עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
חלוקת פליירים
27/10/2014 19:08
yaniv
חלוקת פליירים, הפצת פליירים, דיוור ישיר

אחת משיטות השיווק הנפוצות בארץ היאדיוור ישיר.

 

הפצה של פליירים, מגנטים, עלונים, קטלוגים ועוד דברי מדיה שמופצים מדלת לדת או בתיבות דואר.

ישנם המון עסקים "קטנים" שממש מתקיימים עקב שיטת שיווק זו, עסקים במרבית הכנסותיהם מתבססות על תושבי העיר, או אפילו תושבי הסביבה הקרובה אליהם.

עסקים כמו- ספרים, אינסטלטורים, טכנאי מחשבים, פיצריות, חנויות שכונתיות ועוד...

שיטה זו יכולה להיות אפקטיבית מאוד אך עם זאת יכולה להיות בזבוז רציני של המון כסף (הדפסת המדיה כרוכה בעלויות לא קטנות, ועלות החלוקה אף היא אינה זולה).

 

לכן, עסק שרוצה להשתמש בשיטת שיווק זו חייב לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

  1.  ראשית יש לעשות "שיעורי בית" ולהכיר את העסק היטב להבין איזה סוג מדיה הכי מתאים עבור העסק, יש להתייעץ עם חברות חלוקה ולקבל מהם את כל המידע וכל ההמלצות לסוג העסק , מנסיונם בתחום.
  2.  פרמטר מאוד חשבו הוא איזור החלוקה- למי אני פונה, האם אני מחפש פריסה שכונתית, עירונית, ארצית, וכו..
  3. לאחר שעשינו מחקר לגבי איזורי החלוקה יש לברר כמות בתי אב באיזור החלוקה, יש להבין כי מספר תגובות נמדד ביחס לכמות הפליירים וליעילות החלוקה ככל שיהיה לך יותר פליירים וככל שהחלוקה תהיה נכונה יעילה ובמקומות הנכונים כך תגדל החשיפה של העסק שלך והפניות יגדלו בהתאמה.
  4.  חברת החלוקה- יש בשוק המון חברות- חלקן חברות ותיקות שמשקיעות המון משאבים לשמר את עובדיהם ומבטיחות שכר עידוד למחלקים מצטיינים שנמצאו אמינים בחלוקה ומתמידים לטווח ארוך, ומשקיעים ממיטב כספם על טכניקות בקרה וחלוקה נכונה של העובדים, דבר שהופך את כל התהליך ליעיל מאוד.מנגד, אפשר למצוא לא מעט חברות שמשתמשות בשירותם של עובדים ארעיים כגון ילדים בחופשות, שמבטיחים חלוקה מהירה בפריסה מאוד גדולה. (אני ממש לא ממליץ על חלוקה כמותית אלא איכותית).
  5. לאחר שבחרנו חברת חלוקה יש לדרוש דיווח יומי מסודר (רצוי בכתב) על איזורי החלוקה שבוצעו באותו היום, ואף ללכת פיזית ולבדוק מדגמי מספר בניינים.

לסיכום - עלינו להבין שבכדי להביא את העסק למצב של מקסימום רווחים עלינו להכיר כמה שיותר שיטות שיווק.

שיטה זו היא אחת הנפוצות והמומלצות ביותר אך עלינו לדעת כי יש סטטיסטיקות מאוד ברורות בעניין חלוקת פליירים- על כל 100 אנשים שיקבלו, 10 אנשים יתעניינו ומתוכם 1 יצור עמכם קשר לבירור פרטים נוספים. כלומר, ככל שתחלקו יותר וביעילות ככה יגברו הפניות, אך כמו שאמרתי יש להכיר היטב את אופי העסק ואופי קהל היעד.

 

שיהיה בהצלחה

 

0 תגובות