עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
חברים
sarit
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
משוב לכתיבת משימה " דמי כיס"
02/11/2016 09:31
laura

ענת שלום,

לאחר הוראה וביצוע המשימה "דמי כיס" בכיתה בה אני מלמדת , ברצוני לשתף אותך בכמה מההתרשמויות שלי מהתהליך.

אני מלמדת בכיתה ה . כל שיעור 45 דקות . לאחר הקראת שמות והתארגנות עומדים לרשות התלמידים אולי 30 דקות לביצוע המשימה.

בשיעור הראשון , הצגתי את הנושא , התחלקנו לקבוצות וניהלנו שיחות בקבוצות , סיעור מוחין בנושא דמי כיס. התלמידים ניהלו שיחות ערות. הרגשתי התלהבות . התלמידים אהבו את הנושא והעלו טיעונים מעניינים בעד ונגד מתן דמי כיס לילדים.

התלמידים התקשו להפסיק את הדיון ולא נותר מספיק זמן לביצוע משימת הכתיבה הראשונה. התלמידים המשיכו את המשימה בבית.

אני מודעת לעובדה כי עבודה בבית לרוב מלווה בעזרת ההורים. ביקשתי שלא יבקשו בבית עזרה.

שיעור שני, היה מתסכל. נראה היה כי משימת הכתיבה הייתה מבלבלת. התלמידים שאלו שאלות שמהן הבנתי כי , המשימה בלבלה את התלמידים. הם התקשו להבדיל בין ההקדמה להוראת הכתיבה לבין התוצר המוגמר שאותו נתבקשו להגיש.

התלמידים קבלו את דפי המידע ושוב בקבוצות שלפו מידע ודברו על המידע החדש שקבלו.

כאשר נתבקשו לחזור על המשימה ולכתוב אותה שוב לאחר קבלת המידע החדש, נראה כי המשימה הראשונה נשכחה מהם. הנמען נשכח והיה צורך להחזיר אותם אחורה לשלב הראשון ולקריאה מחודשת של משימת הכתיבה.

אני מרגישה כי השיעורים היו קצרים מידי . התוכנית מפורטת ועל מנת ליישם את כולה יש צורך בשיעורים מחוברים של שעה וחצי על מנת לקיים את המשימה בצורה לא לחוצה ומזמנת יותר.

התלמידים התקשו בהבנת משימת הכתיבה והרגישו שהמשימה "חופרת". "אוף, עוד פעם דמי כיס?"

לאחר הכתיבה השניה בחרתי לרכז את התלמידים ולאסוף את הידע מול הכיתה בשיח . הצגנו שתי דוגמאות לכתיבה מתוך עבודות התלמידים .

בבית הספר אנו ארבע מורות לשפה בשכבה ה. אנו עובדות במקביל ומשימת הכתיבה של " דמי כיס" , לא בוצעה על ידי כל המורות ולכן לאחר שלושה שיעורים הייתי חייבת לסכם ולהפסיק.

אני מרגישה שהמשימה הייתה קשה מידי לתחילת תהליך כתיבה . התלמידים אהבו את העבודה בקבוצות , אהבו לחלוק את דעותיהם, אף התקשו להבין את משימת הכתיבה .

לאורה קורן
1 תגובות
משוב לכתיבת משימה " דמי כיס"
02/11/2016 09:31
laura

ענת שלום,

לאחר הוראה וביצוע המשימה "דמי כיס" בכיתה בה אני מלמדת , ברצוני לשתף אותך בכמה מההתרשמויות שלי מהתהליך.

אני מלמדת בכיתה ה . כל שיעור 45 דקות . לאחר הקראת שמות והתארגנות עומדים לרשות התלמידים אולי 30 דקות לביצוע המשימה.

בשיעור הראשון , הצגתי את הנושא , התחלקנו לקבוצות וניהלנו שיחות בקבוצות , סיעור מוחין בנושא דמי כיס. התלמידים ניהלו שיחות ערות. הרגשתי התלהבות . התלמידים אהבו את הנושא והעלו טיעונים מעניינים בעד ונגד מתן דמי כיס לילדים.

התלמידים התקשו להפסיק את הדיון ולא נותר מספיק זמן לביצוע משימת הכתיבה הראשונה. התלמידים המשיכו את המשימה בבית.

אני מודעת לעובדה כי עבודה בבית לרוב מלווה בעזרת ההורים. ביקשתי שלא יבקשו בבית עזרה.

שיעור שני, היה מתסכל. נראה היה כי משימת הכתיבה הייתה מבלבלת. התלמידים שאלו שאלות שמהן הבנתי כי , המשימה בלבלה את התלמידים. הם התקשו להבדיל בין ההקדמה להוראת הכתיבה לבין התוצר המוגמר שאותו נתבקשו להגיש.

התלמידים קבלו את דפי המידע ושוב בקבוצות שלפו מידע ודברו על המידע החדש שקבלו.

כאשר נתבקשו לחזור על המשימה ולכתוב אותה שוב לאחר קבלת המידע החדש, נראה כי המשימה הראשונה נשכחה מהם. הנמען נשכח והיה צורך להחזיר אותם אחורה לשלב הראשון ולקריאה מחודשת של משימת הכתיבה.

אני מרגישה כי השיעורים היו קצרים מידי . התוכנית מפורטת ועל מנת ליישם את כולה יש צורך בשיעורים מחוברים של שעה וחצי על מנת לקיים את המשימה בצורה לא לחוצה ומזמנת יותר.

התלמידים התקשו בהבנת משימת הכתיבה והרגישו שהמשימה "חופרת". "אוף, עוד פעם דמי כיס?"

לאחר הכתיבה השניה בחרתי לרכז את התלמידים ולאסוף את הידע מול הכיתה בשיח . הצגנו שתי דוגמאות לכתיבה מתוך עבודות התלמידים .

בבית הספר אנו ארבע מורות לשפה בשכבה ה. אנו עובדות במקביל ומשימת הכתיבה של " דמי כיס" , לא בוצעה על ידי כל המורות ולכן לאחר שלושה שיעורים הייתי חייבת לסכם ולהפסיק.

אני מרגישה שהמשימה הייתה קשה מידי לתחילת תהליך כתיבה . התלמידים אהבו את העבודה בקבוצות , אהבו לחלוק את דעותיהם, אף התקשו להבין את משימת הכתיבה .

לאורה קורן
0 תגובות
תובנות משיעור שני
09/10/2016 18:13
laura

הדגשים שהועלו בשיעור השני

חשיבות ניסוח המטלה

מיהו הנמען? חשיבות הגדרת הנמען.

 

פירוט המטלה, בהירות משימת הכתיבה לתלמיד חשובים מאוד לשם מיקוד התלמיד וקבלת תוצר הנותן מענה מדויק .

ההתמקדות ב:

הצגת הנושא

הגדרת המטרה

הצגת הנמען ופיגומים לעבודת התלמיד חשובים מאוד , מכוונים וככול שנהייה ממוקדים יותר , התלמידים יצליחו יותר.

בכתיבת המשימה שלנו הצלחנו יותר בפתיחה  , הגדרת הנמען ומתן פיגומים. גילינו כי הגדרת המטרה הייתה קשה אף לנו.

מקריאת תוצרים של חברי הקבוצה ראינו פתיחות שונות ופיגומים מכוונים לתוכן למשימה ולמבנה הלשוני.

 

אכן, מפגש מפרה ופורה מאוד.

 

0 תגובות
אספת הורים
18/09/2016 17:10
laura
הורים יקרים

אנו פותחים שנה חדשה, ילדיכם מגיעים בוגרים יותר, אך מלאי חששות וכמו כן, תקוות רבות.

אני מאמינה כי על הילדים להגיע למקום של שמחה. מקום שיאהבו להכנס אליו והחיוך ילווה אותם לאורך כל היום.

כמו כן, אשתדל לתת מענה לכל תלמיד ותלמיד . אין ילד דומה לחברו ואין צורך אחד לכולם. אשתדל לענות לכל הצרכים ולתת לילדים את ההרגשה שיש מישהו כאן עבורם.

וכאשר ילדינו שמחים ומקבלים מענה לצרכיהם , הם פנויים ללמידה ולכן יעשו את המייטב ויצליחו להתקדם .

בשעורי שפה נתמקד השנה בלימוד סוגות שונות , אסטרטגיות למידה ומיומנויות מבחן שונות.

כמו כן ניתן דגש לנושא הכתיבה ולהבעה האישית של כל ילד.

הכתיבה תבוא לידי ביטוי בסוגי כתיבה מגוונים, ובעיקר נשים דגש על כתיבה טיעונית, כתיבת דעה וסיפור אישי.

מאחלת לכולנו שנה טובה ומוצלחת

מלאת שמחה קבלה והצלחה.

שלכם

אופיר

0 תגובות
אספת הורים
18/09/2016 17:09
laura

הורים יקרים

אנו פותחים שנה חדשה, ילדיכם מגיעים בוגרים יותר, אך מלאי חששות וכמו כן, תקוות רבות.

אני מאמינה כי על הילדים להגיע למקום של שמחה. מקום שיאהבו להכנס אליו והחיוך ילווה אותם לאורך כל היום.

כמו כן, אשתדל לתת מענה לכל תלמיד ותלמיד . אין ילד דומה לחברו ואין צורך אחד לכולם. אשתדל לענות לכל הצרכים ולתת לילדים את ההרגשה שיש מישהו כאן עבורם.

וכאשר ילדינו שמחים ומקבלים מענה לצרכיהם , הם פנויים ללמידה  ולכן  יעשו את המייטב ויצליחו להתקדם .

 

בשעורי שפה נתמקד השנה בלימוד סוגות שונות , אסטרטגיות למידה ומיומנויות מבחן שונות.

כמו כן ניתן דגש לנושא הכתיבה ולהבעה האישית של כל ילד.

הכתיבה תבוא לידי ביטוי בסוגי כתיבה מגוונים, ובעיקר נשים דגש על כתיבה טיעונית, כתיבת דעה וסיפור אישי.

 

מאחלת לכולנו שנה טובה ומוצלחת

מלאת שמחה קבלה והצלחה.

 

מורתכם

לאורה

0 תגובות