עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

היי אני דוברת, בת 23 ופתחתי בלוג כי כך רצה המרצה שלי עמית גיל לטכנולוגיה בחינוך....
החיים יפים תחייכו חברים..
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
מטלה מספר 7:
19/06/2012 20:22
דוברת
משאבי חינוך פתוחים:
1).א-רעיונו של קאן היה הקמת אתר שבו ניתן לראות סרטוני למידה, אתר זה עזר לשיפור הישגיהם הלימודיים של התלמידים וניכרת עלייה גדולה. הלמידה נעשתה באמצעות צפייה בסרטונים דרך בבית במקום שיעור רגיל  שמתנהל בכיתה. היתרון בצפייה בסרטונים זה שאפשר להריץ קדימה או אחורה במידה ולא הבנת או לא הספקת לשמוע משהו. קאן קיבל תגובות חיוביות רבות על שיטת האתר ובמיוחד מתלמידים שנעזרו באתר שלו ללמידה.

ב-רעיונו של קאן נולד בעקבות כך שהיה עוזר לבני דודיו בשיעורים ע"י העלית סרטונים עם הסברים וראה שהם מבינים ומתחברים יותר לשיטת לימוד זו מאשר בכיתה וכך החליט על הרעיון של הקמת אתר לסרטוני למידה במטרה לעזור לעוד אנשים ובעקבות התגובות החיוביות שקיבל.

ג-המיזם של קאן השתלב בבית ספר "לוס אלטוס" בצורה כזאת שלקחו 2 כיתות משכבות ה' ו-ז' ושינו את כל תכנית הלימוד שלהם במתמטיקה, ילדים אלו לא השתמשו בספרי לימוד ולא קיבלו הרצאות חד מידתיות אלא השתמשו בתוכנה של האקדמית קאן: צפו בקצב שלהם בסרטונים ואז למורה יש זמן לעבור בין כל התלמידים ולעזור להם במידת הצורך. בתוכנה של קאן למורה יש את הכלים לעקוב אחר כל תלמיד על קצב התקדמותו ולראות במה מתקשה בלי צורך לשאול את התלמיד.מיזם זה תורם רבות לשיפור הלמידה כי כל תלמיד יכול ללמוד בקצב שלו ויש גם מעורבות גדולה של המורה על כל תלמיד מה שעוזר לתלמידים חלשים להתקדם בחומר ולהיות בהספק של כולם ובכך גם עוזר חברתית שלא ייחשבו עוד כקבוצה חלשה.

ד-בייל גייטס עולה במה בחלקה האחרון של ההרצאה ושואל את קאן שאלות על התכנה ועל המיזם כגון: על משובים ומטרתם ושואל אותו גם האם הוא מוכן להפעיל את התכנה בזמן אטמת בבית ספר וקאן עונה שהוא מוכן ועונה על השאלות ומסיר את המיזם.

האתר של קאן

2).א- במאגר מצויות מעל 3200 סרטונים שמאורגנים לפי נושאים כגון: כלכלה,מתמטיקה,מדע,מדעי הרוח וכו'.

3).א-האחראים על הפרויקט הם: עמנואל גרינגרד,שחר קידר,אנה זב'יין,אסף גלבוע,ערן חג'ג וירדן אסא.
מוסדות הארגונים היו שנקר ואיגוד האינטרנט הישראלי.

ב-באתר כיום הפרויקט הפיק מעל 2770 סרטונים.

הסרטון שצפינו בו כ-9.5 דקות, הסרטון מדבר על הקדמה לפונקציות-חלק 1:תחילת הטיפול בפונקציה.

ב-בסרטון יש הסבר על הפונקציות ושימושם, הוא מסביר את פתרון הפונקציה ע"י דרך פשוטה(תאורטית ע"י מילים) ולא רק בדרך המתמטיקה,הוא מתאר את הפונקציה כמאין קופסה שחורה שלא יודעים מה יש בתוכה.

ג-סרטון זה יעיל כיוון שהוא קל לצפייה ומשולב בהומור וכך הצופים יותר מתחברים ויותר קל להם להבין את החומר הנלמד,דבר נוסף סרטון זה קצר יחסית ולכן פחות מעייף את התלמידים.בסרטון זה אפשר לחזור אחורה כאשר התלמידים מפספסים או כשלא הבינו משהו מסוים. 

ד-לדעתנו שיטה זו תורמת מאוד אך לא ניתן להחליפה לגמרי מלמידה בכיתה מול מורה אלא כתוספת לשיטת ההוראה הרגילה כיון שחייב שיהיה אינטראקציה עם תלמידים אחרים ועם המורה וכך גם אפשר לשאול ולהתייעץ , אך מה שטוב בשיטת הסרטונים היא שכאשר ילד מפסיד משהו בכיתה הוא תמיד יוכל להשלים זאת באמצעות הסרטונים.

5).באתר showme-מדובר על רשת למידה חברתית עולמית שהמטרה באתר זה ע"י סרטונים שהם מעלים ניתן לקשר בין המורים לתלמידים ובין מומחים בכל רחבי העולם. באתר זה ניתן ללמוד וללמד כל דבר.

6).באתר ted יש שיעורים שמורים מעלים מכל רחבי העולם שפתוחים לכולם ,הוא מאפשר לתרגל לבד בקצב אישי ולצפות בסרטונים בכל מיני נושאים. תנועת 0er-משאבי חינוך פתוחים וזה משתלב עם האתר של טד שמציע שיעורים בכל הנושאים ממורים בכל רחבי העולם שפתוחים לכולם לצפייה 

7).הדברים משתלבים ברעיון ההוראה הפוכה: התלמידים צופים בסרטונים בבית בקצב שלהם ומבינים את הבסיס, מתרגלים ולאחר מכן אם נשארו שאלות ודברים לא ברורים כשמגיעים לכיתה חוזרים ומתרגלים מתוך רקע וצפייה קודמת. 

  
0 תגובות
מטלה מס' 6-למידה והוראה והרצאות ברשת:
06/06/2012 12:03
דוברת

1) א. # שם הרצאה: התייחסות לנושא הנהגה והגות יהודית בנושא השאלה הערבית-

         # מרצה: ד"ר אריאל פיקאר.

         # לינק- http://www.youtube.com/user/TAUVOD

         # נושא ההרצאה: ייחסם שם של רבנים לגביי שאלת מעמדם של נוכרים בישראל.

       # מסגרת ההרצאה: מכון שלום הרטמן ירושלים "הנהגה והגות יהודית בנושא השאלה הערבית",כנס שנערך במרכז תמי  שטינמץ למחקרי שלום, אוניברסיטת תל אביב-בין המשתתפים ד"ר יהודה בן מאיר, חגית עופרן ועוד..

 

ב.סיכום הרצאה:

מדבר על מחקר שעשה על יחסם של רבנים בנושא שאלת הלא יהודים בישראל, אומר שזו שאלה שמעסיקה רבנים רבים בציבור הציוני הדתי מדבר על רבנים מהדור עוד מהקמת המדינה שגם הם כתבו על נושא זה מאמרים שהמשותף בן כולם זה שמאמרי הלכה שכתבו הם מצדיקים את תפיסת מדינה יהודית כדמוקרטית ללא הבדל גזע,דת מין,למשל אין בעיה במינויי לא יהודים לכנסת,  המסקנה הרווחת בין הרבנים הללו היא שאין סתירה בין ההלכה לבין המדינה-שההלכה מסכימה עם נושא הדמוקרטיה במדינה.

מצד שני כשבדק מה רבנים צעירים אומרים בנושא זה-נתן דיאלוג לדוגמא בין הרב ישראל לתלמידו הרב אלישע אבינר-ממאמר שכתב שנקרא "מעמד הישמעאלים"- במאמר זה יש סתירה ממה שהרבנים הקודמים אומרים(מהדור היישן יותר) הרב אלישע אבינר אומר שאולי מגיעות להם זכויות אדם אבל לא זכויות אזרח וצריך להגביל תזכויות של מי שלא אזרח במדינה.

בעצם בהרצאתו מביא דוקטור אריאל תהבדלים בין דעותים של רבנים לגביי כייצד צריךלנהוג בישראל בגר, יש הטוענים שצריך לתת כמה שפחות זכויות לאותם אנשים ויש הטוענים יש דמוקרטיה ולכן מגיעות להם יותר זכויות.

אנו מושפעים ממקורות השפעה מנוגדים-המסורת לעומת המודרנה, אפשר אולי לשלב בין השניים אבל אף פעם זה לא יהיה שלם אלא מתוח ובעל סיכסוכים.

 

2) צפיתי לאורך כל ההרצאה בלי הפסקות היו דברים שמעניינים וכאלו שקצת פחות,לא יודעת אם זה כל כך חידש לי ביידע אבל זה לא היה נורא כל כך בסה"כ..  :-)

הוראה ההפוכה היא שיטת לימוד בה התלמיד לומד את הבסיס בבית וכאשר הוא מגיע לכיתה הוא רק מעבד את החומר ומגיע לרבדים עמוקים יותר בהתעסקות איתו, המטרה של שיטה זו היא לפתח מיומנויות למידה טובים יותר מהיום, לגרום לתלמיד להתקדם בקצב שלו לפי יכולתו.

רוצים להפוך את ההוראה על מנת שהתלמידים יהיו פעילים יותר בהפנמת החומר ובעקבות כך המוטיבצייה שלהם תגדל,  הכיתה תיהיה מקום שבו עובדים, התלמידים יהיו יותר פעילים ופחות סבילים כאשר הם יתנסו ויחוו את הלמידה וכך תהליך הלמידה יקבל משמעות עבורם.                                                              
בנוסף, הלמידה ההפוכה מקנה לתלמידים אפשרות לחקור ולהתעניין יותר לעומק, לשאול שאלות ולענות עליהן כמומחים. הלומדים בתהליך זה הם אלה שמחליטים מתי ללמוד וכיצד, כאשר המצגות נשלטות על ידי הלומד. באופן זה התלמיד בונה לעצמו את הידע באופן שבו הוא מבין וכמו שלמדנו זוהי הדרך הטובה ביותר ללמוד, משום שכל אחד מבין דברים בצורה שונה וכאשר אנו למדים לבד אנו לומדים בצורה הכי טובה לנו, מארגנים ומסדרים את החומר לפי ההיגיון שלנו.

 

 

0 תגובות
מטלה מס' 5-מאגר המידע מס"ע:
09/05/2012 15:10
דוברת

הקטגוריה:סביבות למידה ממוחשבות:

*שותפתי למטלה זו זאת בתאל מחדון-http://www.bloger.co.il/betiboo12/

נושא הקטגוריה:

סביבה לימודית מתוקשבת- מזמנת למידה אחרת בתוך הכיתה עצמה, וכן פותחת אפשרויות ללמידה מרחוק – לעבודה מהבית, לשימוש במאגרי מידע אינטרנטיים מגוונים ולתקשורת חוץ-בית-ספרית במהלך יום הלימודים ולאחריו וללמידה אוטנטית המשמעותית יותר לתלמידים.

 

נושאים חמים וחידושים:

דפוסי שימוש בפייסבוק בקרב בני-נוער וזיקה לתהליכים חינוכיים:

עפ"י מחקר שבא לבחון את מידת השימוש ומאפייני השימוש בפייסבוק בקרב בני-נוער בגילאי 13-18 בישראל, ואת השימוש בפייסבוק לצורכי למידה, שנערך בעזרת שאלון מקוון שהופץ בקרב תלמידי בית-ספר על-יסודי במרכז הארץ נמצא כי לפייסבוק השפעה נכרת על חייהם החברתיים והתרבותיים של בני-נוער וכי יש בו שימוש רחב למטרות שונות ונמצא כי רוב בני הנוער כן משתמשים בפייסבוק לצרכי למידה. השימושים העיקריים נעשים על מנת לשאול שאלות בנוגע לשיעורי -בית, לחומר למבחן, לעבודה, לבוחן וכדומה, על מנת להתעדכן על שינויי מערכת או עדכונים הקשורים לבית -הספר, וכן חלק מהשימושים הם להעלות או לקרוא מחברים סיכומים או חומרים שסרקו. . ממצאים אלו אודות היקף תופעת הפייסבוק, ומאפייני השימוש בו עשויים לסייע בהבנת "דור הרשת" בישראל, וכמו כן, לסייע ביצירת ובעיצוב סביבות למידה חדשות.

 

מעגלי ספרות ב-iPad

 

"מעגלי ספרות" (Literature Circles) הם מודל של למידה, שבאמצעותו התלמידים לוקחים אחריות על בחירת הספרים שיקראו, ניהול קבוצות הדיון, הקצאת תפקידים לחקירה מצד התלמידים, והבניית פרשנויות בעלות משמעות של הטקסט כלומדים בקהילה. התהליך יאפשר מעורבות של תלמידים בהזדמנויות אינספור של חשיבה ביקורתית ושיתוף פעולה. עריכת מעגלי ספרות באמצעות מכשירים ניידים כמו iPad , מספקת לא רק גישה מיידית למגוון רב של ספרים, אלא גם למראי מקום, כלי מחקר, מפות אינטראקטיביות, וכמות גדולה של יצירה ושל אפליקציות דינמיות.

 

כוחה של הרשת החברתית בכיתה ו' תוך שימוש במערכת Edmodo

 

במאמר זה מציג המחבר דוגמאות של שלוש קבוצות תלמידים, עמן עבד תוך שימוש במערכת Edmodo: קבוצה אחת כוללת תלמידי כיתה ו' הלומדים בסדנת שירה על בלדות (Ballad Poetry), קבוצה של סדנת חקירה החוקרת את הנושא של התפרסות אורבנית (Urban Sprawl ) וקבוצה של הבנת הנקרא הכוללת תלמידי כיתות ה-ו (Mark Gleeson).
 
בין אינטראקציה לכלים מתוקשבים: כלים לניהול הלמידה המקוונת בכלל והאינטראקציה המתוקשבת בפרט
 
בשיעור מקוון זה המועבר בלמידה מרחוק עברו המורים המשתלמים ללמוד על כלים מתוקשבים שיש בהם כדי לקדם את הלמידה המקוונת בכלל והאינטראקציה המתוקשבת בפרט . אחד הכלים האלו , ההולך ומרחיב את אחיזתו בשטח החינוך הוא Moodle. כלי מתוקשב נוסף אשר הוצג במערך השיעור המקוון הוא מערכת LIVE@EDU . ולבסוף הוצג גם גוגל סייטס – פלטפורמת בניית האתרים של גוגל ( עמי סלנט) .
 

ממצאי סקר אמריקני: התלמידים מגבשים סגנונות למידה אישיים באמצעות טכנולוגיות חדשות - בתיה"ס נשארים מאחור

התלמידים מגבשים סגנונות למידה אישיים בסיוע כלים טכנולוגיים חדישים. לעומת זאת, בתיה"ס עדיין אינם משתמשים במודלים ללמידה אישית, ומודל ההוראה השולט הוא של "חליפה במידה אחת לכולם". כך נמצא בסקר נרחב, שנערך לאחרונה בארצות הברית על ידי קבוצת "פרויקט מחר Project Tomorrow . דו"ח ראשון על ממצאי הסקר פורסם באפריל 2012.
פרויקט מחר הוא ארגון אמריקני, ללא מטרות רווח, בתחום החינוך. בראש הארגון, שנוסד לפני 16 שנים, עומדים בכירים בארגונים כלכליים וטכנולוגיים גדולים, אנשי חינוך ואקדמיה. הארגון פועל לקידום לימודי המדעים, המתמטיקה והטכנולוגיה במערכת החינוך האמריקנית.הטכנולוגיה בבתיה"ס ומחוצה להם.
 
 
דגש על כתבה מעניינת:
 

האינטרנט לעזרת מתבגרים בודדים: הערך התרפויטי של כתיבה בבלוג

המחקר הנוכחי בחן את הערך התרפויטי של כתיבה בבלוג על ידי מתבגרים הסובלים מקשיים רגשיים-חברתיים. מתבגרים רבים מוצאים באינטרנט, בשל מאפייניו הייחודיים, סביבה חברתית נוחה ולא מאיימת לתקשורת עם אחרים. נוסף על כך, ספרות המחקר מראה כי לכתיבה עצמה ערך טיפולי. לפיכך, תקשורת טקסטואלית באינטרנט – כדוגמת כתיבה בבלוג -ממצאי המחקר הראו שכתיבה בבלוג פתוח לתגובות בנושא קושי רגשי-חברתי הביאה לירידה במצוקה הרגשית-חברתית ולעלייה בהתנהגויות החברתיות ובדימוי העצמי של הכותבמו כן, מאפייני האישיות מופנמוּת ומוחצנוּת נמצאו קשורים למאפייני השימוש באינטרנט. כתיבה בבלוג מזמנת אפוא בחינה אמפירית לבירור מידת השפעתה על הכותב ועל מאפייניו האישיותיים ( עזי ברק ומירן בוניאל-נסים).

 

#כתבה זו יכולה לתרום ולדבר למתבגרים עם בעיות חברתיות ולתת להם כלי להתמודד עם בעיות אלו בכתבה זו רואים שנמצא

 כי לכתיבה משמעות רבה בגיל ההתבגרות בשל האתגרים ההתפתחותיים מולם ניצב המתבגר. כיום, מלבד הכתיבה היומנית הנשמרת לעיני הכותב בלבד,קיימת האפשרות לכתיבת יומן מקוון בצורת בלוג המתפרסם באינטרנט.

#כתבה זו תורמת לחידוד השינויי בהוראה והתפתחות הטכנולוגיה איך שכיום לעומת פעם שלמדו רק בעזרת דפים וספרים ,היום האינטרנט משמש ככלי שימושי להוראה ולדרכי לימוד.

#מעניין לדעת איזה באילו עוד שיטות משתמשים בכדיי לעזור למתבגרים בכל מיני בעיות ועד כמה באמת האינטרנט יכול לעזור להם.

 

 

סיכום:

הכתבות בקטגוריה זו מדברות על התפתחותה של הטכנולוגיה ויצירתה של סביבת למידה ממוחשבת.בהתפתחות זאת חל שינוי מהותי, בין תפקיד המורה בלמידה המסורתית לבין תפקידו בסביבה הלימודית המתוקשבת ועל כלים ללימוד בשיטה מקוונת.

סביבת למידה מקוונת היא תוצאה של התפתחותה של הטכנולוגיה ולכן יש צורך  בשינויים בדרכי ההוראה ע"י שימוש בסביבת למידה מקוונת,שיטת הלמידה מרחוק כרוכה כיום בדרגה גבוהה של אינטראקציה בין המורה לבין הסטודנט, אינטראקציה שהיא חיונית להצלחת התהליך ומתברר שכל תכנית בלמידה מרחוק שמבוססת על הטכנולוגיה, כדי שתצליח, חייבת להתמקד בצרכים הלימודיים של הסטודנט עצמו. חייבת להיות התייחסות לגיל הלומד, לתרבותו ולרקע הסוציואקונומי שלו, לתחומי העניין שלו, לנסיון ולרמת החינוך שלו. כמו גם למידת ההתידדות, ולקצב ההתידדות, שלו עם השיטות והטכנולוגיות של הלמידה מרחוק.,המורים הצטרכו ללמוד על כלים מתוקשבים שיש בהם כדי לקדם את הלמידה המקוונת בכלל והאינטראקציה המתוקשבת בפרט.

בכתבות רואים דרכי שימוש בטכנולוגיה לא רק לצורכי הנאה למשל: פייסבוק,אייפד אלא גם לצורכי לימוד והעלאת חומרי למידה.

רואים גם שהאינטרנט משמש כעזר למתבגרים הסובליים מבעיות חברתייות וריגשיות.

0 תגובות
מטלה מס' 4-בעקבות הבלוגרים:
25/04/2012 18:53
דוברת

1) אז ככה בחרתי מרשימת הבלוגים את-בלוגים אחרים בנושא חינוך ולשם כך עשיתי חיפוש בלוגים בנושא "חינוך מיוחד" שמעניין אותי וכך הגעתי לבלוג של ד"ר ארז מילר שנראה מעניין וכך גם עיסוקו לכן בחרתי בבלוג זה!

 

בלוג על הספה-הבלוג של ד"ר ארז מילר:

http://www.alhasapa.co.il/TheBlog4.asp

3) א. פרופיל:

ד"ר ארז מילר בעל תואר ראשון בחינוך ללקויי שמיעה, אוניברסיטת ת"א,תואר שני בחינוך ללקויי שמיעה, אוניברסיטת גאלודט, ארה"ב.

בעלתואר שלישי בפסיכולוגיה חינוכית והתפתחותית, בוסטון קולג', ארה"ב; התמחות בילדים בסיכון ולימודים מתקדמים בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ביחידה ללימודי חוץ, אוניברסיטת בר-אילן.

הוא פסיכולוג חינוכי מומחה, מומחה בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז וראש החוג לחינוך מיוחד, המכללה האקדמית לחינוך-אחווה.

בנוסף הוא מרצה בימי עיון,מלמד ברחבי הארץ קורסים והשתלמויות להכשרת אנשי מקצוע בנושא ליקויי למידה, הפרעת קשב וריכוז, ליקויי שמיעה, התמודדות המשפחה עם הילד בעל הצרכים המיוחדים, ופיתוח כישורים חברתיים ורגשיים.

הוא התחיל לעבוד עם ילדים ובני נוער עם לקות שמיעה בשנים 1990-1991 בתפקיד חינוכי, ומאז שנת 1998 עוסק בעבודה טיפולית ובאבחון כפסיכולוג.

 

ב. לינקים נוספים:

http://www.drerez.co.il/page.asp?p=3

 

http://www.otsma-ishit.co.il/%D7%93_%D7%A8_%D7%90%D7%A8%D7%96_%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%A8

ג. הערכה:

 לפי כתיבתו של הד"רניתן להבין שהוא אדם בעל השכלה גבוה וניכר זאת בכתיבתו ולכן המידע שכותב הוא מבוסס ואמין.

 

 

4)א. הבלוג התחיל ב- 23.6.2010, כל שבוע שבועיים נוספת עוד כתבה לפעמים אפילו יותר, עד עכשיו פירסם 14 כתבות שלהם אין תגובות.

  ב.הבלוג עונה על שאלות בנוגע לטיפול ולהתערבות חינוכיים ופסיכולוגיים עם ילדים ובני נוער עם הפרעת קשב וריכוז-עוסק בליקויי למידה ובהפרעת קשב וריכוז, במיתוסים לגבי הפרעה זו, ובדרכים יעילות להתמודד עם ההפרעה ולסייע לילד או למבוגר עם קשיים אלה, לחוות הצלחה ותפקוד תקין-

הקשב הוא תפקוד בסיסי למדי, ומהווה תנאי מקדים לתפקודים שכליים שונים (כגון תפישה, זיכרון ואחרים).
שנם סוגים שונים של קשב, כל אחד מורכב יותר מקודמו. .
 ג.  הבלוג כתוב בצורה מסודרת וברורה וניתן ללמוד ממנו הרבה!
 ,רואים שלא סתם מישהו כתב אלא שזה נכתב ע"י אדם שמבין ובעל ידע שמתבסס על עובדות אמיתיות ועל אנשיי מקצוע אשר מבינים בזה.

בלוג זה יכלו להיות לעזר למורים או מדריכים אשר מטפלים בילדים אלו עם בעיות קשב וריכוז עם לקויי למידה חירשים ועוד.

הבלוג מוסיף לנו ידע ויכול לעזור גם להורים אשר יש להם ילדים עם בעיות אלו ולתת להם טיפים.

 ד. כתבה מהבלוג:

איך להישאר עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז במרחב המוגן ולהישאר בחיים?
בתקופה זו של איום טילים באיזורים רחבים בדרום הארץ,משפחות רבות נאלצות להישאר שעות רבות במרחב המוגן, פעמים רבות בחוסר מעש ובחרדה. אחרות מוקפצות אליו בהתראה של מספר שניות. שני המצבים האלה קשים לכל אחד ללא ספק. הם קשים במיוחד לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, ועקב כך גם לבני משפחותיהם. ילדים אלו מתקשים בכמה תחומים כגון: קושי בסינון מידע המגיע ממספר מקורות, הבנה חלקית של המצב עקב קושי למקד קשב בהסברים בתקשורת ובדברי מבוגרים, לעיתים גם בשל ליקויי למידה, קושי להתמודד עם חוסר פעילות, צורך לפרוק מרץ ואנרגיה,משעמם!! קושי בהכוונה עצמית ובניהול שעות הפנאי,קושי להתמודד עם שינויים בשיגרת היומיום, חוסר גבולות ברורים, מצבים עמומים ולא צפויים, , התפרצויות זעם או דיכאונות, ומה עם לימודים?? ועוד..,בכתבה זו מספר עצות אשר יסייעו להם להתמודד ביתר קלות עם המצב ואם יפעלו ההורים לפי ההמלצות שבכתבה זו, יוכלו לסייע לילדיהם במידה רבה ולהפחית את קשיי ההתמודדות עם המצב הנוכחי שכולם נמצאים בו. הניסיון שלהם כהורים וההיכרות שלהם עם ילדיהם עם הפרעת הקשב והריכוז יוכלו לאפשר להם לעבור בהצלחה רבה יותר את התקופה הנוכחית.

 ה. הכתבה עניינה אותי מאוד והוסיפה לי ידע.

מאוד מעניין אותי התחום של חינוך מיוחד ובעיות כגון אלו של קשב וריכוז ולקויי למידה הכתבה גם דיברה על דבר מהימיום שלנו על המצב עם כל הקאסמים וזה-אני גרה בניצן שזה ליד אשקלון וכאן זה איזור חם של נפילות ולכן היה מעניין לקרוא את הכתבה ולהבין דברים על התמודדות עם המצב, בלי קשר לילדים עם בעיורת ריכוז רו לקויי למידה שמדמודדים אחרת כולנו מתמודדים בצורה מסויימת עם המצב ולילדים תמיד קשה וניתן לראות זאת באיזורנו אז כאן גם למדתי על איך להמודד עם הילדים שקצת שונים וצריכים יחס שונה יותר.

 

אז נהנתי מהמשימה למרות שלא היה לי הכי קל אבל התווסף לי ידע:-)

 

 

0 תגובות
משימה מס' 3- עוד חיפוש מידע..
18/04/2012 12:52
דוברת

נושא שאני אוהבת-טיולים:

 

ציוץ מס' 1:

 

שלושה מקומות בעולם שאפשר לטוס בהם בכדור פורח | אטרקציות בחו"ל | טיולים וסיפורים: כדורים פורחים מספקים חוויה שאין...

 

שלושה מקומות בעולם שאפשר לטוס בהם בכדור פורח:

כדורים פורחים מספקים חוויה שאין שנייה לה. אין אחד אשר אינו עומד בפה פעור אל מול קבוצת בלונים פורחים בגדלים וצבעים שונים הטסים בשמי הרקיע. כיום, טיסה בכדור פורח נחשב כענף ספורט אתגרי פופולארי במדינות שונות, ביניהן ישראל וניתן להגיע ולצפות בתחרויות שונות של כדורים פורחים במדינות שונות ברחבי העולם, כמו למשל פסטיבל הבלון פייסטה בניו מקסיקו ופסטיבלים נוספים בתאילנד, ברדה ועוד.

אם אתם מעוניינים לטייל בכדור פורח במקומות שונים ברחבי העולם מאמר זה מיועד לכם.

 

ציוץ מס' 2 :

טיולים מאורגנים: על היתרונות של טיול בקבוצה: לאחר שבחרתם את היעד אשר בו אתם רוצים לטייל, יהיה עליכם להחליט האם א...

לאחר שבחרתם את היעד אשר בו אתם רוצים לטייל, יהיה עליכם להחליט האם אתם רוצים לטייל לבד

או במסגרת טיול מאורגן.כדי להחליט האם טיולים מאורגנים הם הבחירה המתאימה עבורנו,

ריכזו במאמר זה את כל היתרונות שעריכת טיול מאורגן יכולה להציע לנו:

1.נוחות: כאשר אתם לוקחים טיול מאורגן, מישהו אחר מטפל עבורכם בכל הפרטים.

 כל שעליכם לעשות הוא לבחור טיול מתוך מגוון גדול של טיולים מאורגנים,לשלם לחברת הטיולים ולהשען אחורה בנחת.

חברת טיולים מקצועית תטפל בזה עבורנו.

2.עלויות: לחברות  טיולים מאורגנים יש יתרון גודל ברור על פני הנוסע הפרטי,

והן יכולות לנצל את היתרון הזה מבחינה כלכלית.

 כאשר חברה גדולה מפעילה טיול מאורגן יש לה את היכולת להשיג הנחות משמעותיות .

3.גישה לאתרים מיוחדים או לאתרים שקשה להיכנס אליהם בגלל ריבוי הזמנות:

אם אתם מעוניינים לערוך טיול לאנטרקטיקה, אתם צריכים טיול מאורגן, מן הסתם.

למרבה המזל, ניתן למצוא כיום טיולים מאורגנים לכל מקום בעולם.

4.חווית למידה: טיולים מאורגנים מציעים דרכים רבות לגילוי תרבויות שונות,

למידת מיומנויות חדשות והכרת נושאים שונים שתמיד עניינו אותנו.

5.הזדמנויות חברתיות: במהלך טיול מאורגן, המפגש עם אנשים חדשים הוא חלק מהכיף.

טיולים מאורגנים מסוימים אף נוצרים מתוך מחשבה על מפגשים חברתיים.

 

ציוץ מס' 3:

טיולים מאורגנים: טיפים להנאה מושלמת: טיול מאורגן לכל מקום בעולם יכול להיות מספק ומוצלח,

אך הוא עלול גם להלחיץ מע...

 

 טיפים להנאה מושלמת בטיולים מאורגנים:

טיול מאורגן לכל מקום בעולם בעולם יכול להיות מספק ומוצלח, 

אך הוא עלול גם להלחיץ מעט את הנוסעים לפני העלייה למטוס, בגלל חוסר ידע בנושא.

במאמר זה מובאים כמה טיפים לגבי טיולים מאורגנים, שיוכלו לעזור למטיילים להפיק מהם את מירב ההנאה:

1. כבדו את המדריך או את ראש הקבוצה.

2.כבדו את החברים האחרים בקבוצה שלכם.

3.הישארו עם הקבוצה שלכם

4.עזרו זה לזה

5.שתפו את הקבוצה בחוויות, רגשות ומחשבות.

 

הצעה זו יכולה להראות כמובנת מאליה, אך טיולים מאורגנים הינם כה מלאים בחוויות חדשות,

ויהיה לכם נעים ומהנה יותר לחלוק אותן עם חבריכם לקבוצה,

גם אם הגעתם אליה בליווי אדם נוסף שאתם מכירים כבר שנים רבות.

לדוגמה, ייתכן שמצאתם חנות בגדים נהדרת, והאדם אשר איתו אתם מטיילם לא מראה כל התעניינות בתחום.

בעזרת שיתוף חבריכם לקבוצה במציאה החדשה,

ייתכן שתגלו אנשים שישמחו להגיע איתכם לחנות, ויחלקו את העניין שיש לכם בה.

 

 

 

 

אז איך עשיתי את המשימה?!

עשיתי חיפוש בטיוויטר ש "טיולים"- אחרי שלפני כן התקשיתי בלמצוא נושא במיוחד שבתחילה חיפשתי באנגלית,

 בסוף חשבתי לנסות למצוא בעיברית על טיולים שזה נושא שמעניין אותי כי אני אוהבת חופשות וטיולים!

המשימה הזאת בעיניי הייתה קצת מתסכלת כי עד שמצאתי וזה ונמחק לי כמה פעמים!

 אבל יש בזה גם קצת הנאה.. למרות שלא חושבת שטוויטר זה המקור שהייתי פונה אליו בחיפוש מידע.

0 תגובות
מטלה מס' 2-מידע בטוויטר:
16/04/2012 19:48
דוברת

 

ציוץ מס' 1:

 

Three reasons every college student should take a personality test - via @

 

שלוש סיבות למה לכל סטודנט כדאי לעבור מבחן אישיות:

1. הבנת סוג האישיות שלך יכול לעזור לך לבחור נתיב מרכזי בקריירה.

2. לדעת מה הם ההעדפות שלך יכול לעזור לך להצליח בלימודים.

3. לדעת את את נקודות החוזק שלך וההדפות הטבעיות יעזרו במציאת עבודה בקבלתה.

 

המכללה היא מקום מצוין ללמוד יותר על עצמך הרחק מן הלחצים של התיכון, המשפחה והחברים,

במכללה אתה יכול לבחור את כל הקורסים שלך בהתבסס על תחומי העניין שלך בפעם הראשונה - אשר תהיה השפעה גדולה על הקריירה העתידית שלך.

אולי עשית הערכת כישרון לקריירה מסויימת או הערת אישיות מבת הספר הייסודי אבל אתה כנראה לא לקחת את זה ברצינות (או ששכחת את התוצאות לחלוטין מאז).

לדעת את נקודות החוזק האישיות שלך היא חלק חשוב להבין את ההעדפות שלך ואת הדרך בה אתה עובד.

 

 

 

ציוץ מס' 2:

VIDEO - Learn how to show YouTube video without suggested sites or ads.

 

Clean up YouTube videos-לנקות קטעי ווידיאו מיוטיוב:

באתר מוצג סירטון קצר שמראה כייצד להשמתש ב QuietTube-    -

 http://www.mat.co.il/lQM

שבעזרת QuietTube אפשר לנקות קטעי וידאו ולהסיר את כל האתרים ופרסומים שמוצעים.

זה טיפ נהדר למורה בעת שימוש ב-YouTube בכיתה, כי אתה אף פעם לא יודע מה התוכן המוצע יציג וכך  תוכל להימנע מפירסומים ודברים לא מתאימים להופיע.

 

 

0 תגובות
פעם ראשונה
27/03/2012 20:26
דוברת

היי אני דוברת בת 23 גרה בניצן (לשעבר גוש קטיף)..

תמנייה שאוהבת להנות:)

 

לומדת במכללת אשקלון במסגרת ברילן- חינוך ומשאבי אנוש כי זה מדבר אליי, בעיקר החינוך מעניין אותי ונראה לי משהו שאעסוק בו בעתיד...

פתחתי בלוג כי כך רצה המרצה שלי גיל עמית לקורס-"מאגרי מידע במדעי החברה והחינוך".. אז גיל הנה פתחתי.. :-) 

3 תגובות