עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
כיצד למנוע פציעות בספורט?
01/01/2014 15:26
edi7878

בדרך כלל אצל מי שרגיל להתאמן ולבצע פעילות גופנית מבין החלקים ההכרחיים מופיעים הפציעות והכאבים בשגרה של האימונים. לפיכך מאוד קשה לחמוק מפציעות של ספורט אבל אפשר גם להקטין את הסיכויים לפציעה ולמזער את הפציעה. 


מס' טיפים המסייעים בצמצום נזקים:

1.       יש להתחיל בהדרגה אם החלטת להתאמן. יש לעשות זאת במתינות ולהגדיל את העומס בהדרגה. ניתן לקחת מאמן כושר אישי שילווה אתכם מהצעד הראשון וימדוד את צעדכם. אך גם אם אתה בעל כושר טוב התחל את האימון בהדרגה והקפד כמובן על מתיחות טובות וחימום.

2.       יש להקפיד על לבוש וציוד תקין וחדשני- כל זאת לא בשביל להיראות טוב. ברגע שלוקחים ציוד או לבוש בלוי אפשר לגרום לפציעה. ישנם מתאמנים אשר מחליפים נעליים כל אלף קילומטר או אחת לשנה אבל אין לרוץ עם נעל שהגיעה לשחיקה.

3.       יש להקשיב לגוף – הכאבים נועדו על מנת להזהיר את הגוף לפני נזק בשל כך אין להתעלם מהכאב. כמרגישים בכאב יש להפסיק לדקה שתיים אך אם אחרי זה יש עדיין כואב אז ככל הנראה נגרם נזק לגוף. אם תמשיך להתאמן זה יכול להחמיר את המצב. אם הכאב לאחר יממה לא מפסיק יש לגשת לעזרה של בעל מקצוע.

4.       יש לקרר את האזור שכואב- הקירור יגרום להאטה של זרם הדם ומכך שטף הדם, הכאב והנפיחות יקטינו. יש לבודד את האזור עם שכבה מבודדת ורק אז להניח את הקירור

5.       יש ללכת על מנת לסייע להחלמה – כאשר נפגעת רקמה של גיד או שריר בקרסול יש לנסות ללכת גם אם יש בדבר כאב, אם צריך יש להיעזר בקביים. ההליכה תעזור לשקם במהירות בעקבות השמירה על התבנית של ההליכה.

6.       יש להשתמש בכרוב – זוהי תרופת סבתא אשר מתאימה במקרים של נפיחות, דלקת או נקע. כאשר מניחים את הכרוב על אזור פגוע הוא מסייע להפגת הכאב. 

0 תגובות