עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
שיעור מספר 8- 8.1.17
08/01/2017 18:32
galit sidi

בשיעור זה למדתי את החשיבות ללכידות וקישוריות בטקסט.

למדתי כיצד ניתן לכתוב פסקה קצרה וממוקדת תוך שימוש במילות קישור ואזכורים.

למדתי כיצד ניתן לקחת טקסט שכתב תלמיד ולעבוד עליו בצורה יסודית, תוך שאילת שאלות, איתור הנימוקים והצבתם בטבלה מסודרת  ולבסוף החשיבות והצורך בקריאה קולית של הטקסט ושכתובו מחדש.

אין ספק כי מדובר במיומנות חשובה של סדר וארגון המידע.

לא פשוט. אך כול תקווה כי כולנו נצליח :)

0 תגובות
רשמים מביצוע מהלך ההוראה - דמי כיס
08/11/2016 17:53
galit sidi
ענת שלום,

את מהלך ההוראה הראשון פתחתי בהצגת הנושא "דמי כיס" , אותו כתבתי על הלוח.
התחלתי את השיעור עם בירור תפיסות בנושא והצגת הדברים באמצעות "שמש אסוציאציות" 
לאחר הדיון, הקראתי את המטלה וביקשתי מהתלמידים להסביר אותה.
מיד הם הבינו שעליהם לכתוב מכתב טיעוני (מדובר בכיתה ו' שמכירה את הנושא משנה שעברה).
למרות ההכרות שלהם עם הנושא, היו לא מעט תלמידים שהתקשו. הקשיים באו לידי ביטוי במספר נושאים:
היו ילדים שלו הבינו את המטלה, היו כאלה שלא זכרו את מבנה המכתב הטיעוני ולא מעט תלמידים התקשו למצוא נימוקים רלוונטיים לנושא.
כמו כן, שני ילדים התקשו במיוחד ולא כתבו דבר ותלמיד נוסף שטען שהוא לא מבין מה עליו לעשות- התעצבן וקימט את הדף.
התובנות העיקריות שלי מהשיעור הן:
1. לטובת התלמידים המתקשים, יש לפרט יותר את המשימה.
2. חשוב לכוון אותם יותר ולתת דוגמאות, על מנת להקל על הכתיבה.
3. תלמידים מתקשים לכתוב, לוקח להם המון זמן לגייס את עצמם לטובת העניין.

בברכה,
גלית סידי





2 תגובות
תובנות- שיעור שני
09/10/2016 18:14
galit sidi

התובנות העיקריות שלי משיעור זה הן:

1. לא להסיק מסקנה ולפרש את דברי התלמיד הכותב, אם הדברים לא נכתבו במפורש.

2. יש לכתוב לתלמידים את המשימה בצורה ברורה ולהשתמש בפיגומים, על מנת שהמשימה תהיה מובנת.

3. כתיבה היא תהליך, להקפיד על תהליכי טיוט.

 

נהנתי מאוד מהשיעור ולמדתי המון.

תודה רבה!

גלית

0 תגובות