עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
תסכול אישי
06/09/2013 00:13
סיגל.ב

 

לפני כמה שנים נחשפתי לסרטון ביוטיוב  העונה לשם :" סבתא סעדה מדברת על ....."

מדובר בשיחה מצולמת בין סבתא ממוצא תימני לבין נכדה, היושב מאחורי המצלמה, על ענייני היום. סעדה הגיעה עד כה לאלפי צפיות בעיקר בסרטונים שבהם היא מדברת על "הומונים והומוניות", כלומר הומואים ולסביות, ו"גולגול", כלומר גוגל, ו"מיקרוגל" כלומר מייקרוסופט.

לא מן הנמנע שנעלה חיוך מהסבתא המדליקה ונבין דרכה את פערי הדורות ופערי השפה בפרט מהעולם הדיגיטלי.

אתם ודאי שואלים מה לי ולה? ובכן פרט לעדה המשותפת מצאתי עצמי מזדהה עמה עם חוסר ההבנה הבסיסית  של עולם שהיה עבורי מפחיד, מתסכל , מלחיץ ובעיקר רחוק.

אך מאז עברתי כברת דרך ומכזו שלא ידעה להדליק מחשב , חסרת מושג בתוכנות בסיסיות  ועילגת בשפה הדיגיטלית  הפכתי לצמאת ידע ומנסה ללמוד ממי שרק אפשר.

יום בהיר אחד התעוררתי מסתירה מצלצלת שגרמה לי לנוע. ....

"נאלצתי " להיעזר בבני היקר  בהכנת קובץ וורד פשוט  לצורכי עבודה. הוא היה אז בכיתה ד'. זה התחיל בנחמדות וסבלנות  והסתיים בעצבים  שנבעו מאיטיותי  .

התוצאה הייתה שהוא ישב מול המחשב , ערך את הטבלאות  וכתב במהירות הבזק את מה שהכתבתי. כי הרי "אין לו זמן "..... ילד בכיתה ד' "עסוק " מעל הראש במשכנתא, גידול ילדים , שוטטות בחיפוש חומרים למחקר אקדמי , בישולים , ניקיון ועוד היד נטויה.

זה הספיק לי. הודעתי לו חגיגית שתוך פרק זמן קצר אדביק את הפערים בינינו ולא אזדקק יותר לשירותיו. אז אמרתי.....

גייסתי את עצמי והלכתי ללמוד. חצי שנה למדתי (אופיס ושפת תכנות - c )  . הרגשתי על גג העולם. השבתי לעצמי את הכבוד האבוד. אך הייתה זו אשליה של רגע. אמנם למדתי המון  ואף השתמשתי בידע אך  אז החלו להופיע הסמארטפונים למיניהם  והאפליקציות , הרשתות החברתיות , הלוח החכם , אתרים  מתוקשבים  והשפה הלכה והתרחבה  ושוב מצאתי את עצמי במרדף אינסופי להדביק את הפער.

בשנה שחלפה  לימדתי בלוד. ודווקא אני מכולם הייתי אחראית על תחילתה של תוכנית : קורס דיגיטלי  בפיזיקה. המגמה הייתה לתת מענה לתלמידים המעוניינים ללמוד מקצוע זה ברמת 5 יחידות  אך אין בנמצא מורה והקבוצה קטנה.

בחרנו בקפידה 3 תלמידים מוכשרים והתסכול לא אחר לבוא . הפעם מצידם. תוך שיחות רבות עימם שנבעו בעיקר מהישגים נמוכים , אי עמידה במטלות  ןזגזוגים בהגעה לשיעורים  הוירטואלים  גיליתי , מספר דברים מעניינים :  לתלמידים קשה ללמוד לבד , חסרה משמעת עצמית  ללימוד  עצמי לאורך זמן , למידה בצוותא  היא צורך בגיל זה  והעדר מפגש של מורה פנים מול פנים  מובילה לקושי לשאול שאלות ולניכור. מכאן הדרך למוטיבציה ירודה מובנת.

תהיתי עם עצמי האם זה ספציפי לתלמידים הללו ?  האם יש סיבות נוספות  הקשורות בסביבה חברתית , בית , תרבות וכו? ובכן התחלתי לקרוא מאמרים בנושא והבנתי  שתחושות תלמידי אינן נופלות מאחרים. אגב ללא קשר לשאלות אותן הצפתי קודם שהן בודאי פרמטרים משפיעים.

בהתנסות זו הבנתי שמחד הלמידה המסורתית אמנם הוכיחה את עצמה אך מנד חדשנות וכניסה לעולם התקשוב היא הכרחית. החלטתי שאני רוצה ללמד אחרת. לשלב בין  שני העולמות.

התחלתי לנבור באתרים , חיפשתי חומרים באינטרנט אך כל מה שמצאתי זה חומרים נפלאים במקצועות שונים המותאמים ליסודי עד חטיבות ביניים. אין בנמצא חומרים ללימוד מתמטיקה  ברמה של 3-5 יחידות לימוד.

אז שוב אני פה מתוסכלת קמעה  מהעובדה שאזדקק להמון אבל המון זמן ופניות על מנת לבנות יחידות הוראה בעצמי שיספקו גיוון  ולמידה אחרת לתלמידי.

אני מתחילה........

ואם בא לכם קצת לחייך לקראת השנה החדשה כנסו לסבתא סעדה בלינק הבא (אחד מיני רבים ):

 

שנה טובה

סיגל

 

0 תגובות
סרטוןסבתא סעדה מדברת על העולם הטכנולוגי והאינ...