עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
פרופיל עסקי למאמנים
07/04/2014 16:39
רויטל
פרופיל עסק, פרופיל חברה, כתיבת פרופיל

אימון מקצועי, אישי או ארגוני, הינו תחום פורח ומשגשג בעשור האחרון. אנשים רבים לומדים אימון ופונים לעזרתם של ארגונים, חברות, עמותות, צוותי עובדים וגם אנשים פרטיים, כדי לעזור להם לנהל את העסק או את החיים שלהם טוב יותר. אבל גם מאמנים עצמם זקוקים לפרופיל עסקי. פרופיל עסק למאמנים הכרחי על מנת להציג את המאמן עצמו, את התמחותו ואת דרכי ההתקשרות עמו, וחשוב להשקיע בו מחשבה ותשומת לב בעת כתיבתו.

עבודתו של מאמן

אימון בהיבט החברתי, המתייחס בעיקר לליווי חברות ואגונים בהתייעלות טובה יותר בניהול כלכלי, עסקי, ניהול הייצור וניהול עובדים, הוא, כאמור, תחום שהתפתח בעשור האחרון והוא כל הזמן הולך וצובר תאוצה. יותר ויותר אנשים פונים לעזרתו של מאמן כדי להניע את גלגלי העסק או אפילו להינצל מקריסתו של העסק. מאמנים רבים מלווים מנהלי עסקים וחברות, צוותי עובדים ואפילו לקוחות. אבל אל לנו לשכוח כי גם המאמן עצמו מנהל עסק – מנהל את עצמו. אימון הוא עסק לכל דבר, בין אם הוא מתקיים במסגרת חברת אימון השולחת מאמנים לבקשתם של ארגונים וחברות, ובין אם הוא מתקיים באופן עצמאי על ידי מאמן פרטי. וכמו כל עסק, גם מאמן זקוק לפרופיל עסקי על מנת להצליח ולהתפתח. למרות שמאמנים רבים יודעים כיצד להניע תהליכים ולבצע שינויים משמעותיים ויעילים בחברה גדולה, לא כולם יודעים כיצד לכתוב פרופיל נכון ושיווקי, וישנם מאמנים הזקוקים לעזרת בעת כתיבת פרופיל עסק למאמנים.

מה מטרתו של פרופיל עסק למאמנים

כתיבת פרופיל עסק למאמנים, ולמעשה עבור כל עסק, מבצע תפקיד של היכרות עם העסק, ובמקרה זה- עם המאמן. בפרופיל העסקי בדרך כלל מפורטים פרטי המאמן, תעודות רלוונטיות, השכלה, ניסיון תעסוקתי, פרסים או ציונים לשבח (במידה ויש). לאחר מכן, יפורטו פרטים על העסק עצמו ועל דרכי העבודה של המאמן.  לבסוף חשוב להוסיף סיפורי הצלחה והמלצות של לקוחות, וכמובן כמובן- פרטי יצירת קשר ואפשרויות קריאה נוספות (למשל הפנייה לדף הפייסבוק או לכתבה אודות המאמן במידה וקיימת). כתיבת פרופיל עסק נכונה משמעותית מאד ועשויה להטות את הכף ולכאן או לכאן. פרופיל שכתוב טוב ימשוך לקוחות ויעניק להם מידע רלוונטי שחשוב להם. פרופיל שכתוב פחות טוב, ימשוך פחות לקוחות, גם אם המאמן עצמו מעולה.

כיצד כותבים פרופיל עסק?

כתיבת פרופיל עסק עשויה להיות עבודה בפני עצמה. דרושה יצירתיות, שיווקיות, כתיבה שתיצור עניין מצד אחד אבל תהיה נאמנה לאמת. כתיבה שתגרה לקוחות ליצור קשר דווקא עם המאמן הספציפי, אבל לא תהיה בוטה מדי. מדובר בטיפות עדינות שיש להלך ביניהן ועל כן, חשוב לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בתחום כתיבה בכלל, וכתיבת פרופיל עסק בפרט.

0 תגובות
פרופיל חברה ברשתות חברתיות
07/04/2014 16:35
רויטל
פרופיל עסק, פרופיל חברה, כתיבת פרופיל חב

התקשורת העסקית הפכה בשנים האחרונות ליותר ויותר וירטואלית. עסקים רבים מנהלים קשרי ספק לקוח ומוצאים לקוחות חדשים גם בלי לראות את הלקוח או לקיים את הטקס המסורתי של פגישת הכרות.

בעידן בו כל המידע חשוף וגלוי, ולרשות עסקים עומדים כלים כמו אתר אינטרנט, פייסבוק, טוויטר וכלים דיגיטליים אחרים, המאפשרים קיום קשר בינאישי גם בלי פגישה פיזית, החשיבות של פרופיל חברה איכותי ומקצועי הופכת לקריטית בהליך השיווק.


פרופיל חברה מאפשר לבעל החברה או העסק להציג את מרכולתו ברבים, בפריסה רחבה בקנה מידה בינלאומי. כיום ניתן למצוא יותר ויותר שירותים הניתנים באמצעות האינטרנט, כך שהקשר בין הלקוח לספק אינו חייב להיות מקומי.


כמו כן, פרופיל חברה מחבר את העסק לדרישות הלקוח, בהתאמה מלאה וחוסך זמן ומשאבים שהיו מושקעים בעבר בהליך השכנוע. כיום כל בעל עסק יכול לפתוח עמוד בפייסבוק, להציג את הטקסט של העסק לצד לקוחות מומלצים, תמונות, עדכונים וחידושים מהנעשה בתוך העסק. בדרך זו פרופיל החברה הופך להיות חלק ממשהו רחב הרבה יותר.


שינוי זה מחייב כתיבת פרופיל עסקי בדרך שונה אחרת. בראש ובראשונה הפרופיל חייב להיות מסוגל להציג מכלול פעולות ולא פחות חשוב, להתאים לכל סוג מדיה. בין אם מדובר באתר אינטרנט, פייסבוק, בלוג או כל אמצעי שיווק אחר.


התפיסה שכל עסק יכול לתת שירותים רק ללקוחות שסביבו אינה מתקיימת בעידן הרשתות החברתיות ולכן על פרופיל החברה לצאת ממקום של גלובליות והתאמה לקהל יעד רחב ככל האפשר.

גם שפת פרופיל חברה הפכה להיות שפה פחות עסקית, אלא יותר שפת דיבור, כנהוג במידיות חברתיות, מעבר לכך, קיים אלמנט של שיתוף, כך שבעל העסק חושב קדימה על מה הוא יכול לעשות לא רק לטובת הלקוח הזה אלא גם עבור חבריו. 

0 תגובות