עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

אודות
נטע הדר יצחק- מרצה, מאבחנת ומטפלת בפסיכותרפיה בשיטת לוסקי.
www.pri-nishmati.com
חברים
daria
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
לא מגיע לך להיות מאושר?
28/08/2014 21:58
פרי נשמתי
הרבה מאיתנו מקבלים את המצב הזה כברירת מחדל, אבל גם לכם מגיע להיות מאושרים!

אני יוצאת למלחמה, נגד כל אלו שגרמו לכם להאמין שלעולם לא תיגעו באושר, 
נגד כל אלו שגרמו לכם להאמין שבשביל להיות מאושרים אתם צריכים כסף או מעמד או כל דבר חומרי אחר!

האושר הוא רוחני, והוא שייך לכולם, בכל גיל, ובכל מצב.

לחצו כאן וצפו בסדרת הסירטונים החינמית שלי: 


ותלמדו גם אתם איך לחייך כל החיים,
איך להתמודד עם מצבים שונים,
ואיך לשמר את האושר עד 120!

0 תגובות
האפרוחים שלנו
19/08/2014 15:13
פרי נשמתי
פחדים, מחסומים, התפתחות אישית

מעשה באפרוח שישב לו תחת העץ בגינה.

לפתע נפל עלה על זנבו. נבהל האפרוח וקרא "השמיים נופלים! השמיים נופלים!" ורץ לספר לפנינה התרנגולת.

"הו, פנינה התרנגולת", אמר האפרוח הקטן, "השמיים נופלים"!

"מאין אתה יודע?" אמרה פנינה התרנגולת

"ראיתי במו עיניי. שמעתי במו אוזניי. וחלק אחד נפל על זנבי."

"אז נרוץ ונספר למלך" אמרה פנינה התרנגולת.

 

כך התחיל לו סיפור המתאר באופן נפלא איך אפרוח קטן גרם למהומה גדולה.

(לסקרנים שבניכם- המשך הסיפור נמצא כאן: http://www.sefer-li.net/efroah2.pdf)

 

כולנו מכירים אנשים כאלה, אבל אם נסתכל- נראה שגם בכל אחד מאיתנו קיים אפרוח כזה.

למעשה, כולנו הופכים לאפרוחים קטנים כשהפחד והספק משתלטים על מחשבותינו.

"אני לא חכם", "אני לא טוב מספיק", "אין סיכוי שזה יעבוד", "זה וזה טובים ממני"..

 

הספקות שלנו משתקים אותנו לעתים קרובות. אנחנו משחקים את המשחק של "מה יהיה אם"..

"מה יהיה אם הכלכלה תתמוטט מיד אחרי שאשקיע?", "מה יהיה אם לא יהיו לי לקוחות?", "מה יהיה אם יגידו לי לא?"

 

לפעמים, כשאנחנו מפסיקים להיות אפרוחים, החברים שלנו או האנשים שאנחנו אוהבים מתחילים לעשות את זה בשבילנו, ומזכירים לנו את כל החסרונות גם אם לא ביקשנו זאת מהם.

הם אומרים לנו "למה נראה לך שתצליח לעשות את זה?" או "אם זה רעיון כל כך טוב, איך זה שלא עשו את זה עד עכשיו?" או "אין סיכוי שזה יצליח, אתה לא יודע על מה אתה מדבר".

 

דברי הספק האלה לפעמים כל כך חזקים, שהם פשוט משתקים אותנו. הרגשה נוראה מכרסמת בבטננו, ולפעמים אנחנו בקושי מצליחים להרדם!

אנחנו לא מסוגלים להתקדם וכך אנחנו נשארים עם הדברים הבטוחים, וההזדמנויות פשוט חולפות על פנינו.

 

(עד כאן פניני חכמה בהשראת ומתוך "אבא עשיר אבא עני")

 

אז מי הם האפרוחים בחיינו? והאם באמת אנחנו רוצים לאפשר להם להוביל אותנו אל מאורת הזאב?

 

נכון שלרוב הקרובים אלינו עושים את זה מתוך אהבה ודאגה, אבל חלק גדול מזה הוא מתוך פחדים פנימיים שלהם, והאם הגיוני לתת לפחדים של אחרים לנהל את החיים שלנו?

 

האם גרהם בל, תומס אדיסון או האחים רייט נתנו לפחדים של אחרים לנהל את חייהם?

 

כמו שלכל אדם יש את האישה/בעל המיועדים שלו, והוא לא יהיה מיועד לאף אחד אחר, כמו שלכל אחד יש את העבודה שלו שמיועדת לו ולא לאף אחד אחר, כך לכל אחד יש את ההצלחות שלו שמיועדות אך ורק לו, ולא לאף אחד אחר!

 

אז אם יש לכם חלום- לכו על זה! יש לכם רעיון לסטארטאפ? קדימה לעבודה!

נכון שהאפרוח הקטן שלכם יתחיל להתרוצץ ולזעוק "השמיים נופלים! השמיים נופלים!" אבל הגיע הזמן שתקחו את האפרוח הזה, תחבקו ותלטפו אותו, ותגידו לו שהכל בסדר...

 

בהצלחה!




0 תגובות
לשחק את החיים
06/07/2014 20:11
פרי נשמתי

ישנו דבר מקסים שלמדתי ממורתי יולי על ציטוט נהדר ברשת (מאת אלמוני): "לא צריך לקחת את החיים ברצינות, אף אחד לא יוצא מזה בחיים בכל מקרה. ברצינות, אף אחד לא יוצא מזה בחיים בכל מקרה".

 

ואכן לפעמים יש מצבים 'קטנים' אותם אנחנו לוקחים בכזו רצינות שזה מתחיל להיות ממש כואב. ויש מצבים 'רציניים' שאם אנחנו מוצאים משהו אחד שנוכל להתבדח (או לחייך) עליו, אז המקרה מפסיק להיות כזה רציני ואפשר ממש מהר להתקדם הלאה ולהמשיך לחיות את החיים בכייף.

 

בשיטת לוסקי זו אינטליגנציה שמקושרת לאות ע' - מוח/שחוק (שחוק מהמילה משחק).

ע' זו בעצם היכולת הכוללת של המוח. פעם אחת (האונה השמאלית) זו היכולת של המוח לנתח בצורה לוגית, לחשב, לשים בטבלאות ולחשוב בהגיון. פעם שנייה (האונה הימנית) זו היכולת להתבונן על הסיטואציה ולא לשכוח שזה הכול סוג של משחק ואפשר ממש לשחק את החיים ואפילו ליהנות!

 

במירוץ החיים המטורף הזה, רוב האנשים שוכחים לשחק את החיים, ואז החיים שוכחים לשחק איתם בחזרה והכול הופך להיות מאוד קודר ורציני.

 

הרשו לי לשאול אתכם שאלה: מתי בפעם האחרונה הרשית לעצמך לשחק משחקי ילדים או סתם להעביר זמן עם משחקי טטריס או בועות במחשב? מתי בפעם האחרונה הרשית לעצמך לצחוק ממש בקול רם בציבור? מתי בפעם האחרונה סיפרת בדיחה או ניסית לבדר מישהו אחר? מתי בפעם אחרונה עסקת בפעילות שאין לה שום תכלית, מטרה, רווח, צורך או משהו בסגנון ורק לשם ההנאה?

 

אז אולי הגיע הזמן?

 

הנאה פשוטה היא תרופה של ממש, נסה את התרגיל הבא ותראה בעצמך:

פנה חצי שעה מהיום שלך (רצוי כל יום) ובחצי השעה הזו, תעסוק ברוח "שטות" או משחק "ילדותי" כלשהו.

זה יהפוך את היום שלך לפחות רציני ויותר מהנה וקליל.

אם תתמיד בתרגיל הזה כל יום, כל החיים שלך יהפכו להיות קלילים!

 

בהצלחה !

 

 

*מתקשים לצחוק ולהשתחרר? רוצים ללמוד איך להיות מאושר מבלי להיות תלוי בדבר? לחצו כאן!


0 תגובות
סיפור אינדיאני עממי/ מתוך ספר התהליכים
29/06/2014 11:56
פרי נשמתי

ערב אחד סיפר אינדיאני אחד לנכדו על מאבק שמתרחש בנפשם של כל האנשים.

 

הוא אמר: "בני, בתוך נפשנו נאבקים שני זאבים, כל הזמן. זאב אחד הוא הזאב "הרע". הוא כעס, קינאה, צער, חרטה, תאוות בצע, יוהרה, רחמים עצמיים, אשמה, עלבון, נחיתות, שקרים, עליונות ואגו.

הזאב השני הוא הזאב "הטוב". הוא הנאה, שלום, אהבה, תיקווה, שלווה, ענווה, טוב לב, נדיבות, אמפטיה, אמת, רחמים ואמונה."

 

הנכד חשב על כך במשך כדקה ולאחר מכן שאל את סבו: "סבא, אז איזה זאב מנצח?"

 

האינדיאני ענה בפשטות: "הזאב שאתה מאכיל.

 

שימו לב איזה זאב אתם מאכילים בכל רגע נתון מחייכם, בסופו של דבר- זה מה שיקבע מי מהם ינצח.

 

שבוע טוב!

0 תגובות
איך אנחנו מסתכלים על העולם
25/06/2014 18:06
פרי נשמתי

מעשה בזוג שהיה להם בן יחיד ואהוב.

יום אחד ישבו הזוג במרפסת ביתם, והשקיפו על בנם אשר ישב ושיחק בגינה. לפתע ראו אדם גדול מימדים, ממהר לעבר בנם ומחל מכה אותו בחוזקה על גבו. ההורים המבוהלים החלו לצעוק: "כיצד אתה מעז להכות ילד קטן?!", אך האיש בשלו, מרים את הילד בידיו וממשיך להכותו.

מיד ירד האב אל הגינה בזעם, ומבלי שאלות החל להכות את האיש.

 

האם אתם מסוגלים לראות את הצד הטוב של הסיפור?

 

ובכן- כך הוא ממשיך:

לאחר שחדל האב להכות את האיש, פנה אליו האיש ואמר: "מדוע אינך שואל מדוע הכתי את בנך?!" והחל מספר לו: "בנך הקטן נחנק בזמן שאכל דבר מה מהרצפה. ראיתי זאת ומהרתי אליו, והכתי על גבו בכדי להוציא את העצם שנתקע לו בגרון. האם בגלל זה צריך אתה להכות אותי?"

הבין אביו של הילד שנכונים היו מעשי האיש, מיד הצטער, שלף את ארנקו, פיצה את האיש כספית והודה לו על מעשיו.

 

בחיים הכל עניין של השקפה, אנחנו יכולים להסתכל על העולם ולהגיד: "גועל נפש, הכל מסריח והאוויר מזוהם!" או להביט ולהתפעל מצבעי השקיעה היפים שנובעים משבירת קרני האור באוויר עקב הלכלוך שבו.

אנחנו יכולים להגיד:"איזה צבוע האיש הזה, לוחץ ידיים ומחייך לכולם כאילו הוא מכיר אותם שנים, בטוח הוא רוצה מהם משהו" או להסתכל ולהגיד: "כמה טוב האיש הזה, שדואג לקבל בסבר פנים יפות כל אדם, שלא מתנשא מעל אחרים, שמחייך ודואג לתת לכולם הרגשה טובה".

אנחנו יכולים לכעוס על הבוס שכל היום צורח עלינו או מתנהג אלינו בצורה מגעילה, או לרחם עליו ולהבין שיש לו קשיים או משברים שעוברים עליו והוא לא יודע איך להתמודד איתם, ובטוח שגם הוא לא נהנה להיות במצב הזה שבו הוא נמצא.

 

אם נבחר להסתכל על הטוב שבדברים, נזכה לקום כל בוקר קצת יותר שמחים, להגיע הביתה קצת פחות עצבניים, להעביר את היום קצת יותר מחוייכים, וללכת לישון הרבה יותר רגועים.





*קחו משימה לשבוע הקרוב ונסו להסתכל על הצד החיובי שבכל דבר שתשמעו, אתם מוזמנים לשתף אותי בתגובות ושאלות, ולספר האם הצלחתם ובמה חוויתם קושי.


בהצלחה!


https://www.youtube.com/watch?v=E2VCwBzGdPM

4 תגובות
סרטוןWhat a wonderful world - LOUIS ARMSTRONG...
לקבל החלטה
22/06/2014 14:09
פרי נשמתי

צהוב או כחול? על האש או מסיבה? פאב או מסעדה? הוללות או אהבה? בכל יום אנו ניצבים בפני בחירה, כמעט בכל רגע נתון עלינו לקבל החלטה.

הטכנולוגיה של היום והחברה המתפתחת מציבה אותנו בפני מאגר אופציות בלתי נדלה, סל אפשרויות אין סופי שפותח לנו דלת לאלפי כיוונים בחיים, ומתוכן עלינו לבחור את הטוב ביותר עבורנו.

למעשה אדם מקבל כ-5,000 החלטות בממוצע ביום, וכשמדובר בחלק כל כך נכבד מחיינו, אולי שווה לעצור רגע וללמוד איך בעצם מקבלים החלטה?

 

ישנם כמה סוגים של מקבלי החלטות: הנמנע, הזורם, הנחוש, המהמר, הספונטני והדיפלומט.

  • הנמנע מחליט שלא להחליט ולרוב ימצא עצמו יושב בבית עסוק בלעשות שום דבר ממה שהתלבט לגביו.

  • הזורם יחכה לראות מה קורה ויחליט בהתאם לנסיבות או להחלטת הרוב. אדם זה לרוב ימצא את עצמו מתמרמר כל הערב על למה הוא הקשיב לכולם או יתפאר באיזה גבר הוא על שידע לבחור נכון על פי תחושותיו.

  • הנחוש יבחר באופן מיידי או לאחר התלבטות קצרה וכמעט בלתי מורגשת, וישאר בדעתו ויהי מה! סביר להניח שאותו אחד ממש יעשה חיים או יהיה עסוק בלשכנע את עצמו ואת האחרים שהוא ממש עושה חיים.

  • למהמר אין מושג מה הוא רוצה בחיים ועל כן ישתמש בשיטות מבריקות ששימשו את אבותינו במשך דורות רבים: אן-דן-דינו, הטלת מטבע, קוביות, הגרלה, קווה-קווה, אבן נייר ומספריים ודומיהם. אדם מסוג זה יקבל על עצמו כל דבר שיבוא, אך  ספק אם יתפתח או יפתח אישיות משל עצמו אי פעם בחיים.

  • הספונטני יסכים לכל דבר שיתדפק על דלתו ויבחר בדבר הראשון שיעלה בדעתו. דרך זו מביאה עמה דברים נפלאים לחיים, אך מהווה פתח לצרות באותה מידה.

  • הדיפלומט ימצא דרכו לפשרה כך שכל הצדדים יהיו מרוצים- קצת מזה וקצת מזה, קודם זה ואח"כ זה, ובמקרה הכי גרוע מסכם ב"אנסה..".

 

אז מי מהם אנחנו רוצים להיות? מה הדרך הנכונה לקבל החלטות?

אם נסתכל נראה שבכל אחד מאיתנו יש קצת מכל דבר- לפעמים מהססים,לפעמים נחושים, לפעמים מהמרים או אולי נמנעים, אך בסופו של דבר כולנו בוחרים.

 

התשובה לדילמה טמונה בלמ"ה- למה אני רוצה? מה יקרה אם לא? האם זה באמת נחוץ/נכון לי כרגע?

 

חשוב קודם כל ומעל לכל להבין את הסיבות למעשינו, את הלמה שלנו, למה אנחנו מתנהגים כמו שבחרנו, למה אנחנו הולכים לאן שבחרנו, למה אנחנו קונים את מה שקנינו, ובקיצור פשוט למה. אם נבין מה עומד מאחורי החלטותינו נוכל לדעת טוב יותר אם בחרנו נכון ולהיות שלמים בבחירתנו.

חשוב לשים לב שאנחנו לא עונים לעצמנו בתירוצים ובתשובות קלות, ולכן על כל תשובה שעולה המשיכו לשאול "למה?" עד שתגיעו לתשובה האמיתית (תאמינו לי- אתם תדעו).

 

ברגע שיש לנו סיבה מספיק טובה נשאל: "מה יקרה אם לא?"- "מה יקרה אם לא אדבר על זה?" "מה יקרה אם לא אלך למסיבה?" "מה יקרה אם לא אקנה את המחשב עכשיו?". לפעמים כשאנו נדרשים לקבל החלטה אנו מאבדים פרופורציות- דברים נראים גדולים מכפי שהם וכל זבוב הופך להיות הר אוורסט, לכן חשוב לקחת רגע ולהציב את הדברים במקומם. כשבאים ממקום רגוע יותר ומבינים את כל ההשלכות, הדברים נכנסים לפרופורציות והבחירה נעשית פשוטה יותר.

 

לבסוף כל שנותר הוא לבחון עד כמה הדבר נכון ונחוץ לנו כרגע. לעתים אנו שוכחים שגם "לא" זו בחירה, שזה שיש המון אופציות לא אומר שחייבים לבחור באחת מהן ושלפעמים המנעות היא הפתרון הבריא ביותר בשבילנו כרגע. הדרך לענות על שאלה זו היא פשוט מודעות עצמית- אם אתם מכירים את עצמכם מספיק טוב ומודעים למצבכם ומטרותיכם בחיים, אין סיבה שלא תדעו אם הדבר תורם לכם או מעכב אתכם כרגע.

 

במידה והלמ"ה לא עזר- פשוט היו ספונטנים! סביר להניח שהדבר הראשון שקופץ לראשכם הוא הדבר בו אתם באמת חושקים. הקשיבו לתחושות הבטן ולכו עם התשובה הראשונה שעולה מתוכן.

 

זכרו כי להצהרה מילולית יש משקל רב (אם לא מוחלט) על האופן בו אתם מתנהלים ועל כן המנעו ממילים כמו "אנסה" ו"אשתדל"- אלו תירוצים שלא יובילו לשום מקום. רוצים הוכחה? נסו לקפוץ. האם הצלחתם? אני מתחייבת כי 100% מכם לא הצליחו- או שקפצתם או שלא קפצתם, אבל לנסות לקפוץ אף אחד לא הצליח. בסופו של דבר יש רק מעשים- או שעושים או שלא עושים. אם אינכם בטוחים כרגע אמרו "אני לא יודע" וחזרו אח"כ עם תשובה ברורה. אל תסתפקו בתירוצים שיגנו עליכם במידה ותכשלו (כי הרי אמרנו שננסה, לא הבטחנו שנעשה..), רק כך תתחשלו ותפתחו אופי ואישיות חזקים מספיק כלפי הסביבה וכלפי עצמכם. התמודדו עם תוצאות מעשיכם ופשוט זכרו- "בחיים הכל עובר, מטעויות למד והשתפר, מה שקולך הפנימי אומר- זאת האמת שלך.." ()

 

בהצלחה! 

0 תגובות
סרטוןבית הבובות - שיר בעיפרון
32 היכולות (אינטליגנציות)
19/06/2014 16:34
פרי נשמתי

מהן 32 היכולות (אינטליגנציות) של כל אדם? והאם הן זהות אצל כולם?

 

ע"פ שיטת לוסקי- כל אדם מורכב מ32 אינטליגנציות, כאשר חלקן חזקות יותר וחלקן חזקות פחות. האיזון בין האינטליגנציות הללו הוא שמעצב את אופי האדם, ומשפיע על התנהלותו בתחומים שונים בחיים.

האינטליגנציות הן בעצם יכולות אשר קיימות בכל אחד מאיתנו, וניתן לאמן אותן (ממש כמו שריר) בכדי ליצור איזון נכון יותר ולהשפיע על התנהלותנו היום יומית.

 

את האינטליגנציות אנו מסמנים ב-22 אותיות הא"ב העברי וב-10 ספרות (1-10), ומחלקים לארבעה רבדים שונים: הרובד הרוחני, הרובד השכלי, הרובד הרגשי והרובד הפיזי.

ברובד הרוחני נמצא את היכולות: א' (הרצון החופשי), מ' (הרצון לתת) ו-ש' (הרצון לקבל), והן מכונות: שלושת הרצונות.

ברובד השכלי נמצא את היכולות: ב' (חכמה), ג' (עושר), ד' (זרע/כוונה), כ' (חיים/שינוי), פ' (ממשלה/אגו), ר' (שלום) ו-ת' (חן/מודעות), והן מכונות: שבעת המורים.

ברובד הריגשי נמצא את היכולות: 1 (אור/ אופטימיות), 2 (בראשית/התחלה), 3 (אהבה), 4 (חופש), 5 (מחשבה), 6 (אחדות), 7 (התבוננות), 8 (ריפוי), 9 (חיסון) ו-10 (גילוי), והן מכונות: עשרת הכוחות הפנימיים.

וברובד הפיזי נמצא את היכולות: ה' (ראיה), ו' (שמיעה), ז' (ריח), ח' (דיבור), ט' (טעם), י' (מעשה), ל' (תשמיש/מגע), נ' (הלוך/דרך), ס' (רוגז/בטן), ע' (מח/שחוק), צ' (לב) ו-ק' (שינה/תא), והן מכונות: 12 החושים.

 

מלבד היותן יכולות המתפרשות על ארבעה רבדים, 32 האינטליגנציות מקושרות גם לאיברים בגופנו, וכאשר נמצא תקלה/מחלה באחד מאיברים אלו- נדע כי מדובר ביכולת שיש לחזק ולאמן.

כמו שבעת ניפוח בלון הבלון יתפוצץ תמיד בנקודה החלשה ביותר שלו- כך גם גוף האדם יחשוף את התקלה בנקודה החלשה ביותר שלו, ולרוב היא זו שתסמן את האינטליגנציה הזקוקה לחיזוק יותר מכולן.

 

השפעה נוספת של האינטליגנציות על חיינו היא בעצם היותן חלק מהשם הפרטי שלנו. אותיות השם שלנו הן צינורות שפע אשר נותנוים לנו כלים וכוחות נפשיים, ומייצגים את יכולותינו הבולטות ביותר. 

 

את הקשר בין האיברים לאינטליגנציות, כמו גם את משמעות האינטליגנציות וכיצד הן משפיעות עלינו, נלמד בהמשך בפרסומים הבאים.

2 תגובות
ארבעת הרבדים- למה אנחנו חולים?
17/06/2014 11:50
פרי נשמתי
בריאות, ארבעת הרבדים, למה אנחנו חולים

ארבעת הרבדים- למה אנחנו חולים?

שפעת, דיכאון, כאבים, בלבול, הפרעות קשב וריכוז, חוסר יכולת להגשים את עצמי, האם יתכן שכולם קשורים זה בזה? והאם הרפואה הקונבנציונאלית מספיקה בכדי להתמודד איתם?

 

בכל אדם ניתן למצוא ארבעה רבדים: רובד רוחני, רובד שכלי, רובד רגשי ורובד פיזי.

בכל אחד מרבדים אלו ניתן למצוא מחלות/תקלות כגון: קושי במציאת היעוד, הפרעות קשב וריכוז, בלבול, דיכאון, שפעת, שברים, התקפי לב ועוד.

כאשר ישנה תקלה באחד מהרבדים, היא תופיע בו זמנית בכל שאר הרבדים ותשפיע עליהם באופן ישיר.

כך למשל, תופעות בעולם הרוחני וחוסר איזון בין הרצון לתת לרצון לקבל נגרמות מתחושת בדידות, אובדן דרך ותכלית חיים, פחד מנטישה, תחושת קורבן, תחושת נבגד, אשמה ובושה. המצב הזה יכול לגרום לתופעות ותקלות בעולם השכלי כגון קשיי ריכוז, דאגה, בלבול, שכחה, הערכה עצמית נמוכה, קושי וקשיחות בקבלת החלטות. מצב זה מסייע להתפתחות של תופעות ותקלות בעולם הרגשי כגון עצבות ועצבנות, מצבי רוח משתנים, דיכאונות ופחדים, כעס, תחושת חסך רגשי, רגשי אשם, תוקפנות, הסתגרות, אכילת יתר, עישון מוגזם, שתיה והלקאה עצמית, בעיות בתקשורת, האשמת אחרים, קנאה ושנאה.

כל אלה בסופו של תהליך יגרמו בעולם הפיזי למחלות ותקלות כגון: עייפות, כאבי ראש, יובש בפה, הקאות, בחילות,רעד, שלשולים, קשיים בדיבור, חריקות שיניים, אין אונות, לחץ דם, בעיות בלב, כיב קיבה, אסטמה, סרטן, סכרת, אובדן מקום העבודה, כשלון במערכות יחסים , כשלון בעסקים, מערכות יחסים הרוסות עם הסביבה, הידרדרות לפשיעה, סמים, אלכוהול ואובדן המערכת החיסונית.

 

פרופ' אבשלום מזרחי בספרו "לחיות בריא" כותב: "מחלה היא פסק זמן בבריאות, והיא משמשת תמרור אדום להתעורר כי משהו לקוי במסגרת חייו [...] התמרור בא לומר: תקן את הליכותיך, עשה הכל על מנת להשיב את האיזון וההרמוניה".

ברפואה הקונבנציונאלית בימינו מתייחסים למחלות אלו באופן כולל השווה לכל אדם, כלומר- הטיפול שיקבל חולה שפעת לדוגמה יהיה זהה עבור כל חולי השפעת המגיעים אל הרופא, כך גם במקרים של דיכאון, הפרעות קשב וריכוז, שברים וכיו"ב (ההבדלים יתבטאו בעיקר במינונים או סוג התרופה שיקבל המטופל).

לעומת זאת, בפסיכותרפיה הוליסטית הטיפול יהיה שונה ומותאם לכל מטופל באופן ייחודי ע"פ פרופיל האינטליגנציות שלו וע"פ מקור המחלה.

לדוגמה- לשפעת יכולים להיות מספר גורמים כגון: צורך לנוח מהעבודה המתישה, צורך בתשומת לב, פחד ממשימה קשה ומאתגרת ועוד. כדורים וסירופים אמנם יעלימו את התסמינים המטרידים, אך הם לא יפתרו את שורש המחלה וסביר להניח שהיא תחזור בצורה שונה/זהה תוך זמן קצר.

 

בכדי להעלים מחלה עד כדי ביטולה המוחלט, יש לאתר את שורשה ולמצוא תחליף בריא עבור הבעיה.

לדוגמה: במהלך טיפול בחולת סרטן, לאחר שיפור משמעותי במצבה, אמרה המטופלת במעיין גיחוך "אנחנו חייבים להאט! אוטוטו אני מחלימה ולילדים שלי לא יהיה יותר תירוץ להגיע". המטפל, שזיהה מיד את הרצינות שמאחורי הבדיחה, התחיל בתשאול וגילה כי לפני המחלה הייתה האישה בודדה והילדים בקושי דיברו איתה, ומאז המחלה החלו מבקרים אצלה בכל שבוע. המטפל מיד החליף את התירוץ (המחלה) בסיבה בריאה יותר, והורה לה לבקש מילדיה להכין כל אחד מאכל אהוב ולהגיע אליה למסיבת אוכל. מסיבות האוכל האלו הפכו למפגש שבועי קבוע, וכך ברגע שהפכו המסיבות לסיבת ההגעה העיקרית של הילדים- בטל הצורך במחלה, והמטופלת יכלה להרפות ולהניח לגוף שלה להתרפא.

מקרה נוסף הוא סטודנט שאובחן כבעל הפרעות קשב וריכוז, נטל קונסרטה במינון גבוה, ובכל זאת לא הצליח ללמוד ונכשל בכל המבחנים. הסטודנט הגיע אלי מיואש ומדוכא, וסבל מתופעות לוואי חמורות מהתרופות כגון: דיכאון, מחשבות אובדניות, עישון כבד מאוד, התבודדות ועוד.

לאחר אבחון ע"י שאלון ערכי חיים ותשאול קצר, התברר כי מקור ההפרעה הוא בחוסר ביטחון עצמי חמור מאוד שנוצר בעקבות משפטים איומים שנאמרו לו בילדותו ע"י המורים והמשפחה שלו ("אתה אפס מאופס", "לא יצא ממך כלום", "אתה טיפש" וכיו"ב). דבר נוסף שהתגלה הוא שההפרעה משמשת לו כתירוץ לכשלונות- אם אני נכשל זה לא באשמתי, זו ההפרעה שגורמת לזה.

ברגע שאיתרנו את שורש ההפרעה, התחלנו להחליף את הקונסרטה בתרופה בריאה יותר שתשפר לו את יכולת הריכוז ושמה: מדיטציה. בנוסף ביצענו תהליכים שונים לשינוי העמדות שניטעו בו (המורה אינו קובע את עתידי ואינו יכול להחליט עבורי האם אצליח או אכשל, אם אחרים אומרים עלי דברים רעים זה לא אומר שזה נכון), לריפוי פצעי העבר (תהליכי גוף-נפש שנועדו לשחרר את הצלקת הנפשית והרגשית, לתת לה מקום ביטוי ברובד הפיזי ולהתרפא דרכו), ולחיזוק הביטחון העצמי (עוגנים כמו שמיעת שירים מחזקים שלוש פעמים ביום, הצהרות חיוביות ועוד).

התגובה לטיפולים הייתה מהירה מאוד, תוך כשבועיים נצפה שיפור חד בלימודים כאשר מציונים של 'נכשל' הגיע למאיות בלבד בכלל המבחנים ו-98 כציון הנמוך ביותר, שיפור במצב הרוח ואמונה מחודשת ביכולת להצליח, שיפור הדרגתי בולט נצפה ביכולת הניסוח והכתיבה- ממצב של קושי בהשלמת משפט למצב של כתיבת שתי עבודות גמר מוצלחות, וחשוב מכל- הפחתה הדרגתית במינון הקונסטרה עד כדי הפסקת השימוש בה פרט למצבי קיצון.

 

חשוב לציין- פסיכותרפיה הוליסטית אינה תחליף לרפואה קונבנציונאלית אלא משמשת כטיפול משלים ותומך עד לביטול המחלה מהשורש ומניעת חזרתה.

 

אז בפעם הבאה שאתם חולים, עצרו וחשבו: כיצד המחלה משפיעה על הרבדים השונים שלי? מה הרווח שלי מהמחלה הזו? מה היה מצבי לפני המחלה ומה השתנה לאחריה לטובתי? כאשר תבינו את הרווח, תוכלו למצוא פתרון בריא יותר לבעיה, וכך להחלים ממנה לחלוטין.


1 תגובות
מה זה פסיכותרפיה בשיטת לוסקי?
16/06/2014 13:06
פרי נשמתי

פסיכותרפיה הוליסטית בשיטת לוסקי היא גישה טיפולית- חינוכית המשמשת לרבים כדרך חיים של ממש.


ע"פ שיטת לוסקי, כל אדם מורכב מ-32 אינטליגנציות (יכולות), כאשר חלקן חזקות יותר וחלקן חזקות פחות.

האיזון ביניהן הוא מה שמעצב ומשפיע על אופיו והתנהלותו של האדם, ובכדי לתקן או לשפר את אותן היכולות יש לאמן אותן (ממש כמו שמאמנים שריר בגוף) ובכך ליצור איזון נכון ובריא יותר.


משמעות המילה "הוליסטית" הינה "שלמה", כלומר- פסיכותרפיה הוליסטית היא פסיכותרפיה העוסקת בכל הרבדים של האדם: הרובד הרוחני, הרובד השכלי, הרובד הרגשי והרובד הגופני, ובכך משיגה טיפול שלם ויסודי (בניגוד לטיפול בתסמינים למשל).

ארבעת הרבדים משפיעים זה על זה באופן ישיר, ותקלה ברובד אחד תתבטא בו זמנית בכל אחד משאר הרבדים האחרים (עוד על ארבעת הרבדים והקשר ביניהם ניתן לקרוא כאן). 


האבחון בפסיכותרפיה בשיטת לוסקי מתבצע באמצעים שונים כגון: שאלון ערכי חיים, תשאול, אבחון בכף היד, אבחון ע"פ אותיות השם הפרטי, חלומות, שיחות ועוד.


הטיפול יתבצע במגוון כלים כגון: תרופות לוסקי, מדיטציה, דמיון מודרך, הילינג, סיפור, מוסיקה, ציור, כתיבה, דיקור וכיו"ב.

הטיפול מותאם עבור כל אדם באופן ייחודי, ונקבע בהתאם לפרופיל האינטליגנציות האישי שלו. כך מובטח כי כל אדם, במידה ואכן יישם את התרופות והתרגילים הניתנים לו, יוכל להגיע לתוצאות ולשינוי ניכר על פי רצונו וכוונותיו.


חשוב להבהיר כי בפסיכותרפיה הוליסטית אין "קסמים", אדם המעוניין להגשים מטרה חייב לעבוד למענה ולתרגל את הדברים כך שייטמעו היטב בשגרת היום-יום ויהפכו לדרך חיים של ממש.

אדם שאינו מוכן לעבוד למען עתידו לא ישיג תוצאות וחייו יראו בדיוק אותו דבר, אם לא יותר גרוע.

אם בכל בוקר נחבר 1+1 תמיד נקבל 2, בכדי לקבל תוצאות שונות עלינו לשנות את מעשינו תחילה.

שינוי יכול להתחיל אפילו בצעד קטנטן- לקום בבוקר ולחייך, לחשוב מחשבה חיובית, לתת לעצמך מתנה, לשים פרוטה לצדקה ועוד רבים ומגוונים.


הכל עניין של החלטה, ועכשיו היא בידיים שלך, האם גם החיים שלך הולכים להשתנות?
הרשמו לקבלת עדכונים מהבלוג וקבלו מידע בנושאים שונים ומגוונים לשיפור איכות החיים.

לשיטת לוסקי בהרחבה ניתן ללחוץ כאן.
0 תגובות