עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
מנהלי מכירות
•  מיהו איש מכירות
•  לקוחות
•  איתור אנשי מכירות
•  זיהוי אנשי מכירות
מיהו איש מכירות
כיצד מזהים איש מכירות
האם איש מכירות הוא אדם העוסק במכירות?
האם אתה איש מכירות?
איזה איש מכירות אתה?
כיצד מזהים איש מכירות?
מה מבדיל בין אנשי מכירות?
כיצד לראיין איש מכירות / אור בר עו"ד
06/08/2012 22:51
or bar אור בר
ראיון, אור בר, מכירות, שיווק, ראיון עבוד

כיצד לראיין איש מכירות / אור בר עו"ד

 

בראשית שנות העשרים שלי, ביצעתי ראיונות עבודה ראשונים.

אחרי עשרות ראיונות הכל מתחיל להישמע דומה, הלה למד שם, עבד שלוש שנים פה, אין גבול ליכולות האישיות שלו, הוא בעצם קוסם שרוצה להיות מנהל צוות מכירות וטוען שמצליח למכור לכולם הכל ובכל זאת הוא מתקבל לעבודה, אני וצוות ההדרכה באותו ארגון חיפאי בו עבדתי מדריכים אותו, איש איש בתחומו, הוא יוצא לעבודה וראו איזה פלא, אותו קוסם הופך בשר ודם, אינו מצליח לקבוע עם כולם, כל שכן לסגור עם כולם והמציאות הופכת להיות סטטיסטיקה: מאי 1996 גיל – 20 פגישות, מבוצעות 14 סגירות 3.

התוצאות כמובן לא שיקפו את הרצונות שלי כיועצת ובטח לא את הצפיות שלי מהקוסם וחבורתו.

ניסיתי לחשוב כיצד לזהות את הקוסם האמיתי עוד בשלב הריאיון.

עברתי על עשרות רבות של קורות חיים עד שהבחנתי בדף אחד קצת מוזר, דף אליו נדחסו בכח המילים האחרונות של החתימה ותשובות מעט שונות, הסברים קצת אחרים מאלה שגרמו לי לנמנם והחלטתי לערוך מחדש את טופס השאלון למרואיינים שזמנו בימים שאחרי וביקשתי לזמן את אותו נער, חייל משוחרר ביניהם.

בשאלון שכתבתי היו שאלות סתמיות שאנו כותבים בכל טופס פרטים אישים ובניהם שרבבתי שאלות אותן רציתי לפתח לשיח בראיון, מה שעל פניו הן "הרמתי להנחתה".

שם:.. גיל:... כתובת:.. מקצוע:.. שכר נדרש...תפקיד אחרון.. הורי חושבים שאני:...חבריי חושבים שאני:....תפקיד בצבא...מספר אחים....החלום שלי הוא...גרתי בערים.... וכו..

10 מרואיינים זומנו, קראנו את השאלון ואז נכנס אלינו איש איש בתורו.

שכר נדרש היא תמיד תשובה מהוססת  אצל אנשי מכירות: האם אני דורש מה שאינם יודעים לשלם, אולי אני מבקש מעט? הם מתכוונים לשכר כולל עמלות?

תפקיד אחרון – שאלה פשוטה אך תלויה בתשובתך – מדוע לא עסקת במכירות בתפקיד האחרון? מדוע אתה חושב שאתה מתאים למכירות? אם עסקת בתפקידך האחרון כמנהל מכירות מדוע מחפש מקום אחר? למה חושב שאצלנו יהיה שונה? מה היה טוב במקום הקודם? מה לא היה לטעמך? וכו..

מתשובות המרואיין ניתן להבין את ייעודו, את השקפתו, את חשיבתו, מעט על עבודת צוות, קצת על הציפיות, האם הוא בשלב הניסוי והתהייה, האם הוא מחפש לסגור תקופה מסוימת אצלנו בארגון בתפקיד מכירתי רק כדי להרוויח הרבה כסף בזמן קצר ולברוח לטיול או רכישה חד פעמית או כי באמת חיי את זה וכו... כמובן זה תלוי מהן ציפיות הארגון, האם אתם מרעננים את הצוות לעיתים קרובות או מצפים למנהלי מכירות קבועים.

מה חושבים עלי הורי בד"כ דומה למה שחושבים חברי, רק מי שממלא טופס בד"כ בטוח שמצפים לתשובות שונות על אף שעקביות ודעה אחידה עליך זה טוב, כך שבשתי שאלות הרווחנו לפחות 2 יתרונות – חסרונות אף אחד לא כותב אלא אם חושב שאחד מנתוני השלמות היא חיסרון ....

לעיתים אנשים שרוצים לעבוד או להתחבר בטוחים שהצגת חסרון היא באמת חסרון – אני חושבת כי ההפך הוא הנכון, היות ולכל אדם ובכל דבר יש חסרון ויתרון – איש מכירות יהפוך כל חסרון ויתעל אותו לשימושו כך שהלה הופך ליתרון במגרש שלו כמו לדוגמא: אני מבולגן – לכל אדם יש את הסדר שלו, אם הדפים שלי פרוסים על כל השולחן זה מסייע לי לראות את כל התמונה, עלי לשלוט בכמות ההצעות או המטלות הפרוסות על שולחני היות ויש לכל אחת מהן סדר עדיפות שונה ולכן מקום ספציפי. גיליתי שאם אני עורם את כלל ההצעות יש הצעות שיכלו להסגר במועד מסוים שאותו אני עלול להחמיץ בין כלל המטלות שלי אם לא יהיו במקום שאליו אני רגיל, מוזר אך בלאגן שכזה עושה לי סדר ומעניק לי שליטה כמעט אבסולוטית. כמובן שאני יכולה למנות בפניכם כל כך הרבה דוגמאות אך בחרתי בכוונה תכונה שאף אחד לא ייחס לעצמו בראיון עבודה (בכל אופן לא בפניי) מעולם, עוד אחת כזו רק כדי לסיים את נושא החסרונות ואבחר הפעם במה שכל אדם שפוי לא יגיד בראיון – קשה לי לקום בזמן/אני חייב להתווכח/אני איש רע ורק כסף מעניין אותי... אז כמובן שמעולם לא ניגש אלי ואני מאמינה שגם אליכם אף אחד כדי להתקבל לעבודה וסיפר בראיון שקשה לו לקום הרי אם היה אומר זאת הייתם שוקלים אם הוא מתאים כי כולם מגיעים בשמונה לישיבת בוקר למה ליצור לעצמי בעיה? אבל חלק מעובדינו (לעיתים חלק אחר בכל יום) מאחר לעבודה אבל זה הרי לא משהו שהכריז עליו אותו אדם בקו"ח שלו אז למה נעניש אותו על כך אם היה גלוי לב? – אם יסביר ויגיד שכל הלילה חשב על תכנית פעולה כצד להביא את הלקוח הכי גדול שלך ולהכפיל את הרווחים ומצא דרך לעשות כן – האם עדיין יראה כחסר אחריות? אם הוא מספר בראיון שהוא חייב להתווכח על כמעט על כל דבר – האם אנו זקוקים לאחד כזה שיתיש אותנו וכל מה שנדרוש יהפוך לוויכוח? אבל אם הוא פגש עם לקוח ויתווכח איתו בנועם עד שיסביר לו מדוע הוא לא חי נכון ללא המוצר שהמצאת, האם עדיין נחשוב שזה שלילי? אם הוא העיר את עיננו לתהליך שהיה שגור בנו בהתנהלות היום יום והצליח לשכנע אותנו שאנו טועים ואף הוכיח את טענתו זה עדיין הופך היות מעיק ולא כדאי להעסיקו? אם הוא מעיד על עצמו שהוא איש רע כי רק כסף מעניין אותו האם הוא טוב לנו או רע לנו? הרי הוא רוצה כסף (לידיעת כולם – זו בד"כ המטרה של רב האנשים שיוצאים לעבוד) אולי הוא יודע להרוויח אותו בצורה יוצאת דופן שתביא בהכרח לגידול במחזורי החברה שלנו?

התפקיד בצבא וכמה אחים יש למרואיין שלנו הם בד"כ פרטים שכולם מדלגים עליהם בראיון אך אם (ולא משנה מה הייתה תשובת המרואיין בשאלון) רק אם תשאלו שאלה פתוחה כמענה לתשובתו תקבלו סיפור נפלא על עברו הצבאי ואחד כזה על המשפחה מה שיעניק לכם יכולת להתרשם מכישורי המרואיין, יכולת הביטוי, אולי אפילו יצירתיות שהפגין בעברו.

 

כדי להיות מראיין טוב אתה צריך לדעת מה אתה מחפש, מהו הצורך שלך ולא של המרואיין, כמובן שאם אתה מנהל כח אדם בארגון אז עליך להפגין עוד יותר יצירתיות וזו שבאה לראיון כפקידה במזכירות החברה אך זיהית יכולת מדהימה בכתיבה שיווקית כן הייתי שומרת עליה וחושבת איתה על הרעיון המבריק שלך לשלב אותה בתפקיד שיעניק ביטוי לכשרונה המדהים.

 בתהליכי הריאיון צריך לשאול כדי לדעת, ברב הראיונות מה שלא תשאל לא תדע.

כל המידע הגיע עד למשרדך אך אם לא תשאל ותפתח את השיחה מתשובות המרואיין לא תדע מה הפסדת / הרווחת מאותו אדם.

שלב הריאיון הוא השלב היחיד במפגש בו אתה הוא זה שמסביר בשאלות מה אתה צריך ואתה הוא זה שקובע את המשך הדרך כלומר אם שאלת כיצד הוא מתנהל בעבודת צוות, כיצד עומד ביעדים, איך גורם למפת ההצלחות שלו להראות, קל לך לבוא בדרישות מתאימות כשהאדם המתאים יתחיל לעבוד, הרי לא יתכן שאדם מצהיר בראיון שמעולם לא נפל מטבלת היעדים ורק אצלך בחברה הוא מתרסק, לא יתכן שהוא מגדיר עצמו כאדם שזכה בכל התחרויות ומולך הוא מראה כי תחרות אינה חשובה.

אנשי מכירות מוכרים בוקר עד ערב, מי שיציג תשובות קונבנציונאליות בראיון הוא גיא א' (זה שלמד מכירות ולא זה שחי אותם). זה שיענה על השאלה של שכר מבוקש: שני מיליון ₪ או תשובה הזויה/מתחכמת כמו השמיים הם הגבול, הוא זה שיודע את העבודה ויש לו גם מספיק אומץ להיות יצירתי עוד בשלב בחינת נתוניו הוא גיא ב הדרוש לנו בארגון (אם יש לכם אחד כזה ואתם לא יודעים להתמודד אם תשובותיו היצירתיות אשמח לאמץ אותו).

למעשה כל אדם שתראיינו והוא שפוי יציג תמונה נפלאה, חייכנית ורגועה.

מי שישב מולכם ויעלה שאלות (ולא על התפקיד שעל הפרק) עליכם, על החברה, על החיים, זה שהשיחה עמו לא נגמרת אך גם לא מעייפת זה האדם שאותו אתם מחפשים.

בהצלחה,

 

אור בר, עו"ד. סמנכ"ל שיווק ומכירות

 

4 תגובות
אמנות המכירה- מיהם אנשי מכירות
30/06/2012 15:18
or bar אור בר
אור בר, מכירות, אנשי מכירות, שיווק, or b

אמנות המכירה: איתור וזיהוי אנשי מכירות – עו"ד אור בר, סמנכ"ל שיווק ומכירות

 

אמנות המכירה מתבססת על מספר כלים פשטים ומאד בסיסיים הניתנים לביצוע על ידי כל אדם בכל דרג, עם כל השכלה ו/או ללא, בעל כל מראה, ומכל מקום על הגלובוס.

 

הגדרת לקוחות - מפגש עם לקוחותינו מתבצע בכל יום וכל היום. מתחיל בנו עצמנו, ממשיך בבן הזוג/בת הזוג שלנו, הילדים שלנו, המורים שלהם, החברים שלהם, המנהלים שלנו, העובדים שלנו, כמובן לקוחותינו, האדם שחולף מולנו ברחוב, מוכר בקיוסק, השומר בכניסה, המזכירה שלנו או של הלקוח שלנו וכך הלאה.

אנשי מכירות – את הסטאטוסים והבדיחות על אנשי המכירות אנו מכירים בעל פה, ההבדלה שלא כולם יודעים לעשות היא, שאנשי מכירות בבסיסם נחלקים לשני סוגים בלבד

 

שני סוגי אנשי המכירות – סוג אחד: בעלי ניסיון - אלו שלמדו, השתתפו בקורסים, יישמו תהליכים, התמקצעו, ולמדים מניסיונם של אחרים... והסוג השני הוא אלה שנולדו אנשי מכירות, הם הסוג הקשה, הם מוכרים מילדות ולא יודעים שהם מוכרים, הם ניהלו מו"מ עם ילדים בגן, עם הגננת עם חברים בבתי הספר, מם המורות, ביצעו מהפכות בכל מקום, הם חיים על אידיאולוגיות מבוקר עד ערב וזו דרך חייהם, הם לא יצליחו לשנות זאת גם בעזרת אימון אישי.

אנשי מכירות כלקוחות – טענתי כי אנשי מכירות הם הקונים הכי קלים וככל שכישורי המכירה של אותו איש מכירות רבים יותר יהיה קל יותר למכור לו.

אביא בפניכם מספר דוגמאות וסיטואציות כדי לסייע ולהפנים עובדות אלו, לאחר שנפנים את שני הנתונים הללו יהי לנו קל יותר לאתר אנשי מכירות טובים, להיות כאלה, וגם לזהות עצמנו עם כל סוג (מה שבהכרח יסייע לנו אנשי המכירות לעמוד על סוגינו ולהתפתח איתו).

 

גיא א וגיא ב הם שני מנהלי מכירות מוכשרים ביותר, הם עובדים בארגון גדול ומבלים שעות יחדיו.

שניהם מצליחים, שניהם עומדים ביעדים, שניהם רווקים נאים, מתפרנסים כראוי וזוכים להערכה והוקרה על הישגיהם.

גיא א: התעורר בבוקר, שוטף פנים, יושב במרפסת לשתות קפה, מעשן סיגריה, מעיף מבט חטוף במיילים, ביומן, ויוצא לעבודה, בדרך עוצר במאפיה קונה בורקסים, מתלוצץ עם חבריו בדרך לישיבה ויוצא לפגישות.

גיא ב:

התעורר בבוקר משכנע את עצמו לקום ולא למשוך עוד 10 דקות כי יודע שיש לו ישיבת בוקר, 2 פגישות, ומסיבת בריכה עם חברים בלילה, מקלל את הרגע בו ויתר לעצמו אתמול על רכישה מוקדמת של הקרואסונים שעליו להביא לישיבה. שוטף פנים, פותח את הדלת ויושב בחצר ללגום מהקפה, גיא ב נאנח, מרפרף על המיילים בנייד, בודק שוב ביומן אולי מישהו הניף שרביט קסם והישיבה נדחתה אך שום נס לא קרה הכל עומד על סדרו.גיא ב' עובר במאפיה זורק הערה מעבר לכביש"בוקר טוב גיא א אני שמח לראות שהתאוששת מאתמול ואתה מכבד את כולנו בנוכחותך, ביי אחי נתראה במשרד" גיא א מנופף לשלום, גיא ב מתבדח על חשבון בעל המאפה שנראה כאילו זה כבר סוף היום אצלו הלה מחיך וצוחק לעבר הקופאית בסדר בסדר תני לו 5% הנחה שילך מפה כבר והיתר כבר ידוע.

למעשה שני התרחישים התבצעו במקום זהה, באותו הסדר, אותן פעולות בדיוק ל ידי שני מנהלי מכירות מצויינים, וכד'.. ההבדל ביניהם הוא שגיא א התעורר לסדר יום, ליום עבודה, גיא ב התעורר לעוד יום.

בואו נביט בשניהם שוב – גיא א עובד מהרגע שקם, גיא ב מוכר לעצמו את יום הפעילות שלו, "אני צריך לקום כי" בנתיים הראש כבר נכנס לפעולה, מה יכול להיות חדש בישיבה (נדבר על הפגישה הזו, על המוצר הזה, נצחק על איתי, נאכל כאילו אין מחר, משם נמשיך ליקום לפגישה עם יעל, אוי היא מצחיקה אמיתית, קומיקאית שבמקרה נקלעה לתפקיד מנכ"ל חב' הייטק, אבל היום חייבים לקצר שם יש לי כחצי שעה להגיע למתי לנתניה זו צריכה להיות פגישה טובה ועוד ועוד) אחכ גיא  שחטף בורקס באותה מאפיה שגיא ב קנה קוראסונים, גיא ב' יצר מקרב טבעי עם בעל המאפיה סביר שהוא מכיר אותו יותר לא כי קונה אצלו יותר מגיא א הוא פונה אליו באופן ישיר, מתייחס אליו והכל באופן טבעי, לא מנימוס, פשוט כי הוא כזה.

אם הייתם צריכים לרכוש מערכת טלוויזיה/כיור/סתם לאכול צהריים כל דבר ואת שניהם אתם מכירים למי הייתם מתקשרים? מי מהם היה עושה טוב יותר בארגון שלכם? מי משניהם היה לוקח אותכם להרפתקאה מרתקת בחייו בכל תחילת יום? מי משניהם היה מוביל אתכם להצלחה?

נבחן שאלות או לאחר שנבחן את פעולת המוח המתבצעת באופן רציונאלי או לאו אצל שני החברים שלנו ובשני התרחישים השונים – גיא א וגיא ב נפגשים לארוחת צהריים בין הפגישות, צוחקים על דודי עם ההערות המוזרות שהיו לו הבוקר על גלית שגומרת להם את הבורקס וטוענת שהיא בדיאטה ועל מנהל המכירות שלהם שלא מצליח להשתלט על עצמו ונסחף אחריהם בצחוק. שולחן לידם יושבים שני גברים בעניבה מדסקסים על הפרויקט החדש האחד מקניט את השני, הם מבחינים בשני החברה המצחקקים ופונים אליהם על מנת לברר דעתם, האחד מסביר על הרעיון והשני מוסיף הערות ביניים גיא א מתלוצץ איתם והם נהנים מחברתם בעוד גיא ב מקשה בשאלות, "במה מכונת הקפה הזו טובה יותר מזו שרכשתי באיטליה בשנה שעברה?" הבחור עונה ומסביר לו שהמכונה מצוידת בצינור חיבור למים כמו מטהרי המים הקיימים בארץ, אספקת הקפה מתבצעת אחת לחודש אל בית הלקוח ושהמכונה מגיעה עם 12 כוסות בשלושה גדלים שונים עוד הוא מוסיף  שהלה מגיעה בשלל צבעי, גיא ב פונה לחברו ואומר לו "שמע זה רעיון לא רע אני בעצמי סובל מהעבודה עבור המכונה המפנקת שלי, אין דבר שאני שונא יותר" הוא אומר, מחייך לגיא וממחיש באנלוגיה לחבריהם הנשואים טל ורוית כשטל מתחנף ומחבק לפני שמבקש משהו... ומיידע את החברים החדשים שזה רעיון אדיר: מכונה שבאמת עובדת בשבילך אך לא מבקשת תמורה.

גיא ב למעשה היה אמור להשתעשע כמו גיא א וליהנות מהשיח אך למעשה מוחו של גיא ב מתרגם את המסרים ששומע לאלמנטים מכירתיים –מקרב, מברר, צורך, טיפול בהתנגדויות ומכירה! גם אם חלק מתהליך המכירה לא בוצע, מי שחושב מהר ומתקיימים בו אלמנטים בסיסיים של איש מכירות מהסוג השני (זה שנולד למכירות) המוח שלו באופן שמאד פשוט עבורו מתרגם את המסרים באופן בו הוא רגיל לעבוד, באופן הטבעי בו גיא ב מתקיים כשגרת חיים, ולכן גיא ב בעצמו קיים את המכירה – זה המצב האופטימאלי במכירה: לגרום ללקוח למכור לעצמו.

תהליך זה מבצע את המכירה הטובה ביותר, כי אתה זה ששכנעת את עצמך שזה טוב, אתה צריך את זה, זה יחסוך לך, זה יסייע לך, יהיה לך כייף יותר וכיוצב ואז לא מתקיים אצל הלקוח תהליך ההתפכחות של הרגע שאחרי המכירה / ההנאה מהקניה היות ואם גיא ב יגיע עם המכונה הביתה ובערב חבריו יקניטו אותו שיש לו בבית את המכונה הטובה היקרה בעולם אז למה קנה את הסוג החדש והנסיוני הזה הוא ידע לחזק את המכירה שהוא ביצע לעצמו שוב ושוב.. 

 

אכן אם היינו ממשיכים את המפגש האקראי במסעדה מספר דקות נוספות אולי גם גיא א וגם גיא ב היו רוכשים את הפטנט החדש אך הנקודה החשובה בשני התרחישים הללו, מרגע ההשכמה של שני החברים הללו (גם אם לא היו במקצועם ולפרנסתם אנשי מכירות) היו מבצעים תהליך זהה ומוכרים לעצמם בדרכיהם השונות מדוע עליהם לקום עכשיו, מה עליהם לעשות, מה עליהם להספיק הרי באותה מידה יכלו "למשוך" 10 דקות במיטה, לוותר על הקפה "לשכח" לרכוש בורקסים במאפיה, להתעלם מהמוכר וכדומה אך בחיי היום יום כולנו אנשי מכירות, כולנו מבצעים מו"מ כל היום, כולנו מתפשרים בו לטובת הצלחת דבר מה אחר. אך כדאי להפריד – כמו בכל מקצוע יש עו"ד טוב ויש עו"ד מצויין גם עו"ד הוא איש מכירות – בתנאי שהוא טוב, בתנאי שהוא טבעי ולא מייצג דמות שמקריאה חוקים – עו"ד טוב הוא עו"ד שחיי את חייו כאיש מכירות, באותה המידה ובדומה לאיש מכירות בחנות הוא יכול לשבת במשרד/ בחנות ולהמתין שיכנס לקוח ואז להסביר על המוצר/החוק או לחלופין לשבת לקפה עם המוכר בחנות השנייה/במשרד הסמוך/עם המזכירה לשוחח על הא ועל דא ולהקשיב – כשמקשיבים מגלים שלכולם יש צורך בהכל גם לשכן/לפקידה יש צורך מסוים ביעוץ עו"ד או במוצר שאתה מוכר בחנות אבל אם לא תניע אותם/ תהמם אותם בקסם שלך לעיתים גם אם הקשר אליך הוא אישי ונפלא הם יעדיפו לא "לקנות" מאשר להתחיל במשהו שלא כייף עבורם.

אז שאלנו: אם הייתם צריכים לרכוש טלוויזיה/כיור/סתם לאכול צהריים כל דבר ואת שניהם אתם מכירים למי הייתם מתקשרים? מי מהם היה עושה טוב יותר בארגון שלכם גיא א או גיא ב? מי משניהם היה לוקח אתכם להרפתקה מרתקת בחייו בכל תחילת יום? מי משניהם היה מוביל אתכם להצלחה?

גיוס אנשי מכירות מסוג גיא א - זהו ארגון / מחלקה בה תחלופת אנשי מכירות (גם תותחים) מתחלפים בתדירות של חצי שנה פחות או יותר - שם הגיוס עובד על זיהוי אנשי מכירות מסוג זה (לאוו דווקא מבחירה אלא ההיצע של גיא א רב יותר או כתוצאה מזיהוי והאיתור של סוג זה שמאד רוצה להרוויח המון כסף - זה בד"כ הסוג הראשון).

גיוס אנשי מכירות מסוג גיא ב - הוא התהליך המורכב יותר, לעיתים מאד מטעה, שם, בארגון הזה יכולים להיות 5 גיא ב במקום 9 גיא א ויגיעו לאותן תוצאות אם לא גבוהות יותר היות והתהליך טבוע והינו חלק מהנתונים האישיים של אלה.

שם יהיו אנשי מכירות בתפקידים שונים ומשתנים בהתאם לדחף אותו גיא ב אך אלה יהיו נכסיו של אותו הארגון בכל תפקיד גם אם יהיו במכירות, גם אם יהיו בכספים, גם אם יהיו בכח אדם, בסחר/ ברכש / בתפעול - כל מה שיעשו יהיה שונה מקודמהם בתפקיד ומהבאים אחריהם.

 

זכרו – כשיעמוד מולכם איש מכירות אתם תשנו את כל הלוז שלכם כי אתם נהנים, כי הוא מרתק גם אם ינהל שיחת חולין גם אם על אורח חיי הקרציה בגוף החיה – נושא מרתק בפני עצמו אך אינו רלוונטי לעיסוקינו כרגע.

איש מכירות הוא אדם (כל אדם) אשר סחף אתכם בקסם האישי שלו, בראייה השונה שלו, היכולת הווירטואוזית שלו, ביצירתיות האין סופית שלו!

 

אותו אתם מחפשים! אותו כולנו דורשים! אין הרבה כאלה אך לקנות משהו (גם שיחה קצרה) אם שכזה זו חוויה שלא תשכחו!

המאמר הבא : כיצד לראיין איש מכירות.

 

בהצלחה

אור בר, עו"ד

סמנכ"ל שיווק ומכירות

2 תגובות