עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

נושאים
הדרך להצלחה
עטופים באהבה


דרך בטוחה לאהבה


שירים מומלצים
הסיבה להבדל בהתנהגות בין גברים לנשים
07/03/2013 19:14
סימה יולי
אישה, גבר, מיכאל לייטמן, קבלה

מחקר: הנשים מתנהגות בצורה שונה מהגברים, כיוון שהרשת העצבית של המוח שלהן שונה מזו של הגברים. מנת המשכל זהה, אבל ניגשים לפתרון המשימה חלקי מוח שונים. האישה היא בעלת יותר תאים האחראיים על שיקול דעת, תכנון ויסודיות.

הגברים מתרגזים יותר, הם בעלי אמיגדלה מוגדלת, שמעבדת את הזעם. התאים ה"אפורים" (האחראיים על החשיבה) ו"החומר הלבן" (Substantia alba) המחבר בין תאי המוח, מחולקים אצל הגבר והאישה באופן שונה. הגברים הם בעלי יותר "חומר אפור" בחלקו של המוח שאחראי על המשכל. לכן הם מתמקדים במשימה אחת ואינם לוקחים בחשבון גורמים זרים כאשר הם ניגשים לפתרון הבעיה.

לעומת זאת, הנשים מחשיבות גם את הדברים השוליים והמשניים, יש להן יותר "חומר לבן" באזור האחראי על המשכל. זה מאפשר להן לעבוד במקביל עם מספר בעיות. לנשים יש יותר תאים באזור במוח שאחראי על האמפתיה, כתוצאה מכך, הן נוטות לבכות לעתים קרובות יותר. לנשים יש יתרון על הגברים בכל הנוגע לאינטואיציה.

כאשר האישה חושבת, הפעילות באזור הימני של המוח עולה, אזור המתמחה בבעיות הרגשיות, האמוציונליות. היא יכולה להבין טוב יותר את שפת הגוף של האדם ואת האינטונציה שלו, מה שהגבר לא רואה, האינסטינקט מאפשר לה להסיק מסקנות ביחס לאנשים אחרים הרבה יותר מהר מהגבר.

הנשים מסוגלות בקלות רבה יותר להסתיר רגשות שליליים, האזור ששולט על הרגשות גדול יותר מאשר אצל הגברים.

לעתים קרובות, האגרסיה אצל הנשים מתבטאת באופן מילולי, בגלל הפעלת אזור הלשון ודיכוי הפעילות הגופנית. באופן כללי, לאישה יש רמת סרוטונין נמוכה יותר, וזה מה שגורם לפעילות יתר של מוקדי המוח העומדים מאחורי הדאגות.

ד"ר מיכאל לייטמן: חכמת הקבלה, שמסבירה את מוצאו של הגבר ממערכת "זעיר אנפין", ושל האישה מ"מלכות", שמה את הכול בפרספקטיבה הנכונה ומסבירה, כי השלמות של העולם יכולה להיות מושגת רק בהשלמה הדדית שלמה של היסודות הנקביים והזכריים, וכן מסבירה כיצד להשיג את זה.

ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים מרגישים ומתנהגים כמו זנים שונים
גברים ונשים: שני עולמות
גברים ממאדים, נשים מנוגה

0 תגובות
דיבור ישיר
23/01/2013 22:28
סימה יולי
אור, ממשלה עולמית, מיכאל לייטמן

דעה (א. אוזן, Auzan, ד"ר לכלכלה, אוניברסיטת מוסקבה): אין לחלק את המדעים לפי תחומים, מפני שהעולם מאוחד. הכלכלה היא מבט מסוים על העולם כולו, כעל המשאבים המוגבלים, כגון המינרלים, ריכוז האדם, היכולת האנושית לעבד מידע וכו'.

ישנן שתי דרכים להאיר את האובייקט: על ידי קרן אור או על ידי אור מפוזר. באמצעות קרן האור אתם תראו חלק מסוים באופן ברור, תוכלו לתאר אותו בצורה מפורטת, אך, יחד עם זאת, לא תראו את כל מה שמסביב. אם נדליק את האור המפוזר, תראו איך העולם מסודר, אך לא תוכלו לתאר אותו בצורה מדויקת מדעית. ההשכלה המערבית כל הזמן מנסה להדליק את קרן האור מפני שעבור תקופות רגועות של ההתפתחות הכלכלית זה מאוד חשוב. אז יכולים לנבא את ההתפתחות לפי המודלים. מסיבה זו, חלק ניכר של פרסי הנובל הוענק עבור מודלים מתמטיים מסוג זה.

אך, הנה בא המשבר הגדול של שנת 2008 והאנשים רואים שאת פרסי נובל חילקו עבור מה שהצליחו לראות בקרן האור, אך העולם בעצם מסודר בצורה שונה. צריכים להחליף את הפנס ואז מתגלה המשבר בהשכלה. זאת מכיוון שבאוניברסיטאות היוקרתיות של ארה"ב ואירופה לימדו לחקור את המודלים הפרטיים.

המשבר של 2008 היה בלתי רגיל. הוא הראה שישנן בעיות שהפכו לבעיות מפתח מהסוג הגלובלי. האם ניתן לפתור אותן? לא ידוע. האם אפשר להקים ממשלה עולמית? קשה להאמין. האם ניתן לייסד בית משפט כלכלי עולמי, ליצור בנק שיתעסק בהסדרת הזרמת הכספים העולמיים? לא ידוע. אך בינתיים אף אחד לא ניגש לפתרון הבעיות החדשות. ומשמעות הדבר, שמטפלים בתסמונת ולא במחלה עצמה. זה אומר שהעולם ימשיך להזדעזע.

התייחסות ד"ר מיכאל לייטמן: לא יכול להיות אחרת אם כולם מסתכלים רק על נקודה אגואיסטית אחת ולא רוצים לראות את העולם כמערכת שלמה אחידה, וגם את עצמנו ואת כל האנושות שנכללת בו כחלק האינטגרלי שלו. עד שלא נכיר בעובדה, שחייבים להתעסק לא בעולם אלא בעצמנו, להשתנות בהתאם לעולם, אנחנו נמשיך לראות את העולם מתדרדר למשבר עוד יותר גדול ואפילו למלחמת עולם.

ידיעות קודמות בנושא:
הצורך בתפיסה התפתחותית חדשה
זה לא ניסוי על עכברי מעבדה!
פרסי הנובל בכלכלה מעידים על המשבר בהגדרתה של הכלכלה כמדע

0 תגובות
מדענים מנסים למצוא את נוסחת האושר
21/01/2013 22:01
סימה יולי
דר מיכאל לייטמן, ישראל, חכמת הקבלה, אושר

ידיעה: ברומא, בין התאריכים 17 עד 20 לינואר, התקיים כנס שמוקדש לחקר האושר, שאליו הגיעו מדענים, פילוסופים וכלכלנים. "אושר", מסביר מנהל המחקר של הכנס, ויטוריו בו, "זה משהו לא מוחשי, אנחנו יכולים רק לדון עליו. זו ההשקפה המרכזית של הפילוסופיה, הדת והפסיכולוגיה. אבל עכשיו מושג האושר הופך להיות נושא למחקר גם במדעים האחרים: ביולוגיה, נוירולוגיה, אנתרופולוגיה, סוציולוגיה."

הערה: להשיג את האושר אדם יכול רק אם הוא מכיר את עצמו ויודע במה למלא את הרצון הטבעי שלו. במסגרת העולם שלנו בלתי אפשרי להשיג את האושר. אפשר להסתפק במה שקיים, אבל להשיג את האושר אפשר רק בגילוי המלא של הרצון והמילוי שלו.

המצב הזה נקרא "תיקון הנשמה". והאושר הוא התכללות מלאה של הרצון הזה, הנשמה, עם הבורא. זה אפשרי רק במידת השתוות הצורה של תכונות האדם לתכונות הבורא. ובשביל זה אדם צריך לשנות (לתקן) את הטבע שלו מאגואיסטי לאלטרואיסטי.

וזה אפשרי רק כשלומדים את חכמת הקבלה, מכיוון שהיא השיטה של תיקון הרצונות שלנו, כתוצאה מהשפעתו של האור העליון, "אור מקיף". בסוף כולם ישיגו את האושר, אבל כמה עוד צרות נצטרך לעבור כדי להבין כיצד להשיגו.

ידיעות קודמות בנושא:
איך להיות מאושר?
רוצה להיות מאושר, תהיה!
מה באמת עושה אותנו מאושרים?

0 תגובות
בשביל מה אנחנו צריכים להשתנות?
21/01/2013 21:56
סימה יולי
דר מיכאל לייטמן, עולם גלובלי, שינוי

שאלה: מדוע אתה טוען שהאדם חייב להשתנות, להשתפר, עד לשינוי המלא של הטבע שלו לטבע הפוך?

תשובתי: העניין הוא, שכתוצאה משינויי התנאים החיצוניים, אם האדם ימשיך להתרחק מההתאמה אליהם, אז השוני של האדם מהתנאים החיצוניים יהרוס אותו. כל מה שחי בכל הזמנים היה נכחד כתוצאה מחוסר ההתאמה שלו לשינויים של הסביבה החיצונית.

מפני שהעולם שלנו הופך להיות אינטגרלי, גלובלי, מקושר הדדית לחלוטין, אז האדם צריך לרכוש את אותן התכונות שישנן בסביבה החיצונית. אחרת הוא יפסיק להבין את העולם שבו הוא נמצא ולא יוכל לחיות בו. כבר היום אנחנו מרגישים חוסר אונים הולך וגובר בניהול מערכות לניהול הכלכלה, התכנון, שהופכות לגלובליות ומקושרות הדדית. אנחנו הפסקנו להבין את עצמנו בעולם החדש ונכנסים לדיכאונות, גירושין וכדומה.

להפוך להיות גלובלי בתוכך, כלומר, להרגיש בו זמנית את כל העולם, זה אומר, לשנות את החשיבה שלך מספרתית לאנלוגית. זה אומר להיות מסוגל להרגיש בו זמנית ובאופן מוחלט את כל העולם, להרגיש, זה אומר להרגיש אותו בתוכי. וזה אפשרי רק על ידי שבירת המעטפת האגואיסטית שבה כלוא כל אחד מאיתנו. ואת זה מלמדת חכמת הקבלה.

0 תגובות
הדינמיקה של התפתחות האנושות
15/12/2012 21:48
סימה יולי
חיים חדשים, התפתחות, קשר

כשאנחנו לומדים את הפסיכולוגיה של האדם ומקומו בתוך התמונה הכללית של הטבע הדומם, הצומח והחי, אז אנחנו רואים את החוקים ולפי החוקים האלה צריכים להתקדם. אנחנו חלק מהטבע, התוצאה של ההתפתחות שלו. אנחנו לא נמצאים מחוצה לו.

הפסיכולוגיה זה מדע על התנהגות האדם, שזה גם חלק של חוקי הטבע. הפסיכולוגיה היא חלק מאוד חשוב, אף על פי שהוא קיים קצת יותר ממאה שנים. אבל באמת רק לפני כמאה שנים אנחנו התחלנו להרגיש שיש לנו יכולת להתפתח בצורה מיוחדת, אישית, הכרתית, הבנתית, מהיכן באתי, מי אני, כיצד אני מתייחס לאחרים ומדוע אני מתייחס אליהם כך.

לפני כן רק היו כותבים ברומנים, בספרים, על איך האדם מתנהג. אבל לפני מאה שנה, למעשה לא מזמן, התחילו לחקור מה הסיבה שהאדם מתנהג דווקא כך, מהיכן נובעת ההתנהגות שלו. זה כבר מצריך ללמוד את החוקים על האדם. לכן כל כך חשובה הפסיכולוגיה, כי היא עוזרת לי להבין מי אני, מי האחרים, ואיך אני יכול לבנות בינינו חיים מאושרים.

אם אנחנו כמשפחה חיים בחדר אחד שנקרא כדור הארץ, תלויים זה בזה, אז אין ברירה, אנחנו צריכים להגיע להסכמה. והפסיכולוגיה עוזרת לנו לבנות את שלום הבית. זה נקרא הידיעה של חוקי הטבע.

חוץ מזה, יש חוקים ברמה של הטבע הדומם, שמדע הפיסיקה מתעסק בהם, יש חוקים של הטבע הצומח – הביולוגיה, הבוטניקה, וישנם חוקים של הטבע החי – הזואולוגיה. כל אלה הם חוקים של התנהגות הטבע ברמות הדומם, הצומח והחי, איך מתנהגים חלקיקים יסודיים, מולקולות, תאים, גופים, איך הם משתפים פעולה זה עם זה וכו'.

ובפסיכולוגיה אנחנו לומדים על התנהגות האדם, שהיא המדע על טבע האדם. והטבע דורש מאיתנו לפי ההתפתחות שלנו.

כשאנחנו מסתכלים איך ילדים גדלים, אז אנחנו יודעים איך הם צריכים להתפתח משנה לשנה. מה מתפתח בהם? הטבע שלהם. אנחנו יודעים מה ילד צריך לדעת לעשות בגילאים שנה, שנתיים, שלוש וכו'. כל שנה האדם מתפתח איך שהוא: בהבנה, בהכרה, בהתנהגות, מתפתח מבחינה פיזית, פיסיולוגית, פסיכולוגית, מנטלית. וזה נקרא חוק התפתחות הטבע.

זה חוק, מפני שאנחנו יכולים להגיד שילד בגיל שנתיים צריך להיות במשקל מסוים, גובה מסוים, שיהיו לו כישורים מסוימים. ובגיל שלוש הוא ידע כך וכך. מהיכן אנחנו יודעים כיצד הוא ייראה בגיל שלוש? אנחנו מכירים את חוק ההתפתחות, הדינאמיקה, התהליך. זה נקרא חוק הטבע. אנחנו לא יכולים כאן לעשות משהו אחר, מפני שההתפתחות הזאת טמונה בתוך האדם.

אנחנו לומדים את חוקי הטבע, אנחנו חלק מהטבע. בתוכנו יש איזה מנוע שמפתח אותנו, כל אדם במשך 70 שנות החיים שלו, וכולם ביחד במשך כל ההיסטוריה. אם נסתכל אחורה, אז נוכל לנתח מדוע התפתחנו דווקא כך משנה לשנה, מתקופה לתקופה, מה היה הכוח המניע שלנו, מה התרחש.

פה אפשר לעשות מחקר שלם על ההיסטוריה של האנושות. לא רק מתי ואיפה קרה משהו, אלא מדוע זה קרה, על ידי מה. האנושות היא כמו תינוק שמתפתח לפי חוקים מסוימים של הטבע.

אם אצל בעל חיים נולד גור קטן, אז אני יודע כיצד הוא צריך להתפתח. ואם אני לא יודע, אז אקח אותו למומחה שיודע, לווטרינר. כל זה נקרא ידיעת חוקי הטבע.

וחוקים כאלה ישנם בחברה האנושית, הם נקראים סוציולוגיה. הכול מסודר לפי חוקים. אנחנו פשוט לא יודעים ולא מבינים אותם היטב, כל המדעים האלה חדשים מאוד. אבל לפי ההתקדמות שלנו אנחנו רואים שהכול מתקיים לפי חוקים קפדניים בכל דבר.

בתוך המין האנושי טמונה התפתחות פנימית, חברתית, לפי נתונים פנימיים נקבע איך הוא יתפתח, איך יבנה את החברה שלו, יבנה את עצמו. והזמן שפועל על הנתונים הפנימיים האלה מפתח אותנו בצורה כזאת.

אם תיתן לילד אוכל ותטפל בו, אז הוא יתפתח משנה לשנה. האם האוכל מפתח אותו? לא, האוכל הוא רק אמצעי שבעזרתו מתפתחים הגנים הפנימיים, שמביאים אותו להיות אדם.

כשילד מתפתח מטיפת זרע, אז לא קורה שום דבר מקרי. מראש ידוע שמטיפת הזרע הזאת אחר כך יתפתח הגוף שייוולד ויהיה אדם. כל זה בא מתוך גנים אינפורמטיביים, שבתוכם נמצאים נתונים מסוימים שמתפתחים על חשבון המזון החיצון. וכל זה קורה לפי חוקים.

אותו הדבר אנחנו רואים בהתפתחות החברה האנושית.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 1, 27.12.2011

0 תגובות
הדרך הנפלאה לפסגה
12/12/2012 21:55
סימה יולי
חכמת הקבלה

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 1

חכמת הקבלה אומרת לנו: "עולמך תראה בחייך", תגלה אותו בחיים האלה. האדם נמצא בעולם הזה, בתחושות העכשוויות, בדרגת הדומם, הצומח והחי, כדי לעלות למדרגה הבאה, לדרגת ה"אדם" האמיתית. במילים אחרות, אנחנו חייבים להתקיים בעולם הזה 70-100 שנה (כמה שנקבע לכל אחד), כדי לפתח את עצמינו, לעלות להרגשת העולם הבא ולהמשיך להתפתח בו.

ההרגשה החדשה, התפיסה החדשה, הקיום החדש, כל מה שאנחנו רוכשים יחד עם החוש הנוסף ותפיסת העולם האחרת, זה נקרא העולם העליון. אליו אנחנו חייבים לעלות. ואז, מה שנתפס על ידי הגוף שלנו, פשוט יזוז הצידה, אנחנו נפסיק להרגיש אותו. הרי, הרגשות החזקים יותר תמיד מדכאים את הרגשות הפחות דומיננטיים. זה נכון גם לגבי הגוף שלנו: ברמת ה"חי" אני קוצץ שערות ולא מרגיש כאב. למה לא? מפני שהשיער זה דרגת הצומח, וכאשר אני נמצא ברמה יותר גבוהה, אני מתפטר מהם ללא כאב בכלל. כך קורה גם בעלייה לדרגה הבאה שלנו, דרגת ה"אדם".

הבעיה לעלות היא זאת שדוחפת אותנו קדימה. למעשה, אנחנו חיים בשביל זה. במשך כל ההיסטוריה של האנושות כך אנחנו התקדמנו, האגו דחף אותנו מאחור כדי שנתפתח עד המצב של היום, כאשר אנחנו רואים שהאדם, כביכול, השיג את הכול, אבל אין לו כלום.

לכן בעל הסולם מגדיר את חכמת הקבלה כגילוי הכוח העליון שמנהל את הכול, האחד, היחיד והמיוחד שקיים, כמובן, מחוץ לזמן, לתנועה ולמקום. כפי שאנחנו יודעים מהפיזיקה המודרנית, זה עולם אמיתי לחלוטין. אפילו אם הוא נעלם מההרגשה, הוא נגיש במחשבות, בשכל, במחקר.

 

להמשך לחץ כאן

http://laitman.co.il/%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A1%D7%92%D7%94/

0 תגובות
הצורך בתפיסה התפתחותית חדשה
12/12/2012 21:51
סימה יולי
חינוך, כלכלה, מערכת יחסים, גלובליזציה

דעה: (מ. חזין, כלכלן): כמו שמראה התיאוריה שלנו של המשבר, ההתקדמות המדעית והטכנית כתפיסת התפתחות, מסיימת את קיומה. אבל בלתי אפשרי לתאר את זה במסגרת "מיינסטרים" מודרני כלכלי, הרי היא נוצרה כהוכחה לטיעון ההפוך. וזה אומר, שבשפה המדעית המודרנית אי אפשר לתאר לא רק בנייה של תפיסה חדשה, התפתחות לאחר המשבר, אלא אפילו תיאור של המצב הנוכחי.

וזה בדיוק אותו המקום שבו יכולים להתרחש חידושים. צריך להקים תפיסות חדשות, ועל בסיסן לפתח שפה מדעית חדשה, וכבר בשפה הזאת לא רק לתאר את המציאות, אלא לבנות איזו "תמונה עתידית",

עם דגמים חדשים של ההתפתחות. ובהמשך, כבר אלו מהם שיהיה אפשר לממש בפועל, יהיו במצב של תחרות אמיתית לקבוע מי מהם יותר טוב.ההבנה שהמודל החלופי הזה, או לפחות התיאור של העולם היום, הוא מאוד נחוץ, כבר הגיעה עד לנציגים המתאימים ביותר לפרויקט "המערבי" העולמי. הם גם מבינים שאפשר לעשות את זה היום רק מחוץ לשטח הבסיסי של הפרויקט.

הערה: חזין צודק, אבל להציע תפיסה חדשה של התפתחות עולמית יכול רק מי שבאמת רואה את העולם מהצד, ושיבחר בתור הכוח המניע שלו לא את הכלכלה, אלא את היחס המתפתח של האמון בין בני האדם והחברות. זאת אומרת, הקמת תפיסה חדשה חייבת לקחת בחשבון את החינוך של האנשים במערכת היחסים החדשה.


תגיות: ,
פוסטים נוספים
0 תגובות
המתג המרכזי לרשת העולמית
11/12/2012 21:29
סימה יולי
רשת עולמית, משבר, השכלה אינטגרלית

מחקרים סטטיסטיים של עשרות השנים האחרונות מראים, שכל העולם מחובר ברשת מחשבות ורצונות אחת, שבה יש בני אדם שמקושרים יותר עם האחרים ושנמצאים במרכז שלה, וישנם כאלה שיותר קרובים לשוליים (לפריפריה). ואלה שמקושרים יותר חזק, משפיעים השפעה גדולה יותר על כל הרשת, ומכונים במאמרים המדעיים צמתים מרכזיים ברשת (hub). אנחנו מתחילים להבין, שהעולם הוא לא כפי שאנחנו מתארים אותו לעצמנו.

עכשיו אנחנו מתחילים לגלות, שאת החלק המרכזי המקשר ברשת הזאת מהווה ישראל, ששולחת השפעות שליליות בכל הרשת. ולכן, מכל הרשת גם כן חוזרת אלינו תגובה של תשובה שלילית שנקראת אנטישמיות, שנאה כלפי עָם ישראל.

אנחנו כל הזמן נמצאים במרכזם של כל האירועים, זה מוכח לאורך כל ההיסטוריה. מישהו יכול להסכים עם כזאת אחריות ומישהו יכול לא להסכים, אבל אם זה יהפוך לדעה כללית משותפת, וכולנו נתחיל להרגיש את הרשת הזאת, אז כולם יצטרכו להסכים עם זה.

אנחנו חיים בזמן מיוחד. מי חשב לפני חמישים שנה, שהעולם יתדרדר למצב כזה? אנחנו חשבנו שבעולם העתידי יהיה שפע גמור ופתאום הגענו לזה, שלא רק שאין שפע, אלא בכלל הכול הולך ונעלם ושוקע במשבר. אנחנו הופכים להיות חסרי אונים לחלוטין ולא יודעים מה לעשות. אף אחד אינו יודע היום, איך לנהל את העולם הזה. מקודם אנחנו היינו כל כך בטוחים בכוחות שלנו, ואיפה כל זה היום? איש אינו מבין מה מתרחש. חסרה לנו ההרגשה של אותם הכוחות שנמצאים בתוך החברה האנושית. ואני לא מדבר על איזה שהם כוחות מיסטיים.

אף על פי שהקיום שלנו על אדמת ישראל הוא באמת מיסטי, לא הגיוני. צריך לראות את העולם קצת יותר לעומק, לא סתם שכבה עליונה חיצונית, אלא את מה שמסתתר מאחוריה. אז אנחנו נגלה שם המון קשרים שונים והבנות חדשות, שבהתאם להם נתחיל לחשוב ולהבין את מה שמתרחש, ואז נמצא תשובה. ואילו היום, בהתאם לנתונים שלנו שנלקחים רק מהשכבה העליונה ביותר, אין לנו תשובה לפתרון הסכסוך.

כדי להבין מה זה חיבור, חייבים ללמוד. לכן אנחנו עיבדנו ופיתחנו את השיטה של ההשכלה האינטגרלית, שיוצאת בשורשיה מימי קדם העמוקים, והתאמנו אותה לזמן הנוכחי.

מתוך שיחה מס' 1 "הפתרון הוא בחיבור", 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מבט לא רגשי, אלא שיטתי על האנטישמיות 
מקושרים ברשת אחת
חשבון שלא שולם

0 תגובות
האהבה תהפוך את הילד לחכם יותר
08/12/2012 20:56
סימה יולי
אהבה, שנאה, חינוך, חכמה

מחקר של אֵלֵן שוֹר יחד עם קבוצת מדענים, לוס אנג'לס: ככל שתתחילו להעניק לילדכם רגשות חמים, כך הם יהפכו ליותר חכמים. גודלו של המוח האנושי תלוי באהבת אֵם. עוּבר בבטן אימו שומע ומבין הכול, לכן המדענים ממליצים לשמוע יותר מוזיקה, לקרוא בקול רם בזמן ההיריון, העוּבר שומע ותופס מידע הרבה לפני לידתו.

כמו כן נקבע, שבמוחו של ילד שלא דואגים לו כיאות ובצורה הראויה, חסרים האזורים שמשפיעים על המשך החשיבה ותפיסת העולם שלו. לתינוק שלא היה לו מזל עם ההורים שלו, יש יותר סיכויים להפוך למנודה מבחינה חברתית ולאדם שחייו לא יסתדרו.

תגובת ד"ר מיכאל לייטמן: אהבה, כלומר התכללות ברצונו של האחר, מהווה את התכונה העיקרית של עולמנו ושל העולמות העליונים. רק שבעולמנו התכונה הזאת נסתרת, כדי שאנחנו נוכל לזהותה כחיונית והכרחית ולפתח אותה. לכן היא ניתנה לנו כמצווה, ציווי שאותו חייבים לבצע, כדי להביא את עצמנו ואת העולם לשלמות. ודאי שהתכונה הזאת של האהבה מועילה בכל הרמות.

במקרה של ילדים, נכללים בנו אינסטינקטים טבעיים (בהמיים), שלעיתים מפריעים ומנוגדים בצורה אגואיסטית, אנושית, כאשר אנחנו מזיקים לילדינו, בכך שמעדיפים את עצמנו על פניהם, במקרה כזה בני האדם הם יותר "בהמיים" מבהמות.

היציאה לעולם העליון מבוססת על אהבה, למרות האגו שלנו ומעליו. בונים אהבה, משאירים את הדחייה מתחתיה, מכסים את השנאה באהבה, ובמידת הכיסוי, מתחילים להרגיש את העולם העליון.

 

0 תגובות
למה לדעתי אין יציאה מהמשבר
21/11/2012 21:34
סימה יולי
משבר, חיבור, חינוך

דעה (מ. חזין, Hazin, כלכלן): למה אני כל הזמן חוזר על עצמי? מפני שהרעיונות החדשים אינם צצים כל יום, ולכן נאלצים לחזור על ההשערות הבסיסיות, זה מאפשר לחדד את הניסוח ולהעלות על הדעת דוגמאות חדשות. למה אני לא מודיע איך לצאת מהמשבר? מפני שאי אפשר להימנע ממנו.

הגישה הבונה החיובית היא ההבנה של תוצאות המשבר וקבלת ההחלטות בהתאם אליהן. המודל המגדיר את ההתפתחות הכלכלית בכל העולם, כפי שלימד אדם סמיט, הגיע לסיומו ויכול להתקיים רק עוד זמן קצר תוך כדי המעבר למערכת החלוקה הסוציאליסטית.

· יחולו תהליכים לא כלכליים אלא סוציו-פוליטיים, מכיוון שההתדלדלות (הכספית) של האוכלוסייה תעורר שינויים חברתיים זריזים שלא ניתן לנהל על ידי האמצעים הכלכליים האיטיים מדי.

· כל עוד חסרה תדמית של המנגנונים המגדירים את התהליכים החברתיים, אי אפשר לתאר לעצמנו את מודל החברה שלאחר המשבר. יחד עם זאת, בלי זה לא ניתן לתאר את המודל הכלכלי לעתיד.

התייחסות ד"ר מיכאל לייטמן: מודל העתידי הוא פשוט:

כלכלת העולם כולה פועלת לשם אספקת צריכה שווה (ההכרחית) עבור אוכלוסיית העולם. כולם עובדים לשם השגת הרמה הזאת של התעשייה והחלוקה. הכלכלנים הם בין הראשונים שאמורים לעבור את החינוך האינטגרלי על מנת שיחברו את תוכנית הארגון החדש של הכלכלה העולמית שמכוונת לספק את רמת הצריכה הסבירה (מאוזנת).

כל שאר המשאבים (הזמן והמאמצים) יהיו מכוונים אך ורק להעלאת רמת החיבור של כל האנושות מעל כל ההבדלים לפי שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים. ראשית כל, פסיכולוגים, סוציולוגים, מורים ומחנכים צריכים לעבור את החינוך האינטגרלי מחדש על מנת שישתתפו בהחדרתו לכל האנושות.

0 תגובות
« הקודם 1 2 3 4 5 הבא »
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
יקר בעינינו
"חצץ מביאים בשקים גדולים,

שעומדים ברחוב

ואף אחד לא רץ לגנוב אותם

ולתפוס מהם.

יהלומים לא מביאים בשקים,

ולא עוזבים כך סתם ברחוב.

וההבדל בין זה לזה הוא

עד כמה הדבר הזה יקר בעינינו.

אין מדד אחר".