עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
פוסט מספר 11
16/01/2017 17:11
matan la
1)
צרכים ארגוניים:
- עידוד העובדים וחיזוק המחויבות שלהם כלפי ההארגון
- טיפוח שיתוף פעולה בין העובדים במישור הפורמאלי והבלתי פורמאלי
- יצירת קשרים מבוססי תחומי ידע
צרכים אישיים:
- קבלת תמיכה מחברי הארגון
- השפעה על חברי הארגון האחרים
- יצירת סביבה מקצועית משותפת
2)
צרכים ארגוניים:
- העברת ידע של מקרים קודמים והימנעות ממציאת פתרון חדש
- כר ליצירת ידע חדש
- הפיכת ידע אישי לידע ארגוני
צרכים אישיים:
- הגדלת המומחיות והידע האישי
- זמינות מידע
- הפצת מידע מקצועי בקלות ובמהירות

3)
הבעיות הארגוניות אותם כדאי לפתור באמצעות קהיליית ידע הן הסוגיות שמאופיינות בקשרים בין עובדי הארגון במגוון תחומי ידע. כך שיתוף הפעולה בין עובדי הארגון גדל וכך גם תפוצת הידע, וזרימת הידע בארגון תתרום מאוד למקצועיות.
הבעיות הארגוניות אותן כדאי לפתור באמצעות ווקי הן הבעיות הקשורות לשימור הידע בארגון, כך שעובדים מקצועיים יכולים לתרום מניסיון העבר שלהם לדור הבא.
0 תגובות
פוסט מס 8
07/01/2017 21:20
matan la
1. מיקור המונים משמש לביצוע משימות בהן נדרשת חכמת ההמונים. מכיוון שמדובר ברובוטים חדשים, שנדרש לאפיין את ממשק המשתמש לדעתי החליטו להשתמש בסקרים על מנת להבין את כיצד יש להמשיך את הפיתוח.
2. הייתי משתמש בהצבעות וסקרים, על מנת להבין את הביקוש בשוק המדובר, לכל אחד משלושת המוצרים.
3.הסיכון הוא שישנם משקיעים רבים, לא ניתן לרשום בעלות על הרעיון שאותו מפתחים כך שניתן יהיה לגנוב את הרעיון ולפתח אותו באופן חוקי.
0 תגובות
פוסט מס' 10
07/01/2017 21:04
matan la
1. תרומת מידע ברשתות חברתיות פנים ארגוניות היא דבר חשוב מאוד  להעברת הידע הלא פורמלי בארגון. מכיוון שהשתתפות ברשתות חברתיות היא התנדבותית הדבר מחייב שינוי תפיסתי בארגון. בנוסף נדרש שתהיה לעובדים תשתית נוחה, תרבות ארגונית תומכת ועידוד לכך מההנהלה.
2. רשת חברתית תסייע מאוד לעובדים בארגון רשתי מכיוון שארגון כזה מתאפיין בכך שכל עובד נדרש לקשרים עם אנשים רבים ממחלקות שונות, כך שרשת חברתית תסייע ביצירת קשרים אילו ועל ידי הקשרים ברשת החברתית ניתן לבסס את ניהול הידע הרלוונטי לאותו עובד, גם מבחינת התהליכים, מבחינת הכלים ומבחינת האנשים איתם נדרש לעבוד.
0 תגובות
פוסט 7
21/12/2016 00:50
matan la
1.
a. המאמר מדבר על הצורך בכשלונות. בטויוטה לקחו את הכישלונות בארגון על מנת להפיק לקחים ולהשתפר, ותוך כדיי לחדש את הטכנולוגיה שקיימת בארגון, ובכל בעצם להפיק תועלת מהכשלונות. הם טוענים כי הכשלון בסופו של דבר חשוב מאוד לצמיחת הארגון. על ידי הפקת לקחים ותחקור הארגון יגיע למקום טוב, על אף שבדרך יפסיד בטווח הקצר מהכישלונות.
b. מכיוון שבטויוטה רואים את עבודת הצוות כערך עליון, שיטת התגמולים בארגון היא קבוצתית. כלומר שהם מאמינים כי התחרותיות הקבוציתי היא זו שתביא להישגים הטובים ביותר ולא התחרות אינדיבידואלית. 

2. התהליך שגרם לחברת בגיר למעשה הוא מעבר למוצר שלא היה קיים, כך שהשוק לא היה רווי, מצב זה נקרא אוקיינוס כחול. לעומת המצב הקודם בו הם נתנו שירות למוצר שהיה רווי, כך שהתחרות הייתה קשה בין שאר החברות.

3. מה שגורם למעשה להווצרות מודל "סנפיר הכריש" הוא שכאשר יוצא מוצר חדש, הלקוחות לרוב לא "מעיזים" לרכוש אותו עד שהוא מקבל הוכחות בשוק. מלבד הלקוחות שאוהבים חידושים, ולנסות מוצרים חדשים.
0 תגובות
פוסט מס' 6
10/12/2016 10:32
matan la
המאמר עליו בחרתי לכתוב את הפוסט הוא  "Barriers to tacit knowledge retention: An understandingof the perceptions of the knowledge management ofpeople inside and outside the organisation".
המאמר מציג מחקר שמטרתו לזהות בעיות של המשכיות מידע שאינן ישירות, אלא בעיות שמהוות מחסום באיכות העברת המידע באופן עקיף.
המאמר מציג את המחסומים של המשכיות המידע מצד העובדים, וחילק את שביעות רצונם מהעבודה ל-4 קטגוריות שמשמעותיות בכדיי שתהיה המשכיו מידע תקינה בארגון:
שביעות רצון - שחיקה , תגמולים ולחץ מהעבודה.
מסירות לארגון - אמון בארגון ויכולת להתפתח.
ניהול טוב - פיתוח עובדים, גיוס איכותי ובנית כשירות לעובדים.
מאפייני עבודה - שכר, אוטונומיה, יכולות התפתחות, תנאים סוציאלים וכו',
המאמר טוען שכל אילו יכולים להוות מכשול בהעברת המידע, מכיוון שכל אילו חשובים כדיי שלעובד מומחה יהיה זמן, מוטיבציה ואת היכולת להעביר את המידע ולחלוק את המקצועיות שלו לעובדים אחרים. בנוסף, מאפיינים אילו חשובים כדיי שעובדים לא ירצו לעזוב את הארגון. 
ארגון צריך לשים לעצמו מטרה שעובדים יהיו מסורים, יראו את עצמם בארגון לטווח ארוך ויהיה להם אינטרס להעביר את הידע המקצועי שלהם הלאה.


קישור למאמר - http://www.sajim.co.za/index.php/SAJIM/article/viewFile/556/646
0 תגובות
פוסט מס' 5
06/12/2016 23:55
matan la
1. OCR מסייע בכך שיהיה ניתן לטפל בדואר נכנס לארגון בצורה אוטומטית למחשב, כך שהדבר חוסך כוח אדם לפעולה זו.
2. ישנה חשיבות גדולה בשילוב מסמכים דיגיטליים בזרימת העבודה שבכך מועבר מידע רלוונטי בתהליך בארגון. על ידי שילוב מסמכים ניתן להעביר מסמכי פקודה ועקרונות של הארגון בצורה מסודרת ובכך ניתן לשמר את המדע בצורה נוחה ויעילה.
3. הגירת תכנים חשובה מאוד לשימור המידע בארגון ונגישות קלה יותר לנתוני העבר ובכך ללמוד ממידע שהצטבר לאורך השנים.
4.
a. לדעתי יש לשמור את כל המייל על מנת להבין את ההקשר של הקובץ המצורף.
b. לדעתי על מחלקת הIT של הארגון להיות אחראית לכך שהמיילים נשמרים בארגון באופן אוטומטיץ 
0 תגובות
פוסט מס' 4
28/11/2016 22:49
matan la
1. במאמר שהוצג במצגת על הפקת לקחים בארגונים, מדברים על חשיבות של הפקת הלקחים ממקרי העבר. המשמעות היא שיש לשמור את הידע שנצבר על אירוע העבר על מנת לא לחזור עליהם בשנית. הדבר הנוסף שעליו מדובר הוא למידת מיומנות. הבעיה נובעת מכך שארגונים משקיעים בחלק זה על ידי הוצאת העובדים להשתלמויות מקצועיות את המנהלים, ועם זאת מזניחים את החלק של התחקור ושיפור ממקרי העבר. הכתבה בשאלה נותנת מספר מקרים בהם בצה"ל חזרו ונשנו מקרים פעם אחר פעם, מה שמעיד על חוסר הפקת לקחים.
2.לדעתי יש להעניש את המפעילים מכיוון שזוהי אחראיותם. עליהם לדעת את ההשלכות של ניתור הגלאים, ולזכור זאת על ידי רישום המידע. לכן, מכיוון שהם אילו שנתקו את הגלאי, הם האשמים העיקריים במחדל.
0 תגובות
פוסט מס' 3
19/11/2016 20:15
matan la
שאלה 1
על סמך הטיעונים המוצגים בשאלה, לעניות דעתי חשבון הלינקדאין שייך לסיגל ממספר סיבות:
- לא מדובר בגניבה מכיוון שעל פי הטיעונים המוצגים לא הוגדר למגייסים לעבוד עם חשבון לינקדאין של החברה שנועד לתפקיד זה.
- הקשרים שנוצרו בחשבון של סיגל אינם רק בגלל העבודה, כך שהיא הייתה מקושרת להרבה אנשים מחייה הפרטיים. כך שמכיוון שלא הייתה הגדרה מצד החברה להשתמש בחשבון המיועד לכך, הם לא יכולים לגזול ממנה את החשבון שלה.
- לא היה זמן מוגדר לעבודה בחשבון הלינקדאין המדובר כך שקשרים רבים בחשבון אינם כלל מזמן העבודה.
- הטיעון שהארגון שילם על העשרות לינקדאין אינו רלוונטי, זה לא נותן לו בעלות על חשבון המגייסים.
שאלה 2
סטיוארט מדבר על ידע כאל משאב חשוב ביותר לארגונים, במכיוון שהידע חשוב ביותר יש להשקיע גם בלימוד וגם בשימור הידע. לכן, על מנת לשמר את הידע בצורה טובה נכנסים עקרונות של ניהול הידע. סטיוארט מדבר על זרימת המידע, כלומר כיצד להתנהל בארגון על מנת שהמידע יעבור בצורה רוחבית ובדורות של עובדים, כך שלא יאבד.
0 תגובות
פוסט מספר 2
17/11/2016 14:23
matan la
1. כותבת לינקדאין - https://il.linkedin.com/in/matan-lapidot-441287132
2. שם משתמש טוויטר - @matanla1



3.








4.

0 תגובות
מטלת בלוג מספר 1
17/11/2016 12:25
matan la
1.ניהול ידע בנמל המבורג
 ניתן לראות בסרטון על ניהול הידע בנמל המבורג שהמנהלים נותנים חשיבות גדולה מאוד לשימור המידע ולהסקת מסקנות ולמידה. מהסרטון נראה שהעקרונות על פיהם הם מתנהלים עם המידע הנם:
שימור הידע - המסקנות שהסיקו בעבר יהיה רלוונטיות לעתיד ולעובדים הבאים ולכן יש לשמר את הידע בצורה מיטבית כך שהעובדים הבאים יוכלו ללמוד ממנו.
תחקור ושיפור - לאחר כל פרויקט מתבצע תחקיר על הדברים הפחות טובים שנעשו בפרויקט ושמירת המידע על המסקנות. בנוסף אחד היתרונות הוא הבנת הדברים הטובים בפרויקטים ושימורם. כלומר שגם לפרויקט מוצלח מבוצע תחקיר על מנת לשמר את המהלכים שהביאו להצלחתו, ולהשליכם על המשימות הבאות.
שיתוף - בנמל המברוג שמים דגש על שימור ידע של העובדים העוזבים ושיתופו לעובדים החדשים על מנת שהידע יישמר ויעבור בדורות העובדים הבאים. בנוסף את מסקנות התחקירים משתפים לכל העובדים הרלוונטים.
בנוסף מציגים מערכת מידע לעובדים שמציגה תכנים שמוכוונים לבריאות העובדים.


2.בעיית זרימת המידע בחברת EYP

במאמר מציעים מספר עקרונות על מנת שזרימת המידע בארגון תהיה טובה ויעילה יותר, שתעבור מהמומחים בארגון אל הדורות הבאים.
1. העיקרון הראשון מדבר על הקשרים בתוך הארגון. כאשר הקשרים האסטרטגיים בארגון חזקים, כך זרימת המידע בין היחידות והאנשים תהיה טובה יותר.
2. הכנסת עקרונות לארגון לגביי ניהול הידע, ובניית נורמה שתשים דגש על חשיבות ניהול ושמירת הידע בארגון, על ידי מנהלים ובכירים בארגון.
3.על מנת לעלות את המוטיבציה לשיתוף המידע, מציעים לתת תמריצים על שיתוף מומחיות וידע.


0 תגובות