עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

אודות

קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
ההתנסות שלי בבלוג-ראויה
16/12/2012 21:21
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

ההתנסות שלי עם בלוגים במשימה זו התחילה בשיטוט וחיפוש אחר בלוגים מעניינים במיוחד בחינוך, מצאתי לא מעט אך רובם לא מעודכנים. לאחר שקראתי חלק מפוסטים שפורסמו בבלוגים אלה שמרתי מספר בלוגים במועדפים שלי. כל יום נכנסתי אליהם לבדוק אם יש חדש. האמת שלא היה הרבה שינוי

אני יודעת מה זה בלוג כי יש לי אתר מדעים ואתר מתמטיקה שאני בניתי ומשתמשת באתר הבית ספרי שלי כאשר מפרסמת דברים לתלמידים, מצגות, מבחנים קודמים, גם השתמשתי השנה במטלה בשיעור ההנדסה שפרסמתי באתר ונתתי לתלמידי כתה ו מועד למסירה, ומצרפת להם חומר ומעלה עבודות

דוגמה:

 https://sites.google.com/a/tarshiha.tzafonet.org.il/rawia2012

/

אבל חיפשתי בלוגים מסוג אחר להשתלמויות מורים כי אמרתי שצריך להיות בלוג ששיך למורים ולהתפתחותם  ואכן מצאתי, ופשוט התחלתי להבין שאני רק מכירה חלק קטן מהמידע על בלוגים מצאתי אתר  שמדבר על השתלמויות מורים מרחוק ומלמד איך להשתמש בבלוג לתועלת החינוך והשיעורים האתר באחריות מטח

כתבתי שם תגובה כפי שמפורט:

http://developers.cettalk.co.il/?p=133#comments

כתבתי :

שלום,
אני מורה בבית ספר יסודי מתוקשב בצפון, התחלנו עם התקשוב לפני 4 שנים, כל המורים השתלמנו "לוח אינטראקטיבי"
"בניית שיעורים מתוקשבים" וגם בניית אתר בית ספרי חשבתי שמיציתי את הכל גם השתתפתי עם תלמידי בחידון וירטואלי אבל לא השתלמתי בקורס וירטואלי עד השנה אני לומדת לתואר שני בתכנון לימודים והערכה ואחד הקורסים הוא קורס וירטואלי שהיתה הפעם הראשונה שאני מכירה את המושג 
WEB 2 ובמיוחד בלוגים
יש לנו אפשרות להשתמש בבלוגים באתר בית הספר אבל לא חשבתי על זה.
בסוף אני אשמח לקבל מידע על השתלמויות כאלה

לשמחתי קיבלתי תגובה וזה ממש משהוא טוב שהאנשים כותבים תגובות לבלוגים שלהם, חוץ מזה הבלוג שמצאתי מעניין למורים ומספר על השתלמויות מרחוק.
2 תגובות
ההתנסות בבלוגים - מאת אמאל
02/12/2012 18:16
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

ההתנסות שלי עם בלוגים במשימה זו התחילה בשיטוט וחיפוש אחר בלוגים מעניינים במיוחד בחינוך, מצאתי לא מעט אך רובם לא מעודכנים. לאחר שקראתי חלק מפוסטים שפורסמו בבלוגים אלה שמרתי מספר בלוגים במועדפים שלי. כל יום נכנסתי אליהם לבדוק אם יש חדש. האמת שלא היה הרבה שינוי. החלטתי שאני מוסיפה תגובה לפוסט בשם "אני מורה בתיכון! מאיפה יש לי זמן ל-Moodle?!" שכתבה בבלוג שלה רותי סלומון, והיא מייעצת ומלווה מוסדות בהטמעת טכנולוגיות למידה מקוונים (בעיקר סביבת ההוראה-למידה Moodle , ובמערכת ניהול התוכןWordPress ), בנוסף עוסקת בהנחיית מורים בשילוב טכנולוגיות חדשניות בתהליכי ההוראה, נראה לי כי מה שמניע אותה לכתוב בבלוג שלה ולעדכן אותו מידי פעם הוא רצונה לחשוף את העשייה שלה בתחום שילוב הטכנולוגיה בהוראה לקהל הרחב ולכל המתעניינים בתקשוב, לחשוף את הקשיים ודרכי ההתמודדות ואת ההצלחות.

הנה הקישור לפוסט:


http://ruthysalomon.wordpress.com/category/%D7%AA%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9F/

והוא מדבר על הקשיים שנתקלה בהם בהעברת הדרכה למורי בי"ס תיכון אודות יתרונות השימוש במערכת Moodle ואיך התגברה עליהם, ומה היא למדה מהתנסות זאת.

הגבתי שאני חושבת שמערכת Moodle יכולה לתרום לתהליך הוראה-למידה-הערכה באופן משמעותי במיוחד בתיכון, ובמיוחד ששם אין זמן. וכי להטמעת המערכת בתיכונים, מומלץ לאתר מורים שיש להם מוכנות ומוטיבציה לשלב טכנולוגיה בעבודה שלהם, ולהתחיל בהם. להתאים את ההדרכה לשימוש במערכת לצרכים שלהם, תוך הדגמת תהליכים אמתיים ב- Moodle, לא רק דרך מצגת. בנוסף, בשלב הראשון של השימוש במערכת מורים יכולים להיתקל בקשיים, לכן הם צריכים ליווי בצעדים הראשונים שלהם. שלב זה יכול להשפיע על החלטתם להמשיך או להפסיק את השימוש במערכת.

הוספתי את תגובתי כבר לפני שבוע עד היום היא לא אושרה לפרסום, לצערי הרב מאכזב מאוד.

חיפשתי פוסט עדכני יותר בבלוג אחר ומצאתי הודעה עם הכותרת  "11% בלבד מהנשים הערביות שלא סיימו תיכון מועסקות"  בכתובת:

 http://www.hakoledblog.org/11-%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93-%D7%9E%D7%94%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C%D7%90-%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%95-%D7%AA%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%9E/%D7%94%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%99/11-%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93-%D7%9E%D7%94%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C%D7%90-%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%95-%D7%AA%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%9E/

שפורסם ע"י צוות התנועה לקידום החינוך בישראל בבלוג שלהם "הכל חינוך". המניע שלהם לכתיבה בבלוג לפי המשתקף מהלשונית "אודותינו" הוא הצורך לדון ולשוחח בנושאי חינוך לקידום, שיפור והתחדשות מערכת החינוך בישראל על ידי הצבת החינוך בראש סדר היום הלאומי.

ההודעה שהתייחסתי אליה מדברת על האחוז הנמוך של הנשים הערביות המועסקות מתוך אלה שלא סיימו תיכון ועל החינוך כגורם קריטי ביותר למציאת תעסוקה בישראל.

באותו יום שפורסם הפוסט הזה הוספתי תגובה המחזקת את מה שנאמר בכך שהכשרה מקצועית היא כלי חשוב שנשים אלה יכולות לעבור להגברת ההשתלבות שלהן בשוק העבודה. העדר הכשרה זו מצמצם את סיכוי הקבלה שלן לעבודה ומהווה סיבה מרכזית לאחוז הנמוך של הנשית הערביות חסרות השכלה תיכונית המועסקות. אך גם תגובה זו עדיין ממתינה לאישור לפרסום.

לא התייאשתי, חיפשתי עוד בלוג והפעם החלטית לכתוב תגובה בבלוג יצירה שנקרא "שאריות זה חומר" שבו תגובות מפורסמות באופן אוטומטי מבלי הצורך להמתין לאישור הבלוגר. מה שמניע את כותבת הבלוג לכתוב בו הוא הרצון שלה כעוסקת באומנות לספר למתעניינים  מה היא עושה ולפעמים גם איך עושים את זה. היא מעודדת עשיית אומנות תוך ניצול חומרים משומשים.

הוספתי את תגובתי עבור הודעה בה היא מספרת על אמנות בנושא אור וחושך ומתייחסת לאפשרות של בניית תאטרון צלליות עם ילדים מקרטון ואפילו מקופסת דגני בוקר. הנה הקישור להודעה:

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2430416#response

בתגובתי ציינתי כי, לפני שנה לימדתי בבי"ס ירוק, בו אורח החיים, לא רק בביה"ס אלא גם בקהילה מסביב, מושתת על שמירה על איכות הסביבה. וציינתי כי החברות שלי בבי"ס זה ישמחו להכיר את הבלוג שלה המדגים טוב מאוד את השימוש החוזר בחומרים וניצולם בבניית דברים חדשים ושימושיים. והוספתי שתאטרון הצלליות מתאים מאוד להעברת מסרים והקניית ערכים לתלמידים בכיתות הנמוכות, אפשר לנצל אותו ובמיוחד שהוא פשוט וקל להכנה וביצוע.
בסוף שאלתי אותה מאיפה ההשראה לכל היצירות? והאם לומדים את זה במסגרת כלשהי?

שמחתי לראות את התגובה שלי מופיעה בבלוג ועוד שמחתי יותר כאשר יום למחרת היא מתייחסת לתגובה שלי, הנה ציטוט מדבריה "לפעמים כשרעיונות באים לי הם פשוט נוחתים פתאום או נולדים מתוך צורך. לפעמים יש נושא שיש להיצמד אליו ולפעמים יש גם דברים ספציפיים שאני מחפשת ולומדת באינטרנט. אני חושבת שהמגוון מגיע מעצם ההיכרות וההתנסות שלי בהרבה טכניקות עבודה וחומרים. תודה רבה על התגובה והשיתוף בסיפורך האישי ואת מוזמנת להישאר ולעקוב בבלוג שלי ומקווה להמשיך ולעניין אותך בדברים שאני עושה."

 

6 תגובות
בלוגים בחינוך
02/12/2012 13:47
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

מה ניתן לעשות בבלוגים בכיתה ? הבלוג ככלי חינוכי הינו מימד טכנולגי נוסף לתקשורת בשיח הבית ספרי: מורה – תלמיד, תלמיד – תלמיד, הורה – מורה, מנהל- מורה, מנהל –תלמידים וכו וכו’.

השימושים שניתן לעשות:

1.כתיבה של תלמידים על אירועי היום.

2. העברת מסרים.

3. לפתוח נושאים לדיון על סדר היום (בצורה תרבותית ומבוקרת).

4. לכתוב על נושא ספיציפי שנחקר בתחום הדעת ולהעלות את המידע לכלל הכיתה.

5.משובים על שיעורים ובחינות.

הבלוג למטרות חינוך יאפשר לכל תלמיד ליצור בלוג משלו שתאפשר לו ולעמיתים מבית הספר לתקשר. חקירה על ידי קריאה בבלוגים מאפשרת לתלמידים להתרשם מדיון מעמיק בנושא תחום התוכן ובנושאים חינוכיים בכלל. הבלוג יכול למלא תפקיד של יידוע, חתירה לידע ובמה לביטוי עצמי. הוא יכול להוות בסיס שעליו תלמידים יכולים לכתוב סיפורים, לחוות דעה או לאסוף קטעי מידע, ועוד. כל אלה חיוביים ורצויים.

עבור המנהל זהו כלי המאפשר לו לשקף את הנעשה בבית הספר למורים, הורים ותלמידים.המנהל יכול לקבל תגובות ושאלות על נושאים שהעלה. הבלוג מאפשר למנהל להיות מחובר ,זמין ונגיש לצוות ולקהילה הבית ספרית.

סנאא

4 תגובות
ההתנסות שלי בבלוג-סנאא
02/12/2012 13:46
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

בהתחלה חיפשתי בלוג לפי הקריטריונים שקבעה המרצה (פעיל בתדירות גבוהה) שעוסק בחינוך. החלטתי שגם יהיה נושא מעניין מושך וימצא חן בעייני. מצאתי הרבה בלוגים שעוסקים בהרבה נושאים, אבל ביני לבין עצמי אני יודעת שאני רוצה רק משהו שעוסק בחינוך. בסוף החלטתי להתנסות באחד הבלוגים באתר שעוסק תנועה בחינוך, תחת כותרת"מחשבה אחרת על הכיתות הצפופות בישראל מאת אוהד אור שהוא סמנכ"ל לתכנון אסטרטגי ולשיווק של אוניברסיטת תל אביב וחבר בהנהלת הכל חינוך.

עיינתי בבלוג שהוא דוח שנתי "מבט לחינוך 2012" שפורסם על ידי ה-OECD , שבו מראה שתלמידי ישראל לומדים בכיתות שהן מ-היותר צפופות בעולם: 27.6 תלמידים בכיתה ביסודי (לעומת ממוצע 21.2 ב-OECD) ו-29.4 בחטיבות הביניים (לעומת 23.4 ממוצע).

התייחסתי לאחד ההסברים מנקודת מבט מתום עבודתי כמורה בשטח . חיכיתי לתגובות אבל לא קיבלתי. אז החלטתי לחפש בלוג אחר פעיל אבל לא הצלחתי למצוא משהו עדכני ואפקטיבי אלא להפך מצאתי בלוגים שהם נטושים מזמן, הרגשתי באכזבה והתחלתי לחשוב מה כדאי לי לעשות, ואז עלה לי רעיון לחשוף מורות חברות שלי בבית הספר לנושא הבלוג, מכיוון שאנחנו מלמדות בבית ספר מתוקשב אז אפשר לחשוף אותן לכלי חדש שיאפשר להן להשתמש בו כשיטת דיון חדשה בין התלמידים . הסברתי להן על נושא הבלוג והן התעניינו, וביקשתי מהן שיוסיפו את התגובות שלהן בהתאם.

בדרך כלל אנשים כותבים ומשקיעים בבלוגים בשביל לנסות ולהעביר רעיון מסוים לאנשים אחרים בלי לפגוש אותם, ובשביל לנסות לשנות מצב קיים על ידי השפעה דרך כתיבה.

http://www.hakoledblog.org/%d7%9e%d7%97%d7%a9%d7%91%d7%94-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%a4%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c/topics

 

4 תגובות
ההתנסות שלי בבלוג-ראויה
01/12/2012 19:18
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

חשבתי  שאני יודעת מה זה בלוג ומשתמשת בזה באתר הבית ספרי שלי כאשר מפרסמת דברים לתלמידים ומצרפת להם חומר ומעלה עבודות

דוגמה: https://sites.google.com/a/tarshiha.tzafonet.org.il/rawia2012/

אבל חיפשתי בלוגים למורים ואכן מצאתית , ופשוט התחלתי להבין שאני רק מכירה חלק קטן מהמידע על בלוגים מצאתי אתר כתבתי שם תגובה כפי שמפורט:

http://developers.cettalk.co.il/?p=133#comments

כתבתי :

שלום,
אני מורה בבית ספר יסודי מתוקשב בצפון, התחלנו עם התקשוב לפני 4 שנים, כל המורים השתלמנו "לוח אינטראקטיבי"
"בניית שיעורים מתוקשבים" וגם בניית אתר בית ספרי חשבתי שמיציתי את הכל גם השתתפתי עם תלמידי בחידון וירטואלי אבל לא השתלמתי בקורס וירטואלי עד השנה אני לומדת לתואר שני בתכנון לימודים והערכה ואחד הקורסים הוא קורס וירטואלי שהיתה הפעםהראשונה שאני מכירה את המושג
WEB 2 ובמיוחד בלוגים
יש לנו אפשרות להשתמש בבלוגים באתר בית הסר אבל לא חשבתי על זה.
בסוף אני אשמח לקבל מידע על השתלמויות כאלה

לשמחתי קיבלתי תגובה וזה ממש משהוא טוב שהאנשים כותבים תגובות לבלוגים שלהם, חוץ מזה הבלוג שמצאתי מעניין למורים ומספר על השתלמויות מרחוק.

4 תגובות
מה ניתן לעשות עם בלוגים בכיתה/בחינוך -אמנה
29/11/2012 11:19
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

אני חושבת שניתן לעשות המון דברים בבלוג בכיתה . אבל ראשית אנו צריכים להיות מודעים לנושא של אתיקה ברשת וחוק זכויות יוצרים ולמגבלותיו של הבלוג. כי הבלוג חשוף לכל אחד שיש לו גישה לאינטרנט. ואם אני כמורה רוצה לדון בסוגיה מסויימת עם תלמידי הכיתה או שאנחנו מתכננים הפתעה משמחת לאחד התלמידים . אני כמורה רוצה שנושא זה נדון בו באופן פרטני יותר .

מצד שני, אני חושב שזה כלי מצויין לניהול שיח והוספת תגובות לתרגול בין תלמידי הכיתה . למשל כל מורה יכול להעלות בעיה או נושא חינוכי מסויים,  ועל התלמידים להוסיף תגובותיהם לנושא זה. וזה יכול לשמש כהערכה חלופית בכיתה . כי ישנם תלמידים שיש להם פחד לדבר מול תלמידי הכיתה ולהגיב לשאלות . אבל מצד שני כשהם יושבים מול מחשב אז יש להם את האומץ להגיב ולהעלות את מה שהם חושבים לנכון. וכך המורה יכול ללמוד על תהליך הלמידה ומה התלמיד חושב בנושא מסויים זה. 

עוד שימוש בבלוג זה בזמן שיעור, לדוגמה: בחדר מעבדה, תלמידים עסוקים בניסויים. במקום שהמורה יתחיל לעבור בין התלמידים ולהתייחס לכל בעיה שעולה . וזה גוזל זמן רב ומתיש את המורה ואפילו לפעמים המורה אינו מספיק כדי לעבור אצל כל התלמידים עקב תום הזמן. אז לדעתי ניתן להשתמש בבלוג כך שכל קבוצה תעלה את מהלך הניסוי שלה בבלוג וכך המורה יכול להגיב ואפילו תלמידים אחרים גם יכולים להגיב . וזה יוצר מצב שבמידה וקבוצה מסויימת נתקלת בבעיה כלשהי יכולה לבדוק בבלוג אם הייתה בתייחסות לאותה סוגייה הן מצד המורה והן מצד התלמידים . וזה חוסך המון זמן ולדעתי מקיים ניצול יעיל לשיעור . ומייצר מצב של למידת עמיתים .

אבל השאלה שנשאלת , עד כמה אנחנו ערוכים למצב הזה?

אמנה 

4 תגובות
ההתנסות שהייתה בבלוג - אמנה גבארין
29/11/2012 10:55
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

תחילה קבעתי לעצמי איזה קריטריונים צריכים להיות בבלוג שאני אבחר להוסיף תגובה אליו: 1. עדכני. 2. פעיל .3. מעניין מבחינת תכנים . 5. היקף התגובות הקיימים בו. ולקח לי המון זמן לחפש בלוג הנותן מענה לקרטריונים הנ"ל . אני מניחה שרוב מי שקורא את זה אומר שזו משימה בלתי אפשרית  . אבל מתוך התעניינות בנושא וחיפוש אחרי בלוגים רבים מצאתי בלוג . עשיר בידע, פעיל, מגוון נושאים, עדכני. וכיף לקרוא ולהתעניין בו .

זהו הבלוג של ד"ר אריה קיזל http://www.akizel.net/. ואני ממליצה לכל אחד לקרוא להתעניין בו .

 

ואני בחרתי להתייחס לנושא הבא : מחינוך למשפט: חוק זכויות התלמיד במבחן החיים בבית הספר

 http://www.akizel.net/2012/09/blog-post_25.html

 

להלן התגובה שהוספתי :

מורה ומחנכת וחברה בצוות ניהולי בבית ספר יסודי.
מאמר זה החזיר אותי כמה שנים טובות אחורה בעוד היותי תלמידה ביסודי. אני זוכרת את אותם ימים שהיינו התלמידים מנסים לחפש מסתור מאחורי קיר או מכונית ברגע שהמורה שלי היה עובר באותו רחוב שאני הולכת בו. וזה נבע מעניין של כבוד ואפילו "פחד" כי אני יודעת שיום למחרת אני אקבל נזיפה על זה שלא ישבתי בבית ולמדתי או הכנתי שיעורי בית כראוי.
וזה בא כי המורה נתפש כדמות מכובדת ומשכילה ובעלת סמכות . וההורים תמיד תמכו בכל החלטה שהמורה היה מקבל אותה.
חלפו השנים וכיום אני מורה, אבל עם חוק זכויות התלמיד, לדעתי ההורים והתלמידים תפסו אותו במובן השלילי, ז"א החוק עומד לידי ואני יכול כיום להעמיד אותך לדין. במילים אחרות נעלמה הסמכות החינוכית והפדגוגית של המורה.היעלמותה של הסמכות החינוכית באה לידי ביטוי כי המורה צריך להיות זהיר בכל מילה ארו ביטוי שהוא אומר, כי אחרת התלמיד והוריו יכולים להעמיד אותו לדין.
והיעלמותה של הדמות הפדגוגית, באה לידי ביטוי, כי המורה אינו מקור הידע אצל התלמיד. כיום התלמיד נחשף למגוון רחב של ידע ומיומנויות שהמורה כמוני לא יודעת ואין לה שליטה בהם.
וזה לא פלא שאנחנו שומעים על ריבוי מקרי האלימות בבתי הספר ועל הירידה בהישגים הלימודיים.
לבסוף, אני חולמת על אותם ימים שהיה בהם מעמד טוב למורה וסמכות מכובדת בחברה .כדי שמערכת החינוך תקבל תנופה מחדש.    

 

זהו נושא אחד ממגוון נושאים הקיימים בבלוג . אני חושבת שהמניע של  ד"ר אריה קיזל  לחשוף מגוון  נושאים רלוונטים למורים הן מבחינת הכשרה, הוראה והדרכה.

4 תגובות
התנסות בבלוג- מאת חנאן
28/11/2012 22:44
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

חיפשתי בלוג שעוסק בענייני חינוך, שיהיה מעניין, עדכני. לא מצאתי הרבה, אבל יש כנראה בלוגים שננטשו והם לא פעילים לאחרונה. לקח לי זמן עד שמצאתי בלוג שלא קשור לחינוך אבל אחד הנושאים הרשומים דבר על חינוך וזה נמצא במדור אקוטואליה. הבלו שייך ליוסף רגב, איש מחשבים ומורה למחשבים. בשנת 1980 הביא לארץ לראשונה את הדואר האלקטרוני. לפני כן בנה פרוייקט גדול של הוראה בסיוע מחשבים בשכונה ד' בבאר שבע. בשנת 1996 כתב את המאמר "סוקרטס והאינטרנט". עד 2004 לימד באוניברסיטת בן גוריון בנגב. אחרי שיצא לפנסיה הוא עוסק בכתיבת הבלוג מחשבות על חינוך, על תיאטרון, על דת, על זכויות הנשים, על מחשבים ובכלל. הגבתי למאמר "הכל חינוך" – למען חינוך סטנדרטי (שי פירון), שבוא הוא מתייחס למתנגדים לחינוך שנועד ליצור התלהבות כלומר לבתי הספר היחודיים

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2433012

הגבתי על הכתוב בזה שהתייחסתי לחינוך במגזר הערבי ולמה הורים רבים מחפשים את בתי הספר הפרטיים בדומה למגזר היהודי. בהתחלה לא קיבלתי תגובה ונעלבתי כי באותו יום הוא הגיב למישהו אחר והתעלם מתגובתי אבל אחרי יומים הוא הגיב בכך שהוא גילה דברים שלא ידע על מערכת החינוך במגזר הערבי.

 

בזמן שלא קיבלתי תשובה חזרתי לחפש בלוגים בחינוך אשר יהיו מעניינים והגעתי לבלוג של טלי הפרונטלית: "מורה לכל הכיוונים", "מורה מעשית בלי מורת רוח. מורה בלי משוא פנים. מורה - בלי אופק חדש ועם עוז בלי תמורה. מורה עובדת בתיכון, עם ותק בלי נתק מהמצב הקיים. מורה אחת מתוך שישים וכמה אלף. מורה אחת שלא מורחת. מורה בישראל 2012" כפי שכתבה. הגבתי לחיבוקים באהבה שנמצא במדור משפחה. בבלוג הזה היא כותבת מעין יומן  שבו רושמת את החוויות המרכזיות שלה בתור מורה בתיכון. אני הגבתי לחיבוקים באהבה שבו היא ספרה על אסיפת ההורים שהתקיימה בבית הספר ועל האם ובתה שהגיעו אליה ולא דברו או שאלו שאלות ובסוף האם לחצה על בתה להגיד מה מפריע לה וזה היה שהמורה לא אוהבת אותה ותגובתה היתה:

"אמרתי לילדה:
"אורטל, אני לא נמצאת כאן כדי לאהוב אותך. אני כאן כדי ללמד אותך את המקצוע, להקנות לך חינוך ותובנות, ולצייד אותך לערכים לקראת היציאה שלך לחיים"."

http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2436155#response

אני הייתי הראשונה שהגבתי ותוך חצי שעה קיבלתי תגובה  בחזרה ואז חזרתי העוד תגובה. אני הסכמתי איתה על מה שכתבה.

הבלוג הזה מאוד מעניין ותמיד מעודכן והיא מגיבה כמעט לכולם. אני חושבת שמה שמניע אותה להמשיך לכתוב ולהגיב (הבלוג פעיל ומנסה להגיב לכולם) כי אלו דברים שנובעים מהלב והיא רוצה לשפוך אותם ולשתף את האחרים בתחושותיה.

5 תגובות
בלוג חינוכי - מאת חנאן
28/11/2012 21:52
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

בלוג חינוכי הוא בלוג המעביר ידע בנושאים שונים ומגוונים באמצעותו אפשר ללמוד חומר  היכול לסייע למשתמשים בו, בהרבה תחומים. הבלוגים מהווים כלי רב עוצמה התומך הן בלמידה אינדיבידואלית והן בלמידה שיתופית .

בלוג חינוכי, מאפשר התמצאות קלה ומידית, הפעלה טכנולוגית פשוטה ופעילות עצמאית. סביבה כזו עשויה לקדם שימוש בנטיות חשיבה ופתיחות, חשיפה למקורות מידע מגוונים. בכך, מתפתחות סקרנות והנעה המובילות לעצמאות וליזמה אישית. תהליך למידה שיתופי בסביבה כזו, מזמן גם למידה ביחסי גומלין חברתיים ובכך עתיד לתרום להבניה ולשכלול הידע של הפרט.

יש הרבה יתרונות לבלוג החינוך
• הבלוג יוצר סקרנות ועניין,התלמיד מרגיש שחווית הלימוד מותאמת לצרכיו ולמאה העשרים ואחת.
• לבלוג יש מנגנון קישוריות לבלוגים אחרים ועדכניים,וכך אפשר להעשיר את הלמידה.
• הבלוג עוזר לפתח את יכולת האוריינות של התלמידים,בכך שהוא מביא לידי ביטוי את יכולת הביטוי של התלמידים בכתב וגם את יכולת הבנת הנקרא וההבעה.
• הבלוג יכול להביא לידי ביטוי תלמידים שבדרך כלל בכיתה הם פחות בולטים,ולחשוף אותם לשאר תלמידי הכיתה ולמורים .
• הבלוג עשוי לשפר את יכולת העבודה בצוות על ידי שיתוף ברעיונות ,תגובה לרעיונות של אחרים ועוד.
כתיבת וקריאת בלוגים עשויה לשפר  מיומנויות של כתיבה, חשיבה ביקורתית ואורייאנות מידע, מאפשרים לתלמידים לשקף את כתיבתם ומחשבותיהם, כפי שהן, באופן בלתי אמצעי. כמו כן נותן אפשרות לכתוב על נושא לאורך זמן ולכסות אותו אפילו בטווח של משך חיים שלמים.

4 תגובות
הבלוג בחינוך - מאת אמאל
26/11/2012 19:35
ראויה, חנאן, אמאל, אמנה, סנאא

בלוג הוא אמצעי שימושי להפצת מידע בתחומים שונים הקשורים לחינוך כמו: העברת תכנים לימודיים בתחומי דעת שונים, הודעות, דיווחים על תהליכי הוראה-למידה. בלוג מאפשר למידה שיתופית, ואינטראקציה בין תלמידים לבין עצמם, בין מורים לתלמידים, או בין מורים  לבין עצמם, ואפילו בין קהילות של חוקרי חינוך ובעלי עניין בתחומי החינוך.

 לדוגמה:

  • מורים יכולים להשתמש בבלוג כתחליף לאתר קורס, הניתן להציב בו רשימות קריאה, מטלות, לוחות זמנים, קישורים לאתרים ותכנים חיצוניים הקשורים בחומר הנלמד, הרצאות, סיכומי קריאה, ועוד. בלוג מאפשר למורה לעשות כל זה בצורה פשוטה וקלה מבחינה טכנית.
  • בלוג בית ספרי הנכתב על ידי מורים מאפשר העברת הודעות בינם, רעיונות, חומרים ודיווחים על הנעשה בבית-הספר.
  • בלוג כיתתי מאפשר אינטראקציה בין תלמידים ומחנכם לגבי תחומים הקשורים לנעשה בכיתה אינטראקציה זו כוללת עימותים ודיונים אודות נושאים שונים, הדבר יוצר סוג של קהיליית לומדים. הבלוג נותן במה לכל תלמיד להביע את דבריו באפן שוויוני, כולל תלמיד ביישני שלא ממהר להתבטא בכיתה. בלוג גם יכול להיות קבוצתי המנוהל על ידי מספר תלמידים. הכתיבה בבלוגים מצד התלמידים היא הזדמנות לפיתוח כישורי שפה אצלם.
  • בלוגים של מומחים בתחום החינוך, בו מפרסמים מאמרים מסקנות ותובנות הקשורות לתחומי ההתמחות שלהם ולסוגיות אקטואליות בחינוך. ומקבלים תגובות מגוונות מאחרים. דוגמת הבלוג של ד"ר אריה קיזל.

4 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »