עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
תרגיל 1
09/11/2014 22:47
mai lester
לדעתי, המשפט המתאים ביותר להגדרת ניהול הידע מבין השניים הוא: "הבאת הידע הנכון לאיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון".
הסיבה שבחרתי במשפט זה היא החלק במשפט שאומר:  "..הידע הנכון לאיש הנכון...". כלומר, חלקים שונים במערכת אירגונית זקוקים למידע שונה על- מנת לבצע את עבודתם, ובאותו הזמן אינם זקוקים למידע אחר. החשיבות של אי קבלת המידע מהסוג השני, לפעמים עולה על קבלת המידע שהם כן זקוקים לו.
סוגיות כמו מידור, או חוסר רלוונטיות של מידע שעלול ליצור בילבול ובלגאן באירגון, הן בעלות חשיבות עליונה לתפקוד יעיל של המערכת.
ההגדרה לניהול ידע שנלמדה בכיתה("
ניהול הידע הוא אוסף הפעילויות בארגון שמטרתן לטפח, להעשיר,לשתף ולשמר את המידע והידע הארגוניים, ולהשתמש בהם באופן שיסייע לארגון להשיג את מטרותיו ") אינו נותן מענה בצורה ישירה לסוגיות אלה(למרות שנאמר "... לשתף ולשמר את המידע והידע הארגוניים", זוהי אמירה כוללת מדי ואינה פונה בצורה ישירה לסוגיית המידור), וגם סוגיית הזמן לא מקבלת כאן ביטוי(בארגונים שונים, זמינות המידע וזרימת המידע במהירות הינה קריטית ביותר).

שלוש נקודות חשובות מהשיעור:
1. מודל DIKW והטעויות הנפוצות ביישומו- המודל מראה את הדרך שהידע עובר מהשלב הגולמי של איסוף נתונים ועד לעיבודו לכדי הסקת מסקנות ותובנות. השלבים האלו הם קריטיים, ומימושם בצורה לא נכונה עלולה לפגוע באירגון וביעילותו.
2. ידע סמוי וגלוי- כתבתי למעלה על חשיבות המידור של הידע העובר בארגון. נקודה זו מתייחסת בדיוק לנקודה זו- הידע הסמוי(הידע הממודר שרק אנשים או חלקים ספיצפיים בארגון רשאים להיות חשופים אליו), והידע הגלוי- אליו יש גישה חופשית. 
ישנם ארגונים רבים שהמידע שעובר בהם הינו רגיש ביותר, ולכן יש לחשוף אותו רק למעט מהחברים בארגון(רק לאנשים הרלוונטיים).  נקודה זו חשובה גם על-מנת למנוע גניבת ידע (ידע שידלוף אל המתחרים).
3. זליגה של ידע החוצה- מטרה חשובה של אירגונים רבים הינה מניעת זליגה של ידע מחוץ לארגון. ידע=כסף, וחברות רבות משקיעות כסף רב במניעת זליגת הידע(מערכות אבטחה מתקדמות וכדומה). חברות רבות הפכו למובילות בתכומן בזכות הידע הייחודי שהן מחזיקות בו וחוסר הזליגה שלו אל המתחרים.

0 תגובות