עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
מאי 2017  (1)
מטלה בשימושי מחשב
05/05/2017 12:30
תהילה פרידמן

הבלוג.

1.בלוג הוא חיבור המילים web log כלומר יומן רשת. הבלוגהינו בעצם סוג של אתר אינטרנט המהווה הוצאה לאור. הרשומות שמפרסמים בבלוג נקראותפוסטים . הפוסטים מסודרים באופן כרונולוגי. בסוף כל פוסט בבלוג יכולים הקוראיםלהגיב לנאמר בו ולייצר דיון סביב נושא הפוסט.

2.סוגי בלוגים שונים:

בלוג פרטי- כותב כל אדם החפץ בכך את דעותיו, מחשבותיו ורגשותיו,

בלוג קהילתי-בלוג שבו כל אחד יכול להביע את דעתו. ההבדל המהותי בין בלוגקהילתי לבלוג רגיל פרטי הוא שבבלוג כותב רק איש אחד או קבוצת אנשים נבחרת. בבלוגקהילתי כל אחד יכול לכתוב. בלוג קהילתי שובר גבולות בין אנשים ומהווה מקום המפגשלמבקריו

בלוג בארגון- ארגוניםרבים משתמשים בבלוגים ככלי לעובדים בארגון ,בו הם יכולים לכתוב את הידע שלהם,ולשתף אותו עם עמיתים ועם לקוחות. ארגונים רביםמשקיעים משאבים בהפעלה ובהטמעה של מערכות ניהולניהול ידע. בלוג, או אתר אישי של עובד ידע בארגון יכול להוות סביבה פתוחה,מזמינה ומעודדת את העובד  לשתף בידע שלו.                                                                

 

בלוג אקדמי- נכתב על ידי קבוצת אנשי אקדמיה ונועד לקדם את השיח הציבורי בתחומי מומחיותם, להפוך ידע מקצועילנגיש יותר לציבור הרחב, לאפשר פרסום תוצאות מחקרים מדעיים, לסייע למומחים לקבל  תגובות מיידיות לטיעונים אקדמיים, ולאפשר לאנשי אקדמיה לחוותדעתם על ענייני השעה.

בלוג עיתונאי-לעיתונאים ישנה הבמה השמרנית שלהם - הטור בעיתון, ובמקביל אליה ישכאלה  המנהלים בלוג, כאמצעי נוסף לקשר עםהקוראים, אמצעי שבו יפרסמו נושאים הנמצאים פחות ברומו של עולם.

בלוג חינוכי- בלוג חינוכי הוא בלוג העוסק בתחום המוגדר כחינוכי או לימודיובדרך כלל מיועד להפיץ מידע בתחומי החינוך, הדעת והלמידה השונים לאנשי חינוךוצרכני חינוך.

 

בבלוג יש פוטנציאל לתרומה בחינוך. נסיונותהוכיחו כי בלוגים הם אמצעי הוראה המגבירים את האוטונומיה של התלמידים בכיתה ומעציםאותם במסגרת הלמידה.העלאת תכנים דיגיטליים לאינטרנט באמצעות הבלוג מאפשרת לתלמידיםלשתף את חבריהם בכיתה וליצור למידת עמיתים.

תלמידים הלומדים בסביבה שיתופית מבוססת בלוגיםמסוגלים ללמד תלמידים אחרים בכיתה ובדרך זו להגיע להישגים תוך תהליכי העצמה.

התלמידים הכותבים לאינטרנט מצליחים בעזרת הוראתהעמיתים לחזק את כוחות ה"אני" ולהגביר את בטחונם ודימויים העצמי וכןלפתח תפיסה חיובית ביחס לאני כלומד.

בלוגים בנושאים המעניינים אותי:

בישול בזול. תכונות מיוחדות בישול בקלות,מתכונים ברורים ומהירים המתאימים לאמהות.

המטרות שמשיג: עזרה לאנשים עסוקים הרוצים לבשלאך צריכים דברים לא מסובכים מדי.

נתינת טיפים איך לחסוך.

הבלוג של דנה ישראלי- מעלה כל מיני עבודותיצירה קלות ופשוטות.

נראות טובה של הכל.

עדכניות.

המטרות שהשיגה: שיתוף הציבור, פניות גדולותיותר ללמידה אצלה.

מטרות הקורא: לומד דברים חדשים, משתדרג.

מרגיש קשר אישי יותר.

ניתן לכתוב בשפה פשוטה יותר ולא מעונבת.ניתןמאידך לתת מידע מפורט יותר.

בלוג חינוכי:

·        לוגים שנכתבו על ידי מורים למען מוריםאחרים. כוללים הצעות לפעילויות חינוכיות או לשיעורים, וכדומה במטרה לתת למוריםרעיונות להתמודדות במצבים דומים.

·        בלוגים שנכתבו על ידי תלמידים כחלקממטלות החובה בבית-הספר. בבלוגים אלו התלמידים מציגים תחום לימודי אותו המורה ביקש,מזווית הראיה שלהם, תוך חקר התחום.

·        בלוג בית-ספרי או בלוג כיתתי הנכתביםעל ידי מורים או תלמידים. בבלוג בית-ספרי מועברות הודעות בין המורים, רעיונותודיווחים על הנעשה בבית-הספר בין המורים, כשכל מורה יכול להוסיף תגובות משלו..

·        בלוג מקצועי הנכתב על ידי מוריםהעוסקים באותו מקצוע/תחום דעת. המורים יוכלו להעביר ביניהם מידע, דעות, רעיונותועוד ולקבל משוב ואת דעתם של עמיתים בתחום. התלמידים יוכלו גם הם להיות שותפיםולהביע דעתם

 

דוג' לבלוגים:נגיעה הסטורית, באות בחשבון, טקסטוהעיר הגדולה, הכיתה במאה ה-21.

פעילות לימודית בבלוג.

לפניכם קישור לסרטון קצר המתאר את רבבות העולים למירוןבל"ג בעומר. צפו בו והשיבו על השאלות הנלוות.

האם הייתם פעם בל"ג בעומר במירון?

מה מיוחד ביום זה?

מדוע מדליקים מדורות?

האם ידוע לכם על משהו נוסף שהתרחש ביום זה מלבדפטירת ר' שמעון בר יוחאי?

 

קראו את הקטע הבא מן הספרות:

 

במטענו הרעיוני הנוסף, שב ל"ג בעומרומתקשר במיוחד לרזיה הטמירים של תורת הקבלה, זו חגיגת ל"ג בעומר המתקראתהילולא דרבי שמעון בר יוחאי, שהוא מושג מסודות הקבלה, המדמה פטירתו של צדיק לשמימרומים, כנשואין, כי נשמתו שמחה ונכנסת לפני ה' ככלה לחופתה: ביום פטירתו של צדיקתלך נשמתו צהלה ושמחה לחוג את חג האורות, כנכנסת לפני ה' יתברך, כי על כן קראובספר הזוהר (ויחי, עמ' ריח) ליום פטירת נפש צדיק הילולא. (אלשיך בפירושו לאיוב ל'כג).

אם כן, מדוע לפי זאת, אנו שמחים בל"ג בעומר?


הסתכל בתמונה הבאה, מצוי בה עמוד מספר הזוהר, הכנס למאגר מידעתורני ובדוק- כמה פירושים יש לספר הזוהר?

          האם הוא תורגם?

         כתוב על סגולות המיוחסות לו.


 

הפוטנציאל בלמידה בבלוג : הלמידה היא אקטיבית,על הלומד לחקור, לבדוק ולהעמיק, מצד שני למידה זו נעשית בדרך חוויתית תוך גירויהלומד באמצעות סרטונים/ תמונות ואמצעים ויזואליים אחרים. תוך כדי חקירה, הלומדיכול להחשף לתכנים המעמיקים את הלמידה ברשת. 

0 תגובות