עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
פוסט 11
18/01/2017 13:09
Gil Peled

צרכים ארגוניים:

1. למידה מטעויות עבר

2. יצירת שיתוף ושימוש בידע בצורה גלוייה על מנת שכל העובדים יהיו מעורבים בידע

3. זמינות ברמה גבוהה לכל העובדים

 

 

צרכים אישיים:

1. אפשר להיעזר בידע עבור שיתוף האחד לשני ולמידה מניסיון של אחרים, כפי שיש קבוצות בפייסבוק ואפשר להתייעץ במגוון תחומים וקהילת ההמונים טובה יותר מידע של אחד.

 

2. חיפוש עבודה ברשתות חברתיות- היום חיפוש עבודה ברשת הפך להיות המעודכן והכדאי ביותר- קבוצות בפייסבוק או חיפוש בלינקדאין נותן למחפשי העבודה/למעסיקים אפשרות לחפש בכל רגע נתון ובקבוצות מתאימות .

 

3. מתן פלטפורמה למהפכה בתחום התחבורה- לוח טמרפים במגוון צורות ואופנים שמקל מאוד על הלוקח טמרפ ועל המוציא רכב- נכנס גם לאפליקציות של וויז ומוביט ובכךחוסך בעלויות לשני הצדדים ומוריד את מספר הרכבים מהכביש במידה מסויימת.

 

 

 

תנו 3 דוגמאות לצרכים ארגוניים שאפשר לתת להם מענה באמצעות ויקי ארגוני:

-         1.  מקום מרוכז שבו יש לכל העובדים את כלל הידע –אפשר לחפש בו בצורה נוחה לפי ערכים.

-         2.  יצירת ארכיון מידע ארגוני לארגון שיכול לשמש את כלל העובדים בצורה נוחה ושימושית.

-         3.  ריכוז שירותים לעובדים.

 

 

צרכים אישיים:

-          1.  מקום מסודר שבו כל הידע שמור במקום אחד ומסודר במקום שיהיה מבולגן ויהיה קשה ומסורבל להתמצא בו.

-          2. מקנה לעובדים מערכת קלה לתפעול ופשוטה למשתמש אשר פתוחה לכל עובד ובה יש חומר רב.

-          3. העובד יכול לנצל את הויקי הארגוני בשביל ללמוד מושגים ומונחים מקצועיים.

 

 

 

אילו בעיות ארגוניות ניתן/רצוי לפתור באמצעות קהילת ידע ואילובויקי?

 

הויקי הוא בעל גרסא אחת שמתעדכנת אצל כל כמה זמן בתדירות גבוהה ובנוסף אפשר לקבוע בו מתן הרשאה פרטני ולכן הוא הרבה יותר בטיחותי מאשר קהילת ידע אשר פתוחה לכולם.

מהסיבות הללו כאשר נרצה לאפשר גישה לאנשים ספיציפיים ולא שזה יהיה פתוח לכולם נבחר להשתמש בויקי.

כאשר נרצה שהספריית ידע תהיה ציבורית ופתוחה לכולם נוכל להתשמש בקהילת ידע.

המשתמש יכול להתמצא שם באופן פשוט ולבחור את הנושא הרלוונטי אליו.

0 תגובות
פוסט 10
10/01/2017 13:00
Gil Peled

 

1.  הרעיון של רשתות חברתיות מקורו קודם כל בשיתוף, לכן גם בין העובדים יש ליצור שיתופיות וגישה למידע האחד של השני כדי שיוכלו לקבל מידע ולהפיק ממנו מידע נוסף. הייתי ממליצה על יצירת ממשק כלשהו שיהיה נוח לשיתוף פנים ארגוני על מנת שהעובדים יעשו זו בצורה נוחה ויעילה. בנוסף נרצה אנשים עם מספר רב של חברים ברשת על מנת שהתוכן והמידע יעבור בין כמה שיותר אנשים ויוכל להיות אמין ורלוונטי.

 

2.  מהמאמר נוכל לראות כי קיימת תלות בין ניהול ידע לבין העובדים בארגון על מנת שיוכלו לבצע את המשימות הנדרשות. נרצה לעודד שיתוף ידע בין חברי הארגון כדי שיהיה קל יותר כל תהליך העבודה. אם הם ישתמשו ברשתות חברתיות זוהי אחת הדרכים על מנת לשפר את התהליך הזה ולשפר את ביצועם של העובדים.

0 תגובות
פוסט 8
10/01/2017 12:58
Gil Peled

 

11 .  נשתמש במיקור המונים כאשר נרצה לבצע משימות של חוכמת המונים. במקרה הזה היה נדרש לסקרים כדי לדעת איך כדאי להמשיך את הפיתוח. מדובר ברובוטים חדשים ולכן אין עדיין מספיק מידע כדי להשתמש בו מהעבר ויש צורך באפיון מלא.

 

22.  הייתי מעוניינת לדעת מה הביקוש והדרישה לכל אחד מהמוצרים ולכן הייתי רוצה לבחון את השוק ולדעת טוב יותר מה הצורך. לשם כך הייתי משתמשת בסקרים והצבעות.

 

 

33.  יש בעיתיות במימון המונים שבעצם ישנם משקיעים רבים. כאשר יש משקיעים רבים, לא ניתן לרשום בעלות על הרעיון שאותו מפתחים ובצורה כזו ניתן לגנוב את הרעיון ולפתח בנפרד.

בעיה נוספת היא שריבוי משקיעים מביא איתו ריבוי דעות וכל אחד מושך לכיוון שלו ויש האטה בהתקדמות של הפיתוח.

0 תגובות
פוסט 9
04/01/2017 23:15
Gil Peled
שאלה 1

1. ארגון מסוים החליט להעביר את כל פעילויות ניהול הידע שלו לענן ולהיעזר בשירות ענן KMaaS.
 א. מהם היתרונות שהארגון מצפה להם

          הארגון ירצה שהחברה החיצונית תתמוך בו וכן שתעניק לו מידע רלוונטי ושירותים רלוונטים. במטרה לעזור לו לשפר את הביצועים, תוך תמיכה בניהול ידע. החברה מצידה תרצה לשמור את הידע ולאפשר לו להיות זמין ונוח לגישה. ישנה מחויבות כלפי הארגון והמידע עצמו ישמר בשירותי ענן.
.



2. יחסים- שמירת הקשר באופן רציף עם החברה שמספקת לו את המידע. חברה זו מחזיקה בנכס גדול ורלוונטי ולכן יש אינטרס הדדי לשמירת הקשר הזה.

אבטחה- המידע הינו רגיש וקריטי לארגון ולכן הארגון ירצה לבחור חברה אמינה בתחום.

תקשורת- כיוון שהמידע נשמר על ענן ושירותי המידע כולם נתמכים דרך האינטרנט, חשובה תקשורת אינטרנט חזקה.

 

שאלה 2

 

מחשוב ערפל-    נרצה לסנן את המידע הרלוונטי אותו נעלה לענן כיוון שיש נתוני מידע אינסופיים. כיוון שנעלה רק חלק לענן נצטרך לעבד חלק מהנתונים הללו במכשיר חכם.

מחשוב הערפל בעצם מרחיב את מחשוב הענן, בו זמנית כאשר חלק מהנתונים מעובדים באופן מקומי.

מחשוב הערפל נוצר כדי לסנן את המידע הרלוונטי ולפעול בהתאם מתוך כמויות המידע אדירות שקיימות .




שאלה 3

נעדיף לבחור בשיטת אגם נתונים. מדובר על מאגר מידע שצריך לאפשר הכנסת ושליפה באופן מהיר ומיידי ולכן זו השיטה המתאימה. כיוון שאומרים לנו בשאלה שמדובר במכירות ברשת חברתית ובאינטרנט אפשר להסיק שיש כמות עצומה של מידע ולכן נבחר בשיטה שתהיה זולה כמה שניתן. נעדיף לא לשמור את המידע במחסן נתונים כי העלות שלו תהיה יקרה יותר ופחות משתלמת במקרה הזה.

0 תגובות
פוסט 7
20/12/2016 16:24
Gil Peled
1 .על פי המאמר המצורף על חדשנות בטויוטה: מדוע כשלונות חשובים לחדשנות ארגונית –
הרבה חברות וארגונים היום אינם רואים כשלון כדבר שלילי אלא יודעים שאפשר ללמוד ממנו ולהפיק לקחים על מנת להשתפר בעתיד. כאשר מישהו נכשל ומברר ומעמיק מדוע הוא נכשל וכמובן משתמש בשיטות מחקר הכישלון הוא דבר פורה ומניב תוצאות ואפשרי לגלות מה הסיבה שבגללה נכשלנו.
הרעיון הוא שלאחר מספיק כשלונות נוכל ללמוד ובעצם להתחדש ולדעת טוב יותר כיצד להתנהל, מתוך הכישלון אנו צומחים ומפיקים חידושים שיתרונם עולה על חסרונם.

כיצד מתגמלים בטויוטה על חדשנות ואת מי מתגמלים-
בטויוטה תומכים בתגמול הצוותים לפי אחוז התרומה של הצוות לחברה. מבין חברי הצוות כל אחד מקבל נתח שווה ומרגיש הרגשה שוויונית. מטרת התגמול הזה הוא עידוד השיתוף והפיכת התחרותיות לעבודת צוות. הדבר מנטרל את הרגשת הקנאה ותחושת "אדם לאדם זאב" ומעודד עבודת צוות פוריה.

2. איזה תהליך חדשני גרם לחברת בגיר להצליח בחו"ל
התהליך אשר גרם לחברת בגיר להצליח גם בחול היה פיתוח של חליפה מיוחדת שהייתה עמידה לכביסה רגילה תוך שימוש בבדים מיוחדים ותפירות מיוחדות. לחליפה יתרונות רבים וביניהם ניתן לראות חיסכון כלכלי על ניקוי יבש, חיסכון זמן בניקוי יבש(עלול לקחת זמן רב). מה שבעצם ניסו להשיג בפיתוח החליפה הזו הוא יצירת מוצר שמשלב בתוכו מענה לכמה דברים- גם את החליפה וגם את הניקוי יבש וכל זה במחיר אחד.


הסבירו מה גורם להיווצרות מודל "סנפיר הכריש" באימוץ מוצר חדשני-
האוכלוסיה מתחלקת בצורה מסויימת וכל אחד משתייך לאחד מבין המאפיינים הבאים:

"החדשניים"- קונים את המוצר מיד כאשר הוא יוצא, אוהבים הרפתקאות ומוכנים לנסות דברים חדשים גם אם בסוף יתגלו כלא טובים.
 "המאמצים ההתחלתיים"-גם כן אוהבים לנסות דברים חדשים אבל רק לאחר שהמוצר כבר נמצא זמן מה בשוק. 
 "הרוב ההתחלתי"- קונים את המוצר אחרי שכבר קיבל את הביסוס שלו בשוק אך עדיין נחשבים כמי שמאמץ מוקדם את המוצר. 
 "הרוב המאחר"-האנשים שקונים אחרי כולם את המוצר.

רוב המידע היום מקורו האינטרנט וברשתות החבריתיות ולכן ניתן לראות את הקשר של המודל של רוג'רס, שכן אנשים קונים בעקבות הפרסום האינטנרנטי.

0 תגובות
פוסט 5
07/12/2016 21:56
Gil Peled

1.      כיצד מסייע OCR  לטיפול בדואר נכנס מודפס?

OCR- OPTICAL CHARACTER RECOGNITION

תפקידה של טכנולוגיה זו היא להמיר מסמכים מכל מיני סוגים לקובץ שיהיה ניתן לחפש בו מידע ולבצע בו עריכה. משמעות הדבר היא היווצרות ארכיון דיגיטלי יחד עם ניהול קבצים ולכן ניתן לבצע אחזור נתונים על ידי ביצוע פעולת החיפוש לפי תוכן.

 

2.      מדוע חשוב לשלב מסמכים דיגיטאליים בזרימות עבודה (Work Flows)?

בארגונים וחברות שונות יש הרבה תהליכים ולכל תהליך דרך ביצוע ואופן פעולה משלו. בעידן של היום קיים צורך לשלב מסמכים דיגיטלים בתהליך, שכן כל התקשורת עוברת דרך המדיה. שילוב מסמכים דיגיטלים יביא לחיסכון בזמן והקלת בתהליך עבור העובדים, בנוסף ישנה חשיבות אדירה בהקשר של איכות הסביבה.

 

 

3.      מה החשיבות של הגירת תכנים?

חשיבותה של הגירת תכנים היא עצם העובדה שהמידע לא ייאבד ושהכל יהיה מגובה בצורה יעילה, מידע חדש יוכל להתווסף אליו ולהתעדכן. בצורה כזו יהיה ניתן להעביר תוכן ומידע שכבר קיימים בארגון ובין מחלקות.

 

 

4.      בארגון מסוים הוחלט לצרף אימיילים למערכת ניהול התכנים הארגונית.

א-      האם לדעתכם צריך לשמור במערכת את הצרופות בלבד או את כל המייל?

לדעתי יש לשמור את כל המייל במלואו. החלק הכבד במייל זה בצרופה כך שלהשאיר גם את המייל מצד אחד לא יוצר עומס ומצד שני היתרון בכך גדול מאוד שכן המייל בדרך כלל מכיל בתוכו מידע חיוני וחשוב שבלעדיו זה חסר ערך.

ב-      מי אחראי בארגון לשמירת המייל במערכת?

מנהל התוכן- האחריות מוטלת על המנהל ולפי גישה זו תשתית ניהול תכנים אשר אליה ייגשו כל המערכות.

כל מחלקה בנפרד- לפי גישה זו כל מחלקה עם פתרון שמתאים לה ושם האחריות נופלת על כל מחלקה לחוד.

0 תגובות
פוסט 4
28/11/2016 13:00
Gil Peled
1. ישנן הרבה בעיות עם התחקירים בצה"ל.
לפי ההחלטות בצהל, יש לבצע תחקיר במספר אירועים: אירוע בפעילות מבצעי, אירוע בטיחוץ, אירוע של פעילות כושלת או מוצלחת במיוחד ואירוע ביטחון מידע כשאר קיים חשש לתפקוד ערכי לקוי.
היינו מצפים שיהיה שינוי כלשהי ושיפור מפעילות לפעילות בעקבות התחקירים האלו אך בפועל לא כל התחקירים מבוצעים ומפורסמים כנדרש.
ניקח לדוגמא את הכתוב לגבי בה"ד 15- בית הספר למודיעין של צה"ל, שם מתקיימת בעיה שאין לה כל התייחסות לתחקירים. ל5 מבין 12 הנושאים בהכשרה אין תורה כתובה ומעודכנת דבר הלקוי בהחלט. בנוסף, מצבת כוח האדם גדולה ב58% מהתקן שנקבע לה. למרות כל הלקויים האלו והעיוותים הארגונים אין כרגע פעולה ממשית לתקן את זה. 
הגישה מצה"ל היא כמובן חיובית ויש רצון ללמוד ולהפיק לקחים אך עד כה אין זה בוצע.

נקווה שבעקבות נוהל פרסום תחקירים לטובת למידה אכן יהיה שינוי ושיפור כלשהו על מנת שצהל ישתפר ויוכל ללמוד מטעויות עבר.


2. האם יש להעניש את המפעילים?

בהחלט כן, לדעתי יש להעניש את המפעילים על כך שהם ניתקו את הגלאי. גם אם היו הרבה התראות שווא אין זו סיבה מוצדקות. עליהם להיות ערניים וקשובים ולבדוק כל התראה גם אם היא בסוף מתגלה כשווא. בסופו של דבר אם נשווה את הנזק בין טעות של התראת שווא ובדיקתה לבין טעות אמיתי והתמודדות עם כך שהוזרם חומר כימי לתוך הריאקטור, כמובן שהשנייה חמורה יותר.
עכשיו יהיה הכרח להתמודד ולתקן זאת ולשאת בתוצאות שהוזרם חומר גלם יקר לתוך הריאקטור. לדעתי יש ללמוד מכך ולתדרך את העובדים שאין לנתק את הגלאי גם אם יש התראות שווא.

0 תגובות
עקרונות ניהול הידע
22/11/2016 16:10
Gil Peled
עקרונות ניהול הידע לפי תומס סטיוארט מתארים 10 עקרונות מאוד חשובים שמדברים על הכוח האינטלקטואלי של העובד שאותו הוא מביא לארגון
כמובן שהם קשורים בצורה מובהקת לניהול ידע בארגונים כיוון שכיום יותר ויותר ארגונים מבינים שהכוח החשוב ביותר הינו העובד עצמו ולכן יש להשקיע בו ולטפח את העובד כדי שיהיה מרוצה וכך גם יהיה אפקטיבי יותר לארגון.

דוגמא לעיקרון שממחיש זאת הוא עיקרון מספר 3: עושר ארגוני נוצר סביב כישורים של העובדים. ככל שהכישורים של העובדים יהיו טובים יותר ומקצועיים יותר, כך גם העושר של הארגון גדל בהתאם.

עיקרון נוסף הינו עיקרון מס' 10- לא מספיק להשקיע באנשים, מערכת ובלקוחות בנפרד, אלא צריך לטפח אותם ביחד. כאן ניתן לראות פעם נוספת את ההשפעה שיש לעובדים על ניהול ידע באירגונים. בעצם ניתן להבין שלא מספיק לפתח כל תחום בנפרד כיוון שמדובר בארגון אחד שכולם עובדים תחתו ולכן נפתח ונטפח את שלושת התחומים יחד.
0 תגובות
למי שייך חשבון הלינקדאין
21/11/2016 11:47
Gil Peled
כיוון שכל עניין מציאת עבודה ברשתות עדיין נחשב חדש אין תשובה חד משמעית והטיעונים של שני הצדדים נשמעים הגיונים.
אם בכל זאת הייתי נקלעת לסיטואציה כזו, כנראה שהייתי מנסה למצוא פשרה באמצע.

אין צורך להשאיר לחברה את החשבון והפרטים כי כפי שסיגל טוענת בכל זאת מדובר במשהו אישי והוא כולל בתוכו חברים פרטיים שאין להם שום קשר לעבודה, אך אני כן חושבת שרוב הטיעונים של החברה בהחלט צודקים.
חברי הלינקדאין של סיגל הצטרפו אליה בעיקר כיוון שהיא מגייסת של החברה ולכן ישנו קשר ישיר לחברה. הייתי ממליצה לסיגל לפרסם פוסט שהיא עוזבת לחברה אחרת ולציין את שם הבחורה שמחליפה אותה עם קישור לחשבון שלה. היא יכולה לדאוג לכך שהאנשים הרלוונטים יוסיפו את הבחורה החדשה שמגייסת ובכך ימשיך להיות חשבון פעיל עם כל האנשים לחברה ובנוסף סיגל תוכל לשמור על פרטיותה.
בצורה כזו אפשר להגיע לעמק השווה בין סיגל לבין החברה מבלי שאחד יפגע.
0 תגובות
מאמר למנדלי
16/11/2016 18:51
Gil Peled
0 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »