עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
מטלה מספר 8!
26/05/2014 15:12
נוי ששון
בס"ד
מטלה מספר 8: הערכת מגה-אתר חינוכי!
1} בחרתי את אתר פא"ר http://ocw.openu.ac.il/
2} שם האתר: פא"ר.
קהל יעד: לכל קוראי העברית בארץ ובעולם - סטודנטים,מרצים, חוקרים,מורים,תלמידי תיכון,וכל מי   שרוצה להרחיב את השכלתו. 
יתרון יחסי: מאפשר גישה חופשית לספרי לימוד ולחומרי הוראה שפותחו באוניברסיטה הפתוחה,       במגוון קורסים ובמגוון תחומי דעת.
סוג התוכן: ספרי לימוד וחומרי הוראה במגוון מקצועות.
הגוף המתחזק: האוניברסיטה הפתוחה.
0 תגובות
מטלה מספר 7
24/05/2014 22:52
נוי ששון
בס"ד
שימוש הוגן במידע ברשת, אתיקה וזכויות יוצרים.

התשובות שלי הן:

חוק זכויות יוצרים-מוגדר כהגנה על היוצרים עצמם מאנשים שרוצים להישתמש ביצירות שלהם לרעה!.

האם מותר לקחת חלק ממאמר או מרעיון של מישהו אחר- אם מציינים את שם המחבר המקורי ונותנים הפניה בטקסט למה שהוא כתב. וכמובן שמנסחיםמחדש את מה שהוא כתב -            (חשוב לוודאשאנחנו לא רק מחליפים את המילים, אלא גם משנים את המבנה הכללי של הטקסט. הסדר שלהמילים, המשפטים והפסקאות חייב להיות שונה מהסדר הקיים בטקסט המקורי)

 

אם רוצים לקחת תוכן מדוייק מאתר או מאמר צריך-להקפיד שיהיה הצהרת זכויות מתחת לכל עמוד (כל הזכויות שמורות © 2009 ישראל ישראלי) .                                                                     ציון שמו המלא של הטקסט המקורי ואיך ניתן ליצור עמו קשר בתחתית העמוד.

מידע שמצוי במאגרי מידע- מותר להעתיק אך צריך לרשום את פרטיהמחבר המקורי וכן גם לנסח מחדש את מה שכתוב שם-ולא להעתיק מילה במילה!

ובעת השימוש ביצירה, כגוןתמונה או סרטון- אם רוצים להשתמש אז צריך לתת קרדיט למי שצילם את הסרטוןאו התמונה הזו או למי שחיבר את היצירה..

ולשאול באותו אתר שלקחתי את התמונה ..

נעזרתי באתר גניבה ספרותית בעידן האינרנט! 

http://www.plagiarism.org.il

0 תגובות
משימה 6- מציאת מאמר וניתוחו.
28/04/2014 15:32
נוי ששון
בס"ד
מטלה 6:
מצאתי מאמר שעוסק בהערכת לוחות חכמים בכיתה-לוח אינטראקטיבי בבתי הספר.
רשמתי בגוגל- חכם לוח מאמר pdf. נכנסתי לאתר שנקרא המהפכה השקטה לוח אינטראקטיבי בבתי הספר כתשתית לפדגוגיה חדשנית במאה ה-21. ומשם מצאתי את המאמר..
ועכשיו אני מנתחת  (ניתוח ביקורתי) מאמר מדעי:
1)המקור הבביליוגרפי של המאמר- בלאו,א' (2009).                                                            לוח אינטראקטיבי: איפור או יופי אמיתי?                                                                            הוצג בכנס הארצי השנתי  השביעי של מיט"ל:
 עולם המידע הפתוח.רמת גן: שנקר- בית ספר גבוה להנדסה ועיצוב.
2)מילות המפתח שהשתמשתי בהם באתר גוגל- חכם לוח מאמר pdf.
3)מטרת המאמר להראות לנו את חשיבות הלוחות החכמים במאה ה-21.
4)לפי דעתי סוג המאמר הוא מדעי (מחקרי).
5)המאמר הוא מחקר איכותני.
6)שאלת המחקר- האם לוחות חכמים הם אכן נחוצים בבתי הספר במאה ה-21.
7)אין משתנים תלויים או בלתי תלויים. (לפי דעתי)
8)אוכלוסיית המחקר- תלמידי בית הספר שניסו את הלוחות החכמים.
9)כלי מחקר ע"י סימולציות הסבר.
10)לא נערך ניסוי מדעי במסגרת המחקר.
11)שלבי הליך המחקר: א) הכנסת הלוחות החכמים לכיתות ותוך דדי המורים ממשיכים עדיין ללמד רגיל ותוך כדי הם מלמדים אותם תכנים דרך זה.
ב)המורים מתחילים להכניס אמצעים טכנולוגיים לכיתות מבלי לערוך שינוי אמיתי                              בשיטות ההוראה.
ג)מגיעים לשלב האחרון-יישום של רעיונות חדשים בשיטות פדאגוגיות חדשות.
12) ממצאים עיקרים שיאוששו או יפריכו את ההשערה: ההשערה אוששה-ממחקר שנערך במרכז לפיתוח סגלי הוראה והעריך את מוכנותם של       עובדי ההוראה לשילוב לו"א בכיתתם בסיום תהליך ההכשרה המקצועית; (2) מחקר הבוחן את אופן השימוש של עובדי ההוראה 
      בלו"א בהוראתהמקצועות השונים
13)  מסקנות עיקיות מהמחקר:
(1)האפשרות לקיים באמצעות הלו"א למידה מסתעפת, המדמה במוחו של הלומד דרכי ארגון אסוציאטיביות ומקדמת חשיבה יצירתית; 
(2) יכולת הלו"א לשמש כלי קוגניטיבי ללמידה המרחיב את תודעת הלומדים                             והמאפשר 'לחשוב אִתו'.
(3)  תמיכה בלמידה אינטראקטיבית מסוגים שונים: אינטראקציות עם תכנים לימודיים ואינטראקציות בין-אישיות –פנים-אל-פנים ובאמצעות רשת האינטרנט.
(4) הצגת מודל  לאינטראקטיביות באמצעות הלו"א בין כותלי בית הספר ומחוצה להן –                       מודל שכדאי לשאוף אליו בתהליך הטמעתה של טכנולוגיה זו במוסדות .
14) המחקר מוגבל רק לתלמידי בית ספר מסויים.. ואין המלצות כלשהם לגבי מחקר המשך!

0 תגובות
מטלה מס' 5- שיעור מקוון!
06/04/2014 18:44
נוי ששון
בס"ד
מטלה מס' 5: שיעור מקוון!
1) אני בחרתי במנוע חיפוש DuckDuckGo כיון שהוא ממש עשיר מבחינת תוכן,התוצאות שלו מאוד רלוונטיות ושהוא לא מוסר עלינו מידע בשעת החיפוש או אחריו- כמו שגוגל עשתה,והוא גם ממש אנונימי.                              
ולכן אני ממליצה עליו בחום!
*) הערכת מנוע החיפוש על פי קרטיונים-                                                                                                         רלוונטיות-תוצאות חיפוש של המנוע חיפוש הן ממש רלוונטיות וקרובות ממש למה אנו מחפשים.
  (לדוג'- אם אני מקלידה את המילה "חתול" במנוע חיפוש אז הוא נותן לי תוצאות שהן ממש קרובות                  
  למה שאני חיפשתי-תמונות,מידע,ועוד..)
  עדכניות-מנוע החיפוש הזה בנוסף לכל מעלותיו גם מכיל אתרים שקמו או עודכנו לאחרונה.
  דיוק-כותרת הדף URL ממש משקפת כמו שצריך את התוכן של מה שאנו מחפשים-אחד לאחד!
  אמינות-יש כמה תוצאות שמופנות מאתרים אמינים..
  מהימנות ואיכות-רוב האתרים הם אובייקטיביים (מכילים מידע ממשי וטוב),וחלק מהאתרים מכילים דברי פרסום..
  גיוון בפורמטים- מנוע החיפוש הזה נותן מגוון של סוגי קבצים כמו: Doc, JPG,mp3, ועוד..
  גיוון באפשרויות החיפוש-מנוע החיפוש הזה נותן מלא גיוון באפשריות חיפוש שלו     
  למשל-סרטונים,תמונות,טקסטים,. 
  עדכניות-מנוע החיפוש הזה רחב וגדול ומלא אנשים משתמשים בו (לא כמו במנוע של גוגל אבל עדיין הרבה),     
  ובגלל זה הוא כל הזמן מתעדכן בעצמו!.
2) נכנסתי לבלוג של רווית וגלי-הם עשו על מנוע חיפוש בשם זולו..
     והקלדתי את המילה "חתול" וראיתי שהוא נותן כמה אופציות מגוונות שחלקם בדיוק מה שביקשתי וחלקם 
     האחר כלל לא קשורות למילה שהקלדתי, ויש שם מלא פירסומות של כל מיני עסקים..
     לסיכום: אני חושבת שהמסקנה שלי אוששה את המסקנה של חברותיי..                                                      
     שהמנוע הזה הוא טוב אבל לא הכי טוב, (כמו למשל-גוגל).

* נכנסתי לבלוג של מזלי וויקי- הם עשו על מנוע חיפוש בשם find 2
   והקלדתי את המילה "חתול" וראיתי שהוא נותן המון אופציות רבות ומגוונות. וראיתי שיש אופציה לתמונות של גוגל.
   לסיכום: אני חושבת שזה מנוע חיפוש טוב כיוון שהוא נותן לנו אופציות טובות ומגוונות שקשורות לאותה מילה      
   שחיפשתי,ושיש גם הפניה לתמונות.
3) הבלוגים שרשמתי להם תגובה!
הבלוג של תום ואיילת:
בס"ד
היי חג שמח:)
עכשיו קראתי את החידושים האלקטרונים שלכן ורציתי להתייחס להמצאה של הדיסק און קי.. אני משתמשת בדיסק און קי אך לא דעתי זאת המצאה ישראלית.. ושזה הומצא רק בגלל שהיה צריך מכשיר קטן שיאסוף תוכו המון חומר!

הבלוג של הדר ויוגב:
בס"ד
היי חג שמח:)
אני קראתי עכשיו את החידושים האלקטרונים שלכם ורציתי להגיד לכם שחידשתם לי על הפייסבוק כי לא ידעתי שלפני שהוא נפתח לציבור הוא היה רשת וירטואלית אך ורק לסטודנטים!

הבלוג של אירה ורעות:
בס"ד
היי חג שמח:)
קראתי עכשיו את החידושים האלקטרונים שלכן ואני רוצה להתייחס לאייפד..
ידעתי שהאייפד יכול להשתלב בהוראה בחינוך המיוחד אבל מה שלא ידעתי זה שהוא יכול להפוך למעין משרד קטן (כמובן עם כמה תוספות..)
וזה נראה לי ממש מגניב!


0 תגובות
מטלה 4: חיפוש מאמר בנושא כלשהו ומציאת המקורו.
31/03/2014 15:27
נוי ששון
בס"ד
מטלה 4: מטרת החיפוש: מציאת מאמר בנושא חינוך וטכנולוגיה ומציאת המקור הבביליוגרפי שלו.
השפעת הרשתות החברתיות במשב על ילדים לגבי אלימות..
מילות חיפוש:השפעה,מחשב,אלימות,ילדים,doc
הוא מצא כל מיני אופציות וביניהם..
מקור- knee,, "בני נוער – מדיה, סגנון חיים וצרכנות, ממצאי סקרים כמותיים, ינואר-מאי 2010", בתוך: המועצה הלאומית 13
לשלום הילד, ילדים בישראל 2010 – שנתון סטטיסטי, דצמבר 2010. 


0 תגובות
מטלה מספר 3: מנועי החיפוש הנפוצים ברשת
30/03/2014 18:06
נוי ששון
בס"ד
מטלה מספר 3: מנועי החיפוש הנפוצים ברשת!
מנועי חיפוש ברשת:
1.באיזו מדינה חיים אנשים הגבוהיםביותר?
אתר שחיפשנו:
 1) רשמתי את מילות החיפוש אנשים גבוהים,מדינה
והוא נתן לי כל מיני אופציות.. אבל התשובה הסופית היא מדינה בשם "נדרלנד" -שכינויה "ארץ השפלה"..
0 תגובות
המשך מיזמים בין השנים 2002-2003
10/03/2014 20:45
נוי ששון
בס"ד
הטאבלט

הוא מחשב נייד בעיצוב משטח אחד. צג המגע שלו מאפשר לעשות שימוש במחשב בעזרת סטיילוס, או במגע אצבע, כתחליף לעכבר ומקלדת.

המשתמש יכול להזין טקסט למחשב בעזרת זיהוי כתב יד או בעזרת מקלדת וירטואלית המוצגת על הצג. ניתן גם לחבר למחשב מקלדת חיצונית.

מחשב הלוח הוצא למכירה המונית עם יציאת מערכת ההפעלה Microsoft Windows XP Tablet PC Edition ברבעון השלישי של 2002. לפני כן המחשב לוח היה בשימושן של תעשיות קטנות, רפואה וממשלה.

2 תגובות
סרטוןטאבלט למתחילים
מיזמים בין השנים 2002-2003
10/03/2014 20:26
נוי ששון
בס"ד
1)אירועים משמעותיים בעולם הטכנולוגי לשנת 2002-
פיתוח הטאבלט (המכונה גם מחשב לוח).
2)פרויקטים וחידושים טכנולוגים בעולם החינוך-

פרויקט תמורה-הוא פרויקט של מורים שרוצים לעשות שינוי בנוגע ליחס ללימוד המקצוע מדעי המחשב על-ידי תלמידות תיכון.

1)אירועים משמעותיים בעולם הטכנולוגי לשנת 2003-

פיתוח חיישני גוף - חיישן זעיר העוקב ומדווח על תפקוד הלב בטכנולוגיה אלחוטית, שפותח על ידי חברת "רימון טכנולוגיות רפואיות" הישראלית, הושתל בלב מספר אנשים, במרכז הרפואי וולפסון בחולון באמצעות צנתור.

2)פרויקטים וחידושים טכנולוגים בעולם החינוך-

רק בשנת 2003 התחילה מערכת החינוך לשלב טכנולוגיות בלמידה בכיתה.

*) איך הגעתי לאתרים הללו?

נכנסתי לגוגל ורשמתי פרויקטים וחידושים טכנולוגים בעולם החינוך/אירועים משמעותיים בעולם הטכנולוגי בהתאם לשנים שבחרתי ואז נכנסתי לאתרים והוצאתי מהם את המידע שהייתי צריכה..


0 תגובות
איתור אישיות על פי תמונתו
10/03/2014 15:28
נוי ששון
בס"ד
איתור אישיות על פי תמונתו!
ג'יימס ברנרד מייקן הוא פרופסור באוניברסיטה אמריקאי ומנהל. מייקן הוא יליד מיסיסיפי, וזכה בתארים אקדמיים רבים לפני שהפך למנהל באוניברסיטה ונשיא. מייקן היה בעבר נשיא אוניברסיטת יוטה בסולט לייק סיטי, יוטה, והוא נמצא כעת נשיא אחד עשר של אוניברסיטת פלורידה בגיינסוויל, פלורידה. הוא יושב גם בדירקטוריון סנפורד-Burnham למחקר הרפואי של המכון נאמנים. ב -8 ביוני, 2012, מייקן הודיע ​​שהוא יהיה מוכן לפרוש מתפקידו כנשיא בשנת 2013. עם זאת, בינואר 2013, נחשף כי מייקן אמר: "הייתי יכול להמשיך לכהן כנשיא אוניברסיטת פלורידה".
(מתוך ויקיפדיה)
0 תגובות
שיעור ראשון- פתיחת בלוג
25/02/2014 21:42
נוי ששון

 בס"ד

שיעור ראשון - פתיחת בלוג

במסגרת קורס "חיפושי מידע מתקדמים ברשת" במכללת אשקלון היינו צריכים ליצור בלוג ולכתוב במס' מילים על כל אחד מחברי הקבוצה.

נוי ששון
.בת 22 רווקה גרה באשקלון.
.לומדת במכללת אשקלון במסלול בר אילן
.רוצה לסיים את לימודי התואר ואולי להמשיך לתואר שני
0 תגובות