עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
מאי 2013  (1)
יוני 2013  (4)
ניהול ידע - הון חברתי
25/06/2013 11:27
elad
שלום לכולם, השבוע השיעור עסק ברובו בנושא הון חברתי. על פי ויקיפדיה הון חברתי מוגדר כסך המשאבים הבלתי חומריים העומדים לרשות חברים ברשת חברתית מסוימת,  מכוח שיתוף הפעולה, האמון וערוצי התקשורות ביניהם.
ניתן לחלק הון חברתי ל2 סוגים:
הון חברתי מגבש - קשרים חזקים ויציבים כמו עם משפחת וחברים קרובים.
הון חברתי מגשר - קשרים חלשים, לרוב קשרים חדשים אשר תורמים לנו מידע חדש.

מספר אנשים ניסו להגדיר מהו הון חברתי, להלן 3 תפיסות:
- בורדייה מגדיר הון חברתי כמצטף משאבים הקשורים לרשת יציבה של קשרים חברתיים ממוסדים. קשרים אלה מקנים לחברים ברשת גיבוי של הון הנמצא בבעלות משותפת.
 - עפ"י קולמן, הון חברתי נתפס כסוג ייחודי של משאבים הזמינים לשחקנים חברתיים, על פי המבנה החברתי לו משתייך וכולל היבטים מסויימים של מבנה חברתי המאפשרים פעולות של השחקנים בתוך המבנה החברתי.
- על פי רוברט פוטנאם הון חברתי מאופיין בדפוסי התנהגות של הארגון החברתי המאפשרים שיתוף פעולה. לתפיסתו הון חברתי מתייחס לקשרים שבין יחידים - לרשתות החברתיות ולנורמות ההדדיות והאמון הנובעים מכך.

מקווה שנהנתם לקרוא


0 תגובות
ניהול ידע - תחקירים והפקת לקחים
18/06/2013 11:38
elad
שלום לכולם, השיער השבוע עסק בנושא של תחקירים והפקת לקחים, אך לפני שעסקנו בנושא זה דיברנו על האירוע שבודאי כולכם כבר שמעתם עליו - מכירת אפליקצית הניווט הישראלית WAZE לאחת החברות הגדולות בשוק - google, בסכום המוערך בכ-מיליארד דולר!.
כמות המשתמשים והמידע הגדולים וכן העובדה שWAZE מחזיקה את כל המידע ב "ענן" ולא תחת שרתים הן חלק מהסיבות העיקריות לרכישה.
בהחלט ניתן לומר כי רכישה זו נותנת לגוגל יתרון תחרותי על מתחריה בשוק, כגון פייסבוק.

בהמשך השיעור עסקנו בנושא  המרכזי והוא תחקור והפקת לקחים. בין אם זה ארגון או אדם פרטי אשר שואף להשתפר, אחד הדברים החשובים ביותר זה ללמוד מטעויות על מנת לא לחזור עליהן. כדי ללמוד מטעויות עלינו קודם כל לגלות את הטעויות שנעשו ולשם כך עלינו לבצע תחקיר על האירוע כאשר בסיומו אנו נגלה טעויות, ומקומות לשיפור. בסיום התחקיר זהו שלב הפקת הלקחים. 
הפקת הלקחים זה מעצם יישום של מסקנות התחקיר - מבחינת הארגון זה יכול לבוא לידי ביטוי בהגדרות נהלי עבודה.
המצב האידיאלי זה לתחקר ולהפיק לקחים עבור כל אירוע שקורה, אך משימה זו צורכת מאיתנו משאבים רבים - זמן וכסף. על כן ארגון ישאף לתחקר בעיקר אירועים משמעותיים אשר חוזרים על עצמם, אין טעם לתחקר אירוע חד פעמי.

אז בפעם הבאה שאתם טועים - תשאלו את עצמכם איפה טעיתי, למה טעיתי וכיצד הייתי יכול למנוע את הטעות, וכמובן תפיקו לקחים!

בהצלחה
0 תגובות
הארגון הלומד
12/06/2013 03:04
elad
השבוע השיעור עסק ברובו על הארגון הלומד. ניתן להגדיר את הארגון הלומד כקבוצה/ארגון אשר שואפים להשתפר כל הזמן ומנקר בהם ה"רעב" ללמוד עוד ועוד ולהרחיב את הידע שלהםי.
הדבר בא לידי ביטוי במספר אופנים למשל התייעלות מתמדת ביכולת הייצור, פיתוח כיוונים ורעיונות חדשים ולמידה עצמית כפרט או ביחד כקבוצה.
ישנם כ-5 תחומים עיקריים אשר מרכיבים את הארגון הלומד:

1. חזון משותף - יצירת חזון משותף לכלל חברי הארגון, הדבר יוצר תחושת זהות ומגבש את חברי הקבוצה.
2. מודלים מנטליים - הנחות עבודה מוגדרות של הארגון שבהם הוא מאמין ולפיהם הוא מתנהל. מודלים אלה יכולים להשתנות עם הזמן.
3.חשיבה מערכתית - לפעול למען הארגון ולא עבור תועלת אישית.
4. מיומנות אישית - הבהרת החזון האישי שלנו והעמקתו.ב
5. למידה של הקבוצה - שיתוף פעולה בין חברי הארגון הבא לידי ביטוי בשיתוף מידע על מנת לייעל את צורת החשיבה והלמידה. 

לסיכום, לדעתי מעניין וחשוב לדעת על הארגון הלומד, במיוחד לנו מהנדסי תעשייה וניהול אשר במידה מסויימת אמורים לפעול כארגון הלומד על מנת לייעל תהליכים, מפעלים וכדומה.



0 תגובות
ניהול ידע - TED
05/06/2013 12:06
elad
השיעור האחרון עסק ברובו בכנס שלtechnology entertainment design) TED ).  
זהו כנס אקדמי המתקיים כל שנה ועוסק בנושאים  כמו מדע, אומנות, פוליטיקה, טכנולוגיה, עיצוב ועוד נושאים רבים.
בשיעור צפינו בהרצאה על הכנס אשר העביר קליי שריקי  שדיבר על הכח של אמצעי המדיה החברתית ועל איך היא יכולה ואף משפיעה בפועל, על חיינו.
קליי טוען כי עבור כל כלי של המדיה קיים שימוש יעודי וכי השיח החברתי בכלי מדיה אחד לא יתקבל באותה צורה צורה בכלי מדיה אחר מכיוון שאנו פונים לכלי בו אנו מתבטאים עקב התוכן שמקובל להעלות באותו הכלי.
ב צפינו גם במספר פרזנטציות שהוצגו בכנס, אחת מהן עסקה בניסוי שנערך בחיפה על מוטיבציה חברתית. בניסוי זה הוחלט להטיל קנס של עשרה שקלים עבור כל איחור של הורה בעת אסיפת הילד מהגן. תוצאות הניסוי הויוו הפתעה כיוון שההורים איחרו יותר לאחר הטלת הקנס וגם לאחר שהניסוי הסתיים ההורים המשיכו לאחר יותר ממה שאיחרו לפני הניסוי. ההסבר לכך הוא שבעקבות הניסוי היחסים בין ההורים לגננת נהרסו והמחוייבות של ההורים לגננת פחתה.
בנוסף ראינו הרצאה שמדברת על הגבלת היצירתיות שבעקבותיה הוקם CC זה מעין מנגנון שמטרתו   לפשט את השיתוף בתוכן ללא ויתור מלא על זכויות יוצרים.
בפן האישי שלי, לפני השיעור לא ידעתי על הכנס הזה, כך שתמיד נחמד לגלות דברים חדשים. בנוסף ממה שהתרשמתי זהו כנס חשוב אשר נותן לאנשים במה להציג רעיונות ומחשבות,
למי שזה סקרן אותו מוזמן להיכנס לאתר www.TED.com  ולצפות בהרצאות בחינם.
0 תגובות
ניהול ידע - שיעור 6 - mash up
08/05/2013 22:32
elad
בהרצאה השבוע  המרצה דיבר על מושג שנקרא mash up - חיבור מקורות מידע שונים למקור מידע אחד.
דוגמא שניתנה בהרצאה התייחסה ל google map אשר משתמשת מבמספר מקורות מידע לשם יצירת מקור המידע למשתמש - המפה.
לרעיון ה mash up  הרבה יתרונות אך גם חיסרון מרכזי אחד והוא התלות שנוצרת במקורות המידע השונים. תקלה באחד ממקורות המידע ישפיע ישירות על ה mash up שמתבסס על מקור זה. בכדי להתגבר על בעיה זו על ה mash up  לקחת מידע מאתרים מאובטחים כגון גוגל.
לסיכום ההרצאה הייתה מעניינת וחידשה לי הרבה דברים שלא ידעתי. מונח ה  mash up הוא מונח חשוב ועכשיו גם אתם יודעים מזה.
1 תגובות