עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
מהלך הוראה בקבוצה קטנה
07/02/2017 13:45
sarit

להורי כיתתי שלום רב,

ברצוני ליידע אתכם על דרך עבודתי בתחום דעת עברית בנושא הכתיבה.

לא אלאה אתכם בנושאים רלוונטיים למקצוע , אך בכל זאת חשוב לי לחשוף אתכם לחלק מהתהליך.

בהודעה זו רציתי לשתף אתכם בנקודות החשובות שהנני מבהירה בפניי התלמידים. ראשית , אני מבהירה את 

 מטרת הכתיבה: מהי מטרת הכתיבה (לשעשע, להצחיק, להסביר, לידע, לשתף...)מהי הסוגה? ומהי התבנית בה נכתבת הסוגה? לאחר       מכן מנסחת את  המטלהניסוח מטלת כתיבה איכותית. שלב 

הרעיונות חשוב גם כן,כלומר: מהו הידע המוקדם הנדרש ? אלו רכיבים מתוך הידע הנדרש אינם מוכרים.

                   לתלמידים ויש ללמדם לפני הכתיבה?לדוגמה- ידע נדרש בכתיבת רשמים:    

                   מילים מתארות, מילות רגש,מילות זמן, מילות קישור, כתיבת המלצה.

ולבסוף מגדירה את  קהל היעד: מי יקרא? מה הוא יודע על הנושא? מה יעניין אותו במיוחד?


אלה נקודות בסיסיות בהבנת המשימה ולאחר מכן אני מתייחסת לפרמטרים נוספים.


חשוב שגם אתם תתרגלו עימם כתיבה בבית ע"פ נקודות אלה.


תודה,

שרית.

0 תגובות
מהלך הוראה בקבוצה קטנה
07/02/2017 13:30
sarit
ההוראה-למידה במסגרת הכיתה כרוכה בקשיים רבים. הוראה-למידה בקבוצה קטנה עם המורה כמבוגר משמעותי ומקצועי עשויה למנוע את הסכנות והקשיים שיש בהוראה-למידה במסגרת הכיתה. הקשיים שבהוראה-למידה במסגרת הכיתה היות והכיתה היא מסגרת ארגונית לקיבוץ של כ- 30 ילדים בני אותו גיל בממוצע, בדרך כלל ההפרש בגילאים הוא בטווח של שנה אחת קיימת סכנה שחלק מהילדים "ילכו לאיבוד , " לא יבואו לידי ביטוי ולא אחת גם לא ילמדו את מה שהמורה התכוון ללמד. גם אם המורה מפעיל מגוון דרכי הוראה-למידה, ההוראה במסגרת הכיתה כרוכה בקשיים אלה:  הזמן שהמורה יכול להקדיש לתלמיד היחיד או/ו לקבוצה הוא מוגבל.  למורה יש תחושת עומס בשל הצורך להפנות את תשומת הלב ולהקשיב לכל התלמידים. על המורה להשקיע תשומת לב לניהול הכיתה והמשמעת בה, ולא אחת הדבר נעשה על חשבון התהליכים החינוכיים-לימודיים ואיכותם. כדי לאפשר למידה משמעותית ולתת מענה טוב יותר לתלמידים השונים פותחה הלמידה השיתופית. וכך קל יותר לבצע בקרה על איכות הכתיבה של תלמיד ותלמיד.
0 תגובות
רשמים לאחר הוראת מהלך 3-הצטרפות לתנועת נוער
06/02/2017 13:36
sarit
חשוב לציין כי לאחר הוראת למידה שלישי- ניכר שינוי בהבנה של התלמידים.
התלמידים הבינו את המשימה וביצעו אותה כמעט ללא תיווך, ללא שאלות, הבינו מהם הדגשים החשובים ועבדו לפי אסטרטגיות שנלמדו בעקבות לימוד ההוראה הראשון.
שיעור זה גרם לי להבין שתרגול, תרגול ושוב תרגול גורמים להפנמה ויישום החומר הנלמד.
0 תגובות
תגובה למהלכי הוראה
08/12/2016 19:39
sarit

ברצוני לשתף על תחושות הילדים במהלך הוראה זה , בשונה ממהלך הוראה הקודם, מרבית מהילדים הבינו לאן הינני חותרת ומה מצופה מהם, כמובן השתדלו לעמוד בכל הקריטיונים הנדרשים בכתיבה.

בחרתי לבצע את מהלך הוראה זה בארבע קבוצות הטרוגניות  תלמידים מובילים בכתיבה חיזקו תלמידים חלשים וכיוונו אותם לעבר מטרה משותפת.והשיח בקבוצה היה מפרה, נערך סיעור מוחין ברמה גבוהה ואכן התוצר המוגמר היה איכותי ומיטבי .

0 תגובות
רשמים לאחר ביצוע מהלכי הוראה "דמי כיס"
11/11/2016 08:28
sarit
להלן הרשמים מתהליכי הוראה "דמי כיס":

סגנון הלמידה שלנו בכל שיעור הינו שונה, כלומר: ישנה הקנייה מעמיקה בשעה הראשונה ורק לאחר שיח אודות הנושא ודוגמות הנשמעות ע"י התלמידים יוצאים לעבודה עצמית.
הקושי  הרב שהיה בקרב התלמידים גרם לתסכול רב, כאשר אמרתי להם כתבו כל מה שעולה על דעתכם בהתאם לשאלה, (מה שהנכם יודעים)המשיכו לשאול ללא הרף, עד שלבסוף הבינו שיש לי מטרה בכך שאיני מסבירה ואומרת להם רק מה שאתם יודעים.

בשיעור השני בו נתנו כרטיסיות הנחייה, היה קל מאוד, השאלות מיקדו וכיוונו את התלמידים, כך שלא הגיעו אליי בכלל והתמודדו בעצמם.
נורה אדומה שנדלקה הייתה השאלה שחזרה רבות למי אנו כותבים? הדבר חידד לי את נושא הנמען, עד כמה חשוב לדעת למי אנו כותבים.
כמו כן, הקושי השני שחוויתי היה לשלב את המשימה בתוך שגרת היום בבית הספר...תכננתי ותיכננתי ומסיבות כאלה ואחרות לא הצלחנו לבצע את המשימה עד הימים האחרונים(בית ספרנו גדוש בעשייה ובנוסף נלמדים נושאים שמורה לנו משרד החינוך כגון: שבוע עליות, יצחק רבין,טקסים וכו...)
אך יחד עם זאת,אסכם ואומר, שהנני מרגישה שעבודה יסודית ומעמיקה מסוג זה תביא להצלחה גדולה בהמשך.
שרית.
1 תגובות
רשמים לאחר הוראת מהלך שני-בחירת שירים
10/10/2016 10:43
sarit

מטלת כתיבה

תלמידי שכבה ה'  בבית ספר " היובל" באשדוד, הציעו הצעה  להנהלת בית הספר להשמיע שירים על פי בחירתם במהלך ההפסקות .

חשבו מה יכולות להיות עמדותיהם של המתנגדים להשמעת שירים , לעומת עמדותיהם של המצדדים בהשמעת שירים במהלך ההפסקה. מה דעתכם?  האם כדאי לאפשר לילדים להשמיע שירים על פי בחירתם במהלך ההפסקות?  כתבו להנהלת בית הספר

את עמדתכם ונסו לשכנע את ההנהלה לקבל את עמדתכם.

נושא: השמעת שירים בהפסקות לפי בחירת התלמידים בלבד.

הדילמה: האם לאפשר לתלמידים לבחור או לא?

נמען: הנהלת בית הספר.

מטרת הכתיבה : שכנוע .

הנחיות לכתיבה: כתבו כתיבה טיעונית ובה הציגו את דעותיכם  בעד או נגד הנושא, הביאו נימוקים  ודוגמאות התומכות בדעתכם. בכתיבתכם הקפידו על ניסוח תקין, כתיב נכון ועל כתב יד ברור.

במפגש זה שמנו דגש על קידום תהליכי כתיבה טיעונית אצל תלמידים. עלינו למקד את ההוראות שניתנות לתלמיד בביצוע המטלה.

מאוד חשוב השיח ביננו לבין התלמידים.

על הילד להבין ולהמליל במילים שלו את ההוראות שניתנו.

רק לאחר מכן לגשת לביצוע  מטלת הכתיבה.

0 תגובות
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון