עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
נושאים
סיכום ההשתלמות
23/05/2017 10:16
INBAL
כמחנכת שנה תשיעית השתלמתי בהשתלמויות רבות ,
ברוב ההשתלמויות נחשפתי לשיטות לימוד וכלי הוראה שונים , חלקם היו חדשים לי וחלקם לא .
שהגעתי להשתלמות בנושא כתיבה הסתקרנתי לדעת האם ההשתלמות תחדש לי ידע ? 
חשבתי שההשתלמות תתרום לי אך שיערתי שאכיר חלק מהנלמד עקב ההתנסות וההשתלמויות שכבר עברתי בתחום זה .
כבר בהשתלמות הראשונה ראיתי שטעיתי , ההשתלמות חידשה לי דברים רבים , בכל מפגש יצאתי עם חומרים וכלים רבים לשיפור ההוראה בנושא הכתיבה .
בכיתתי יש לתלמידים מחברת כתיבה ויש שיעור שבועי שבו אנו עוסקים בכתיבה , השתמשתי בחומרים שניתנו בקורס וראיתי שיפור משמעותי בנושא הכתיבה אצל תלמידי .
הנושאים העיקריים שלמדנו ותרמו לי רבות הם :
* כתיבת פתיחה לטקסט טיעוני 
* הצגת עמדת הנגד - מבנה ויתור 
* הרחבת נימוק
* שימוש במילות קישור ודרכים ליצירת לכידות בטקסט .
* מבנה שיעור בנושא כתיבה , כמו : דמי כיס ופרסומות שתרמו לי רבות בבניית מערכי שיעור .

לסיכום , ההשתלמות תרמה לי רבות ואני ממליצה עליה בחום.
תודה רבה 
ענבל שמשי 
0 תגובות
סיכום ההשתלמות
23/05/2017 10:16
INBAL
כמחנכת שנה תשיעית השתלמתי בהשתלמויות רבות ,
ברוב ההשתלמויות נחשפתי לשיטות לימוד וכלי הוראה שונים , חלקם היו חדשים לי וחלקם לא .
שהגעתי להשתלמות בנושא כתיבה הסתקרנתי לדעת האם ההשתלמות תחדש לי ידע ? 
חשבתי שההשתלמות תתרום לי אך שיערתי שאכיר חלק מהנלמד עקב ההתנסות וההשתלמויות שכבר עברתי בתחום זה .
כבר בהשתלמות הראשונה ראיתי שטעיתי , ההשתלמות חידשה לי דברים רבים , בכל מפגש יצאתי עם חומרים וכלים רבים לשיפור ההוראה בנושא הכתיבה .
בכיתתי יש לתלמידים מחברת כתיבה ויש שיעור שבועי שבו אנו עוסקים בכתיבה , השתמשתי בחומרים שניתנו בקורס וראיתי שיפור משמעותי בנושא הכתיבה אצל תלמידי .
הנושאים העיקריים שלמדנו ותרמו לי רבות הם :
* כתיבת פתיחה לטקסט טיעוני 
* הצגת עמדת הנגד - מבנה ויתור 
* הרחבת נימוק
* שימוש במילות קישור ודרכים ליצירת לכידות בטקסט .
* מבנה שיעור בנושא כתיבה , כמו : דמי כיס ופרסומות שתרמו לי רבות בבניית מערכי שיעור .

לסיכום , ההשתלמות תרמה לי רבות ואני ממליצה עליה בחום.
תודה רבה 
ענבל שמשי 
0 תגובות
תנועות נוער
08/05/2017 10:27
INBAL
הסדנה תרמה לי רבות להפנים איך התלמידים מרגישים בשעת כתיבה טיעונית , ההתנסות הייתה חווייתית ומשכילה.
במפגש עבדנו בסדנה והתעמקנו בכתיבה טיעונית תוך כדי ראיית הנמען והתחשבות בדעותיו.
למדנו על :* מבנה ויתור והשימוש בו לצורך הנמקה.
* סידור הרעיונות בטבלה - שמתי לב שהדבר עושה סדר בראש ומקל על תהליך הכתיבה. 
* שימוש בשאלה בפתיח כדי ליצור עניין אצל הקורא.

בעקבות המפגש הבנתי שעלי ללמד את תלמידי שימוש במבנה ויתור וארגון הנתונים בטבלה .
למדתי על עצמי ככותבת :
* שאני מחפשת פתיחה מקורית ומעניינת ,שאני אוהבת לפתוח בשאלה מעניינת לקורא.
* שאני נעזרת בידע על הנושא כדי לנמק  , אוהבת לקרוא על הנושא ואז לחבר נימוקים משלי שמשולבים עם הידע שקראתי.
* שאני מחוברת לכתיבה שלי ומתקשה לקבל רעיונות לשינוי .

0 תגובות
בעקבות מהלך הוראה בנושא : פרסומות
23/04/2017 17:25
INBAL
בתחילת השיעור תליתי על הלוח פרסומות מעיתונים שונים ושאלתי את הילדים מה הם רואים ?
לאחר מכן שוחחנו בכלליות על פרסומות , מהי פרסומת ? מטרתה ? בעד ? נגד ?
והילדים נדרשו לכתוב מה דעתם על פרסומות מזיק או מועיל ?
יש לציין שהתלמידים נגשו למשימה יותר ברצינות מהפעם הקודמת ושאלו אם גם הפעם יצטרכו למלא את השאלון.
בהשוואה לשאלונים הקודמים שמתי לב שהילדים יותר חשבו לפני שביצעו את המשימה .
לאחר הכתיבה הראשונה הצגתי בפני התלמידים את המילה פרסומת עם מילים שמרמזות על נימוקים- הרחבת הידע.
הילדים נהנו מאוד לנסות לחבר משפטים עם המילים והגיעו לנימוקים בעד ונגד הפרסומות.
הסברנו איך מרחיבים נימוק , והילדים נדרשו לכתוב נימוק והחבר בדק את הנימוק , הסברתי להם שתמיד ניתן להוסיף או לשנות ולכן כל ילד בתורו היה חייב לנסות לשנות או להוסיף / למחוק ולשפר את הנימוק.
הילדים נהנו לשמש "מורים " .
לאחר מכן הילדים כתבו פעם שנייה את דעתם בנושא פרסומות , חל שיפור משמעותי בנימוקים .
לסיום ההשתלמות תורמת לי רבות למהלך ההוראה בכיתה ונותנת לי כלים רבים .
ענבל שמשי
0 תגובות
בעקבות מהלך הוראה בנושא : פרסומות
23/04/2017 17:25
INBAL
בתחילת השיעור תליתי על הלוח פרסומות מעיתונים שונים ושאלתי את הילדים מה הם רואים ?
לאחר מכן שוחחנו בכלליות על פרסומות , מהי פרסומת ? מטרתה ? בעד ? נגד ?
והילדים נדרשו לכתוב מה דעתם על פרסומות מזיק או מועיל ?

0 תגובות
בעקבות מהלך הוראה בנושא : פרסומות
23/04/2017 17:25
INBAL
בתחילת השיעור תליתי על הלוח פרסומות מעיתונים שונים ושאלתי את הילדים מה הם רואים ?
לאחר מכן שוחחנו בכלליות על פרסומות , מהי פרסומת ? מטרתה ? בעד ? נגד ?
והילדים נדרשו לכתוב מה דעתם על פרסומות מזיק או מועיל ?

0 תגובות
בעקבות מהלך הוראה בנושא : פרסומות
23/04/2017 17:25
INBAL
בתחילת השיעור תליתי על הלוח פרסומות מעיתונים שונים ושאלתי את הילדים מה הם רואים ?
לאחר מכן שוחחנו בכלליות על פרסומות , מהי פרסומת ? מטרתה ? בעד ? נגד ?
והילדים נדרשו לכתוב מה דעתם על פרסומות מזיק או מועיל ?

0 תגובות
בעקבות מהלך הוראה בנושא : פרסומות
23/04/2017 17:25
INBAL
בתחילת השיעור תליתי על הלוח פרסומות מעיתונים שונים ושאלתי את הילדים מה הם רואים ?
לאחר מכן שוחחנו בכלליות על פרסומות , מהי פרסומת ? מטרתה ? בעד ? נגד ?
והילדים נדרשו לכתוב מה דעתם על פרסומות מזיק או מועיל ?

0 תגובות
בעקבות מפגש 19/3
19/03/2017 18:10
INBAL
בעקבות מפגש
תובנות :
1. להתחיל לדבר על נושא הכתיבה בעקבות גירוי חזותי או גירוי אחר, מגוון ומעניין יותר.
2. wordel-התחברתי מאוד לכלי בעזרתו ניתן להציג את המילים העיקריות של הנימוקים ולפתח שיח בעד ונגד.
3. להציג לתלמידים דרכים שונות להצגת עמדה - גלויה וסמויה , בסוף הטקסט ועוד.
4. ההבדל בין טענה לנימוק וכיצד ניתן לפתח טענה ? -
0 תגובות
בעקבות תהליך ההוראה- דמי כיס
19/03/2017 17:17
INBAL
דמי כיס
דמי כיס- בהתחלה שאלתי את התלמידים מה הם יודעים על דמי כיס ?
הנושא עורר עניין אצל התלמידים כי זה לא נושא שגרתי שמדברים עליו.

* השאלון עורר שיח על תהליך הכתיבה.
הילדים הבינו שכדי לכתוב באיכות טובה ומשכנעת צריך שהכתיבה תדרוש ממני מאמץ , לקרוא שוב ולתקן.
* הטקסט המדעי עזר לתלמידים להרחיב את ההנמקה.
הילדים נהנו לסמן את הנימוקים בצבעים שונים ושמו לב שיש עוד המון מידע ונימוקים שהם לא חשבו עליהם כלל.
* בכתיבה השנייה הילדים הרגישו יותר ביטחון ופחות ניגשו לשאילת שאלות ניכר היה שהם נהנים מהכתיבה ויודעים מה הם רוצים לכתוב.
* בשאלון השני חל שינוי בסימונים וניכר שהילדים הפנימו את הנדרש בכתיבה טובה.


0 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון