עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון
חוכמת ההמון
31/01/2015 20:36
כוכי
חוכמת ההמון באה לידי ביטוי בכמה צורות: פייסבוק, בלוגים,  וואטצאפ וכדו'.....  זוהי התקדמות טכנולוגית המהווה תקשורת המונים. 

אין ספק קשורת לעיתים חיובית ולעיתים שלילית. בפן החיובי מתעדכנים קבוצות גדולות בנושא אחד בזמן קצר. וללפעמים אנו מוצאים ילדים שמתאבדים כי כתבו עליהם דברים לא נעימים וזה מופץ בשניות לקבוצות גדולות. 

הטכנולוגיה מתקדמת טוב  או רע? 

אם נדע להשתמש בה בתבונה וברגישות נוכל להפיק ממנה רק טוב. אך אם ננצל אותה לפרסומים הפוגעים אחד בשני נמצא אותה כ"רעל" שיכול לגרום למוות איטי ואכזרי של האנושות . 
0 תגובות
צביעת שיער אצל הספר
31/01/2015 20:24
כוכי
חשבתי על כך שאני צריכה לצבוע שיער פעם בשלושה שבועות. לקבוע עם הספר/ית לבזבז זמן יקר לשבת במספרה עם צבע על הראש ולשלם עבור הצביעה. 
אני יכולה לצבוע לבד את השיער.. אבל אני לא יודעת באיזה צבעים הספר/'ת משתמשים וברור שהם לא מנדבים את המידע הזה. 
איך אני אגדיר זאת :"נעילת לקוחות" או "ידע סמוי" 
בכל מצב הספרים מבצעים את שתי ההגדרות ומרווחים כסף באלגנטיות רבה וכמובן שמגיע להם על העבודה. 

החלטתי לבדוק עם הספר/'ת (אין לי ספר/'ת קבועים) מה הצבע שהם צובעים לי כדי לצבוע לבד. וההסבר שקיבלתי:
הצבע שלי מיוחד. אין אותו בחנויות. לא כדאי לך להסתבך עם הצבע שלא יצא לך כהה מידי. לא בהיר מידי. 
בקיצור, 
החלטתי להמשיך לצבוע אצל הספר/'ת בסה"כ בחישוב אחר מגיע לי זמן פינוק לעצמי ולשלם על כך. 
ושהידע הסמוי ישאר אצל הספרים אבל נעילת לקוחות לא בבית ספרי. אם לספר/'ת שלי אין תור לתת לי בזמן שאני רוצה להגיע אני הולכת לספר/'ת אחרים. 
0 תגובות
דבקות במטרה
31/01/2015 20:13
כוכי
סבתוש שלנו (חמותי) ראתה וטעמה עוגה מוצלחת של אחותה הצעירה. העוגה נאפתה בתבנית עגולה עם חור באמצע כמו של פעם. חמותי התעקשה לדעת איך להכין את העוגה. לאחר נסיונות חוזרים וכושלים וכמובן הסבר של אחותה על הכמויות של חומרי העוגה בתיאורים המסתכמים כך: קצת סוכר, קצת מלח. בערך 3 כוסות קמח וכו'..... שום דבר לא מדויק. דהיינו את הידע הסמוי היה קשה להוציא מאחותה של חמותי. וחמותי בעקשנותה ובאופייה דבקות במטרה לא הרפתה וניסתה להכין את העוגה עד שלבסוף בימים אלו אנו אוכלים עוגה הטעימה בהרבה מהעוגה של אחותה (בלי לפגוע). ואני לא משוחדת. 
לפי מה שלמדתי המידע נמצא אצל המומחים(אחות של חמותי) אבל הבעיה שלמומחים קשה להעביר אותו. ורק אחרי ניסיונות והדגמות אישיות חמותי עמדה בציפיות של עצמה. כזאת היא חמותי המדהימה. 
0 תגובות
כוחה של הרשת
29/01/2015 22:36
כוכי
היום יש הרבה ערוצי תקשורת: וואטצאפ, פייסבוק מיילים, טלפון.פלאפון ועוד....
חלק מהם הם תקשורת עשירה וחלקם תקשורת ענייה. 
תקשורת עשירה מתבטאת בכך שהמידע שאנו מקבלים ניתן לשמוע, לראות שפת גוף ואילו בתקשורת עניה 
אנחנו לא מצליחים לראות או לשמוע.
בשני סוג התקשורת יש יתרונות וחסרונות. בתקשורת ענייה אנו מרוכזים בנאמר ללא גירויים חיצוניים. 
 בתקשורת עשירה אנו יכולים להיות מוסחים  מעצם הניראות של איש השיח שלי. זאת אומרת שאם הוא לא מוצא חן בעיני . אם אני לא מעריכה אותו אני לא אקלוט ממנו  שום מידע 
0 תגובות
"לקוחות נעולים"
29/01/2015 22:09
כוכי
רעיון :"לקוחות נעולים"  מצא חן בעיני מאוד. מאחר שהיישום שלו דורש יצירתיות והתחדשות כל הזמן. 
אומנם "נעילת לקוח" היא טובה לספק אך לא טובה ללקוח. אבל אם הספק יתן את השירות הטוב ביותר ויתקדם עם הקדמה ויהיה גמיש וזמין ה"נעילה" לא תורגש מצד הלקוח. 
החיכוך בין הלקוח לבין הספק מתחילים כשיש פערים בין הציפיות של הלקוח למה שהספק מספק. וכשזה קורה הלקוח מתחיל לדבר על ניתוק וכשהוא מבין שהוא "נעול" לספק הוא מתוסכל. 
המצב שתיארתי לא כל כך טוב. כי ברגע שלקוח נעול והוא לא מרוצה בסופו של דבר הוא יגרום נזק לספק במיוחד באמצעות הטנולוגיה המפותחת שיש היום. 

אני למדה מכך שאם באחד הימים אהיה בעלת עסק אשאף לשמר לי לקוחות בשיטת "לקוחות נעולים" אך לצד זה אני יודעת שעלי לעמוד בציפיות הלקוחות. להתחדש ולהיות מעורבת בחידושים. קשובה וזמינה ללקוחות.  
0 תגובות
"לקוחות נעולים"
29/01/2015 22:09
כוכי
רעיון :"לקוחות נעולים"  מצא חן בעיני מאוד. מאחר שהיישום שלו דורש יצירתיות והתחדשות כל הזמן. 
אומנם "נעילת לקוח" היא טובה לספק אך לא טובה ללקוח. אבל אם הספק יתן את השירות הטוב ביותר ויתקדם עם הקדמה ויהיה גמיש וזמין ה"נעילה" לא תורגש מצד הלקוח. 
החיכוך בין הלקוח לבין הספק מתחילים כשיש פערים בין הציפיות של הלקוח למה שהספק מספק. וכשזה קורה הלקוח מתחיל לדבר על ניתוק וכשהוא מבין שהוא "נעול" לספק הוא מתוסכל. 
המצב שתיארתי לא כל כך טוב. כי ברגע שלקוח נעול והוא לא מרוצה בסופו של דבר הוא יגרום נזק לספק במיוחד באמצעות הטנולוגיה המפותחת שיש היום. 

אני למדה מכך שאם באחד הימים אהיה בעלת עסק אשאף לשמר לי לקוחות בשיטת "לקוחות נעולים" אך לצד זה אני יודעת שעלי לעמוד בציפיות הלקוחות. להתחדש ולהיות מעורבת בחידושים. קשובה וזמינה ללקוחות.  
0 תגובות
ידע סמוי
29/01/2015 21:12
כוכי
ידע סמוי יכול להיות  אצל מבוגרים ממרום גילם ותפקידם. וארגון אותו עוזב עובד בעל ידע סמוי לוקח איתו את הידע. יש ארגונים בהם עובד אחד מבצע מס' תפקידים וכאשר הוא עוזב הוא לוקח איתו ידע סמוי רב . בשיעור הזכרת שארגונים ביטחוניים מצלמים את כל תהליך העבודה של עובדים בארגון כדי לשמר ידע. חבל מאוד שארגונים,מפעלים אזרחיים לא עושים זאת. כדי לשמר את הידע. 

בעדה שלי יש מאכל הנקרא: "לחוח אדום" ו "לחוח לבן".  בעלי אוהב מאוד את את ה"לחוח האדום" היא קונה אותו בכל יום שישי מאשה מבוגרת בת 80 שמכינה אותו. 
בעלי תמיד מדבר על כך שכאשר האשה תלך לעולמה לצערו לא תהיה לה מחליפה. כי הצעירות היום לא שואלות ולא מתעניינות כיצד להכין את ה"לחוח האדום".  וכך נעלם לא לאט לאט דור נשים בעל ידע סמוי בכל הקשור למאכלים הקשורים לעדה. 

אימי נפטרה לפני 15 שנה ולא חשבתי לשמר מתכונים וסיפורים מחייה. לכן בימים אלו אני רושמת לי מתכונים של חמותי שתבדל לחיים ארוכים. כמו כן אנו מכינים ספר על חייה המאתגרים שעברו עליה מעליתה לארץ בגיל כל כך צעיר. התלאות שעברו עליה. הנישואים בגיל כל כך צעיר. לחמותי יש המון ידע סמוי שללא השאלות והסקרנות שלנו לדעת יותר ויותר על חייה הידע הזה היה הולך איתה .

0 תגובות
עידן הדיגליזציה
29/01/2015 20:29
כוכי
המושג: "ילידים  דיגטלים" מוגדרים אנשים מתחת לגיל 30   ו- "מהגרים דיגטלים" . מוגדרים בני 30+. 
לדעתי הפיצול בגילאים הוא לא תמיד נכון. אני חושבת שכל מי שיש לו זיקה לטכנולוגיה ויהיה גילו אף מעל 30 יכול להיות מומחה בתחום יותר מבני פחות משלושים. 
בכל מקרה המומחיות של בני 30 ומטה היא במשחקי מחשב. גלישה באינטרנט וכדו'. אבל אם נבקש מהם לבנות טבלאות בוורד או לבנות גרפים באקסל הם לא ידעו. לעומת בני 30 + שיגלו מיומנות יתירה בתוכנת וורד ופחות בגלישה באינטרט.
0 תגובות
ניהול ידע
29/12/2014 00:22
כוכי
בפעם הראשונה יש לי בלוג, 

אני רוצה להתייחס לשיעורים שלמדתי עד כה. 
ניהול ידע הוא נושא מאוד מרתק. יש נקודות שדיברת עליהם בשיעורים וחידשו לי. לדוגמה: 
דיברת על עיתונים שבעבר יכולנו לעלעל בהם לפני שרכשנו אותם. היום הם מגיעים מנויילנים כדי שלא נעלעל בהם ונרכוש אותם. לתומי חשבתי שהניילון נועד לשדרג את עטיפת העיתון, מתוך אסתטיקה. 
הזכרת שבשנת 2006 מס' חברות בצעו תחרות מי יחזה את מס' הכוכבים שסרט מסוים יקבל.  וככל שיש מס' משתתפים גדול בתוך קבוצת חיזוי כך הסיכוי לקבל  יותר אומדן חיזוי. לי לא ברור לשם מה צריך את ההתעסקות בניסיון לחזות מס' כוכבים לסרט. בסופו של דבר אנשים בוחרים סרט על פי טעם אישי. מה היתרון בחיזוי? 

כשלמדנו על ידע סמוי. זה הזכיר לי שיחה שלי עם השכן שלי שסיפר לי ולבעלי כי הוא עומד לצאת לפנסיה והוא מודאג מכל הידע שיש לו ואסור לו לדבר עליו. ומצער אותו מאוד שאין עדיין מועמד אלטרנטיבי שיקבל את התפקיד שלו. 

לדעתי, כל תפקיד שעובד מבצע בארגון חייב להיות לו מחליף שיודע את העבודה במקרה והעובד המקורי מפסיק את עבודתו בנסיבות טרגיות או מתוך בחירה. וכך לא מאבדים ידע סמוי. 

"נעילת לקוח" מושג שאף פעם לא שמעתי עליו. ובשיעורים התוודעתי להתנהגויות שונות של חברות ה"נועלות לקוחות"  

תוכנת 144 לאיתור טלפונים וכתובות מנגישה אותנו רק לכתובת ואם נרצה גם מס' טלפון נקיש במקש נוסף. לכאורה, נשאלת השאלה למה הם מאריכים את הכניסה לנתונים? ורק בשיעור אני מבינה שהרעיון מאחרי זה הוא להקשות על "גנבי תוכנות". על פניו הלקוח הפשוט אינו מבין את ההיגיון של אי מסירת פרטי כתובת וטל' במסך אחד. וכאן מתחבר לי המידע הסמוי השמור ליוצרי תוכנת 144. 

"עודף מידע" - כשלימדת על עודף מידע כמו בשליחת מייל למס' נמענים ואחד סומך על השני שיחזיר תשובה. החלטתי לאחר השיעור לשלוח מיילים למס' מינימלי של מכותבים וכך יצרתי תקשורת טובה  ומהירה יותר.   במקום לשלוח ל-32 עובדים הודעה במייל הדורשת תשובות, צימצמתי לקבוצות קטנות. ובוואטצאפ אני מעבירה הודעות אינפורמטיביות לכל הקבוצה. 

0 תגובות