עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
מספר כללי ברזל לצריכת מזון בריאות
23/09/2013 03:53
dan smith
מזון בריאות


בשנים אחרונות חלה עלייה במודעות של האנשים לשמירה על אורח חיים בריא – המבוסס על שילוב של מספר עקרונות, החשובים מבניהם הם תזונה נכונה ושגרה של פעילות גופנית באופן שוטף.

נציג עתה מספר כללים אשר ישמשו אתכם בבחירת המזון הבריא, ובהעדפת סוגי מזון מסוימים על פני אחרים:


השתמשו במוצרי מזון מלאים – כדוגמת אורז מלא, לחם ופסטה העשויים מחיטה מלאה, ודגנים מלאים נוספים. מזון מלא הוא מזון בריא יותר משום שלא עבר תהליכי עיבוד תעשייתי הפוגעים בערכו התזונתי.

הימנעו ממאכלים שומניים – גורלו של חלק ניכר מהשומן שאתם אוכלים במזון הוא להצטבר בדפנות העורקים ולהגביר את הסיכויים ללחץ דם גבוה ולמחלות לב בעתיד. בנוסף, השתדלו להימנע ככל האפשר ממאכלים מטוגנים בשמן עמוק.


העדיפו להכין את המזון שלכם באמצעות אידוי או אפייה. במידה והמאכל שבחרתם לאכול מטוגן – דאגו לספוג את מרבית השמן באמצעות שימוש בנייר סופג.


מזון בריאות: ירקות ופירות ומזון טבעי הם המפתח


ירקות ופירות – הקפידו על אכילה של מספר ירקות ופירות מידי יום. מזון בריאות מבוסס בראש ובראשונה על מגוון ירקות ופירות (רצוי מכמה צבעים) המספקים לנו בנוסף לוויטמינים גם סיבים תזונתיים התורמים לתהליך העיכול ולתחושת שובע לאורך זמן.

במקרים רבים תולעים וכנימות מצויות על קליפת הירקות והפירות ולכן הקפידו לשטוף אותם היטב לפני האכילה.

הימנעו ככל האפשר מצריכת חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח – או כל חומר מלאכותי אחר אשר מזיק לבריאות. כלל הברזל של מזון בריא הוא היותו מבוסס על מוצרי מזון טבעיים ככל האפשר. צבעי מאכל טבעיים עדיפים על פני צבעי מאכל מלאכותיים, אך רצוי להימנע גם מהראשונים.

שתו הרבה מים – מידי יום הקפידו על שתיית 10 עד 12 כוסות מים לפחות. בימים חמים, שתו כמות גדולה יותר של מים. לעיתים אנו חשים רעבים אך לאחר שאנו שותים מים, "הרעב" מפסיק.  

צרכו תוספי תזונה – החל מצמחי מרפא ועד לחומצות שומן כמו למשל אומגה 3. ברשת השיווק טבע קסטל תוכלו למצוא מגוון רחב של תוספי תזונה.


0 תגובות