עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
פוסט 7
02/06/2019 10:15
maria
1. על פי המאמר המצורף של טיוטה:
a. מדוע כישלונות חשובים לחדשנות ארגונית:
ברוב החברות החדשניות ישנה גישה מעודדת כישלון,מצפים לכישלון וכאשר הוא מתרחש זו הזדמנות ללמידה.
לפי המאמר כישלון הוא הזדמנות לחדשנות, ללמוד משהו חדש ואולי לנסות לשפר ולייעל תהליכים בעקבות כישלון . יש חברות שיש להם סטנדרט לאחוזי הכישלונות אותם מגלים העובדים, ואם הם לא מגיעים לאחוזים אלה כנראה שהם לא היו מספיק ערניים. כישלונות הן הזמנות לתיקון ייעול ויצירה מחדש של משהו שכבר לא עובד או רלוונטי .
b. כיצד מתגמלים בטויוטה על חדשנות ואת מי מתגמלים:
בטיוטה מאמץ והצלחה קבוצתית מתוגמלים יותר מאשר הצלחת הפרט. בונוסים או הסדרי תשלום מיוחדים לחדשנות כשלעצמה אינם קיימים. טויוטה מאמינים בשיתוף יתרונות ועבודת צוות מתוך רצון שלא לבודד אנשים. אחוזי בונוסים משולמים באופן שווה לכל חבר צוות כדי לא להבדיל בין חברים, וגם קשורים לביצועי צמיחה כוללים. שכירים מקבלים שכר חודשי בסיסי וכן בונוס, אבל שוב, לא מיוחד כהכרה לחדשנות. 
ישנם הבדלים צנועים בין שיטות פיצוי ביפן לעומת לארה"ב כדי להכיל את ההכרה המערבית של הפרט.

2. על פי המאמר המצורף על אוקיינוסים כחולים בישראל: איזה תהליך חדשני גרם לחברת בגיר להצליח בחו"ל.
התהליך החדשני הוא פיתוח חליפה הניתנת לכביסה בבית ללא צורך בניקוי יבש. כך הצליחה לברוח מתחרות באוקיינוס האדום בו התחרתה עד כה ולעבור לאוקיינוס כחול. בגיר המציאה שוק חדש.

3. הסבירו מה גורם להיווצרות מודל "סנפיר הכריש" באימוץ מוצר חדשני.
"סנפיר הכריש" נוצר כאשר מוצר חדש נראה כלהיט הבא ובתקופה המאוד קרובה להשקתו יש נהירה גדולה וקניה עצומה ממנו. הרוב המוחלט של המצטרפים הם בשלב ה early adopters, early majority
0 תגובות
פוסט 6
29/05/2019 17:49
maria
1. OCR-Optical Character Recognition - זיהוי תווים אופטי

היא טכנולוגיה להמרת תמונה, טקסט מודפס וכתב יד שנסרקו על ידי סורק, למסמך תמליל ממוחשב.

היא מסייעת לטפל בדואר נכנס בכך שהיא ממירה את הדואר הנכנס מתמונה, למידע אשר יהיה קריא למחשב שאותו ניתן לעבד באמצעות עריכתו, חיפוש על גביו וכל שאר היתרונות אשר באות לידי ביטוי בתור קובץ טקסט.


2. חשוב לשלב מסמכים דיגיטאליים בזרימות עבודה משום שכך ניתן לאחסן ולגשת אל המידע בצורה נוחה יותר, שימור הידע נעשה מסודר יותר. בנוסף מידע דיגיטאלי ניתן לאבטח ולשמור אותו תחת הרשאות גישה. וכן גם הסיכון לאיבוד מידע הוא קטן יותר.

3. כאשר מבצעים הגירת תכנים, מעבירים את כל המידע הקיים אל מערכת חדשה. חשוב מאוד לבצע הגירת תכנים כאשר מתחילים עבודה עם מערכת חדשה, כך ניתן לשמר את הידע ולהפחית את הסיכון לאיבוד מידע והיסטוריה של המערכת הישנה. כאשר לא נבצע הגירת נתונים, תהליך הטמעת המערכת החדשה תכשל.

4) a. תמיד כדאי לשמור את הצרופות ביחד עם המייל הנלווה לו, על מנת להבין את השיוך של התצריף כדי שיהיה קל יותר לחפש את המידע עליו ולשלוף אותו בקלות. 

b. לפי דעתי כדאי לכל עובד לשמור את המיילים שלו תחת תיקיות מסודרות הכוללות תוכן דומה, וכך בכל פעם שמגיע אליו מייל חשוב, על העובד לשמור אותו תחת התיקייה המתאימה.
0 תגובות
פוסט 5
18/05/2019 18:54
maria
1. OCR-Optical Character Recognition מסייע לטפל בדואר נכנס בכך שהוא בעצם ממיר את הדואר הנכנס מתמונה למידע אשר יהיה קריא למחשב, לאחר מכן ניתן לעבד את המידע באמצעות עריכתו, חיפוש על גביו וכל שאר היתרונות אשר באות לידי ביטוי בתור קובץ טקסט.

2.  בעידן המודרני כאשר כל העולם הופך לחכם יותר ונגיש יותר, יש לשלב בין היתר מסמכים דיגיטליים בזרימת העבודה.
הסיבות המרכזיות לכך הם:
*ניתן לאבטח את המידע המועבר
*ניתן לאחסן את המידע בצורה טובה יותר כך שנוכל לגשת אליו לאחר מכן בקלות יתרה
*העברת המידע בדרך קלה יותר עם סיכון מופחת של איבוד המידע 
ובכללי ניתן לומר שהסיבות המרכזיות לשילוב מסמכים דיגטליים בזרימת העבודה הם שימור ידע, אבטחת מידע ונוחות שימוש ושליפת מידע.

3. הגירת תכנים היא בעצם העברת מידע קיים אל מערכת חדשה 
קריטי לביצוע כאשר יש מערכת חדשה, במידה ולא יועברו כל המסמכים הישנים למערכת החדשה (הגירת תכנים) הטמעת המערכת החדשה נדונה לכישלון. 

4) a. לפי דעתי יש לשמור את כל המיילים כולל הצרופות, משום שסביר להניח שעובדי הארגון מתכתבים בניהם על נושאים אשר קשורים אך ורק בחברה, נושאים בעלי אופי עסקי לכן יש לשמור עליהם ולהימנע מזליגת המידע החוצה, שמירת הצרופות בלבד יכולה ליצור בלבול שכן לא יהיה ניתן לשייך את התוכן לצרופה, על כן יש לשמור את המייל והצרופות יחדיו.

b. אני חושב שעל המקבל לשמור את המייל, הוא הנמען ולכן הוא יודע הכי טוב היכן המייל צריך להישמר מה תוכנו ומה חשיבותו
0 תגובות
פוסט 4
28/04/2019 10:53
maria
1) קיראו את הקובץ "הפקת לקחים בארגונים גדולים". האם תוכלו להסביר בהסתמך על הדוגמאות שבו מדוע יש בעיות עם תחקירים בצה"ל, כפי שמתואר בתקציר מדוח מבקר המדינה 

ארגון שרוצה להשתפר עליו לבצע שני דברים:
א. לימוד מיומנויות (חדשות, מתקדמות וגם ריענון מיומנויות שנשכחו).
ב. הפקת לקחים מאי הצלחות (פרטיות וארגוניות) וגם מהצלחות.
החלק החשוב ביותר שאותו בדרך כלל עושים פחות טוב, הינו הפקחת הלקחים.
הצבא הינו ארגון גדול המבצע תחקור לאחר כל ארוע. אך לפי הנתונים של מבקר המדינה, נראה כי אין שיפור ושינוי באופן הפעולה באורעים מסוימים כגון חטיפה, גם לאחר שנעשו תחקירים מעמיקים ותהליך של הפקת לקחים. לדעתי ישנם מספר סיבות עיקריות שבעקבותם הצבא מתקשה בהפקת לקחים:
  • כאשר מפיקים לקחים יש להודות בטעויות. רוב האנשים יעדיפו "לטאטא" מקרים מסוימים כדי לא לשאת באשמה, במיוחד כאלה הנמצאים בתפקידי קצה השואפים להתקדם בתפקידם.
  • לפי מבקר המדינה נראה כי לוקח לצה"ל זמן רב לבצע תחקיר ולהסיק מסקנות מרגע שקרה הארוע. דבר זה יכול לטשטש זכרונות וארועים חשובים שיכולים להועיל ולעזור בתחקור הארוע ובהפקת הלקחים.
  • תחלופת האנשים בצה"ל היא לעיתים תכופות. ישנם הפרשים יחסית גדולים בין אורע לאירוע, כך שאלה שאוחזים בידע של אופן התפעול בעת ארוע דומה, עוזבים. נוצר מצב שאחרי זמן רב, קבוצה אחרת של אנשים צריכים לפעול לפי נהלים שלא בהכרח ברורה להם.

2) a .תיאור המקרהבמפעל כימי הוזרם חומר גלם יקר לתוך הריאקטור עד שהתגלה במקרהשהריאקטור עלה על גדותיו והחומר נשפך החוצה.בתחקיר התברר שגלאי מפלס הנוזלים בריאקטור היה מנותק ולכן לא התקבלההתראה על מפלס נוזלים גבוה והמשיכו להזרים חומר עד שהוא נשפך.המפעילים הסבירו שבלילה הקודם היו הרבה התראות שווא ולכן ניתקו את הגלאיכדי שאפשר יהיה להמשיך לייצר ללא הפרעה.b .האם יש להעניש את המפעילים ? נא לנמק !!

במקרים כאלה בהם יש אי וודאות לגבי אופן ביצוע תהליך מסוים, אין להעניש אף אחד, יש לתחקר את הארוע ולהפיק לקחים ומסקנות וייתכן וכדאי להקים נהלים מסודרים לביצוע התהליך. למשל, במקרה של ביטול התראה על מפלס נוזלים גבוה, יש להציג על המסך את כמות הנוזלים בריאקטור ולבדוק אותו כל כמה דקות.
הרבה מאוד מהנהלים "נכתבו בדם" בדיוק בגלל סיבות כאלה, תהליכים שלא היה להם נוהל מסודר ולכן המפעילים ביצעו פעולות שלדעתם היו נכונות.

.יש לבחון את הכשרת העובד, לא מן הנמנע שהכשרתו לא לקחה בחשבון מקרה כמו המקרה המתואר בסיפור, ואם כך קרה אין סיבה להעניש את העובד אלה המפעל צריך לשאת באחריות המלאה, מאידך במידה והעובד הוכשר להתמודד עם סיטואציות כאלה יש למצות איתו את הדין לפי הנהוג בחברה ובחוק.

0 תגובות
פוסט 3
10/04/2019 09:33
maria

1.   מה היתרונות של תרבות need to share:


Need to Shareזוהי גישה חדישה בה כל המידע פתוח למעט המידע המוגדר כחסוי כלומר יש סיבה להעביר ידע חיוני בין האנשים,

  

יתרונותיה הם: יצרית ידע חדשף הפקת לקחים, שיתוף הידע והמשכיותו.


2.   מוטיבציה


א.    מהההבדל בין מוטיבציה חיצונית למוטיבציה פנימית?


מוטיבציה פנימית היא מוטיבציה המניעה את התנהגותו של אדם לבצע דבר מה מתוך רצון ישיר לבצעאת


 הפעולה. מוטיבציה פנימית יכולה לנבוע מרצון להגשמה עצמית, אתגר, דימוי עצמי,סיפוק וכדומה. שלושה גורמים המובילים לביצועים טובים יותר ולסיפוק אישי מהעבודה:

·        אוטונומיה- התשוקה שלנו להיות מונחים על ידי עצמנו- לכוון את החיים של עצמנו.

·        מומחיות- הדחף להיות טובים בדברים

·        משמעות מטרה- לעשות דבר בעל משמעות, שיתרום באיזשהי צורה.- מביאה לאנשים מוכשרים יותר בארגון.גישה בארגון פיה תביא אנשים לעשות דברים טובים יותר- לפתח מוצרים טובים יותר וכו.


מוטיבציה חיצונית לעומתה היא כזאת המונעת מצורך חיצוני שגורם לפרט לבצע את הפעולה. היאיכולה לנבוע מצורך כספי, קונפורמיות, תכנון לטווח ארוך וכדומה.

בארגוןמסוים יש קושי בכתיבת דוחות בתום ביצוע משימה. כיצד לדעתכם רצוי לגרום לעובדים כדישיכתבו דוחות, והדוחות יהיו באיכות טובה ולא רק לצאת ידי חובה.

 

ב.    כיצד נגרום לעובדים לכתוב דוחות ובנוסף שהדוחות יהיו באיכות טובה


ישנן כמה גישות ששימוש בהן או שילוב ביניהן יוכלו לסייע בשיפור איכות הדוחות:


לדעתי על מנת שבארגון העובדים באמת ירצו לכתוב את הדוחות הללו בצורה טובה ולא רק על מנת לצאת ידי חובה, הם צריכים להשתמש במישחוק. כפי שראינו בכיתה במשחק ישנו הפאן החברתי שהוא הכיף. כך לא מכריחים אותך לעשות משהו אלא אתה עושה אותו מרצונך האישי. המטרה היא יצירת מוטיציה אצל העובדים. אתה בוחר להשתתף והתוצאה הינה הנאה וכיף.

משחק יכול לייצר מוטיבציה לשיתוף ידע מרצון כך השגנו עוד מטרה בה חברי הצוות רוצים לשתף מידע קיים וחיוני, על כן אם יהפכו את התהליך של כתיבת הדוחות בארגון לתהליך של משחק, העובדים ירצו לכתוב אותם ואפילו ייהנו מכך.
עפ"י "תיאורית הכיף". אפשרי גם להוסיף עוד אלמנטים כאלו ואחרים של משחק ולתת תגמולים כאלו ואחרים שיעודדו את המצב ואת השיתוף.
וכך תהפוך פעולה שגרתית ו"משעממת" של כתיבת דוחות לפעולה מהנה.
יש כמה גישות  נוספות לכתיבת דוחות :
  • שימושיות – אם הדוחות יונגשו לעובדים בצורה כזאת שהם יתנו להם ערך מוסף ויסייעו או יקלו עליהם בביצוע תפקידם, סביר שהם ישקיעו בהם יותר.
  • משימתיות – אם העובדים ירגישו שותפים לחזון החברה ויבינו את החשיבות העסקית של הדוחות, דבר זה יניע אותם להשקיע בהם יותר.
0 תגובות
פוסט 2 : ניהול ידע בנמל המבורג
11/03/2019 10:57
maria

http://bit.ly/2VObkR1


לאחר צפייתי בסרטון על נמל המבורג, ניכר כי נושא ניהול הידע מהווה אבן יסוד בניהול הארגון, המנהלים מעורבים בנושא ומשליכים מודעות זאת על כל צוות העובדים.

ובכל זאת מה הם היתרונות הארגונים שהפיק נמלהמבורג?

היתרונות הארגוניים שנמל המבורג הפיק מניהול הידע:
  • העברת המידע בצורה יעילה לעובדים חדשים ולסוגי העובדים השונים 
  • - עובדים שעוזבים את החברה או מסיימים פרוייקט, עוברים תדרוך ועונים על שאלונים על מנת לשמר את הידע שרכשו. 
  •   lessons  learn הפקת לקחים -
  • מרכזים את הבעיות בתום כל פרוייקט ומדברים על הצעדים שהביאו להצלחתו או כישלונו. את הלקחים מפרסמים בפומבי כך שכל עובדי החברה נגישים לידע הנצבר. שמים דגש על שימת לב לטעויות העובדים ועידוד להודות בהם על מנת להשתפר.
  • נגישות לידע 
  • - מתאימים כלים לידע, כך כל עובד נגיש לידע בצורה יעילה ונוחה על מנת למצוא את הידע הרלוונטי לו.

    0 תגובות
    פוסט 1 The Secret Knowledgebase
    11/03/2019 10:01
    maria
    הידע הארגוני מהווה משאב כלכלי מרכזי ולכן הארגונים חייבים לפעול על מנת לפתח את הידע הארגוני, להשתמש בו ולשמר אותו. 
     
    מטרת "ניהול הידע" בארגונים הוא לסייע לארגונים להשיג את מטרותיהם באמצעות ידע. לצורך זה יש לדאוג ליצירת אמצעים, תהליכים, ותרבות ארגונית של למידה מתמדת המכוונים להעשיר, לחדש ולשתף את המידע והידע ששוכנים בראשי העובדים ובמערכות הארגוניות ולשמר אותו בצורה זמינה.   
     
         מהי הבעייה המוצגת :

     מאגר המידע שהחברה בנתה והשקיעה בו  לא סיפק את ההחזר על ההשקעה שחברה  ציפה לו. 


     אין נגישות  והתאמה מספקות לידע הנדרש של החברה  מצד  הסוכנים   - 


    אין התאמה  כלים לידע,  עובד(סוכן)  לא  נגיש לידע בצורה יעילה ונוחה על מנת למצוא את הידע הרלוונטי לו.  
    ניהול ידע בנוי בצורה לא נוחה לשימוש וזה גורם ל אי י שימוש במאגרי המידע .החיפוש אינו פועל היטב בפלטפורמה של מאגר הידע. 
    סוכנים מתלוננים שלא מצליחים לאתר ידע נדרש. אי התאמת מסמכים שימושיים שסוכנים משתמשים בהם ביום יום למדיניות החברה.
    מאגר מידע שסוכנים משתמשים בו לא מספיק טוב ומלא לפי טענה של הסוכנים.


    Dear reader: if you were the consultant in this case, what would you advise? 

    הנגשה והתאמת כלים לידע הספציפי ( לעשות שיחות  וראיונות עם הסוכנים בשביל הבנת הצרכים מדוייקת יותר , הבנת מה המידע וידע שהם הכי משתמשים ולנסות לשלב את זה קל לשימוש) . 
    בצורה כזאת יהיה קל יותר לעובד להתמצא באין סוף של המידע ולמצוא את המידע הרלוונטי לו.
    • כאשר המטרות ברורות וידע ספציפי שעליהם ללמוד. מתבצע תחקור, משוב ומעקב לאחר כל הכשרה על ידי העובדים החדשים ובנוסף הם מוסיפים ידע חדש מחוץ לחברה וכך מעודדים זרימת ידע חדש

    • המנטורים מבצעים מעקב ומשוב ומציגים תוכנית לימודים עם מטרות ברורות וידע חדש שעל העובדים לרכוש. 
    0 תגובות