עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
טיפים לפתיחת מסעדה
15/11/2013 11:48
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ שיווק, יעוץ עסקי, יעוץ

האם כדאי להשקיע במסעדה, בית קפה , בר בישראל

חברה צעירים, חברים מילדות, יוצאי צבא, ואנשים עם טיפת כסף מסתכלים לכוון המסעדות, בתי הקפה, הברים  למינם , מועדוני הריקודים ואומרים בליבם "זה העסק שאני רוצה שיהיה לי, זה לדעתי עסק מכניס, אני מסתובב כמו מלך, כולם רוצים להיות חברים שלי, יש בזה פרסטיז'ה, כבוד, וההשקעה לא מי יודע כול כך גדולה.

אז כ יועץ עסקי אני אומר שלא!

והנה כמה נתונים מעניינים

בישראל פועלים 8200 בתי קפה ומסעדות.

70% מהמסעדות נסגרות במהלך ה-5 שנים הראשונות (עוד לפני שהוציאו את ההשקעה)

ב-2013 נסגרו  למעלה מ-21% ו-למעלה מ-20% נפתחו

זה הוא פחות או יותר הנתונים של ענף המסעדנות בישראל לא כולל ברים שנפתחים כמו פטריות אחרי הגשם ושם הנתונים עוד יותר רצחניים.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני יכול להביא לידיעת אלה אשר רוצים לפתוח מסעדות, ברים, בתי קפה כי מבחינת סיכון לעסק הרי שמוסדות המימון בנקים למינם רואים את סוג העסק הזה "כעסקים המסוכנים ביותר" ולכן אינם מוכנים לממן או למנף כול פעילות הקשורה בסוג עסקים זה. יותר מזה בבקשות אשראי שהוגשו למוסדות הממנים בתחום המסעדנות, בתי הקפה, ברים, מועדון ריקודים וכ"ד אושרו קרוב ל-3% וזאת גם מהטעמים כי לקוח של המוסד פעל בשטח אחר וביקש להוסיף את התחום הזה ואז נאות המוסד להעניק לו בגבולות צרים אשראי לצורך פתיחת העסק או מינופו. לכן מי שהולך לפתוח את סוג העסקים הזה סביר שיבין כי אשראי יהיה לו קשה להשיג.

נהוג הוא בדרך כלל אצל לקוחות כי בתחום הבידור, מסעדות, בתי קפה, ברים, מועדונים יש את ייצר הנדידה, הווה אומר כול מקום חדש שנפתח בתחום מקבל לזרועותיו לקוחות אשר בדרך כלל תמיד מחפשים מיזמים חדשים, אטרקציות חדשות, טעימות אחרות, אולי סוג קהל אחר, זאת כאשר האוכלוסייה לא גדלה בקצב ישיר עם הגידול של פתיחת המקומות ולכן כול מקום שנפתח יוצר "אטרקציה ליום" וכול מקום שנסגר, נסגר שכבר בלאו אכן הגיע למיצוי והלקוחות לא מגיעים אליו.

אבל, הרי, לא ייסגרו כול המועדונים, ואנשים ימשיכו לצאת ולבלות, ויהיו כן מסעדות, בתי קפה, ברים, שימשיכו לפעול, המלצותיי לפתיחת סוג עסק כזה הם כדלקמן!

ספירת כסף שיש לפתיחת המיזם.

החלטה של היזם איזה סוג עסק בתחום הוא רוצה

איתור מיקום תוך שימת דגש על המילה האנגלית: LOCATION-LOCATION-LOCATION

המת "מועצת מנהלים למיזם" כן, מועצת מנהלים! אחת ההבטחות של שמירה על עסק בתחום ועסק מוצלח הוא בראש ובראשונה ניהול נכון ותקין! ניהול נכון ותקין לא יכול להיעשות ע"י בעלי המסעדה, הבר, אולם הריקודים כי מה שהם עושים זה "תפעול" זכרו! תפעול זה לא ניהול! ולכן יש להקים מועצת מנהלים בשיתוף עם יועץ עסקי המתמחה בניהול גמיש אך נכון, וגם אם זה בעל עסק יחיד חשוב כי יהיה לו יועץ עסקי בגובה העיניים על מנת לבנות את התכנית העסקית, ולשמר את התכנית כ-"תכנית מול ביצוע" שיטפל בכול מגוון הניהול של העסק מהרכש ועד הפרסום.

התנהלות כזאת יכולה לתת לעסק יציבות לאורך שנים ויכולת מכירה של העסק כ"עסק עובר לסוחר" ולא כ"עסק" פושט את הרגל.

כיועץ שיווקגם בתחום השיווק של העסקים מהסוג הזה, ואפילו עסקים שנקנים  בזכיינות "שכאן החופשיות של בעל העסק (הזכיין) מוגבלת ולוחצת" עדיין חייבים לפעול בתחום השיווק, ומבחינתי שיווק זה לא רק פרסום, יש עוד עשרות אלמנטים אותם אפשר לשווק בסוגי העסק המוזכרים במאמר זה.

כאשר אומרים לך שאתה "צולע" אבל אתה יודע שאתה "ממש" לא "צולע" אתה אומר לעצמך "עזוב" הוא טועה, אבל כאשר השני השלישי והרביעי אומרים לך "אחי" אתה "צולע" אתה כבר מתחיל לבדוק "אולי אתה באמת צולע" ולכן כאשר מוסדות המימון מתרחקים כמו מאש מעסקים מסוג זה כמי שבכול זאת רוצה לפתוח עסק בתחום הוא חייב לעשות זאת בדיוק כמו שמנהלים "תאגיד גדול"

הכותב דורון עמית מומחה בייעוץ עסקי ופיתוח עסקים 

0 תגובות
איך עושים יחסי ציבור
14/11/2013 13:17
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק

פרסום שיווק ויח"צ

האם ענף יחסי הציבור עדיין חי ונושם?כולנו מכירים את איש יחסי הציבור רני רהב מאחר והוא מופיע אצלנו כול שבוע על המסך כאחד משופטי תוכנת  הראליטי, אני בטוח כי הרבה מאד מהצופים, מכירים את האיש בפנים, או נפגשו עם פניו בתכנית הראליטי אבל למעשה לא יודעים בכלל מה תפקידו ומה הוא עושה. זה לגבי רני רהב, גם לגבי אנשי יחסי ציבור אחרים לא בטוח כלל וכלל כי הציבור ראה, שמע ויודע מאחר ופניהם של אנשים אלה הם מאחורי הבמה ולא בקדמת הבמה.

רק בשביל שנבין יחסי ציבור זו הזרוע המקשרת בין סלב או חברה או מנכל חברה או זמר או כול אדם בתפקיד כזה או אחר אשר מבקש לשמור את תחום יחסי הציבור גבוהה למעלה כמו כותרות העיתונים, רדיו, טלוויזיה, תקשורת אינטרנטית, כתבות שער או כתבות אחרות חייב שיהיה לו מקשר בדמות יחסי ציבור המקושרים לאנשי התקשורת עיתונאים, עורכים, מנהלי מחלקות בתקשורת, וכ"ד. למעשה הקשר בתקשורת הוא מחויב המציאות כי ללא תקשורת אין זכות קיום למגוון רחב של מקצועות בעולם העסקי והבידורי בישראל.

כמי שנותן יעוץ עסקיהרי שאפשר להגיד כי זה מפרה את זה כי ללא יחסי ציבור או אנשי יחסי ציבור ידיעות לא היו מגיעות לתקשורת כי עיתונאים ניזונים מאותם אנשי יחסי ציבור, והם אלה שמזינים את הקוראים שלהם, או המאזינים והצופים שלהם.

כ יועץ עסקי אפשר להגיד כי אנשי יחסי הציבור הם אלה אשר יוצרים את הכותרות המייצרות את המכירה של מוצרי התקשורת בכול מיני שיטות כאלה ואחרות תוך שהם דורשים מאותם אלה שהם מטפלים בהם ליצור "דרמות" להביא סיפורים פיקנטיים, לחדש, ליצוא אייטמים מעניינים שיהיו ראויים להיות משודרים ומפורסמים ובקיצור דבר רודף דבר.

כ יועץ שיווק מצאתי כי מי שנהנה הכי הרבה מתחום יחסי הציבור הם אותם חברות גדולות, מנהלי חברות גדולות, עולם הבידור והיצירה, ופחות נהנים מזה רוב העסקים הקטנים הבינוניים והגדולים, ואז מצאתי כי אלה יכולים לעשות לעצמם יחסי ציבור במסע הפרסום של גוגל ADWORDS אשר יכול להועיל להם עד אין סוף בתחום קידום יחסי הציבור של אותם עסקים.

אומנם המסע נקרא מסע פרסום אך בתוכו נמצאת תוכנית הנקראת REMARKETING אשר הופכת להיות איש יחסי הציבור האישי והפרטי של החברה הארגון או העיסוק שלך.

הכותב דורון עמית מומחה בתחום פיתוח עסקי 

0 תגובות
המלצות ליחסי ציבור
12/11/2013 13:01
דורון עמית
יעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק, אימון

האם אנו רוצים לשתות קפה טוב או לשלם בזול על הקפה

שמכינים קפה בבית ובדרך כלל זה נס קפה עולה לנו כפית אחת של קפה, שתי כפיות סוכר, חלב ומים חמים הנמזגים לתוך הכוס! הערכה שלי כי כוס קפה מהבית המחיר יכול להגיע בן .50 א"ג ל-1 שקל תלוי כמה קפה או חלב שופכים פנימה. כאשר אנו רוצים לשתות קפה הפוך או כול כוס קפה כשמו הוא אנו נדרשים לשלם 12 שקלים (הערכה). 

השאלה עם מחיר הביניים המוצע לנו כרגע ע"י מספר בתי קפה שרוצים למחזר את ההצלחה הפרסומית ויחסי הציבור שקופיקס יצרה מביא לנו בסופו של יום את ארומה הקפה שרצינו, את הטעם המיוחד של הקפה שאנו אוהבים או אוהבים להריח או ההנאה שבחוויית הקניה ברשתות הגדולות והמוכרות עם כול החגיגה סביב המכירה של הקפה. 

כמי שעוסק ב יועץ עסקי החלטתי כי אני יוצא לאחד הסניפים הגדולים של רשת קפה מוכרת וידועה, וכך סתם באופן אקראי אני נעמד עם לוח כתיבה ועליו טופס שאלות ללקוחות של אותו סניף רשת בתי הקפה, כ יועץ שיווק עניין אותי בעצמי לשמוע חוות דעת של אנשים הרגילים לשתות קפה ברשתות הקפה. 

האמת שהתשובות שקיבלתי היו מהממות ודי אהבתי את הטעם והשכל של הצרכן הישראלי כאשר יותר אנשים אמרו לי "אני לא אוותר על קפה שאני רגילה לשתות פעם ביום בבוקר בשביל 7 שקל הפרש" "לך תחפש את אלה שמוכרים ב-5 שקל עד שאמצע אותם כבר ילך לי החשק לקפה" "אני לא מוותר על קריאת העיתון "ישראל היום" בבית הקפה למרות שאני לוקח באריזה של TAKAWAY" "אני יודע מה הם מכיסים שם אולי מוהלים את החלב עם מים" "ראה לחוות שתית קפה זה טקס וכאשר אני מזמין את הקפה שלי ומבקש כוס מים ליד זה עושה לי את היום, שאלה שמחפשים כול דבר בגרוש יקנו קפה ב-5 שקל כבר שמעתי שהסנדויצ'ים שם הם לא טריים ויבשים" ועוד תשובות כאלה ואחרות שעם אני משקלל את כול התוצאות 90% מהאנשים ימשיכו לרכוש ולשתות קפה בבית הקפה או ברשת שם הם רגילים לשתות. האמת שזה מזכיר לי את סטרבק האמריקאי. 

כ ייעוץ עסקי האמת ששמחתי שעשיתי לי את הסקר הקטן הזה זה שוב הביא אותי לחשיבה כי לא רק המחיר קובע גם לערך יש חשיבות, ולא תמיד מחיר הוא זה שמנצח.   

כ יועץ שיווק דעתי היא כי בכלל המהלך השיווקי שנעשה בתקופה האחרונה בנושא הקפבה הוא מבריק עם לא מבריק + 

0 תגובות
חברה משפחתית
12/11/2013 12:28
דורון עמית
יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, יועץ שיווק, ייעוץ

נראה כיכמו שחשבנו ש-שר האוצר ושר הכלכלה יעשו פעולות למען העסקים הקטנים שזה למעשההמרכיב האנושי העיקרי שמחזיק את המשק הישראלי יזמים, בעלי עסקים ולמעלה מ-50%מהמועסקים בהם. אכן באמת בצעדים מדודים הדברים ייעשו.


אחתהאחיזות שלי בכול אופן הייתה עצם היותו של השר בנט כ איש עסקים או שותף בחברתהייטק כאשר כול תחלואי הבירוקרטיה, המיסוי היו חלק פעיל מהלך ניהלו את המיזם שלועצמו, עובדה זאת ביחד עם העובדה כי השר לפיד ישב בצומת תקשורת חשובה אשר גם הואתקף את הבירוקרטיה והעוולות שעוברים עסקים בישראל הבנתי כי אכן פעילות נכונה בתחוםהמיסוי, ההיטלים, החוקים, האגרות והבירוקרטיה עלולים להשתנות.


כמישנותן יועץ עסקי אני רואה במהלך החודשים האחרונים אכן נעשו מספר פעולות למען עסקיםקטנים, נראה לי כי הפעולות הללו עדין נשארו בגדר ההכרזות במדיה או שהיו חלק ממסעפרסום מתוקשר של עסקנים כאלה ואחרים אך מה שהתוודענו לו בתקופה האחרונה כי חישוביהמס בשנת 2014 לבעלי עסקים העובדים יחד עם בני זוגם יהיה חישוב מס נפרד ולא חישובמס מאוחד.


כ ייעוץ עסקי חישובי המס המאוחדים גרמו לאנשים העובדים ביחד חוסר צדק משווע מאחר ועלויותהשכר לא היו שוות ובני הזוג נאלצו לתכנן את תקציב השכר שלהם ע"פ מה שהםמקבלים או מחליטים לקבל ביחד. אני לא רוצה לדבר כאן על החוסר שוויון ועל חוק לאמוצדק בעליל כי מקבלי שכר אפילו שהם בעלים של עסקים או מנהלים בחברות צריכיםלהשתכר כול אחד לפי תפקידו ומאמציו בארגון, החוק הישן והמיושן המוזכר רק גרםלאנשים לעשות קוסמטיקה בשכר שלהם ולהוציא כספים בדרכים אחרות מעסקם.


בכללכאשר מצב העסקים נמצא במצב כפי שהוא היום בתקופה האחרונה או יותר נכון משנת 2008אנו חייבים בעלי העסקים לתכנן את ההוצאות שלנו בקפידה, בשורה כזאת כי חלוקת המיסויתהיה בין בעל לרעייתו כול אחד בנפרד זו בשורה אדירה לעסקים בישראל, וזהו ביטול חוקמס שיעשה רבות לעזרת העסקים בישראל.


כ- יועץ שיווק אם הייתי יועץ שר האוצר לפיד זה שהודיע על שינוי החוק, ציין במפורש אתהמצוקה של העסקים הקטנים בישראל ובהחלט השמיע כי החוק נועד לעזור לאותם בעליהעסקים, דבר שאני מסכים אתו באופן מלא מאחר ש כך אני לכול הפחות בטוח כי השר לפידבתוך העניינים ויידע לצפר עסקים! בתקווה.

0 תגובות
האם כדאי לשתות קפה
05/11/2013 10:37
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק, ליווי

שוב עולה לכותרות נושא הקפה בתי הקפה בישראל

הפעם הכותרת מספרת לנו כי בעלי רשת בתי הקפה רולדין וקפה קפה נחקרים בנושא של תיאום מחירי הקפה בעקבות "מהפכת" קופיקס. כן, כבר אפשר לקרוא לזה "מהפכה"

האמת שהחקירה, ותפישת המסמכים במשרדי הרשתות רולדין וקפה קפה לא היא זאת שצריכה לגנוב את הכותרת בשוק הצרכני הגדול הזה. מה שבאמת צריך לתפוש את ליבו של הצרכן הישראלי האם ההנאה שלו בשתיית הקפה שהוא רגיל אליו כול כך תמשיך להיות הנאה או שתהפוך למלחמה!

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי  המחיר הוא לא הגורם הדומיננטי בהנאה שלנו, ההפך, לפעמים ההנאה שלנו נפגעת שאנחנו יודעים כי המחיר אותו אנו משלמים נמוך בהרבה מהמחיר שנזכר אצלנו במוח האנושי כשווה הנאה מושלמת ובמקרה הזה לשתיית הקפה.

מחול השדים המתחולל כרגע בשוק הקפה אין לא ולא כלום בכדי להוסיף להנאה שלנו לשתיית הקפה וכאן דווקא במקרה הספציפי הזה יכולה להימנע מלקוחות הרשת החדשה  (עדיין לא רשת) ליהנות מכוס הקפה וזאת מתוך המחשבה שהם שותים קפה זול ואולי הקפה הזה פחות טוב מהקפה במחיר ה"סביר" שהיו מורגלים אליו במשך שנים.

כ יועץ עסקי אני יכול להסביר כי המחיר לא תמיד קובע, למחיר יש ערך, וכאשר לוקחים את עלות הקפה ברשת החדשה ומשווים אותו מול איכות הקפה ברשתות הרגילות, "פסיכולוגית" יכולה להיות פה דווקא מגמה שתיקח את הלקוחות אל בתי הקפה הרגילים. נכון, זה מוקדם לחשוב כך מאחר והרשת החדשה בקושי יש בה שני סניפים ובטח שלא ניתן לעשות כאן השוואה גורפת. אבל משום מה נראה כי אפקט ה-5 שקל לא בדיוק יכול להחזיק מים אצל צרכני הקפה בישראל.

כ יועץ שיווקאני זוכר את הבעלים של קופיקס מפעיל את החנות "הכול בדולר" האם הרשת הזאת צלחה? האם אנשים לא נכנסו לרשתות אחרות לקנות למרות שידעו כי יוכלו לרכוש מוצרים ב-1 דולר) חייבים להפנים, החתך הגדול של שתייני הקפה בישראל זה לא האנשים שהיו מבקרים בחנויות של "הכול בדולר" ואני לא בטוח שהם הקהל שיעבור עכשיו רובו ככולו לרכוש קפה ב-5 שקל, אסור לנו גם לשכוח כי חלק לא מבוטל מהצרכנים גם אוהב ונהנה לשבת בבית הקפה (אפשרות שלא מתוכננת ברשת החדשה).

לכן, אני מציע, למי שיזם את הבז התקשורתי הזה, כאשר כול התקשורת רצה והעלתה את "ההמצאה" לרמות גבוהות המפורסמות בכול מדיה אפשרית גם לבחון את התנהגות הצרכן הישראלי המוכתבת לו ע"י קודים כאלה ואחרים היושבת במוחו ובאופיו.

1 תגובות
מה זה אבטלה
05/11/2013 09:24
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק

האם האבטלה הולכת לקרוע אותנו!

יכול להיות שכול הדוחות שמרעים לנו ומציגים לנו בתחום העבודה בישראל עוברים שינויים קוסמטיים רק בכדי ליישר קו אם ה-OECD

האם קלט הנתונים של אחוזי האבטלה בישראל מוסתרים כפי שגילינו לפני מספר חודשים!

שמי דורון עמית ואני נותן ייעוץ עסקי , מבחינתי האורות האדומים לגבי מצב התעסוקה בישראל הודלקו כבר לפני למעלה משנה, כבר אז ידעתי שיש משהו שלא מספרים לנו, שיש יותר נסתר מהגלוי, שמצב התעסוקה רק הולם ויורד ואנשים נזרקים הביתה כמו פטריות לאחר הגשם.

לא, אני לא מתכוון לאותם עובדים העוברים את גיל ה-40 אשר נעלמים לאט לאט מנוף התעסוקה בארץ, זו בעיה עמוקה בפני עצמה, אני מנסה לכלול במצבת כוח המפוטרים את אלה שהולכים להיזרק מטבע, את אלה שהולכים להיזרק ממפעלים הקשורים למשרד הביטחון ועכשיו עם אישור התקציב הם אלה הראשונים שיפגעו, ובכלל  עם כול הרפורמות הולכות לקרות במשק כמו חברת החשמל, שדרת חברות התקשורת, הבנקים, הנמלים, תע"ש, כולם עומדים בפני משבר של פיטורים.

כ יועץ עסקי  עדיין לא הזכרתי את 50% מהעובדים במשק המועסקים אצל המעסיקים הפרטיים שגם שם האנדרלמוסיה חוגגת ומבלי שיהיה כתוב בעיתונים או יופיע מעל מסכי הטלוויזיה כול יום מפוטרים עשרות עובדים המגיעים בחודש לאלפי עובדים מפוטרים.

כפי שכבר התרעתי בעבר מה שעבר על ענף הסלולרי בו הייתה חגיגה של הורדת מחירים שהיא אכן מבורכת אך כתוצאה ממנה נזרקו לרחוב למעלה מ-15.000 עובדים ונחסכו מהמדינה למעלה מ- 5 מיליארד שקל "מיסי עובדים" "ומיסים בגין רווחים" למעשה זה גלגל, אתה מוריד מחיר שירותים בפיקוח, האזרח חוסך (ובמקרה הזה חסך הרבה) אך מצד שני יש יותר מפוטרים, פחות מיסים אמיתיים שמגיעים לאוצר המדינה (כי הרי גביית המיסים מהעובדים היא הדרך הכי קלה לגביית מיסים) וגם רווחים נמנעים מהמדינה (אומנם לא באותם שיעורים שמשלמת כול חברה) אבל עדיין יש הכנסה למדינה. הנה עכשיו כלכלני המשק עושים את החשבון האם הרפורמה בסלולרי היתה נכונה למדינה שלמה וכמה המדינה הפסידה כתוצאה מפעילות זאת. זול זה טוב אך לירידה של מחיר יש מי שנפגע וזה בעיקר העובד המפוטר וגריעת המס מהמדינה. (כמי שנותן יועץ שיווק אני בטח לא בעד עכשיו להעלות חזרה את עלות השיחות הסלולריות)

יחשבו טוב כלכלני המדינה או מנהיגיה לפני שהם הולכים לעשות רפורמות בתחבורה, בענף המזון, בענף הרכבים, ברכישות מחו"ל עבור משרדי ממשלה, יחשבו טוב אם אנו לא נותנים גול עצמי לאותם מאות אלפי עובדים המשתכרים בישראל. 

0 תגובות
היכן מתחבא הכסף שלנו
04/11/2013 21:22
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק

יציאה מהמינוס היא לא דבר קל היום.

אם שמתם לב בתקופה האחרונה אתרי הבנקים מציעים לכם פתאום הלוואה ברגע.

למעשה הבנקים היום לא מחכים שתבואו ותבקשו מהם הלוואה, יש להם מדד מסוים של פרטי החשבון שלכם וההתנהלות שלו, אצל שכירים זה על פי גובה משכורת, התחייבות בכרטיסי אשראי, ואיך שאתם מנהלים את החשבון ואילו כמי שנותן ייעוץ עסקי גם בעסקים אתה יכול לפתוח את החשבון שלך באינטרנט ופתאום קופצת הודעה "אתה יכול לקבל הלוואה בסכום כזה וכזה.

לפעמים אתה שואל את השאלה איך זה יכול להיות אני במינוס (אומנם עומד במסגרת) אבל איך זה שהבנק מוכן לנדב לי עוד עשרות אלפי שקלים! ובכן התשובה הזאת תמונה כפי שאמרתי במדיניות הבנק, הבנק רוצה למכור כסף, בשביל זה הוא בנק, הבנק למעשה עושה שקלול כמה כסף הוא יכול להעניק לך "רק תיקח" ובריבית שהוא מחשב הוא כולל כבר את עלות הסיכון פן לא תחזיר את הכסף לבנק (זה לא שהבנק יוצא מנקודת הנחה כי לא תחזיר את הכסף אבל הוא את הסיכון מחשב בריבית)

כ יועץ עסקי  אני יכול לשים לב שפעילות הבנקים היא במענה ישיר לכול אותם הלוואות שהעמידו לחברות עושות התספורות שהבנק כבר לא לווה להם ובנוסף הוא בתחרות מול חברות כרטיסי האשראי, בנקים קטנים אחרים, מממנים כאלה ואחרים כמו "ביטוח ישיר" ולמעשה מתנהלת כאן תחרות סמויה על הלקוח שיצרוך כסף מהבנק וישלם את הריבית הלו כול כך מועטה "ובהמעטה".

על תתפלאו אם תפתחו את האתר האינטרנט של החשבון שלכם ושם תגלו הלכה למעשה כספים אשר הבנק החליט להעניק לכם.

אנחנו מכירים את הפתגם נותנים לכם קחו מרביצים לכם תברחו! לא תמיד ההלוואה המוצעת היא באמת נדרשת על ידכם ולפעמים המחשבה "עם נותנים לנו אז ניקח" "שיהיה".

לעסקים ההלוואה הזאת הרבה יותר חשובה כי אם היא יכולה לעזור במינוף העסק על מנת שיביא יותר כספים כתוצאה מהפעילות השוטפת שלו אז זה כדאי, כדאי עד מאד.

כיועץ שיווק, האמת, שאפו לבנק שיודע להיכנס לחשבונם של האזרחים או העסקים ובשקט למכור להם עוד כספים.

כמי שנותן ייעוץ עסקי זאת יכולה להיות הפתעה לכול אחד מאתנו, לא ברור מדוע הבנקים לא מיידעים אותנו שיש לנו זכות להלוואה, לא ברור לי המדיניות ומדוע ההודעה הזאת מתחבאת לה אי שם בכניסה לאתר האינטרנט! ומה עושים אנשים שלא משתמשים באינטרנט. 

0 תגובות
מדוע העסק שלי מפסיד
12/10/2013 20:13
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ אסטרטגי, ליו

למה העסק שלי מפסיד

מה הסיבה שאני עובד, משלם משכורות, משלם מס הכנסה וביטוח לאומי,מקדמות, אבל העסק מפסיד! מה זאת אומרת "מפסיד" אני נדרש כול הזמן אולמחזר הלוואה, או לקחת עוד הלוואה, או להכניס את היד לכיס ולהזרים לעסק! היכן זהנעצר? למה זה קורה? הרי באיזה מקום אני הולך להתרסק! מה יושיע אותי, במה אני יכוללתלות תקווה?

 

כמי שעוסק ב יועץ עסקי אני שומע את המונולוג האמתי הזה חדשות לבקרים,בעלי עסקים לא מבינים מדוע הם עובדים אבל כסף. אין, והם כול הזמן נמצאים בלחץ,

 

השאלה הראשונה שראויה להישאל היא: האם העסק שלך מרוויח חשבונאית, הווהאומר ההכנסות שלו גוברות על ההוצאות שלו? ואם כן והוא מרוויח חשבונאית האם וכמההוא משלם הלוואות, חובות העבר, הלוואות שנלקחו בערבות מדינה, וכול סוג של הלוואה(לא חשבון העובר ושב) ואם הסכום שהתקבל חורג מאותו רווח חשבונאי שדיברנו עליו קודםמכאן באה התשובה מדוע העסק מפסיד תזרימית ולא חשבונאית! במקרה כזה הפעולה שחייבתלהיעשות זה – סדר בעסק, הקטנת ההוצאות, ניסיון לתמחר שוב את מחירי המוצרים אוהשירותים וכמובן להכניס יותר לקוחות ולתקצב זאת מהפניית הוצאות ממקורות אחרים,הפעולה הנדרשת הנוספת היא למתוח ולמחזר כמה שיותר את ההלוואות.

 

כ ייעוץ עסקי אני חרד יותר לעסקים אשר הרווח החשבונאי שלהם מאוזן אושלילי, וגם ההלוואות "חונקות" את תזרים המזומנים ואז פעולת ההבראה דורשתמאמץ הרבה יותר גבוהה עם מנורה אדומה מהבהבת לקיומו של העסק, עסק או חברה אשרמפסידה חשבונאית וגם תזרימית נמצאת בסכנה מעמיקה לפני קריסה אלא עם ייעשו בהשינויים מהפכניים "ולא הגברת פרסום או מכירות דבר שעלותו גבוהה ואין טעםלהעמיק את ההתחייבויות" עם ניקח בחשבון שעסק הנמצא במצב שתיארתי כאן והוא גםמממן לקוחות אשראי "החניקה" היא הרבה יותר גבוהה וצריך למצוא פתרונות יצירתייםכיצד להניע את העסק.

 

כמי שמעניק ייעוץ אסטרטגיאני יכול להביא בפניכם את המציאות כי היוםיותר קשה מתמיד אנו מגיעים למצב שבו קרוב ל-90% מהעסקים והחברות במשק הישראלינתונים לקשיים של תזרים מזומנים הנובעים או מרווח חשבונאי אך מצוקה תזרימית, הן מהפסדחשבונאי ותזרימי כאחד, הן ממימון לקוחות אשראי, ובוודאי כול זה קורה בגלל התנהלותעסקית לא נכונה.

 

הרבה מאד פרמטרים משפיעים על הרווח וההפסד שמקורו בתזרים של החברה,תשלומי מקדמות חונקות, תשלומים של עצמאים או עוסקים מורשים למוסדות ביטוח לאומי,תמיכה לא מתאימה מצד הנהלת החשבונות של העסק או החברה והעומד בראשה, חשיבהפרימיטיבית לגבי ניהול החברה, המכירות, הקו השיווקי, האדמיניסטרציה, ובראשובראשונה הקו והניהול החשבונאי והתזרימי.

 

אני טוען, מתוקף ניסיוני הרב, כי עסקים כול עוד הם מכניסים כספים. הםטובים! עד כמה שזה נשמע יומרני "עסקים שמכניסים כספים" הם עסקים חפציחיים שרק שינוי שיטת הניהול, הכלכלי, השיווקי, ומכירתי יכולים להחזיר אותם לפסיהרכבת ואף לדהור.

 

כאשר בעל העסק או מנכ"ל החברה צריך להתמודד יום יום בתפעול החברהמבחינה לוגיסטית ולא משנה עם יש לו מנהל לוגיסטי, או מנהלת חשבונות במשרד, או כולכלי עזר אחר עדיין החשיבה מרוכזת בתוך הבוכהלטריה של הקיום וההישרדות ופחותלהתייעלות ולניהול הנכון בכול תחום.

 

כך שמענה לשאלה "למה העסק שלי מפסיד" יש הרבה תשובות, אנילא מאמין כי בעל עסק או מנכ"ל חברה יכול לפתור אותם בעצמו! ואני הייתי במקוםהזה!

0 תגובות
המלצות להשקיע כסף
11/10/2013 13:19
דורון עמית
ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק

אחד הסקטורים או הענפים הסקסיים של העשורים האחרונים הוא ענף רשתות המזון, הגדולות ולאט לאט הדיסקאונט. אם לפני שנים פתחה רשת השופר סל שהייתה הראשונה שהביאה את החוויה האמריקאית ברכישה של מוצרי מזון טואלטיקה ואביזרי חשמל (קוסמוס) הרי שמאז קמו בישראל עשרות רשתות המפוזרות בכול עיר או מרכז קניות.

אפשר לציין את "הערים" השלמות שקונספט זה תפש בישראל ואת הנהירה של הישראלים לביצוע רכישות לבית במרכזים אלא.

כ יועץ עסקי ניתן להבין כי מודל הסופרמרקט הוא המודל הרווחי ביותר עת הלקוח מבלה זמן רב במסדרונות המדפים העמוסים ומאפשר להנהלות השיווק של המרכזים לעשות כול מניפולציה אפשרית על מנת לפרוט בחושים הטבעיים של הלקוח ולהכניס עוד מוצרים כאלה ואחרים לעגלת הקניות.

היתרון השיווקי של מרכז הקניות מתחיל בעגלה העמוקה שתמיד נדמה לך שהיא לא מספיק מלאה ויותר מזה מאפשרת להכניס כמות של מוצרים יותר גדולה, ריחות המאפים המגרים את חוש הריח שלנו ומעלים את מיצי קיבתנו דבר אשר מדרבן אותנו לרכוש יותר מוצרים, את מחלקת החמוצים הפתוחה והמאווררת המאפשרת לכול לקוח פוטנציאלי לתאום מחמוץ כזה או חמוץ אחר בדיוק כמו עושה "אפרטיו" לפני ערוכה דשנה בבית או במסעדה, האריזות הגדולות והמחוברות הצועקות "מבצע" "מבצעים" רק תיקח ותזכה. (יש מרכולים ענקיים שבהם יש קפיטריה או ממכר דברים) ולדעתי כמי שנותן ייעוץ עסקי לעסקים שטח זה מיותר לחלוטין. שהרי המטרה של המרכול הסופרמרקט הגדול הוא להשאיר את האנשים (הלקוחות) כמה שיותר רעבים עם מיצי קיבה גבוהים ולראות איך מיד שהמוצר עובר את עמדת הקופה השקיות נפתחות והפיות מתחילים לעבוד.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להגיד כי אנו עדים להצלחה מסחרית גבוהה למרכולים אשר יודעים לשווק ולמכור, יוצרים חווית קניה תוך מימוש כול טכניקת הגירוי של הלקוח.

האמת, מי שממשיך לרכוש במכולת השכונתית חוסך המון כסף הגם שאולי הוא משלם במוצר אחד עד עשר קצת יותר יקר, אבל אלופי השיווק במרכול הגדול או בחנות הדיסקאונט מוציאים את הלקוח עם יותר מוצרים וגם כאלה שעושים להם יותר רווחים.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי אין כול פלא שבעל השליטה בקבוצת IDB בעלת השליטה בשופרסל מסרב בכול כוח לוותר על שליטתו כול עוד מכרה זהב שכזה נמצא באמתחתו, מנגד נוכל להזכיר את קבוצת קלאב מרקט שקרסה ברעש ענק והותירה אחריה חובות של מיליארדים.

אז כפי שאמרנו, מרכול גדול הוא עסק גדול! 

0 תגובות
איך מגדילים מכירות
10/10/2013 13:29
דורון עמית
הגברת מכירות, מכירות, לימודי מכירות, שיטו

כיצד נצליח למכור יותר, מה יגרום לנו למכור יותר, שירותים, מוצרים, שירותים רפואיים, ובכלל מה הגורם המרכזי ביצירת קשרים בין בני אדם כאלה ואחרים.

בוודאי הבחנתם כי כאשר אנו "מפהקים" מיד רוב הסובבים אתכם גם הם מפהקים, איך קורא הפלא הזה, ולמה הפלא הזה קורה, מה זה מדבק? ואם כן איך זה מדבק? ובכן התשובה לשאלה נעוצה בזאת כי לחלק הקדמי של מוחנו יש שידור המשדר לבן תמותה אחר אשר כאשר אני מפהק השפה מועברת אל מוחו של אלה הנחשפים לפיהוק וגם הם מתחילים לפהק. מעניין, מאד!

כמי שעוסק ב יועץ עסקי אני מכוון את כול כובד משקלי ביצירת הקשר בין המוכר לבן שיחו האנושי ובשפה האנושית, שפת הגוף, שפת הפנים, תנוחות, ישיבה, מימיקה וכמובן דטונציה של השפה (הדיבור) כאלמנט העיקרי ביצירת המכירה בניהול המכירה והכי חשוב בסגירה של המכירה.

כאשר אני מעביר ייעוץ עסקי להרבה מאד אנשי שיווק ואנשי מכירות אני בראש ובראשונה נותן להם להבין כי אנו לא מוכרים מוצר "דומם" אנו לא מוכרים "מכשיר טלוויזיה" אנו לא מוכרים "מגהץ" אנו לא מוכרים "מכונה תעשייתית" אנו לא מוכרים "שירות כזה או אחר" אנו לא מוכרים "מופע, הצגה, סרט" ובקיצור ובסיכום אנו לא מוכרים דבר חוץ מאשר את עצמנו ודרכנו מתגשמת חוויה שבסופה היא רכישה של המוצר או השירות או ההנאה במסעדה, במופע, בסרט או בהצגה.

כ יועץ עסקי  חקרתי, העמקתי, למדתי וניסיתי, שיחות מכירה עם לקוחות ואתם יודעים מה? לא רק מכירות אפילו רכש של מוצר ע"י איש רכש כזה או אחר או בעל מקצוע או שירות כזה או אחר עובדים נפלא כאשר מדברים ומשדרים בשפת בני האדם! הרעיון הוא "פשטות" לא מילים גבוהות, לא אגו, לא הליכה לטרף, שקיפות מלאה, שפת גוף תואמת, ושידור גלים בן אנושיים בין האדם למשנהו!

אני מסתכן באמירה זאת בכאלה שיחשבו שאני איזה "חוצן" "מסתכל בכדור הבדולח" "חי ב-איפסנה מארץ המוצא בטיבט או בהודו"  אבל ממש לא. אני פשוט ולעניין לומד מחקרים מעמיקים בתחום המוח וההתנהגות הטבעית והאנושית של בני האנוש ומסיק משם את המסקנות איתם אני מגיע אליכם אנשי השיווק והמכירות.

אנחנו רוצים למכור, אנחנו רוצים לרכוש, אנחנו רוצים להתקיים, בני שיחנו הם בני אדם אנושיים כמונו וכמו האחרים, אם נצליח להטמיע במוחנו בפגישת הדרכה, באימון אישי, בסימולציות מכירה, תוך כדי הבנה אני מבטיח לכם תקשורת פורייה עם זה שמולכם ומכירות ורכש מוצלח."ויש עוד הרבה מה ללמוד על שיטות מכירה".

0 תגובות
« הקודם 1 2 3 4 5 הבא »