עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
הרצאה 12
29/05/2014 15:27
גיא

היום ההרצאה תכלול את הנושאים גיבוי ידע בענן. גיבוי שיתוף באמצעותו.

ראשית נסביר מהו ענן?

זהו שימוש בתשתיות חומרה/תוכנה של צד גספק( דרך רשת תיקשורת).

 

גם אנחנו בתור סטודנטים משתמשים רבות בטכנלוגית הענן, האת הטכנולוגיה ניתן למיין לשני סוגים

ענן פרטי-

רכישה או השכרה של שירות הענן לחברה או גוף פרטי כאשר התקשורת לענן יושבת בתור חומת אש מקומית ולעיתים נמצאת פיזית במתחם התאגיד

 

ענן קהילתי-

הטנכלוגיה מוצעת ומשותפת בארגון או לקבוצת ארגונים בעלי מכנכה משותף למשל מרפאות או בתי חולים

 

ככל שגובר השימוש והתודעה לענן מתפתחים מודלים חדשים שלו ומתהווים להם מודלים ספצפים המתאימים למצב מסויים למשל:

ענן ציבורי - ענן הפתוח לכל ויש גישה לכל המשתמשים לשנות או להוסיף את התוכן שנמצא על גביו

 

ענן משולב - שילוב מספר קובינציות של מודלים הקשורים לישומי הענן ואפשריות הטמונות בו.

 

מודלים בסיסיים של שירותי ענן:

תשתית כשירות – שכירות של נפח האחסון או של שרתים על פי הצורך וגודל הנדרש(דומה להשכרת משרד בגודל הנדרש לצרכיו)

פלטפורמת פיתוח כשירות – תוכנות וכלי פיתוח הנמצאות פיזית על הענן ומהוות שירות של ספק התשתיות בענן

תוכנה כשירות – שימוש בתוכנה המותקת ומתוחזקת ע"י ספק תשתיות בענן

במקרים רבים הלקוח שוכר נפח אחסון ושרתים כאשר כל התשתית מתוחזקת ומגוב ע"י ספק שירותי הענן, ללקוח שמורה האופציה לשמור קבצים או להפעיל תוכנות פרוצדורליות או תוכנות אבטחה. ניתן להוסיף כי ישנם הרבה ספקים אינם לוקחים תשלום עבור שימוש בנפח לא גדול.

לפני סיום ארצה לכתוב קצת על שימוש בענן למטרת גיבוי.

ראשית אפרט את סוגי הגיבוי

·        גיבוי נטו- העתקת קבצים מהמחשב על הענן באופן אוטומטי

·        סנכרון – העתקה אוטומטית לתיקייה זהה במחשבים אחרים

 

ישנם מספר סוגי שיתוף:

  • ·        שיתוף תקיות
  • ·        שיתוף קבצים
  • ·        כתיבה בשיתוף
  • ·        יכולת השיתוף באה לאחר השמירה בענן
  • לשיתוף זה קיימים סוגי פלטפורמות שיתוף שונות

כתיבה משותפת בו זמנית – google docs

 

עדכוני מסמכים בתיקייה משותפת google drive, drop box etc.

אין ספק שהתקדמות הטכנולוגיה והפצתה תרם רבות לקידום ניהול הידע, אנו כסטודנטים מרגישים את זה ממש לטובה. רק לפני מספר ימים ניהלתי דיון עם חברה טובה שסיפרה לי איך אצלה לא היו כאלו דברים והם נעזרו בפורומים מסורבלים ולא היה שיתוף מוצלח.

הנוחות והפשטות תורמות למוטיבציה וברור שגם בעתיד נעשה בה שימוש ואף יותר

תודה רבה וסופש נעים

 

גיא

0 תגובות
הרצאה 11 - 14.6
23/05/2014 17:54
גיא
שלום רב,
היום נדבר על שיווק אינטרטי ומיתוג אישי(כמובן שמושגים אלו קשורים בניהם)
ראשית נסביר מושגים ראשיים בתחחום השיווק באינטרנט
באנר - קטע פרסומי(מלבן בדר"כ)
click - לחיצה על הבאנר
Cookie  - אתרי אינטרנט מסויימים שותלים קוד במחשב הגולש על מנת לזהות אותו כאשר הוא חוזר לאתר
מותג - מוצר על סמני זיהוי חיצוניים מוגדרים מזוהים איתו באופן בלעדי
בשיווק אינרטי ללקוחות יש כח השפעה רב, וקיימת חשיבות עליונה לחשיפת המותגים ויצור הדיאלוג עם ציבור הלקוחות.
בנוסף יש לשמור על העברת מידע רציפה תקינה ועמדוכנת וזאת ע"י קטלוגים וחוברות הדרכה.
מהם היתרונות לפרסום באינטרנט ?
מעורבות- הלקוחות והתאגיד שותפים יחד בדיאלוג רציף הדורש את מעורבות 2 הצדדים.
מידיות - האופציה לפרסם במיידי, ברגע ההחלטה הפרסום עולה ישר והמוצר נחשף לקהל היעד שלו במהירות וקלות
פילוח - אפשרות להגיע לקהל היעד הספציפי בצורה מדוייקת בהתאם למשאבים -כלומר השקעת המשאבים בקהל הנכון.
מדידדה - ניתן למדוד את אפקטביות הפרסום בזמן עליתו והשפעתו על המוצר
עלויות - עלויות ניתנות לקימות בנוסף לכךף יש אפשרות למדוד עלות אל מול תועלת

חשוב להבין כאשר מציבים את הלקוח במרכז מדישים את חשיבותו ומאפשרים לו להשתמש בכל האמצעים שיש ברשותנו.
כמו כן קיימת אפשרת ליצור נוכחות מקוונת 24\7

SMM - Social Media Marketing
שימוש בכל הער4וצים מחייב נוכחות מקוונת
מתבסס על רשתות חברתיות, קשרים חלשים ומיקור המונים

כמו כן מלבד הנל קיימות פלטפורמות ושיטות לשיווק מקוון -
שיווק באמצע דואר אלקטורני - שליחת קטלוג לרשימת תפוצה .
באמצעות השיווק המקוון ניתן ליצור תכנים מעניינים להפיץ בקלות ובזול וגם להעזר בלקוחות בכדי להשיג שיתוף מקסמלי

כמובן שיש להזכיר את הפייסבוק בתור אמצעי משמעותי  לשיווק שנכנס בתקופה האחרונה.
ישנם עסקים המבוססים כולם על שיווק באמצעות הפייסבוק על לייקים על שיתופים והגרלות כאלו ואחרות
באמצעות הפייסבוק ניתן ליצור מיצוג אישי לתאגיד או לעסק ובכך לתרום לפרסומו והפצת מוצריו.

מהו בעצם מיתוג אישי?
תהליך שבו האדם משווק כמותג. תהליך מסוג זה,שמפעיל האדם על עצמו, מיועד לקדמו בחייו 
העסקיים, המקצועיים וגם האישיים.
בקיצור ניתן להגיד שמיתוג אישי בעצם מדבר על יצירת מוניטין חיובי.
מיתוג אישי ניתן להשיג באמצעות מס דרכים, פתיחת בלוג או כתיבת מאמר.
לסיכום אגיד שנושא זה חשוב מאד ומעניין ויש להבין לעומק בכדי להצליח כראוי הן כעצמאי והן  כשכיר בהתווהות עסקים כלשהם
ועל כן אני שמח שלמדתי אותו במסגרת האונ'
שיהיה לנו סופש נעים ונתראה בפעם הבאה
גיא

0 תגובות
הרצאה 10
12/05/2014 22:02
גיא

מזה אנמזיה ארגונית?

זהו ידע שנאבד בעקבות חוסר יכולת לשמור עליו או ללא סיבה.

איבודי מידע יכול להוביל ארגונים לנזקים עצומים- פגיעה בידע התאגיד והעברתו לגורם אחד מסב נזק רב.

איבוד יכולת קריטית ליצור או פיתוח המוצר , איבוד יכולת לקבל החלטות מבוססות מידע

יסבו לארגון נזק רב.

מהם הגורמים לאיבוד ידע?

o        עומס מידע רב הגורם לאי התמצאות בידע הקיים

o        הארגון אינו תומך ומכיר בתרבות ניהול ידע

o        קיימת בארגון תרבות של זריקת אחריות והאשמה

o        המידע מסודר בצורת שכבות ובצורה בלתי יעילה

o        מידע נדחה מסיבות מטופשות

o        מידע נאבד כתוצאה מהזנחת ניהול ידע

o        איבוד מידע בארגון בעקבות החלפת תפקידים בארגון ופרישה של כ"א

 

יש חשיבות גבוהה להמשכיות ולשימור הידע בארגון והמשך פעילותו בצורה האופטימלית. קיימים רבדים שונים של נזק בתחום ניהול הידע.

יש את רמת הפרט ,רמת הקבוצה, רמת כלל ארגונית.

נדגים קצת את האופציות נזקי אובדן ידע ברמה אסטרטגית :

גילוי מידע שיגרום לעמדה נחותה מול מתחרה

מידע מסווג שנחשף לאויב מסוכן.

 

האם חוסר בידע גורם נזק?

בוודאי שכן, ולכן נדרשת הערכות מוקדמת.

כיצד אפשר להיערך ?

כפי שציון בהרצאות הקודמות ידע הוא כח ולכן יש לשמור עליו בצורה הנאותה,הערכות נכונה תיהיה קריאה והכנת מחקר ואיסוף של כל המידע הקשור באיסוך המידע

את הבעיות יש לאסוף בצורה של ראיון או משאל ולתעד כל שלב בתהליך על מנת לשמר את המידע בצורה המדוייקת ביותר.

בכל מקרה אנו למדים ששימור המידע ושימרתו עליו שוב מהווה חלק מפתח בהצלחת תאגיד אל מול יריביו העסקיים ועל כן יש להקדיש לו את מירב המשאבים והמאמצים וזאת בכדי להחזיקו קרוב ללב עם יד על הדופק.

הנושא מעניין מאד ורלוונטי מאד לתחום החיים

שיהיה לנו שבוע מוצלח מאד

עד כאן , נתראה בפעם הבאה.

גיא

0 תגובות
הרצאה 9
12/05/2014 19:15
גיא


תרבות אירגונית ניהול ידע

ראשית נגדיר מהי תרבות – תרבות היא מכלול הדעות הערכים האמונותוהמנהגים המשותפים בחברה מסוימת.

תרבות המיושמת בארגון מכונה תרבות אירגונית, זהו מונח כולל לאוסףהערכים הנורמות והמנהגים הקיימים בארגון.

בתרבות הארגונית ניתן להבחין בגלוי אך יש לה גם מאפיינים סמויים כמוהנחות, ערכיים חברתיים ונורמות חברתיות הנהוגים בארגון.

לארגון הפועל במשך תקופה מסוימת בין אם קצרה או ארוכה קיימים מאפייניתרבות ארגונים רבים.

מאפיינים אלו הולכים ומתגבשים נוצרים ומתהווים להם בעקבות נהלי עבודה,מקרים משותפים.

במהלך עבודה רציפה נשאלו שאלות רבות, שאלות אלו מגדירות את התרבותהארגונית.

למשל:       

• איך אנחנו עושים פה דברים ולמה

• איך אנחנו מתייחסים זה לזה

• איך מתייחסים לבעיה כשהיא צצה

ועודשאלות רבות....

כיום,בעידן של ניהול ידע יש חשיבות עליונה לסיווג התרבות ובהתאם לכך למצוא את מרחבהמשמעת שהולם את התאגיד והעבודה השוטפת.

מהוארגון מצוין ?

ארגוןהמיישם תרבות אירגונית המשלבת חופש עם אחריות, עובדי הארגון מוכנים להתאמץ ועמודבמטלותיהם.

יש לצייןכי תרבות משמעת הינה ישם גמיש ובהתאם למטרות ולא ציות עיוור להוראות.

יישומיניהול ידע מוצלחים כולל 4 מרכיבים (המינונים שונים עבור כל מרכיב) והם:

o       תהליכים

o       תכנים

o       טכנולוגיה

o       תרבותארגונית

ארגוןהמיישם בצורה פרקטית תרבות ניהול ידע חייב לזכות לתמיכה נרחבת מן ההנהלה  וגם מן העובדים. שיתוף הפעולה קריטי להמשךהתהוות התהליך עד כדי יצירת נורמה בסיסית המקובעת בארגון.

ידע הואכוח משפט זה מוכר לכולם, בארגון ידע הוא כח (ממש אבל) ונשאלת השאלה

איךמפעילים יותר כוח ? איך משתמשים יותר בידע?

לעיתיםקיימים בארגון סוגי מידע שונים והם:

o       מידערגיש

o       מדיניותהרשאות סיווגים

o       חוסרהתייחסות הולמת של ההנהלה

בכדילהשריש התנהגות כראוי יש להפטר מן ההרגלים הקודמים ולהשמידם.

במקוםזאת יש לפתח דרכי תקשורת חדשות ותרבות הירארכית עדכנית.

 

תרבות נכונה בארגון מאפשרת להגיד מה לגיטימי, הופכת את הגדרת הידעהאישי למדוייקת יותר

קובעת נהלים ולגיטימיות לביצוע תהליכים ותהליכים המושפעים מתהליכםאחרים.

קובעת את המערכת יחסים ואת הסמכויות בן הגופים העוסקים בארגון הידע,כמובן שכל ארגון עובד בצורה שונה.

היה מאד מעניין, תודה רבה J

גיא

 

0 תגובות
הרצאה 8- 30.4
04/05/2014 12:42
גיא

 

 

שלום רב,

 ויקיפדיה מהי?

ראשית נוכל להגיד שזהו פרויקט ניהול הידע המצליח ביותר בהיסטוריההאנושית, במישור האישי נוכל לספר שכל סטודנט באוניברסיטה או במכללה מכיר היטב אתויקיפדיה או כמו  שנהוג לקרוא לה לאחרהכרות ארוכת טווח ובשם חיבה – ויקי.

ויקיפדיה משמשת את קהל הסטודנטים ביום יום לחיפוש מגוון רחב של מושגים– החל מדברים הקשורים ללימודים ועד להרחבת הידע האישי שלהם.

ויקי הוקמה ונכתבת ע"י גולשים, קיימת שמירה אוטומטית של כלהגרסאות וניתן להשוות כל עדכון.

ברגע שמופיעה חוסר הסכמה לגבי מושג כל שהו ניתן ללבן את העניין בדף"שיחה" בו מתנהל הדיון בין המשתתפים בצורה ישירה.

מה היא ויקי?

פלטפורמה  טכנולוגית המאפשרתקיום אינטגרציה אירגונית.

לאחר שדיברנו קצת על ויקיפדיה נוכל להבין את משמעו של ישום ויקיבארגון.

מהו ויקי אירגוני? ויקי אירגוני מכיל את כל המידע הקשור לארגון ונבנהע"י העובדים.

מהלך זה יוצר בבעצם תשתית רחבה של מידע הנבנת ומבוקרת ע"יהעובדים וכך גם שומרת על הרלוונטיות והנכונות שלה.

למה לארגון ליישם ויקי ?

ניתן לאכוף הרשאות, ניתן לשמור מידע ולעדכן בצורה עקבית, ניתן לקבלגישה ישירה למידע ללא צורה התקנה במחשב, מנגנון חיפוש פנימי, יישום מדיניות שלמאגר מדריכים אישיים.

הקמה של מערכת שכזאת ויישום נהלים מתקדם דורש תכנון מקדים והתמדהלקראת היעד.

קיימים מדריכים להטמעתן ויקי בארגון, אחד מהם שהוצג בשיעור לוקח 21יום.

סופר לנו בהרצאה על שדה התעופה שבפרנקפורט שהצליח מאד בישום הויקי שלו.

יישום שכזה מקפיץ את ניהול הידע צעד קדימה ובעצם מדגיש את חשיבותו שלהיחס לניהול ידע.

כמו שנלמד ונאמר בהרצאות הקודמות יש חשיבות ענקית לא רק לניהול הידעעצמו אלא גם לאופן שבו הוא נתפס בארגון.

גישת ניהול הידע חשובה לאימוץ ויכולה לקדם כל תאגיד שיאמץ אותו ויעבודעל יכולתיו והאופציות הטמונות ליישום.

 

ארגונים כמו ויקיפדיה, שנותנים את שירותיהם בחינם ברשת מתקיימים עלתרומות בלבד מן הרשת

תרומות אלו הן החמצן והדם במערכות הפיזיולגיות של האתרים והן אינםיכולים להתקיים בלעידהם כשם שאינם יכולים להתקיים ללא השתתפות פעילה מצד הגולשים.

ולכן יש חשיבות עליונה להבנה זאת.

בשמחות בקרוב, שבוע טוב

גיא

 

 

 

 

 

0 תגובות
הרצאה 6 - 9.4
10/04/2014 19:54
גיא
שלום רב,
בהרצאה של היום שהייתה על ערים חכמות  זכינו לפגוש מרצה אורח הפעיל בתעשייה,עובד בחברת עדנה פשר.שמו צביקה.
קודם כל ראוי לשאול מה היא עיר ?
עיר בהגדרתה הכי בסיסית היא מקום התכנסות.
בתחילה האנושות התבססה על שבטי ציידים נודדים שהתקיימו על ליקוט שורשים וצייד אראי אך ככל שגדלה האוכלוסיה 
גדלו צרכיה, ורצונתיה להפתחות.
מתוך רצון הזה נוצרה הדרישה והשקעת המשאבים שהובילה בסופו של דבר להווצרותהעיר
בין היתר תרמה המהפכה התעשייתית להתפחות זאת אך טמנה בחובה המון אתגרים חדשים, פתאום
החלו להופיע בעיות של צפיפות וחולי בקרב האוכלוסיה .
המצב החדש הוביל לחיפוש אחרי פתרון והבנה שונה של התהליכים הגלובליים החדשים.
התהליכים :
1.עומס סביבתי מאד משמעותי שהוביל לזיהום אוויר
2.גידול באוכלוסיה
3.שינויים טכנלוגיים ורצון לשפר את איכות החיים (לדוגמא : סין  )
4.אי שיוויון וקיטוב בין השכבות הקיים לאורך זמן רב

נדרש היה שינוי בעיקר פרדיגמות בתפיסה
אם בתיחלה הייתה קיימת התעלמות שבהדרגה שופרה לצמצום הבעיות הקיימות,לאחר זמן מה הובן שנדרש פיקוח ומנייה על התהליכים וזאת  בכדי להשיג פיתוח בר קיימא.
הובנה המסקנה כי כל גרם שנלקח מן האדמה -> אין לו תחליף והוא יעלם ברגע שיעשה בו שימוש.
ועל כן נדרשה חשיבה מעמיקה ותכנון פרוייקטים ירוקים יותר.
לדוגמא מספר פרויקטים בין לאומיים:
-מטבע אלטרטיבי סגור בערייה מסויימת
-פיתוח המחזור ודגש על ישומו בחיי הקהילה.
-ערים ירוקות.

"לא משנה מה הבעיה, הקהילה היא התשובה" מרגרט וילי
טענה זאת מביאה ליד ישום תפיסה חדשה של החיים בתור עיר, ההבנה שקהילה חזקה יכולה לפתור הכל בצוותא, כאשר יש מגוון
של אנשים שנותנתים את עצמם למען האחר.

עוד טענו כי הוחלשה של קהילה נמצאת בחולתייה החלשה ביותר ועל כן על הקהילה לדאוג תמיד מעמד הנחות.
כאשר קהילה מתפקדת הייטב וקיימים ערוצי תקשורת רבים יש יכולת לקיים יחסי הדדיות פוריים ולקדם אותה בשלל תחומי החיים.
חלק מתהליכים אלו הובילה את הערים להיות ערים חכמות.

מהי עיר חכמה ? 
למושג הנל קיימיםן המון הגדרות, אבחר להציג את ההגדרה האקדמאית :
השקעה בהון האנשים, בטכנלוגויות השונות כאשר כל מערכת נדרשת לתקשר עם האחרות.

קיימת איררכת ידע :חוכמה
הון אינטילקטואלי
מידע
 
חברה או תאגיד שעושים שימוש יאות ונכון במידע יהיו מאד רווחים.
לדוגמא ערים חכמות בעולם : 
אמסטרדם - :)
קשיווה - לאחרונה התחילה הקמתו של קמפוס חכם אקדמאי שיתפקד כמערכת אקולוגית סגורה כלומר יהיה קיים שימוש מלא במשאבים  כאשר פסולת של אחד היא מזון של אחר

עוד נעשו תכנונים ופיתוח של מערכת שתפקידה הוא שיקום נפגעי שבץ בנוחות של ביתם

לסיכום אזכיר אךי נוצרו ערים חכמות :
צפיפות ->צורך בפתרונות חכמים -> פיתוח שונה וחשיבה מחוץ לקופסה -> אנשים חזקים יותר -> ערים בר קיימא.

עוד אספר בקצרה על חוכמת ההמונים.
נאמר כי אף אדם אינו חכם יותר מהחברה שנמצא בתוכה
החוכמה היא לנצל את כלל משאבי הפרט לטובת רווחת הקבוצה.


בכדי שחוכמת ההמונים תפעל כראוי חייבת להיות בחרה מגוון דעות - לכל משתתף חייבת להיות דעה מגוונת ושונה.
קייימות בעצם סוגי בעיות שאיתם נדרש להתמודד:
1.בעיות אבחנה.
2.בעיות שיתוף פעולה.
3.בעיות קורדינציה.

בבעיות אלו ניתן בפירוש לחוש בהבדל שבין התמודדות מספר בודדים יחדיו להתמודדות של חברכה ככלל ולהעדיף נרחצות
נושא זה מתחבר להרצאת האורח שדיברה על אחדות הקהילה והתקשורת בין פרטיה.
חיבור נכון יכול להוביל למימוש כלל הפונטציאל הטמון כמו שנאמר "השלם תמיד גדול מסך חלקיו"
לסיכום אגיד שהיה מאד מעניין ונתראה בפעם הבאה

גיא



 
:
0 תגובות
הרצאה 5 - 2.4
06/04/2014 17:49
גיא
שלום רב,
היום אדבר על תוכן  ומאפייניו
תוכן  הוא בעצם מידע או נתונים על מידע המוחזק בצורה דיגטלית או על גבי נייר.
התוכן יכול להיות מרוכז בצורה מבנית ( בדרך כלל אצל ארגונים) או מפוזר בצורת בודדים(מסמכים שונים בתקייה).
לעיתים לתוכן עצמו יש חשיבות מאד גבוהה ונדרשת אבטחה בכדי לגשת אליו, לשנות אותו או לחתום על קיומו.
ב2001 תסש"א יצא חוק החתימה האלקטורנית, המורה על חתימה מאובטחת כאשר החותם עליה בר זיהוי ושייך לבעל תעודה
מהו ההבדל בין ניהול קבצים לרשומות למסמכים?
בנוגע לקבצים החשוב ביותר הוא יכולת הקיבול וסדר איררכי שמתקבל.
במסמכים החשוב ביותר אי אפקטביות השליטה בחומר
ורשומות הם בעצם מעקב אחר פעולות או החלטות של עסק בנוגע להתהוות אסטרטגית

ניהול קבצים כולל גם את שאר המדיה ומרכיב בתוכולא רק מסממכים אלא גם קצבי אדיו וווידאו.

הצורך בטיפול בקבצים בתוך ארגון - יש דרישות וצרכים לארגון 
ובנוסף גם יש הגדרות ותקנים עלפיהם עובדים.

לגופי מסוימים יש נהלים מאד מקפידים לגבי ניהול המידע שלהם, לפעמים ההגדרות יכולות לפגוע בהכשרתם
לטפל במסמכים ספצפיים.
הצורך בניהול מסמכים מאד קריטי לארגון מסויים עליו לפתח נהלים ולשמור עליהם
ניהול בצורה הנכונה ימנע מן הארגון להפגע מעומס המידע ולבזבז המון משאבים חינם
כמו כן שימוש בשפה נכונה יגרום להבנה מקסמלית והתנלות אופטימלית
לעיתים נעשה שימוש בעץ תוכן המבהיר בצורה פשוטה וויזואלית לאן שייך כל פריט ומה תפקידו
היכן ניתן למצוא אותו ומה אפשרי לעשות עימו.
היה מאד מעניין ושימושי מצפה בקוצר רוצה להרצאת האורח,
עד אז ובנתיים שיהיה המשך שבוע נפלא
גיא.

0 תגובות
הרצאה 4 - 26.3
27/03/2014 22:04
גיא
מדוע צריך לגבות קבצים ?
 יש מגוון רחב של טעויות אנוש,תקלות טכניות או מזיקים ועלינו לגבות את עבודתינו ולשמור אותה במספר מקומות וזאת בכדי למנוע עבודה מיותרת או אובדן מידע שלא ניתן להשיב. ולכן יש למנוע תרופה למכה בכך והלטמיע התנהלות של שמירת מידע.
 חלקו מתרחש באופן אוטמתי חלקו מוטמע באופן עמוק בתוך התווהתנו עם המחשב.
נושא זה מוכר לכולנו הסטודנטים וגם אני למדתי על בשרי כמה חשוב גיבוי ושמירה נכונה של הקבצים,
למשל פעם אחת לפני הגשה של עבודה חשבתי ששמרתי אבל בעצם התקייה נשארה ריקה ולא לחצתי על SAVE -> מקרה עצוב זה גרר הורדה של 15 נק' בעבודה בעקבות איחור של שלושה ימים עד שתוקנה הטעות... ולך תסביר ששמרת...
לאן מגבים?
ניתן לגבות את הקבצים בעזרת טכנולוגית ענן(דרובוקס למינהם), דיסק, דיסק קונקי, הארד דיסק נייד,דיסקט,תקליטור,זכרון נייד, וכו'...

מסקנה סופית יש לשמור בין אם בעזרת תוכנה אוטומית או פתק ליד המחשב או כל דבר שיעזור לאבטח את המידע והקבצים החשובים.

עוד פגשנו בהרצאה את פיטר סווינג עם עקרונות למידה ארגונית אשר מנה את חמשת התחומים העיקריים אשר בהם יש להשקיע את מירב המאמצים ללמידה.
אהבתי את הקריקטורה על הפיל והעיוורים, מציגה תמונה יפה כמה דיווח חלקי על אף דיוקו הגדול אינו מספיק ויש להתסכל על התמונה הכללית מלמעלה- וכך בעצם מושגת תמונה מערכתית המוביאה לניתוחים נכונים והשגות מתאימות.

בכדי שאירגון יבצע למידה ארגונית נכונה עליו לעשות את "ש.ב" ולהכין את עצמו כמו שלמדנו בהצראה הקודמת על המשפט שחקוק בגוגל "עמדו על כנפי נפילים",ולכן עליו לבצע שלבים רחבים של סקר ספרות וחקר עבודה על מנת שיחזיק מספיק מידע כולל ומדוייק על מנת להמשיך את התהליך בצורה נכונה.
לאחר מכך יש להסיק את הלקחים המתאימים והתובנות.
כמובן שיש אופנים שונים של לקחים , הן לארגון והן לעובדים עצמם אך את כולם יש לקחת בחשבון.

לאחר הלקחים ניתן להפיק תבונות ומסקנות ומשם לפתח נהלי עבודה טובים יותר ומתאימים לצרכים הכללים של הארגון

בסוף בסוף לאחר הכל בעיקר לאחר עבודה רציפה בעקבות אותן מסקנות מגיע החלק הסופי והוא - פאם פאם פאם ה- תחקירים 
שלב זה בעצם בוחן את אופן ההתנהלות לאחר הסקת המסקנות אופן ישומן בפועל ומידת הצורך שלהן.
סיום שלב זה בעצם סוגר את מעגל הלמידה שמלמד את עצמו כל פעם עוד קצת ועוד קצת....
זהו נושא מאד מעניין שקרוב מאד אלינו ולכן מאד מהנה ללמוד אותו במסגרת האונ'....

שיהיה ערב טוב בנתיים ונתראה שבוע הבא
גיא
0 תגובות
הרצאה 3 - 19.3
20/03/2014 11:27
גיא

אחד היכולות החשובות ביותר למנהלי ידע ומהנדסים לעתיד היא גמישות והתמודדות עם  נושאים חדשים שלא ראו בעבר.

כחלק מתפיסה זאת יש להבין כיצד התנהלות נכונה תוביל לתוצאות פוריות ויכולת התמודד עם כל נושא. ניהול ידע מתחלק לאישי ואירגוני כאשר ניהול ידע אישי מתייחס לארגון המידע ע"י העובד וארגוני מתייחס להתנהלות הארגון ביחס לידע הכולל שלו.

בנוסף ניהול הידע בארגון מתבצע עפ"י צרכי הארגון שלו ולא על פי גחמות העובד ולכן על העובד להיות גמיש ולהתאים עצמו למדיניות הארגון ונצלה באופן הנכון ביותר בשביל להגדיל את פריונו.

הצורך בגמישות והתאמה יוצר צורך אחר שהוא פיתוח יכולות אישיות וארגוניות במקביל כאשר יש חשיבות גדולה לפיתוח טכניקות למידה וישומן.

ניתן לעיין ב – 5 של עובדי הידע של אריק צואי בכדי להבין קצת כיצד אמור להתנהל אותו עובד ידע.

אהבתי מאד את הדמיון בין האפקט הפיזיקלי של אור לעובד ידע, כיצד העובד מייצר וגם צורך כפי שאור הוא גם גל וגם פרוטונים.

יש המון ידע בעולם וכתוצאה מכך נוצר גם עומס רב. אדם החשוף לכזאת כמות מידע גדולה נדרש לדעת כיצד להתמודד אתו בצורה נכונה בכדי להפיק את המירב.

כיצד באמת מתמודדים ?

לבעיה פן אישי ופן ארגוני ואין דמיון בינהם.

קיימות 7 מיומנויות הדרושות לניהול ידע אישי ויש צורך בהמון כלים המשמשים לאסיפה ארגון ותיוג המידע.

איתור ידע מהאינטרנט

מדוע מחפשים באינטרנט ? כדי למצוא מידע חסר

·         זמין ונגיש

·         כמויות עצומות של מידע

·         יש מוצרים שקיימים רק באינטרנט

בהרצאה זאת למדנו טיפים רבים לחיפוש מידע באינטרנט ומהי אסטרטגיית חיפוש יעילה המביאה לתוצאות אופטמליות.

יש חשיבות רבה להגדרת מילות מפתח. יש לגוגל מספר טריקים המקלים על החיפוש

טריקים אלו לא היו מוכרים לי ואני בטוח שהם שימושיים ואשתמש בהם בעתיד

לא כל המידע באינטרנט נמצא בגוגל יש מנועיי חיפוש יעודיים מעוניים משולבים וגם את הרשת המוסתרת.

איך מקבלים תשובה ישירה? לא מחפשים אלא מוצאים.קיימים מספר מנועי תשובות כמו וולפרם אלפא ו ASK

בגלל חשיפות המידע יש לשמור על פרטיות והגדרות אבטחה נאותות בהתאם למידע המוחזק.

לצרכי שיווק ונוחות ניתן לקצר כתובות אינטרנט ארוכות לקצרות וזאת בעזרת אתרי אינטרנט או תוספים.

כמו כן גם סידור חיפוש ואירגון קבצים במחשב אישי טומן בחובו אחראיות גדולה וחשיבות מירבית.

יש אופציות רבות וניתן לעשות זאת במקצועיות רבה.

יש ספריות קבועות במחשב אליהן מקושרות תיקיות ספיציות המכילות מידע וכל מרוכז מידע לפי נושאים, ובעל ניגשות גבוהה.

קיימים מערכות רבות של ארגון ואחסון מסמכים אחד מהם הו evernote

האמת שאף פעם לא היה לי צורך להשתמש בכלים כאלו אך אלו אופציות מעניינות הפותחות את הראש לפוטנציאל הטמון בארגון ידע בצורה מקצועית.

כמו כן טיפים ומידע רב שנחלק בשיעור לא הכרתי ואני בטוח שאשתמש בו בחיפושיי העתידים

עד לפעם הבאה

שיהיה שבוע נפלא

גיא

 

0 תגובות
הרצאה 2 - 12.3
12/03/2014 20:20
גיא
ההרצאה נפתחה במשפט " העולם הוא שטוח"  של תומאס פרידמן , כלומר כל התהליכים המתרחשים בעולם הינם גלובליים ויש לתת משקל רב והתייחסות לדימינקה  בניהם.
80 אחוז מנכנסי ארגון הם נכסי ידע אשר כוללים בתוכם את כלל היצירת ומציאת הידע.
בכדי להתייחס לידע כראוי יש להבין את חשיבותו הרבה וזאת על מנת לתת לו את החשיבות הראוייה לו ובכדי ליצור הון אנושי בארגון יש לשים 
דגש על פיתוח ועבודת צוות.
לעיתים בכדי לפתור מצב מסויים או כדי לשפר תחום של ארגון יוצעו פתרונות ניהוליים "מקובלים" אך לעיתים הפתרון הנכון ביותר הוא ניהול ידע נכון.
דוגמא לבעיה : הצפת יתר  בידע (" כמו לשתות מברז של כיבוי אש)
ולכן מציאת מידע פנימי תוך אירגוני נחשבת לאחת הבעיות המאתגרות של אירגונים אלה. עובדה זאת גורמת להרבה ארגונים להקצאות את רוב המשאבים לניהול הידע.
בהרבה מקומות מיושמת גישת NIH - גישה המורה לעוקביה להתחיל הכל מחדש לא משנה מה נעשה בעבר כל פרוייקט יתחיל מאפס בארגון הנל.
הטמעת הידע בארגון מאד חשובה ושלביה הם:
1.איסוף רכש
2. יצירה
3.עיבוד, שמירה , הפצההדרכה

תפיסת ניהול הידע בארגון
אוסף כלל התהליכים העוסקים בכל הנושאים הקשורים לניהול ידע ארגוני וניצול משאבים ביעילות וזאת על מנת להשיג את יעדיו במלואם.
משימת ניהול הידע היא משימה מתמשכת שלא נגמרת לעולם ולא פרויקט בדיד עם תאריך סיום, זוהי תרבות שעל ארגון לישם ותת את הדגש על התנהלות שכזאת וזאת על מנת לשפר את ביצועיו בכלל התחומים.

ישומיי פתרונות ידע באים לידע ביטוי במנועי חיפוש, הפקת לקחים, פיתוח מטודות, הזמנת מומחים, ניהול ואחריות ההנהלה, ועיגון בנהלים.
כמו כן שילוב הכל בתהליכי העבודה רציפים והטמעתם במערכת.
לפעמים יש לשכנע  או להביא גורמים חיצונים וזאת על מנת להראות להנהלה את הבעיות שעללות לגרום לנזק בארגון הנוכחי בעתיד.

נושאים מרכזיים בהם התמקדה ההרצאה:
1.חשיבות התרבות ניהול ידע.
2. למידה והסקת מסקנות מטעויות עבר.

לסיכום, הרצאה הייתי מעניינת ונהנתי ממנה, בעיקר היה מעניין לשמוע דוגמאות מן התעשייה וישום דברים בפועל

עד לפעם הבאה שיהיה לכולם פורים שמח ומבדח
 
גיא הנזל
0 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »