עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

דורון עמית יזם, מאמן עסקי, קאוצינג, היחידי ששילב ביעוץ ובקאוצינג העסקי את המשאב הטבעי של כול אדם ואדם "המוח" אדם עם ראייה יזמית רחוקה בשיקול השינויים העוברים על עולם העסקי והאישי כאחד, אדם שתורתו בתחום השיווק והמכירות מובילה מהלכים גדולים.
www.doronamit.co.il
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
יועץ עסקי  (22)
יועץ שיווק  (20)
ייעוץ עסקי  (20)
שיווק  (19)
כלכלה  (18)
צרכנות  (14)
מכירות  (13)
פרסום  (8)
יעוץ עסקי  (6)
אימון  (5)
אינטרנט  (5)
ליווי עסקי  (5)
נטורקינג  (5)
פוליטיקה  (5)
הדרכת מכ  (4)
יועץ  (4)
יחסי ציבור  (4)
פייסבוק  (4)
קאוצינג  (4)
אימון עסקי  (3)
אשראי  (3)
יחסי חוץ  (3)
עסקי  (3)
edvertizing  (2)
marketing  (2)
sells  (2)
אימון ע  (2)
בית דפוס בירושלים  (2)
בתי דפוס בירושלים  (2)
זכויות אדם  (2)
יועץ אסטרטגי  (2)
יועץ ארגוני  (2)
יועץ עסקי בתל אביב  (2)
יחסי עבודה  (2)
יעוץ אישי  (2)
יעוץ שיווקי  (2)
כרטיסי אשראי  (2)
משפט  (2)
נטוו  (2)
ניהול עסקי  (2)
תוכנית עסקית  (2)
Business consultant  (1)
business consulting  (1)
coaching  (1)
edvertizing' publication'cohacing  (1)
אבטלה  (1)
אזרחות  (1)
אלטרנטיבי  (1)
אתרים  (1)
בי  (1)
בנקים  (1)
גוגל+  (1)
הדרכת מכיר  (1)
המלצות לניהול עסק  (1)
המלצות לניהול עסקים  (1)
השקעות  (1)
חברות גדולות  (1)
חוק  (1)
טלביזיה  (1)
יועץ ע  (1)
יועץ עס  (1)
יועץ עסקי באשדוד  (1)
יועץ עסקי במרכז  (1)
יועץ פרסו  (1)
יועץ שיווק אזור הדרום  (1)
ייע  (1)
ייעוץ ארגוני  (1)
ייעוץ עסקי באשדוד  (1)
ייעוץ עסקי בתל אביב  (1)
יעו עסקי  (1)
יעוץ שיווק  (1)
כוח אדם  (1)
כיצד כותבים תוכנית עסקית  (1)
כספים  (1)
כתיבה שיווקית  (1)
ליווי ע  (1)
ליווי עס  (1)
מדיה  (1)
מזרח תיכון  (1)
מינוף  (1)
מיתוג  (1)
מעסיקים  (1)
ניהול עסק  (1)
ניהול עסקים  (1)
עובדה  (1)
עוני  (1)
עידן חדש  (1)
פוליקה  (1)
פנסיה  (1)
קבלה לעבודה  (1)
קורות חיים  (1)
קניות  (1)
רוחניות  (1)
רכבת  (1)
שביתות  (1)
שוק ההו  (1)
שוק ההון  (1)
תוכנית עסקית ברחובות  (1)
תוכנית עסקית בשפלה  (1)
תקשורת  (1)
ארכיון
דורון עמית מאמרים
המלצות לניהול עסק, טיפים לניהול עסק,דורון עמית
08/06/2013 18:32
דורון עמית הישרדות
המלצות לניהול עסק, המלצות לניהול עסקים
המלצות לניהול עסק, המלצות לניהול עסקים, דורון עמית

איך מנהלים עסק?

איך מנהלים עסקים?

איך מייצרים ניהול עסקי נכון?


האמת שהשאלות הם כלליות אך בהחלט ניתנות לתשובה!


כ-יועץ עסקי ניהול עסק זה לא תואר אקדמאי במנהל עסקים באחת מהאוניברסיטאות או המכללות.

ניהול עסקים הנלמד האוניברסיטאות ובמכללות לתואר ראשון או שני חשוב לעין ערוך בתחום העסקים הכללי בישראל, אך ממנו ועד ניהול עסקים בפועל הדרך גדולה


נהוג כי עו"ד או רופא או רו"ח לאחר שגמר את התואר נתבקש לעשות גם התמחות בתחום הלימוד שלו לעוד שנתתים עד ארבע שנים. למעשה ההתמחות נועדה להכשיר את הבוגר לחיים העסקיים ולשטח כבר בסיום ההתמחות, רק שלצערי בהתמחות הזאת דואגים הממחים להעביד את המתמחים בפרך, לתת להם את העבודות השחורות, להטיל עליהם מטלות בתוך מסמכי החברות הנמנות כלקוחות שלהם, ולמעשה להרחיק אותם ביום יום מעשייה מעשית בתוככי השוק, השטח, וכול העולם העסקי הפעיל.


 כמי שנותן יועץ עסקי, מדוע אני כותב את הדברים האלה, מתוך תובנה ברורה כי ניהול עסק זו לא תוצאה של לימודים או התמחות כזאת ואחרת, ניהול עסק, ניהול עסקי וניהול עסקים, בפועל זה משהו שההגדרה הבאה מגדירה אותו הכי נכון "אנו שואבים חוכמה מניסיון, הרבה יותר מהצלחה, לעיתים קרובות אנחנו מגלים מה נכון לעשות, רק אחרי שגילינו מה לא לעשות, ומי שמעולם לא עשה טעות גם לא זכה משום מה לשום תגלית" ועוד נאמר "נכשלתי כמספר פעמים שהצלחתי" זו בדיוק ההגדרה למי שעוסק בניהול עסק: ניסיון, שפשוף, רעיון, בידול, הליכה בין טיפות הגשם.


 ניהול עסקים, או ניהול עסקי וניהול עסק זו חוכמה שהתובנה שלה נעשית תוך כדי העשייה ואף בית ספר או פקולטה או אוניברסיטה לא יכולה להכין אותנו לזה, עסקים וניהול עסקים זו תולדה של התנסות, של הרבה זמן בתחום הניהול והעשייה של עולם העסקים, אפילו מנהלים בכירים במשק הם עדיין לא מנהלים עם כישורים של התנהלות בעולם העסקי ברחוב, בשוק, בין האנשים שצורכים את השירותים או המוצרים שהעסקים מייצרים, יש מנהלים שכירים שנקראים לנהל חברות גדולות בעלות שם אך ללא יועצים עסקיים, או יועץ שיווק, לא יידעו כלל וכלל לאן ואיך להוביל את החברה אותה הם מנהלים. מה שבא להגיד כי "עסקים או ניהול עסקים לא יכולים לנהל בוגרי שכבת האוניברסיטה או הפקולטה" עסקים יכולים לנהל כאלה שעברו על בשרם וכספם את עולם העסקים האמיתי, ואם מנהלי העסקים או החברות לא כאלה יעשו טוב אם יעשו כמו העסקים הגדולים או החברות הגדולות המרופדות ביועצים עסקיים, וייקחו להם גם יועץ עסקי יועץ שיווק או מישהו שיוכל לתת להם ייעוץ עסקי. זו הדרך הנכונה לעשות עסקים או להיות בעל עסקים בישראל של שנות ה-2000

0 תגובות
ייעוץ עסקי באזור המרכז, תל אביב, דורון
08/06/2013 14:25
דורון עמית הישרדות
יועץ עסקי בתל אביב, ייעוץ עסקי בתל אביב

 

יש מדינות רבות בהם ערים מרכזיות מהוות את העיקר העסקי של אותה עיר

אצלנו מרכז העסקים בישראל זו העיר תל אביב, או אזרו המרכז ו-תל אביב.

אין בכלל ספק שתל אביב היא מדינה בתוך מדינה!

אנשים המגיעים לתל אביב משאר מחוזות הארץ אומרים בפה מלא אנו שונאים את תל אביב אנו אוהבים את תל אביב.

לשנוא עיר לא ברור לי מה זה, גם לאהוב עיר לא ברור לי מה זה, אך כיועץ עסקי אני יכול להבין שאומרים לי תל אביב, היא ורק היא עיר העסקים הישראלית בין שאר הייחודיות שיש לעיר תל אביב ולמרכז.

 

כמי שנותן יועץ עסקיעסקי לעסקים בכול הארץ, תמיד תל אביב והעסקים שבה שונים מבחינת המערכת העסקית, ההתמודדות בתל אביב של עסקים הן בתוך התחרות עצמה בעיר ובסביבותיה מעמידות אתגרים שונים מזה שמעמידה עיר אחרת או אזור אחר מחוץ לתל אביב, אסור גם לשכוח שתל אביב משמשת כמרכז ארצי וכמוקד ארצי לפעילויות מחוץ לאזור תל אביב וגם כאן האתגרים הם שונים לחלוטין מזה שנמצא באזורים אחרים.

 

כאן בתל אביב, כולם מוכשרים, כולם יודעים הכול, כולם למדו באקדמיה ו בקורסים כאלה ואחרים ולכן רוח או שיטת ההדרכה או הליווי אותו אני מעניק הן בתחום ה-ייעוץ עסקי ובעיקר כ יועץ עסקימצריכים תובנה שונה ואחרת.

 

ממעוף הציפור עת חולשים על המגזר העסקי המתפרס בתחומים רבים ומגוונים בעיר, הן בתחום האופנה, הפיננסים, הבנקים, משרדי השירותים הגדולים, המסעדות בתי העינוגים ומרכזי הקניות הפרוסים בעיר מבינים כי תל אביב בדומה לערים מרכזיות בעולם כמו ניו יורק או אמסטרדם או אפילו פריז יש לה משמעות וקביעת נורמה או מדיניות עסקית ושיווקית, תל אביב מכתיבה קצביים, ומשמשת דוגמא לערים אחרות  בפעילותה או יותר נכון ב"איך צריך לפעול ולנהוג"

 

למעשה תל אביב מייצגת את השמנה וסלטה של כלל אזרחי ישראל אבל זה עדיין לא עושה אותה כמושלמת בהתנהלות, בהתנהגות, בייחודיות, ובאפשרויות העסקיות העומדות בפני סוחריה או אלה העושקים בשיווק ובמכירות פנימה והחוצה.

 

תל אביב היא עיר של עסקים, אך הממוצע השנתי של קריסה של עסקים לא מפיל ממנה את הממוצע השנתי של נפילת עסקים ארצית, אי אפשר להגדיר כי בתל אביב או באזור המרכז פחות עסקים נופלים בשנה כתוצאה מניהול לא נכון, ההפך הוא הנכון, בגלל ריכוזיות ייתר של עסקים וחברות הסכנה לקריסה ונפילה של עסק בגלל ניהול לא נכון גדולה בהרבה. 

0 תגובות
ניהול עסקים באשדוד, יועץ עסקי באשדוד,דורון
08/06/2013 09:22
דורון עמית הישרדות
יועץ עסקי באשדוד, ייעוץ עסקי באשדוד

עסקים באשדוד! האם הנמל החדש יוקם באשדוד, האם אשדוד הולכת בעקבות באר שבע בתחום הקניונים בעיר?


בימים אלה כנראה (יוני 2013) יוחלט היכן יוקם הנמל הימי הפרטי החדש אותו מתכננת המדינה להקים, אשדוד היא אופציה די ברורה כעיר פריפריה אשר המדינה רוצה לחזק הן מבחינת תעסוקה ופרנסה הקרובה יותר לערי הפריפריה הדרומים. בנוסף התבשרנו כי BIG רשת חצרות המסחר הגדולות בישראל הולכים להקים מרכז ענק ב-BIG FATION במתחם הרכבת של העיר אשדוד אשר יותר קרובה לאשקלון, לכול מושבי הסביבה, לערי הפריפריה הקרובה, גן יבנה, קריית גת, אופקים, שדרות, ובעיקר תושבי אשדוד הממוקמים בדרום מערב העיר בשכונות עמוסות לעייפה של רבי קומות עם מספר לא מבוטל של תושבים.


כ-יועץ עסקיתמיד ראיתי באשדוד פוטנציאל ענק כעיר מדהימה של טיילת וחוף ים ליד בתי מגורים עם נוף לים ומרכזי מכירות הומים כדוגמת המרכז הקיים בצפונה של העיר בואכה מנמל הים של העיר אשדוד.


אם אני מסתכל בכובע של יועץ עסקי באשדוד, אזי אני מגלה כי המרכז החדש העומד להסתיים בשלהי 2012 יכלול רשתות אופנה מובילות, מסעדות, בתי קולנוע, וההשקעה ההולכת להיות מושקעת בפרויקט מתקרבת ל-400 מיליון ₪. סכום לא מבוטל.


למעשה מתכנני הקניון בונים ומסתמכים על בתי הקולנוע של רשת סינמה סיטי אשר תהווה מוקד משיכה ללקוחות רבים וזו מהסיבה כי תושבי אשדוד סובלים מחוסר בתי קולנוע בעיר ונאלצים לנדוד לראשון לציון על מנת ליהנות מסרט ברמה כמו שמציעה לנו היום הרשתות המדוברות.


מה אומרים על כך באשדוד בעלי הקניונים האחרים בעיר ובראשם סטאר סנטר, ברור שהמצב הזה לא נוח בפרט שכבר פעם אחת מנעו הקמה של קניון ומסחר פתוח באותו שטח המיועד באשדוד להקמת הפרויקט החדש.


מי שבטוח ייהנה מהמיזם החדש יהיו כמובן תושבי אשדוד הצמאים כמו כולנו למשהו חדש ומרענן, האמת שאם מבקרים לדוגמא במתחם ה-סטאר סנטר בימי שישי עת אנשים אוהבים לאכול ארוחת בוקר מפנקת וכול השולחנות במתחם תפוסות אז לחובבי ארוחות הבוקר של יום שישי מחכה חוויה חדשה ולא עמידה בתור אולי איזה שולחן יתפנה.


כמי שמעניק יועץ שיווק הבשורה לתושבי אשדוד להתכונן למיזם החדש שיהווה עוד סיבה לחיוך התושבים מאשדוד ומהסביבה עושה טוב.

0 תגובות
ניהול עסקים המלצות לניהול עסקי,דורון עמית
07/06/2013 12:32
דורון עמית הישרדות
יועץ עסקי, יועץ שיווק, ניהול עסקי

הפתרון האולטימטיבי לעסקים "קח כספים"!


זאת התחושה שמקבלים עת שומעים או קוראים את שרי הכלכלה, הרשות לעסקים קטנים, מטי, משרד המסחר והתעשייה, יועצים עסקיים אם פרטיים ועם שליחי סוכנויות לעסקים קטנים ומטי. הלוואות זה לא הפתרון לעסקים...נקודה!

בשנת 2012 נעזרו עסקים קטנים ברשויות הממשלה וזרועות הטיפול שלה ב-7000 בעלי עסקים אשר סיווגו בעיות והציעו פתרונות! לנסות ולהבין איך סיווגו את הבעיות או איזו הצעות ניתנו היה קשה לקבל את המידע, מה שהצלחתי כן להבין הייתה עזרה של "קיצור בירוקרטיה" (איזה בירוקרטיה אני לא מצליח להבין) מה שכן מרכזים אלה עושים קורסים לבעלי עסקים בתחום הניהול, בתחום השיווק, בתחום האינטרנט, ורק כאן יש לי להעיר ולכתוב מגילה ארוכה על חוסר ההבנה של הארגונים הממשלתיים בכול מה שקשור לשמירה על עסקים, יצירת יציבות לעסקים והכי חשוב התפרנסות מתמהיל העסק ולא ממימון חיצוני.


כמי שנותן יועץ עסקיוכאשר מדברים איתי על קורסים לבעלי עסקים, אני נחרד, כי אני יודע שקורס מזורז אחד לא דומה ולא מתקרב למה שקורה בשטח ביום שלמחרת הקורס עת מתקשר מנהל הבנק ואומר "או שתביא כסף או שהחשבון מחוסל" ואז כול היופי מהקורס וכול הדברים התיאורטיים שנשמעו בקורס, וכול השיטות ניהול והשיווק שהקורס ניסה להעניק. קורס, הכול נשחק, כי הקורס הוא נחמד וטוב. אך שמגיעים לשוק, לרחוב, לעסק, הכול נשמע טפל הכול נעשה לתבשיל ללא טעם!


כ-יועץ עסקי אדם שרוצה להתמקצע בתחום הניהול חייב היום להגיע לתואר שני במנהל עסקים ואו בהתמחות נוספת וגם זה לא מכשיר אותו להיות מנהל שיכול לנווט בעולם הכלכלה והעסקים של היום, אף בית ספר ולא שום קורס יכולים להביא את העסק למצב של מיצוי והיגוי עצמי בסבך הקוצים של העולם העסקי. ולא כתבתי פה עם המנהל הוא טוב או רע או הפחד הנוראי של מנהלים כי יגידו עליהם שנכשלו, תוך שהם מגינים על עצמם בסיפורים הקשורים לאגדות ולא למציאות עצמה.


יותר מזה, החיפוש אחרי המימון הנוסף לעסק, דיברתי עליו עשרות פעמים הוא רע, רע עד מאד לעסקים, כי הלוואה המשמעות שלה הלוואה לצורך הכנסת עוד כסף לעסק או לחברה שגם הכסף שהיא תייצר לחברה יהיה בו די מספיק להחזר ההלוואה, אבל הלוואה שבאה להחליף מימון, לפרוס הלוואות, למלא את תזרים המזומנים, היא רעה מאד לעסק וכדאי לסגור כאן ועכשיו במקום ליצבור חובות אישיים שלעולם לא יוכל העסק להחזיר.


אם אני מצטט את דבריה של הגברת הירש מהסוכנות לעסקים קטנים באומרה " המטרה של תוכניות המימון הללו היא לגשר על הפערים בתחום האשראי וההון שיש לעסקים קטנים. "הקרן לעסקים קטנים היא הקרן המרכזית בתחום הזה שנותנת ערבות של בין 70-85% מסכום ההלוואה של בית העסק. הערבות ניתנת למשך חמש שנים." אז אני מבין שהמטרה העיקרית זה לבזבז כספי ממשלה והמטרה השנייה להעניק כדורי אקמול לעסקים. לא מובן לי איך בכלכלה הנוכחית, בשוק הזוועתי, בתחרות האיומה, במוצרי המזרח, עדיין הרשות לעסקים קטנים המשך של מטי ממשיכה לפעול באותם כלים פרימיטיביים להחזיק עסקים, רק בשביל לסמן V או בכדי ליהנות ממשכורות.


כ-יועץ שיווק, אני שב ומכריז, יש פתרונות יצירתיים לעסקים שצריכים להיות מלווים ביום יום, ולא במשרדו של היועץ או במתחם המשרדים של הרשות לעסקים קטנים או בביקור של יועץ ללא יועץ המגיע לעסק אומר את מה שאומר הולך וחוזר לשמוע מה בוצע! כך לא מנהלים עסק. בטח שלא היום! ולעולם המנהלים שמבחינת האגו קשה להם להודות כי "קשה" אבל מי יכול עליהם! כדאי לכסות את האגו בשמיכה קלה ולעשות שינויים מתבקשים בעסקים.

0 תגובות
ניהול עסק, ניהול עסקים, כיצד מנהלים
07/06/2013 09:33
דורון עמית הישרדות
ניהול עסק, ניהול עסקי, ניהול עסקים, יועץ

ניהול עסק, ניהול עסקים, ניהול עסקי 

אשראי, אשראי בנקאי, אשראי חוץ בנקאי, קרנות בערבות מדינה!

מה שמסתמן במגזר העסקי הפרטי, עסקים, חברות קטנות וגדולות!

הדרישה לאשראי רק עולה וגוברת!

ובגלל שעסקים מיצו כמעט לגמרי את המסגרות הבנקאיות שלהם בחשבונות העובר ושב, בהלוואות לזמן קצר ולזמן ארוך, במסגרות האשראי בכרטיסי האשראי, פורצות הבקשות לאשראי אל עבר האשראי החוץ בנקאי, האשראי הניתן בערבות המדינה, ולצערי הרב גם האשראי הניתן ע"י גורמים פרטיים, וכול זה רק לצורך מחזור הלוואות, כיסוי תזרים מזומנים, ותשלום ממסרים ועמידה בהתחייבויות של העסק/החברה מול ספקיה. 

כ-יועץ עסקיאני מגלה כי רק בחודש אפריל 2013 עלה הביקוש לאשראי מכוון העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים ב: קרוב ל-8%, וזה קורה א. בגלל הקטנת האשראי הניתן ע"י בנקים (אשר יודעים בדיוק את המצוקה במשק עקב ירידה במכירות, קושי במכירות בגלל תחרות הולכת ושוחקת, חוסר איזון בין הוצאות להכנסות של העסק, ניהול לא תקין של עסק המשאיר שכבת שומן ולא מתאים את עצמו למצב המשק או למדד המכירות האמתיות בעסק, פזרנות בלתי נשלטת, המשך קיום העסק לפי פרמטרים קודמים ולא לפי המצב העכשווי של העסק או החברה!)

כמי שנותן יועץ עסקי, ישנם בעלי עסקים אשר מאמינים כי הבנק שהעניק אשראי במשך שנים בגלל שיש יחס טוב עם פקיד/פקידה בבנק או מנהל או סגן מנהל בבנק ימשיכו להעמיד אשראי נוסף לעסק (ועל זה הם בונים) טועים טעות מרה ובבוא היום הם עומדים בפני שוקת שבורה המותירה אותם ללא מזומנים.  

הבעיה שגם במקרים אלה ממשיכים בעלי העסקים והחברות להמשיך ולחפש את המזור בחוץ בדמות הלוואות חוץ בנקאיות, מיצוי כרטיסי האשראי עד תום, הלוואה בתחום השוק האפור ויש עסקים שמגדילים לעשות ומתחילים לדחות תשלומים למוסדות, לקרנות הפנסיה לעובדים, וכול דרך אפשרית על מנת לעמוד בהתחייבויות השוטפות של העסק והחברה, וזה מסוכן! מסוכן עד מאד. בפרט שעסקים ממשיכים להתנהל בדיוק כפי שהתנהגו במצב שהמכירות היו יותר טובות.

הודעה לבעלי עסקים וחברות! על תחשבו כי הבנקים "מטומטמים" על תחשבו כי בקרנות הסיוע לעסקים קטנים יושבים אנשים שלא "חושבים" כול המערכת הבנקאית מלבד המערכת האפורה יודעת כי הכספים הנדרשים לעסקים הם עבור קשיי מזומנים ותזרים מזומנים שלילי. חיוך למנהל הבנק או לפקידיו לא יקדם מהלך של הלוואה רצינית או עוד חמצן לחודשיים שלושה. תתחילו להבין כי הכול זה עניין של ניהול! ניהול נכון ותקין הוא המפתח להישרדות והצלחת העסקים שאתם מנהלים.

וכ-יועץ שיווק, אני קובע עובדה אחת ויחידה. זה אפשר! אפשר להחליף הלוואות במכירות, אפשר לנתב כספים בעסק למקומות אחרים, ניתן לנהל נכון עסקים גם בקשיים, גם שהם במצוקה תזרימית לשם זה נועדו יועצים עסקיים, יועצי שיווק, ויועצים בעת משבר לעסקים! להפסיד עסק זה מכה הרבה יותר קשה מלהמשיך את העסק או החברה! תחשבו על זה!

0 תגובות
ייעוץ עסקי במרכז, יועץ עסקי בדרום, דורון עמית
05/06/2013 09:22
דורון עמית הישרדות
יועץ עסקי, יועץ שיווק, ייעוץ עסקי

ארצנו הקטנטונת!

לא! ארצנו לא כול כך קטנטונת!

אולי היא קטנה בשטח, אבל במוחות הנמצאים כאן, בתעשייה המוקמת כאן, בתעשיות ההייטק והטכנולוגיה הנמצאת כאן בארצנו הקטנה, מסתבר כי אנו בהחלט לא קטנים!

האמת, שהעולם מסתכל עלינו בגובה העיניים, מדינות ותיקות, ומותגי העל כמו מיקרוסופט, אפל, גוגל, אינטל, ועוד רבים אחרים לוטשים את עיניהם לעבר המוחות היהודים עוד בהיותם תלמידים בבתי הספר השונים ברחבי המדינה.

כמי שנותן יועץ עסקי לחברות גדולות ברחבי העולם רק עכשיו קונצרן APPLE קיבל החלטה על הקמת מרכז פיתוח לא פחות בתוך בית ספר "עמל" בחדרה לפיתוח אפליקציות עבור הקונצרן, וזה לא הכול, חברת החשמל הלאומית של צרפת תשקיע בישראל 1.5 מיליארד שקל בשוק הסלולרי המפותח כול כך בישראל שזה לא משהו חדש, עוד לפני 40 שנה ייצאו חברות מערכות חימום המים לצריכה פרטים מיליונים של קולטי שמש לרחבי העולם, גם המדינות הקרות ששם השמש לא הייתה בשפע.

ובכלל, העולם רואה אותנו כמעצמה טכנולוגית וזאת למרות שאנו קיימים קרוב ל-70 שנה. וזו החצי כוס הריקה של הטכנולוגיה הישראלית והמוחות הנמצאים כאן כבר מבית הספר היסודי ומעלה.

כ-יועץ שיווקאני רואה פוטנציאל גבוהה יותר ביצירת מקומות עבודה עקב ההשקעות של החברות הגדולות בעולם, אשר מעדיפות לפתוח כאן בישראל מרכזי פיתוח הן בתחום ההייטק, הביו מד, הטכנולוגיה, החקלאות, התשתיות וכול מה שקשור במהפך החיים של אזרחי העולם לקדמת הטכנולוגיה.

אסור לנו לשכוח את הרכש שעושות חברות הענק כאן בישראל בקנייה של חברות, כמו ניסיון הרכישה ההולך ומתמשך של אפליקציית ה-WAZE, גם גוגל וגם פייסבוק מתחרים "מי ישלם יותר עבור החברה" אסור גם לשכוח את מפעל "יישכר" בצפון שנמכר לאייל ההון האמריקאי אשר מצא במפעל טכנולוגיה עשירה עתידנית ונחוצה לכלכלת העולם.

האמת שיש עוד הרבה סיפורים על שיתופי פעולה בין מותגי העל העולמיים והחברות הישראליות הנמצאות ומפתחות את קדמת הטכנולוגיה, זאת ועוד שרבים מישראלים מועסקים גם בחברות האלה בחו"ל במרכזי הפיתוח העולמיים שלהם ובעיקר בעמק הסיליקון אשר בקליפורניה ארצות הברית.

כ-ייעוץ עסקי אני רק יכול לברך על התופעה הזאת המאפשרת ליזמים ישראלים לפתח מוצרים, אחר כך לשווק אותם בארצות העולם ו לגרום למשקיעים ואפילו ממשלות לרכז את הפעילות שלהם כאן בישראל, זו היא קדמת הטכנולוגיה שעולם העסקים הישראלי חי בתוכו, האמת שזה לא רק בהייטק כי גם ה- LEW TECK משתתף בחגיגה זאת כעזר לעולם תעשיית הפיתוח וההייטק הישראלי.

במדינה קטנה כמו שלנו כאשר יש 91 אלף מועסקים בשמירה עם רמת שכר של 5000 ₪ ו-89 אלף עובדי ניקיון עם רמת שכר של 4000 ₪ אנו חייבים כאומה לחזק את כלל הציבור החי כאן במדינת ישראל, ולהיות למעצמה טכנולוגית ומתקדמת מול פני העולם. לכן, למרות המצב הכלכלי השורר בישראל, האנשים העומדים בתור לקבל חבילת מצרכים, והבלתי מועסקים צריכים לקוות כי הממשל ידע לחלק את העוגה נכון ולפרוס אותם לחתיכות שוות בין האוכלוסייה, ולא רק האוכלוסייה הפרטית אלה גם בין העסקים הקטנים והגדולים כאחד.

1 תגובות
ייעוץ עסקי במרכז, דורון עמית
04/06/2013 21:48
דורון עמית הישרדות
יועץ עסקי במרכז, יועץ עסקי בתל אביב, ייע

אם מסתכלים בראייה כללית על מצב הכלכלה בישראל, או בעניינינו מצב העסקים בישראל, אפשר לומר בברור כי המצב לא מזהיר!


אך אם נסתכל על ישראל מול מדינות אירופה אזי צריך להתחבר לדברי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו כי אכן מצבנו הרבה יותר טוב ממה שקורה ביבשת האירופאית.

מדוע אני כותב על ההבדל הזה בין מדינות אירופה לבין ישראל. ולמעשה מה מעניין את העסק הקטן מה קורה באירופה, אותו מעניין מה קורה כאן ועכשיו במדיניות המוניטרית ובמדיניות של הגזרות והתחרות הרובצת עליו, אבל בכול זאת, קצת גאווה לאומית לא תזיק.


כ-יועץ עסקי  יוצא לי להיפגש עם אנשי עסקים וחברות כדולות מהיבשת ומה שאני שומע הוא ההתפעלות של התעשייה האירופאים והכלכלה האירופאית המפרגנת ברמות על לתעשייה הישראלית, לטכנולוגיה הפורצת ממדינת ישראל, ובכלל לכלכה שי ישראל שנבנתה למעלה מ-60 שנה בלבד.


ראו רק את נתוני האבטלה ביבשת, ספרד 25% לא מועסקים 50% מהם צעירים, אותו דבר באיטליה למעלה מ-40% צעירים לא מועסקים, יוון אם נתוני אבטלה שרק עולים וגוהים, הגירה מסיבית של צעירים לגרמניה השכנה על מנת למצוא תעסוקה, זכרו אנו מדברים על מערב אירופה (לא המזרח של פעם) מערב שהיה מערב עשיר מאד, אם קיום של מאות שנים. והמצב שם רק הולך ומחמיר, תקראו לזה טעות שבאיחוד אירופה, תקראו לזה שהמזרח הרס את המערב. זה לא משנה כרגע מצבנו כמדינה מערבית מול המערב הרבה יותר טוב.


כ-יועץ עסקי אני מבקש לייחס את ה"טוב" שאני קורא לו במדיניות האשראי ה"נוחה" שנהנים ממנה אזרחים ובעלי עסקים בישראל, כי ישראל מדינה קטנה, ואלה שיש להם כסף (הבנקים חברות כרטיסי האשראי חברות הביטוח השוק המוסדי הנזיל) רוצים למכור לאזרחים את הכסף בכול דרך אפשרית, זה לא בדיוק המצב באירופה. כך שמאד יכול להות שהממשלה הישראלית מצליחה לטאטא מתחת לשטיח מספר נתונים שיכולים להדאיג כמו הדוגמא כי אזרחים, עסקים, חברות, חברות ציבוריות, והממשלה חייבים כבר את השנה החמישית קדימה, ולזה הרי אין סוף.


כ-יועץ עסקי  אני לא מתנחם בזה כי אירופה שוקעת, אני יודע שאירופה מנסה בכול הכוח להסתיר את גסיסת הכלכלה שלה, אך אני תקווה כי כאן בישראל יישמר המצב הקיים ולא יהיה שינוי דרמטי למרות שיכול להיות שהוא מלאכותי.

אם רק היה לנו לאן לפרוץ, אם רק הגבולות היו פתוחים עם שכנינו, החיים העסקיים היו נראים אחרת מאלה שאנו צריכים להילחם בתוך עצמנו. 

0 תגובות
פשיטת רגל, המלצות לפני פשיטת רגל, דורון עמית,
03/06/2013 22:18
דורון עמית הישרדות
יועץ שיווק, ייעוץ עסקי, יועץ עסקי

במאמר זה אני רוצה לכתוב לכול אותם 50.000 עסקים שנסגרים מדי שנה חלקם בפשיטת רגל, חלקם בסגירת העסק והשארת חובות פתוחים אצל ספקים או בנקים, מה שברור שבנפילה של עסק הבעלים (שלא כמו בחברות הציבוריות הגדולות) נופלים יחד עם העסק וחובות העסק ברובו נופל עליהם גם באופן אישי.

בוועדה חשובה שישבה חודשים רבים על המדוכה בנושא ייעול תהליכי ההוצאה לפועל במדינת ישראל, ועדה אשר הוכתרה נבראה ע"י שר המשפטים בקדנציה הקודמת פרופסור נאמן והמלצותיה הוגשו לשר ולנשיא בית המשפט העליון כבוד השופט גרוניס נאמר חד משמע "המאה העשרים מראה מגמת גידול הולך וגובר בשיעור החייבים . גידול זה מוסבר על ידי חוקרים כחלק בלתי נמנע ובלתי נפרד מתהליך הגידול של היקפי האשראי במשק המודרני, מהתפשטותה של כלכלת השוק ברמה המדינתית ו הגלובלית ומהתנודתיות הגוברת של כלכלת השוק. 7 לדברי פרופ' רון חריס, אף כי מקובל לטעון בחוגי משפטנים בישראל כי המצב אצלנו שונה לחלוטין , וזאת עקב מוסר התשלומים הירוד , מדובר בטענה הלוקה בדעה קדומה . יתר על כן להערכתו , נוכח אחידות הממצאים של המחקרים האמפיריים הזר ים, המבנה הלאומי והחברתי ההטרוגני )לא פחות מהישראלי( של החברות האמריקאיות והבריטיות )שביחס אליהן קיימים מחקרים אמפיריים מקיפים(, השימוש באמצעי תשלום דומים )שיעור השימוש בכרטיסי אשראי בישראל גבוה על פי קני מידה מערביים ( ותהליך הגלובליזציה של כלכלת השוק הישראלית, יהיו הממצאים האמפיריים בישראל דומים למדי לאלה שנמצאו במדינות אלו"

כ-יועץ שיווקאני מבין כי מדיניות האשראי של הבנקים אשר חלקו הלוואות לכול עסק, קרנות המימון בערבות מדינה ביחד עם "מטי" מצאו את הפתרון היחידי בכדי לפתור בעיות בעסקים בדמות הלוואות, עוד אשראי, עוד כרטיסי אשראי, ויש כאלה אשר הגזימו והלכו לשוק האפור.

למעשה לא כך היה צריך לפעול, ובמקום לקבל דוחות כספיים חלקם מפוברקים (רק בכדי לקבל עוד אשראי למימון תזרים המזומנים) היו צריכים להיכנס לכול עסק שהתחיל את מסע הקניות שלו אצל מקורות המימון, יועץ עסקי מקצועי אשר תפקידו היה ללוות את העסק ולא רק להמליץ לו לקחת הלוואה כזאת או אחרת. זה מדהים לראות בעסקים חברות וחברות גדולות דוחות של רווח והפסד חשבונאי עם רווח אבל החזר ההלוואות גורם לחברה או לעסק לקרוס מאחר והרווח החשבונאי לא יכול להחזיק את התשלומים לכיסוי ההלוואות כולל הריביות. הדבר דומה לרפתן שרוצה כי הפרות שלו יניבו יותר חלב והוא דוחף להם X 2 מספוא. לאחר תקופה הפרה נחנקת ומתה, ובדיוק זה מה שקורה למרבית העסקים והחברות בישראל.

כמי שנותן יועץ עסקי  אני נתקל במאות עסקים וחברות שזה בדיוק המצב שלהם, וזה מתפתח לממדים של אסון, גם היום, עדיין מחפשים הבנקים פרצות של נחלים שיוכלו להזרים אליהם את זרם הכסף (תוך שאני כותב את המאמר הטלפון הסלולרי שלי מצלצל ועל הקו השני תקליט המכריז באוזני "מעוניינים לרכוש רכב חדש בעלות חודשית נמוכה לחצו 1) ולא רק הבנקים כול "חנויות" הכסף מחפשים היום לווים, כי איך ירוויח הבנק כול כך הרבה כסף ובפרט שלאט אט הוא מאבד את הלווים הגדולים שהיוו כמעט 90% מהאשראי הבנקאי במשק. כמובן אלה הפראיירים שעדיין לא מיצו את ההלוואות שלהם במסגרת האשראי הנקבעת היום על ידי המרכזים העסקיים של הנהלות הבנקים ונותני האשראי החוץ בנקאים.

ואז, סוחרים, בעלי עסקים, בעלי חברות קטנות כגדולות, צורכים עוד אשראי, רק בכדי להחזיק את העסק בחוט השערה, "מה שאני יהיה פושט רגל" "איך אני יכול לסגור" "איך אני יפטר את העובדים" "מה אני יעשה עם הספקים" "מה יגידו עלי החברים, המשפחה, ההורים" "איך אני יחזיר את הכסף לבנק" אז זהו. ככול שתמשוך יותר אתה תהיה חייב יותר.. האמת זה כבר לא משנה אם אתה חייב 100 או 200, ולכן במצבים מסוימים חובה להביא את העסק לפשיטת רגל, אומנם לא כול עסק אפשר שיהיה בפשיטת רגל, אבל סביר להניח שהעסק יכול פשוט להיסגר, להותיר אחריו חובות, ובעל השליטה דהינו בעל העסק הופך להיות חייב למי שחתם ערבויות באופן אישי, וברפורמה החדשה של ההוצאה לפועל יכול מאד שיוכרז או יבקש להיות מוכרז כפשוט רגל!

נו אז מה?

אז אתה בהליך של פשיטת רגל.

מה זה אומר: בושה וקלון כמו פעם! לא!

עם ניהלת את עסקך נכון, לא גנבתה, לא משכתה משכורות עתק כאשר העסק לווה כסף, לא הפסדת בקזינו, פשוט ניסתה לקיים את העסק שלך, ושלא צלחו המכירות, או הניהול השתבש והבקרה נעלמה, הפסדת! נו אז מה! במדינת ישראל ובעולם הגלובלי "פושט רגל" זה רק מינוח.. מהי בכלל המילה "פושט רגל" פשתתה את עורך מרגלך, שטויות במיץ עגבניות. פושט רגל זה לא מה שהיה פעם להזכירך שנית, לשמחתנו מדינת ישראל היא מדינה נאורה, וחוקי המשפט בה ובכלל מערכת המשפט הישראלי היא מהנאורות בעולם, אחד מהכלים של בית המשפט להגן על מי שקרס עסקית שלא במזיד היא להגן על העוסק ולהביא אותו חזרה לשדה העסקים שנית (בדיוק כמו שהיינו אומרים שטייס שמטוסו התרסק עדיף מיד שיעלה לטיסה בנחיתתו) זה בדיוק מה שרוצה המדינה, שפושט הרגל יחזור חזרה לפעולה ולא יהווה נטל על המדינה. 

כ-יועץ שיווק אני מכריז כי איש עסקים, בעל עסקים, סוחר, בעלים של חברה בזה שפשטו את הרגל הם לא סיימו את חייהם, מוחם לא אמור להידפק, שכלם לא אמור להיפגע, יכולתם לא נפגעה, ההפך, מי שפושט רגל עשה משהו בחייו, עשה משהו שאחרים היו חולמים לעשות את המהלכים שעשה איש העסקים, רק שבסיבוב הבא הוא אמור להיות יותר חכם, יותר זהיר, לקחת יועץ עסקי או יועץ שיווק, לפעול מהמכירות ולא מההלוואות. 

בעלי עסקים שקרסו, בעלי עסקים שנמצאים בדילמה אם לסגור או להמשיך לצבור חובות, מנהלי חברות שאיבדו את העניין בעסקם ולא משנה כרגע מה הסיבה, הלוואות לוחצות, הפסד חשבונאי, הפסד תזרימי, אי יכולת להתפתח בתחום העיסוק, תחרות קשה, תחרות לא הוגנת, רגולציה משתקת, קבלו החלטה ואל תפחדו, אפשר להתמודד מול כול דבר כול עוד פעלת ביושר. אם הלכתה בשביל המרכזי ולא בשבילים צדדיים תהיה חזק ואמיץ לבצע את המהלך על מנת שלא יוחמר, אם אתה רוצה לתת צ'אנס לעסק שלך או לחברה קח לך יועץ עסקי או ייעוץ עסקי וראה, אולי הכספים שלך מנותבים לא נכון, אולי אפשר למנוע את הנפילה, אולי אפשר כן לחדש את המוצר או השירות שאתה מוכר, אבל הכי חשוב לא לפחד לעשות את הצעד לכאן או לכאן.

 עדיין, בנקים ומוסדות מימון מוחקים אנשים שנפלו עסקית, פשוט מוחקים אותם, אבל דעו, על כול סאגה אפשר להתגבר, רק על תחמירו את מצבכם, בבקשה!   

0 תגובות
חברות ציבוריות, נטל או עושר?
03/06/2013 10:38
דורון עמית הישרדות
יועץ שיווק, יועץ עסקי, ייעוץ עסקי
חברות ציבוריות, שלנו או שלהם?

נחזור לחברות הציבוריות, והפעם הרשתות הקמעוניות של המזון.

ברור לנו שהציבור שותף ברשתות אלה אם באמצעות מניות, אגרות חוב, או מימון בנקאי או חוץ בנקאי. שהרי בסופו של יום עסק עם הוא לא מתנהל נכון, הציבור כולו סובל מפעולותיו מכול כוון שלא נסתכל עליו.


 כמי שנותן יועץ שיווק אני רוצה להעלות על שולחן הניתוחים את המיזם החדש של רמי שביט "קוסט 365" אז בסדר שרמי שביט הצהיר במסע יחסי הציבור שלו כי רמי לוי שיווק השקמה הוא המטרה שלו, הוא הסדין האדום שלו, ונכון שהמחשבה לנצל את כוח המועדון של 365 המשביר לצרכן ורשת הניו פארם היה נכון בראייה שיווקית ובוודאי שכול יועץ שיווק היה מריע למהלך שכזה כי יש בו פוטנציאל אדיר, אך אם נסתכל ראשית כול על התוצאות העסקיות של קוסט 365 של רמי לוי, נצטרך להעלות חיוך קטנטן לשמע מחזור המכירות לרבעון של 19 מיליון ₪ שבתוכו חגגנו פסח, יום העצמאות, שבועות, לעומת רמי לוי שמכר 755 מיליון ₪. אז נכון שרמי לוי עם מערכת משומנת של יחסי ציבור, ונכון שרמי לוי ותיק הרבה יותר מ-365, ונכון שלרמי לוי יש יותר סניפים! אבל זה לא היה צעד חכם מצד רמי שביט שרצה לסמן מטרה אסטרטגית להיכנס בה לא הבין שהמטרה שהוא סימן היא לא בר ביצוע.


 כ-יועץ עסקי  אני יכול להבין שרמי לוי עוסק בקמעונאות גרידא, ואילו רמי שביט עוסק במספר תחומים לכן לעולם רמי שביט לא יקרה "מר סופרמרקט" ואילו רמי לוי בהחלט יכול לשאת את התואר הנכסף של "מר סופרמרקט" ולעשות ממנו כסף.


 אם ניקח את שלושת הרשתות הגדולות המרוויחות שהם שופרסל רמי לוי ו-טיב טעם, ונוסיף את אלה המפסידות כמו מגה, 365, ויקטורי , נגלה שוק רווי (ועוד לא הזכרנו את שאר הקמעוניות הציבוריות והפרטיות) שוק שהמחיר הוא הקטליזטור העיקרי למחזורים הגדולים אבל לא לרווחים המשמעותיים, למרות עלייה במכירות של רמי לוי הרווח מהמכירות דווקא ירד וזה מוכיח כי מלחמת המחירים חזקה עד חזקה מאד בתחום המרכולים, מחירים שמורידים את הרווחים מטה.


 כ-יועץ שיווק, אני מבין ששיטת הסופרמרקט עובדת א) על סחורה של הספקים ובשיטות המשולמות לספקים רק עם המוצרים נמכרים (לא כול הספקים) ב) על מתן שטחי מדף למותגים גדולים המשתתפים עם הנהלות המרכולים בהקמת הסניפים ג) שיטת הסופרמרקט אומרת נפסיד ב-50 או יותר מוצרים אבל נרוויח בשאר מאות המוצרים שנמצאים על המדף. אבל במעבר מהיר על דוחות רווח והפסד של המרכולים, נבין שהיום זה לא בדיוק כך, כי הצרכן הישראלי למד לנסוע לכול מרכול על מנת לקנות ממנו את המוצר הכי זול.

0 תגובות
יועץ שיווק אזור הדרום,באר שבע,אשדוד,אשקלון,
01/06/2013 15:08
דורון עמית הישרדות
יועץ שיווק אזור הדרום
הגדלת מכירות,יועץ מכירות,הדרכת מכירות, דורון עמית

המאמר זה אני מבקש לתת לכם טיפים והמלצות בכול מה שקשור עם נושא החיבור שלכם אם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלכם!

אין עוררין כי ניהול מערכת יחסים נכונה, מצליחה, טובה, יוצרת קשר ארוך טווח עם הלקוח דבר שמשמר את מערכת היחסים של העסק עם הלקוח, מאחר ואנו מדינה קטנה מערכות יחסים אלה יש להם אפקט חיובי בכול מה שקשור במערך התן וקח של לקוח וספק.

כאשר אתה פוגש לקוח פוטנציאלי, נסה להתנהג כמו "קוף" כן, "קוף" לא במילה "החוצפנית" התנה כמו "קוף" אלה בקטע של "התנהג וחכה את תנועותיו וסגנון דיבורו של הלקוח" אנשים אוהבים להתחבר לאנשים דומים להם (ראה את כול אלה מגלחי הראש ושים לב לחיבור שזה יוצר בין אנשים כאלה) אותו דבר לגבי מכירה והתנהגות מול לקוח עשה בכול "לא מוגזם" בכדי להידמות להתנהגות הלקוח והוא יתחבר אליך, אותו דבר במבט העין, על תברח במבטי העין שלך ושל הלקוח, צור קשר ישיר עם עינו של הלקוח וראה כי אתם יוצרים כימייה קרובה ומקרבת.

כ-יועץ שיווק אני יכול להמליץ לך על התנהגות דרמטית וקומית כאחד כאשר אתה מתאר את המוצר או השירות שאתה מוכר. היה דרמטי, היה קומי, (הכול כמובן בהתאם למוצר או השירות שאתה מוכר) השתמש בשפה מלאה המציירת דימויים ערטילאיים אבל אנושיים ונכונים על מנת שהלקוח יזכור אותם, שיחבר את ההיגיון לדימויים שאתה נותן ומעניק לו.

כ-יועץ שיווק, אני מבקש כי תהיה משכנע, על תהיה רפא בדיבור, על תגיד ממממהההה או מממההה, תהיה החלטי, דומיננטי, ישיר, מכיר את המטריה שלך ללא כחל או סרק, היה מי שאתה כמובן כאשר אתה מאמין ביכולת המוצר או השירות שאתה מוכר שזה יעשה טוב עד טוב מאד לרוכש הפוטנציאלי.

אל תשכח להושיט כרטיס ביקור בו התואר שלך מוסבר בר' גלי, מנהל, יועץ כזה או אחר, סמנכ"ל מכירות, מנהל שיווק או כול תואר אחר הנותן לך סמכויות וכוח. זכור! חבר בין רכש לבין ההגיון, הגיון עושה חוכמה ללקוח רגש מכניס את החוכמה פנימה "בדיוק כמו אינסולין וסוכר" הסוכר מסתובב מתפשט לו בגוף ואילו האינסולין מכניס אותו לתוך מחזור הדם.

זכור, התובנה הבסיסית שלך מהלקוח היא למכור! למכור! וכמי שתפקידויועץ שיווק אני מבטיח לך שזו המטרה הברורה שלך, ובכדי למכור בדוק מה מניעה אותו לקניה, איזה בעיות הוא היה רוצה לפתור ברכישה או בקנייה, ואז בוא אליו בהצעה מפתיעה (כסף זו לא הצעה מפתיעה – ערך זו הצעה מפתיעה.

 דורון עמית יועץ שיווק ומכירות באופן אישי והדרכה המחלקות שיווק ומכירות

הגדלת מכירות

יועץ מכירות

vדרכת מכירות

קורס מכירות

0 תגובות
« הקודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 הבא »