עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
תזונה חשובה לפני אימון כושר
23/12/2013 16:20
olga787878

מדוע תזונה נכונה כל כך חשובה ומשמעותית לפני אימון כושר אישי? כל זאת במאמר לפניכם.

בדרך כלל בכל אימון גופני כלשהו הגוף צורך פחמימה, שומן וקצת חלבון ומחליף אותם באנרגיה.
פחמימה הינה המקור של האנרגיה הכי  מעודף במאמץ עצום בגלל שהרבה יותר קל לגוף לפרק אותה וליצור אנרגיה די במהירות. השומן משמש גם כמקור אנרגיה מאוד עיקרי באימוני הגוף שהם אירובי ומטה והוא נחשב למקור מאוד עתיק של אנרגיה. הפיכה של השומן לאנרגיה בהרבה יותר ארוך מזה של הפיכת הפחמימות לאנרגיה.

כאמור שומן יש לנו די והותר בגופנו, גם אם הרכב הגוף של ספורטאי שאין לו טיפה של שומן בגוף מכיר כשמונה אחוזים של שומן. מה זה אומר?
במשך שלוש שעות לפני תחילת אימון כושר אישי צריך לסיים ארוחה גדולה אשר יש בה מינימום שומן ואם מזינים את הגוף בשומנים רצוי מאוד שהם יהיו שומנים כמו טחינה, שמן זית או אבוקדו במידה של כף ולא יותר. יש לקחת גם פחמימה כמו אורז או פסטה, לחם מלא או מעט חלבון קל כמו דג.

לאנשים שמתאמנים בספינינג או בספורט שדורש אנרגיה רבה יש לקחת בארוחה הרבה יותר פחמימה.
לאנשים המתאמנים בהליכה לא צריך להעמיס על הגוף הרבה פחמימה משום שהאימון מהסוג הזה מתמקד בניצול האנרגיה של השומנים. בכל מקרה יש לקחת בארוחה פחמימה על מנת שלא תתעייפו לפני שמציתם את האימון.

כשעה לפני תחילת האימון אם ישנה תחושה של רעב ניתן לקחת פרוסה של לחם בלי שומן ובלי חלבון או בננה ואם מעשנים יש להימנע מעישון לפני תחילת האימון כדי לאפשר לזרימת של חמצן בדם ושהפוטנציאל שממצא את האנרגיה יגדל.

ישנם מחקרים אשר מראים כי הצריכה של הקפאין לפני האימון כחצי שעה עד שלושת רבעי שעה מעלה את הקצב של שריפת השומנים. יש לשתות הרבה מים במשך האימון לפניו ואחריו וגם רצוי מאוד להימנע מפחמימה פשוטה כמו שוקולדים ועוגות. הפירוק המהיר שלהם יגרום לעייפות במהלך ביצוע האימון.
0 תגובות