עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
הרצאה 11
11/01/2015 18:14
helli elimelech
שאלת השבוע:
ארגון רוצה לשפר את שיתוף הידע בין עובדיו באמצעות משחוק. האם לדעתכם יש סיכוי טוב יותר להצלחה בארגון גדול או בארגון קטן ?

ראשית אסביר מהו פירוש המילה משחוק. משחוק משמעו שימוש בטכניקות של משחקים מקוונים לעודד התנהגויות רצויות של אנשי הארגון, וזאת בכדי לקדם את צרכי הארגון.

לפי דעתי משחוק יהיה מוצלח יותר בארגונים גדולים, זאת משום שבארגון גדול ישנה אוכלוסיה רחבה יותר אשר תוכל לממש את המשחקים ובכך העובדים יוכלו להשפיע אחד על השני, זאת כמובן ע"י החוויה המשותפת של פרסום הפרסים, משחק אחד נגד השני או ביחד עם השני ועוד. בנוסף בדרך כלל לארגון גדול יש יותר משאבים ולכן הוא ייצור משחק יותר טוב אשר יוביל יותר להצלחת החברה.

3נקודות חשובות שנלמדו בשיעור:
1. כדי להצליח חייבים ללמוד לעומק – יש ללמוד מה מניע עובדים בתוך תחום המישחוק ומה משפיע לטובה ובכך ליישם את הדברים הטובים ולהשאיר את הרעים בחוץ.

2. יצירת הניצחון הנכון – כאשר מובילים לניצחון אנו גורמים לכך שאנשים רבים ישחקו במשחק וכך נוכל להוביל אותם למקום אשר נרצה ונגרום להם להתחבר לנושא.

3. איך ממירים משחק לטובת הצלחת חברה- נראה כי משימוש טכניקות של משחקים מקוונים יכולות לעודד התנהגויות רצויות של עובדים, לקוחות וכלל הציבור. כגון שיתוף פעולה, חלוקת משאב משותף לטובת הכלל.

תודה רבה והמשך שבוע מעולה:)
0 תגובות
הרצאה 10
01/01/2015 15:43
helli elimelech
בהרצאה האחרונה למדנו על המשכיות ידע, וגיבוי קבצים:

1. המשכיות ידע –אמנזיה ארגונית והשפעותיה- אמנזיה ארגונית היא אבדן של זיכרון ארגוני. יש לתופעה זו השלכות רבות. לדוגמא, בבוינג רק 10 אחוז מהידע נמצא ברשתות הארגוניות- כל השאר זה ידע סמוי. בוינג פיטרו ב1990 50000 איש, ובגלל אבדן הידע הם לא הצליחו להמשיך ולכן גייסו עוד 9000 עובדים. פעולה שגרמה לנזק כלכלי רב.
2. המשכיות ידע - הגורמים לאיבוד ידע הם: הגורם הראשון הוא עומס מידע. בדרך כלל מי שמעביר את הידע זה המומחים, אך המומחים מועמסים ולכן לא יכולים לטפל בנושאים אחרים. גורם נוסף הוא תחקירים. אנשים פוחדים מאשמה ולכן לא רוצים להשתתף בתחקירים. גורם נוסף לאיבוד ידע הוא עזיבת עובדים מסיבות שונות. גורמים אלה יכולים לגרום לנזקים כמו איום על יכולת עתידית להתפתח, ולפגוע בתחרותיות.
3. גיבוי קבצים- עלינו לגבות את הקבצים שלנו בשל תקלות תוכנה, תקלות חומרה וטעויות אנוש. ישנן 2 סוגי שיטות גיבוי: גיבוי דיפרנציאלי, אשר שומר את כל מה שהשתנה מאז הגיבוי המלא האחרון, וגיבוי אינקרמנטלי, אשר שומר את כל מה שהשתנה מאז הגיבוי האחרון.

השאלה השבועית - תארו דרכים לשימור ידע סמוי.

ידע סמוי הוא הידע שנמצא בראשם של העובדים. הוא נבנה מהניסיון המעשי של העובד בעת התמודדות עם תהליכי העבודה. הבעיות נוצרות כשהידע הסמוי של העובד אינו נגיש לאחרים בחברה, המוטיבציה שלו לשימור ושיתוף בידע נמוכה או כשיש מוטיבציה לשיתוף אך אין משאבים או מסגרות המותאמים לכך. כדי שידע סמוי יהיה מועבר לשאר עובדי החברה כדאי לעשות זאת על ידי תיעוד (תיעוד כתוב, סרטוני וידאו, הקלטות), על ידי טיפוח ממלאי מקום (הדרכה, התנסות), ועל ידי הקמת קהילות ידע.
0 תגובות
הרצאה 9 בניהול ידע
29/12/2014 13:27
helli elimelech
השבוע בשיעור נשאלו שתי שאלות,
נתחיל בראשונה-
1. ארגון גדול החליט למנות מנהל ידע ארגוני. מאיזו יחידה בתוך הארגון אתם ממליצים לקחת את מנהל הידע ?. נא לנמק

התשובה עבור שאלה זו היא-
למנהל הידע תפקיד משמעותי מאד בחברה. עליו לנהל, לקדם ולפתח את תחום ניהול הידע בארגון על פי מטרותיו. על המנהל ידע להיות חדור מוטיבציה ועם יכולות להניע אחריו אנשים. לאור כל זאת, אני חושבת שמנהל הידע צריך להיות מהדרג הבכיר בחברה שכן עליו להבין בכלל התהליכים הקורים בארגון.

השאלה השנייה היא-
2. מה הקשר בין הקטע מהספר "הנסיך הקטן" לבין תרבות ארגונית ?

התשובה עבורה היא-
בסיפור הנסיך הקטן ישנו פרק שבו כל בני האנוש ראו את אסטרונום התורכי לבוש בתלבושות שלהם לא היו רגילים קודם, לא התייחסו לדבר והחשיבו אותו כ"עוף מוזר". לעומת זאת, כשהחליף את בגדיו למשהו שכן היו רגילים אליו, כן התייחסו אליו כמו כולם. ההקשר של הסיפור לבין תרבות ארגונית מתבטא בכך שלפעמים ארגון או העובדים שעובדים בו לפעמים רגילים ללבוש כלשהו ושמציעים להם משהו אחר או לעבור שינוי זה ייחשב בעינהם כחריג.

השבוע עלו 3 נקודות חשובות-
1. תרבות ארגונית- תרבות ארגונית מאופיינת ע"י שלושה מאפיינים: ציות עיוור, ציות מושכל ואוטונומיה.
2. לימוד באופן קולקטיבי- ישנם שתי דרכים ללימוד קולקטיבי- וירטואלי ופנים אל פנים. על כל ארגון לבחור את צורת הלימוד שמתאימה לו.
3. רשתות חברתיות- אחת הדרכים שיכולה לשפר את דרך העברת הידע בארגון ומחוצה לו היא באמצעות הרשתות החברתיות. ניתן להשתמש בידע סמוי של אנשים, לאתר תכנים וכד'.

המשך שבוע נעים:)
0 תגובות
צירוף אימיילים לארגון
20/12/2014 16:16
helli elimelech
שאלת השבוע:
הארגון החליט לצרף את תכתובת האימיילים שלו למערכת ניהול התכנים הארגונית. באיזה אופן הארגון יפעל כדי שצירוף זה יצליח ?

ובכן, אימיילים הם אחד מאמצעי התקשורת הנפוצים ביותר בארגונים המודרניים. שילוב שימוש באימיילים בארגון במערכת ניהול המסמכים מחייב מספר החלטות חשובות וביניהן:
מי מעלה אימיילים למערכת ? למי יש הרשאות להעלות מה ?
איזה מיילים יועלו למערכת ? מה יהיו הקריטריונים עבור מיילים כאלה ?
איזה חלק מהמייל יועלה למערכת ? האם רק הקבצים/תמונות המצורפים או המייל יחד איתם או רק המייל ? מי קובע ?
איך מפרידים עיקר מתפל? האם מתעדים שרשורי מיילים מלאים או רק חלק מהתכתובת ?

לאחר שארגון החליט לצרף את תכתובת האימיילים שלו למערכת ניהול התכנים הארגונית, מנהלי הארגון צריכים לנתח את הצרכים העסקיים הייחודיים של הארגון ובהסתמך עליהם לקבוע איזה סוג של מיילים נחוץ לארגון. 

3 נקודות חשובות:
1.  ניהול תכנים ארגוני הינו תהליך מסודר המטפל בכל התכנים הארגוניים, הכולל ביצוע עקבי של רישום ותיעוד בצורה המאפשרת לשמר את התכנים ולאחזר אותם במידת הצורך. ניהול תכנים טוב שומר את המידע הארגוני בצורה נוחה ויעילה לשימוש.
2.   תוכן דיגיטלי- תוכן הוא מידע דיגיטלי שנמצא בתוך מיכל מתאים (container) . הקונטיינר עטוף בשכבת נתונים המאפשרים שימוש נוח בו.
3.   הבדל בין רשומה למסמך: רשומה הינה מסמך עם מאפייני חובה שהופכים אותו למסמך קביל משפטית לעומתה מסמך הינו קובץ דיגטלי המכיל מידע או נתונים או שילוב של שניהם.

נתראה בשבוע הבא:)

0 תגובות
צירוף אימיילים לארגון
20/12/2014 16:16
helli elimelech
שאלת השבוע:
הארגון החליט לצרף את תכתובת האימיילים שלו למערכת ניהול התכנים הארגונית. באיזה אופן הארגון יפעל כדי שצירוף זה יצליח ?

ובכן, אימיילים הם אחד מאמצעי התקשורת הנפוצים ביותר בארגונים המודרניים. שילוב שימוש באימיילים בארגון במערכת ניהול המסמכים מחייב מספר החלטות חשובות וביניהן:
מי מעלה אימיילים למערכת ? למי יש הרשאות להעלות מה ?
איזה מיילים יועלו למערכת ? מה יהיו הקריטריונים עבור מיילים כאלה ?
איזה חלק מהמייל יועלה למערכת ? האם רק הקבצים/תמונות המצורפים או המייל יחד איתם או רק המייל ? מי קובע ?
איך מפרידים עיקר מתפל? האם מתעדים שרשורי מיילים מלאים או רק חלק מהתכתובת ?

לאחר שארגון החליט לצרף את תכתובת האימיילים שלו למערכת ניהול התכנים הארגונית, מנהלי הארגון צריכים לנתח את הצרכים העסקיים הייחודיים של הארגון ובהסתמך עליהם לקבוע איזה סוג של מיילים נחוץ לארגון. 

3 נקודות חשובות:
1.  ניהול תכנים ארגוני הינו תהליך מסודר המטפל בכל התכנים הארגוניים, הכולל ביצוע עקבי של רישום ותיעוד בצורה המאפשרת לשמר את התכנים ולאחזר אותם במידת הצורך. ניהול תכנים טוב שומר את המידע הארגוני בצורה נוחה ויעילה לשימוש.
2.   תוכן דיגיטלי- תוכן הוא מידע דיגיטלי שנמצא בתוך מיכל מתאים (container) . הקונטיינר עטוף בשכבת נתונים המאפשרים שימוש נוח בו.
3.   הבדל בין רשומה למסמך: רשומה הינה מסמך עם מאפייני חובה שהופכים אותו למסמך קביל משפטית לעומתה מסמך הינו קובץ דיגטלי המכיל מידע או נתונים או שילוב של שניהם.

נתראה בשבוע הבא:)

0 תגובות
מה תעדיפו?
10/12/2014 16:22
helli elimelech
שאלת השבוע -
הקמתם סטארטאפ חדש והגעתם לשלב בו דרוש לכם מימון משמעותי של כ 250,000 דולר. איזו שיטת מימון תעדיפו: חברת הון סיכון, בנק, מלאכים, מימון המונים ?

אני הייתי בוחרת בחברת הון סיכון מכיוון שלרוב לסטארטאפ יש סיכון גבוה מאוד, אך יחד עם זאת ישנו סיכוי לתשואות גבוהות ביחס להשקעה הראשונית. ההשקעה הראשונית איננה כלכלית בלבד, אלא ניתנת במגוון תחומים אחרים. ביניהם נתינת תמיכה לחברות קיימות ובעזרת כך החברה דואגת להשקעה שלה באופן אסטרטגי וכו'. עקב כך לפי דעתי כדאי להשקיע בשיטת המימון הזו שכן ישנה אפשרות רחבה יותר להצלחה בדרך עקיפה ובדרך ישירה.


שלוש נקודות חשובות בעיני שעלו בהרצאה הן:
1. סקרי שוק- סקר שוק עוזר לנו לגלות מה הן דרישות השוק באופן ישיר מהלקוחות העתידיים שלנו. בעזרת סקר השוק נוכל ללמוד כיצד לעמוד בדרישות אלה על מנת שנוכל לרצות את הלקוחות ובכך להרחיב את קהל היעד. יש לזכור כי הרעיון הטוב ביותר הוא זה שהשוק יתמוך בו.
2. חכמת ההמון - משמעות ביטוי זה היא שליחידים בהמון יש כוח וידע גדול יותר מאשר לאדם בודד גם אם הוא "גאון". השימוש בחוכמת ההמון עוזר מאוד לפתרון בעיות בשל השונות המחשבתית ומגוון הדיעות שברשותם.
3.  מימון ההמון- תעשייה זו הינה תפיסת מימון בה תהליך גיוס הכספים נעשה על ידי איגוד כספים ממספר גדול של משקיעים פרטיים אשר נותנים סכומים נמוכים ובעזרת כולם מגיעים לסכום הדרוש לחברה. בנוסף, בעזרת מימון זה יכול לשמש כחלופה או כהשלמה למקורות המימון המקובלים בשוק.

ניפגש בשבוע הבא:)
0 תגובות
רשתות חברתיות
01/12/2014 13:55
helli elimelech
במפגש החמישי לקורס ניהול ידע דיברנו על Enterprise 2.0 – Web2.3 ,חברתיות רשתות

3 הנקודות החשובות שעלו בהרצאה הן:
1.שינוי תפיסתי- על מנת להבטיח שהשינוי ברשתות החברתיות יהיה מוצלח ומועיל, יש צורך בהדרכות של ההנהלה וכל עובד יכול להחליט אם לשתף פעולה או לא.
2.שימוש ברשתות חברתיות- ארגונים רבים משתמשים ברשתות החברתיות כדי לגייס עובדים ,הפצת מידע ואף לקבל מידע מארגונים אחרים.
3.  מודל SECI ליצירת ידע- ע״פ המודל, ארבעת שלבי יצירת הידע הם:1. Socialization- שיתוף: שיח משותף בצוותים - בנוגע לידע אישי, הקיים אצל הפרט. 2.Externalization- החצנה: הפיכת הידע מסמוי לגלוי. כך ששאר המשתתפים יבינו אותו ויוכלו לתעד אותו. 3.Combination- מינוף הידע הגלוי ע"י שילוב מידע וידע גלוי יחד לכדי דבר משותף. טכנולוגיות חדשות וכו'..4.Internalization- יישום הידע שפותח ע"י הפרט בדרך מסוימת, כך שהידע הופך לאישי , כלומר הופך לידע סמוי.


נשאלה השאלה הבאה:
כיצד משתקף מעבר מארגון 1.0 לארגון 2.0 בשינוי אופן ניהול הארגון?

השינוי העיקרי מתבטא בהתאמה החדשה למבנה הארגוני – כלומר שינוי המבנה הארגוני. מעבר מארגון היררכי, אנכי, למבנה ארגוני רב ממדי. דבר נוסף עיקרי הוא השינוי בניהול התשתיות התומכות של הארגון,  מתשתיות אינטרנט שצריכות להיות גדולות ורחבות יותר ולספק יותר כוח ומענה, ועד מחשבים אישיים שנהיים קטנים יותר ככל שהטכנולוגיה מתפתחת. בנוסף כלים חדשים  המשמשים להעברת מידע ויצירת תכנים כמו בלוגים, ובכלים ליצירת שיתוף תכנים כמו יוטיוב. ארגון כזה שעובר לארגון 2.0 עובר מעולם ישן, בו הידע נמצא רק אצל המנהל, אל עולם חדש, בו הידע קיים אצל כלל העובדים. שיתוף של הידע בין העובדים השונים של הארגון מביא ליצירת קשרים רבים יותר מארגון 1.0 וכך מועבר יותר ידע לגורמים נוספים בארגון.

ניפגש בשבוע הבא:)

0 תגובות
להעניש או לא להעניש?
24/11/2014 14:00
helli elimelech

השבוע בהרצאה דיברנו על הפקת לקחים ועל תחקירים. תחקירים הנעשים בארגון מטרתם להועיל לארגון, אם זה תחקיר עקב כישלון או תחקיר לצורך שיפור,בסופו של דבר כל התחקירים תורמים ערך מוסף. תחקירים מובילים ללקחים שמטרתם שיפור בארגון.


נשאלת השאלה הבאה:

במפעל כימי נשפך חומר גלם יקר בעודף גדול לתוך הריאקטור.בתחקיר התברר שבחדר הבקרה של המפעל היו בלילה הקודם מס' התראות שווא על מפלס הנוזלים ולכן המפעיל ניתק את הגלאי. האם להעניש את המפעיל?


ראשית, נבחן את נסיבות המקרה ואת הגורמים שהובילו לתוצאות המקרה. בערב הקודם לתקרית התקבלו מספר התראות שווא ולכן המפעיל ניתק את הגלאי. במקרה בו המפעיל החליט על דעת עצמו לנתק את הגלאי, ולא קיבל אישור מגורם בדרגה גבוהה יותר, אזי המפעיל אשם וצריך להעניש אותו על זה שלא פנה לגורמים בכירים ממנו בבקשה לקבלת ידע אודות המקרה. 

במקרה בו המפעיל פנה לגורמים בכירים ממנו, והם הורו לו לפעול בדרך בה פעל אזי ניתן לומר כי מה שקרה מהווה כשל מערכתי ואין להעניש את המפעיל במקרה שכזה. צריך לבחון את הכשל שהתרחש, ולערוך פגישה של כל הגורמים שהיו מעורבים ותישאול על מנת לדלות פרטים נוספים אודות המקרה וכך לחפש את האשמים ולבסוף להענישם. 


פעולה נוספת שצריכה לעשות לאחר הטיפול הסופי באירוע, היא לתעד את המקרה, וליידע את כל הגורמים שיכולים להיות רלוונטיים וקשורים לנושא ובכך לשתף ידע ולשמר אותו כדי שבפעם הבאה המפעל יוכל למנוע את התקלה ולפעול בהתאם כשקורה משהו דומה.

 

3 נקודות עיקריות שעלו בהרצאה:

1. AAR - תחקיר לאחר פעולה. תחקיר זה אמנם תחקיר פשוט, שבא לבדוק דברים שהתרחשו לאחר פעולה מסוימת, אך מטרתו התייעלות והפקת לקחים. לתחקיר ישנם ארבעה שלבים: 1. מה ציפינו שיקרה. 2. מה באמת קרה? מה פעל או מה לא פעל כשורה? 3. למה קרה מה שקרה? 4. מה הפעולה המומלצת לעשות/לשנות כך שיקרה מה שאנו מצפים שיקרה.

2תיעוד תהליכי למידה -  תיעוד תהליכי הלמידה של הארגון הוא שלב חשוב מאוד בתליך הלמידה הארגונית. התיעוד מאפשר לשמר את הידע בצורה מאורגנת ומסודרת הקשורה לתהליכים הארגוניים.

3ארגון לומד – זהו ארגון המייצר, לוכד,מפרש, מעביר ושומר ידע חדש. ארגון זה מתאפיין באנשים שמשפרים בהתמדה את יכולותיהם, ומטפחים דפוסי חשיבה חדשים.

0 תגובות
ניהול ידע אישי
17/11/2014 14:12
helli elimelech
בשבוע השלישי בקורס דיברנו על ניהול ידע אישי.
השאלה שעלתה היא האם חברה שערכה חיפוש פטנטים לפני הגשת פטנט על המצאה חדשה שלה ונעזרה בכל המאגרים ומנועי החיפוש החינמיים ולא מצאה פטנט המציג משהו דומה תגיש מיד בקשה לפטנט ?

התשובה המתבקשת היא כמובן כן, אך קיימת האפשרות כי החברה לא מצאה פטנט המציג משהו דומה במאגרים החינמיים אך היא קיימת במאגרים אחרים. אי לכם החברה צריכה לפנות לגוף שמאגד את כל הפנטנים על מנת לבדוק האם ישנה המצאה דומה ורק במידה והמצאה שכזו לא תימצא יש להגיש בקשה לפטנט.

בנוסף נשאלה השאלה- האם תוך כדי החיפוש אפשר, בנוסף ל "יש או אין פטנט דומה" למצוא מידע אחר בר תועלת לחברה. איזה סוגי מידע אפשר לדעתכם למצוא ?
החברה יכולה למצוא פטנט נוסף שהוא בעצם משלים להמצאה אחרת או פטנט אחר ובכך לאחד את הפטנטים ולהרוויח יותר. בנוסף החברה יכולה למצוא עוד הרבה מידע שלא ידעה לפני כן על הפטנט.

במהלך ההרצאה עלו 3 נקודות חשובות שהן:
1.טכניקות חיפוש באינטרנט- צריך לדעת איך לחפש. זה יכול חסוך המון זמן וכסף אם נמצא רק את המידע הרלוונטי לנו.
2. חיפוש דברים ספציפים- 
בשבוע השלישי לקורס ניהול ידע דיברנו על ניהול ידע אישי.עלתה השאלה  האם חברה שערכה חיפוש פטנטים לפני הגשת פטנט על המצאה חדשה שלה ונעזרה בכל המאגרים ומנועי החיפוש החינמיים ולא מצאה פטנט המציג משהו דומה תגיש מיד בקשה לפטנט ?

0 תגובות
ניהול ידע בארגונים
17/11/2014 01:58
helli elimelech
גורמי הנעה ומתודולוגיות ליישום, התקן הישראלי לניהול ידע-

במהלך המפגש השני בקורס ניהול ידע דיברנו על ניהול ידע בארגונים: גורמי הנעה ומתודולוגיות ליישום, וכן על התקן הישראלי לניהול ידע.
מערכת לניהול ידע צריכה לספק למשתמשים מידע מדויק ובזמן. 
דרישות המינימום והמקסימום ממערכת לניהול ידע הן-
דרישת המינימום היא שתספק מאגרי מידע ודרישת המקסימום היא שתעזור למשתמשים לעשות שימוש בידע. 
קיים מגוון רחב של כלים ומנגנונים לניהול הידע: 
  1.  אתר ידע או אתר אינטראנט - אזור עבודה עצמאי בפורטל הממוקד כל אחד בתחום מוגדר.
  2. פורטל - שער כניסה המאפשר ארגון נתונים, מידע וידע והצגתם במשולב.
  3. קהילה או קהילה לומדת וירטואלית - שילוב של אתר ידע ומפגש פנים אל פנים, המאפשר שיתוף פריטי ידע קשר ושיתוף בין בעלי הידע.
  4. למידה מהצלחות - מתודולוגיות ליצירת ידע חדש על בסיס למידה וניתוח הצלחות. - איתור וזיהוי הצלחות, מיצוי הגורמים שהביאו להצלחה, הפיכתם לעקרונות פעולה פרקטיים מכווני הצלחה, ויישום עקרונות אלו בנושאים אחרים בהם רוצים להגיע להצלחה.
  5. פיתוח תורה מקצועית - מתודולוגיה לקידום התורה המקצועית הארגונית בתחומי ליבה, ליצירת ערך תחרותי ולשיפור המקצועיות הכוללת בארגון בתחום זה.
  6. יצירתיות או חדשנות - כלים ומתודולוגיות לפיתוח ידע בארגון, בדרך כלל על ידי חשיבה לא לינארית.
  7. מנוע חיפוש - פתרונות לשיפור הנגשת מסמכים ופריטי ידע ארגוניים.
  8. הפקת לקחים או תחקיר - מתודולוגיות ליצירת ידע חדש על בסיס ניסיון העבר, דרך תחקירים.
  9. ניהול תוכן או ארגון תכנים - מתודולוגיה להנגשה היררכית ורשתית של מידע דרך עץ ניווט וניווט באתר אינטרנט.
  10. ניהול מסמכים  - פתרון לארגון, שיתוף, שימור והנגשת המידע המתועד בקבצים.
  11. מדיה חברתית - שימוש בכלים מעולם web 2.0 וכן באמצעות חכמת ההמונים, רשתות חברתיות מקוונות ובלוגים ארגוניים.
  12. אחת התוכנות הנפוצות כיום למימוש תהליכי ניהול ידע היא Ibm WebSphere,SharePoint וכן Joomla.
 תקן "מערכות ניהול ידע – דרישות" (תקן ישראלי 25006), קובע דרישות למערכות ניהול ידע בארגונים, ודן בהקמה ובתחזוקה של מערכות ניהול ידע, בהנחלת תרבות ארגונית של ניהול ידע ושיתופו, בפתרונות לניהול ידע ובאופן מדידת הידע בארגונים. התקן ישים לכל סוגי הארגונים העסקיים, פרטיים וציבוריים, ללא תלות בתחום עיסוקם בגודלם, וכן לארגונים שאינם למטרות רווח.

כעת נשאל, מהי ההשפעה של שני העקרונות על זרימת הידע בארגון?
1. ידע נמסר בהתנדבות- כלומר, העובדים בוחרים כמה הם ישתפו מהידע שהם צברו. במידה ועובד שומר את כל הידע לעצמו, הארגון "מפסיד" מזה בעצם. מטרת הארגון היא כמובן לקבל את כל הידע שצובר העובר הבודד על מנת להעשיר את הארגון כולו.
2. יודעים יותר ממה שאפשר לספר, מספרים יותר ממה שמסוגלים לכתוב- כלומר יש הצפה של מידע ויש צורך בניהול ידע חכם על מנת לברור את המידע הנחוץ ביותר לחברה ולא "לטבוע" במידע מיותר. יש צורך בניהול נכון של המידע הידוע לארגון, צריך לדעת "לסנן" דברים מיותר ו"להדגיש" דברים חשובים.
0 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »