מראה שהמטרה אולי להראות את הדת או איך שהמתמודדים קוראים לזה " לייצג את הדתי לאומי" שתכלס היום מאוד קשה להגדיר בכלל אנשים על הסקלה הדתית כי יש כל כך הרבה גוונים ולתחושתי תמיד איך שהוא -זה לא יוצא להם טוב דווקא מי שכן הרשים אתי זה "עקיבא וענהאל " מהמירוץ למיליון שבאמת לא באו לייצג את הדת או לעשות קידוש השם אבל יצא להם להראות ממש את המקום שאולי אני כותבת בהכללה -וזה הזוגיות הטובה שלהם שקצת כן מראה על זוגיות בציבור הדתי לאומי שיש המון דיבור עם הגברים בישיבות על כבוד האישה ועל זה שצריך להשקיע בזוגיות אך אין פה עניין של כן קידוש השם או לא.
החידוש הגדול שבשיעור זה שמה שאנחנו מכירים כיום  בנושא זה זה בכלל לא כמו שאני סברתי  אלא יש הלכה ברורה ואין פה מקום לתחושה  האישית של כל  אחד.

מושג "קידוש השם"  מגדיר את מסירותו של היהודי לעיקרי אמונתו ואת נכונותו למות כדי לקדש את שם ה', ובלבד שלא יעבור על איסורים חמורים שהם בבחינת "ייהרג - ואל יעבור".   תופעות של קידוש השם קדמו למושג עצמו, והן היו "לסימנה של היהדות
ז"א שקידוש ה" זה רק במצוות של יהרג ובל יעבור ושהבאמת זה
שלמושג קידוש השם יש גם משמעות חשובה בעיצוב חיי היום יום: קידוש שם שמים מציין מסירות לאורח חיים ראוי בכל התחומים, והוא "מבחנם התובעני של החיים" לפי תורת ישראל.    ולא איזה אשליה של קידוש השם בתוכנית ראלטי 
זאת אומרת צריך להיות אדם כ כך ערכי וכל כך גדול בפשטות שלו וכל כך רוצה לקיים את כל המצוות מתוך ענווה ובלי רצון להראות את זה לכולם ..... רק אז הוא עושים באמת קידוש השם אמיתי


שנזכה כולנו לקדש שם שמים באמת !
0 תגובות
ביקור בבית ספר יד שבתאי
06/01/2015 22:33
תהילה
בס"ד
במסגרת שבוע העבודה המעשית סיירנו בבית ספר של החינוך הממלכתי דתי י"ד שבתאי" באשדוד בבית הספר מתקיים ניסויי כדי לשפר את רמת בית הספר ממקום שנחשב חלש ושמגיעים אליו תלמידים ממשפחות מצוקה את הילדים הללו מצמיחים למקום של קידום אישי חברתי ולימודי וכל זה ברוח התורה "בתי החינוך של החמ"ד בונים זהות אישית-חברתית-ציונית-דתית"(מתוך חזון החמ"ד)

ובאמת מה שראיתי שם כל כך חידד לי את מה שלמדנו ודיברנו עליו בכיתה על חזון החינוך הממלכתי דתי שבית הספר הוא ממש כמו משפחה שהמורים שמגיעים יש להם ברק של התלהבות ואהבה אמתית לתלמידים בשיעור שנכנסתי אליו  זה בסך הכל שיעור אנגלית והמורה ממש היה חשוב לה שכל התלמידים ישתתפו ילמד ויהנו מהשיעור היא כל הזמן בדקה שהתלמידים איתה ושהלמידה היא הכן משמעותית.
חלק נכבד מהניסוי שבית הספר משתתף בו זה לשתף את המשפחות בתהליכים שעוברים הילדים וזה ממש מדהים שבית הספר משפיע על הבתים שמהם הילדים באים הילדים גורמים להורים להקפיד לקחת אותם בזמן לבית הספר וכמו כן להקפיד במצוות וזה ממש מימוש החזון של החמ"ד "אנו פועלים כדי לקרבם אל אבינו שבשמים מתוך אמונה עמוקה והשקפת עולם מגובשת ושקולה, מתוך תפיסת עולם של חינוך כשליחות לכלל ישראל, מתוך שאיפה לשותפות ביצירת חברת מופת, ומתוך מחויבות מוחלטת לתורה ולהלכה."
אני מאחלת לעצמי ולכל המורים והמחנכים באשר הם שתמיד יהיה להם ברק בעיניים ושאף פעם הם לא יפסיקו להתלהב ולראות את עבודתם כשליחות בלתי פוסקת!

0 תגובות
זהירות הפלאפונים משתלטים
24/12/2014 10:04
תהילה
לאחר הסדנה שבה כל קבוצה נתבקשה להכין פוסטר על משהו שמפריע לו בטכנולגיה יצאתי מאוד מהורהרת מה באמת מישהו יצא למסעדה עם בת זוג ויהיה שקוע בפאלפון אז למה הוא יצא איתה ולמה שאמא תשב בגן שעשושועים עם הילד שלה ולא תשים לב מה קורה איתו ותיהיה שקועה בפלאפון....
ואז המציאות תפחה לי בפנים .
יצאתי עם בעלי היקר למסעדה בשעות הערב והסתכלתי מסביבי רוב הזוגות היו שקועים בשיחה ערה אבל מולנו ישבו זוג עם ילד כבן שנתיים האב ישב והסתכל בפאלאפון במשך כל הארוחה הילד כדי למשוך את צומת ליבו התחיל לזרוק אוכל על הרצפה דבר שמשך רק את צומת הלב של אימו שנסתה לפתח שיחה עם הגבר היושב מולה והוא ענה לה בהמהומים עד שנמאס לה והיא התחילה לארגן את הילד ושלושתם יצאו מהמקום .
אני כל כך יודעת כמה זה מושך לקרוא מה שכתבו לנו או לענות למייל שהרגע שלחו לנו אבל זה בלתי אפשרי להיות זמינים כל הזמן 
חייבים להתנתק ולעשות איזה שהיא הפסקה מדי פעם לשמוע איך כולם מרגישים אם זה בארוחת ערב או כשיוצאים לטיול או אפילו יורדים לגן שעשועים הקרוב כי אנחנו מאבדים את היקרים לנו מכל !
0 תגובות
הטכנולוגיה בחמד
02/12/2014 22:04
תהילה

בשיעור האחרון עסקנו בנושא הטכנולוגיה וכניסתה למערכת החינוך. 
התחושה שלי שמורים רבים עומדים נבוכים מול הילדים השולטים בכל רזי 
                            המחשב האייפון ולא כל כך יודעים מה לעשות עם זה 
מצד אחד יש דרישות מהמערכת שהילדים ישתמשו 
במחשב לצורך הגשת עבודות לצורך חיפוש מידע לכן אין אפשרות לשלול מהם את השימוש במחשב וגם בפלאפונים ההורים דורשים לדעת היכן הילד נמצא ורוצים להיות איתו בקשר כל הזמן. הבעיה מתגברת עוד יותר בציבור הדתי כי יש המון תכנים בלתי ראויים שהילד חשוף כל הזמן אם בעבר היה אפשר לשמור על הילדים שלא יפגשו עם תכנים שאנחנו 
לא רוצים אותם בבית פשוט לא ההינו מכניסים אותם.... והיום זה בכל מקום בבית ברחוב בפלאפון שלהם ובבית הספר במחשבים לעניות דעתי אנחנו בתור חברה דתית
 לאומית לא יכולים לסגור את הילדים ולאסור אליהם להשתמש או לעשות 
פלאפונים כשרים כמו שקורה בציבור החרדי
נשאר לנו רק להדריך את הילדים ולכוון אותם כיצד לנהוג איזה אתרים
 לא מתאימים לנו וגם איך נכון להשתמש בפייסבוק  להיות להם לאוזן קשבת
 וכתובת כאשר יש מצב של חרמות ופגיעות אישיות כך הם יהיו מחושלים
 להתמודד עם דברים אלו בתור אנשים בוגרים שבטוח יצטרכו את המחשב והאייפון בתור סטודנטים ואנשים עובדים
0 תגובות
צניעות בחמ"ד
12/11/2014 14:42
תהילה


בס"ד

חינוך לכבוד הדדי בחמ"ד



בבתי ספר רבים יש קביעה מסויימת איך ילד צריך להגיע לבית הספר  לדוגמה בנעליים סגורות ולא כפכפים חולצה עם שרוול וכדומה,גם בבתי הספר של החינוך הממלכתי דתי יש
כללים אומנם כללים יותר נוקשים וכמובן על פי ההלכה. אבל אלו הכללים של בית הספר!
אך בחמ"ד  התלמידים וגם ההורים מרשים לעצמם לחלוק ואף לצפצף על המערכת ולבוא באיזה לבוש שהם רוצים.
לעניות דעתי הורה או תלמיד או סטודנט אשר בחר ללמוד במוסד לימודי אשר מצהיר שהו דתי וכמובן מידע את הנכנסים בשעריו על הכללים שלו מחוייב לנהוג על פי הכללים של המקום גם אם בבית הוא לא נוהג כך אך באותה מידה מוסד לימודי אשר יודע שהתלמידים שלו לא תמיד באים מבתים שהערכים שלהם תואמים את המוסד לא יכול לכפות על התלמידים להתלבש כך גם אחר הצהריים וזה מבחינת כבוד הדדי .

ידוע שלכל מוסד דתי יש איזה שהיא תיקווה שמי שנכנס אליו ומתחנך אצלו החינוך הטוב ישפיע על הילדים שפחות דתיים אבל זה צריך להישאר בגדר שאיפה.....

שנזכה לכבד ולהיות מכובדים!


0 תגובות