עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
מרכז קהילתי הבית הירוק שלוחה של מתנ"ס נווה יוסף. מקום שיש תחושה שאין.
המציאות היא אחרת לגמרי. יש והרבה. צריך לחזק אותו כל יום ויום ולתת אמונה לקהילה שהבית הוא המרכז שיחזק ויתן משמעות לשכונה כולה.
בבלוג נספר על האורות שיש לנו בבית. סיפורים על הדברים הקטנים והטובים שקורים במקום שמרחיבים את הלב.
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
תושבי יוקעם והסביבה- זה יכול לעניין אתכם
10/10/2014 22:02
אביטל זברגר
כלכלת משפחה, יוקנעם, מכללת ידע, אביטל זברג

תעצמו עיניים ותדמינו מה הייתם עושים  עודף של 12 אלף ש"ח בשנה?

עכשיו תפכחו את העיניים. כן, אתם עוד לא שם.

אך זו מציאות שאפשר להגיע אליה.

הכי קל זה לומר לכולם קשה,לעוף על גלי התקשורת שמספרת

שוב ושוב שאי אפשר לחיות כאן בארץ, מאוד יקר וממש בלתי אפשרי, 

אך שום דבר ממשי לא קורה, והאשמות לא ממש משנות את המצב.

יש פתרון שונה בתכלית, לקחת אחריות על המשפחה.

 

 

תושבי יוקנעם והסביבה- אז איך עושים זאת?

בואו להרצאת מבוא לקורס ייחודי שבנוי משילוב של ליווי אישי וקבוצת עבודה

ליווי של חצי שנה בו נעשה הכול כדאי שהחלום יתגשם.

חצי שנה שנהפוך את הגלגל- מהגדלת המינוס בבנק

להקטנת המינוס בבנק ואף מעבר לפלוס.

 

כמה זה עולה?

פחות מאותם סכומים חודשים שאין מושג לאן הם נעלמו.

תוך חצי שנה אתם מחזירים את ההשקעה.

 

מי אני?

אביטל זברגר בעלת עסק "לוקחים אחריות" ליווי כלכלי למשפחות ועסקים.

 נשואה לרון 31  שנה ולנו חמישה ילדים.

מאמנת, מגשרת, בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה וחינוך בבר אילן

ולומדת תואר שני בתקשורת באוניברסיטת תל אביב.

מלווה מזה 6 שנים עשרות משפחות בצורה ייחודית בתהליך של ליווי צמוד,

והתוצאות מדברות בעד עצמם.

מרצה בארגונים ומוסדות ומובילה מהלך בו אני מאמינה שהתנהלות כלכלית בבית הוא 

לא רק עניין כספי, אלה תהליך הכולל:

תקשורת,קביעת סדרי עדיפויות והורות משמעותית, 

גאווה,הגברת החוזקות, הקשבה, סבלנות וסובלנות.

 

 

 הרצאת מבוא תתקיים 

במכללת אפיק יידע ביוקנעם.

ביום ראשון 23 בנובמבר 

שעה 17:00 

(קשה לומר איזו שעה נוחה יותר, 

במידה ותיגדו שעה נוחה יותר ניתן לשנות זאת)

ההרצאה ללא עלות איך מחיבת הרשמה מראש.

להרשמה לחץ כאן

 

 

 

0 תגובות
ליווי כלכלי למשפחות
10/08/2014 23:24
אביטל זברגר
כלכלת משפחה, כלכלת עסק

המצב הכלכלי של הבית משתלט על רוב השיחות בבית?
מתח בין בני המשפחה עקב המצב הכלכלי בבית?
עובדים, מפרנסים, גאים במה שאתם עושים 

ועדין המינוס בבנק לא יורד?


כל החלטה שאנו מקבלים בחיים קשורה באופן כזה או אחר לכסף. למרות זאת, החלטות רבות מבוססות על רגשות ולא על ידע פיננסי או על עובדות. בדיעבד מתברר לנו שחלק מההחלטות שהתקבלו מונעות מאיתנו היבנות כלכלית לטווח הקצר ולטווח הארוך. 
כפי שאנו מטפלים בהיבטים רגשיים בחיינו, כך הכרחי וחשוב לטפל בהיבט הבסיסי ועם זאת המהותי בחיינו, ההתנהלות הכלכלית מאוזנת של הבית. 
אימון משפחות הוא אימון ייחודי. הוא אינו עוסק באדם אחד שאיתו יש להגיע להסכמות ולוויתורים, אלא במשפחה הכוללת הורים, ילדים ולפעמים בני משפחה נוספים, ולכל אחד רצונות וצרכים משלו. בתוך התא המשפחתי המורכב הזה יש להגיע להסכמות.

 

בואו נעשה ביחד תהליך לאורך כמה חודשים 

ונבנה את החלק הכלכלי
של הבית/משפחהבשלמותו.
נעשהזאת כשותפה לרגע במשפחה שלכם

בצורה מקצועית, בליווי רציף,
באמפתיותגדולה.
אנימתחייבת:

  • להיות בהקשבה מלאה,
  • ליווי ותמיכה לאורך התהליך,
  • שמירה על סודיות ,
  • מענה במייל תוך 48 שעות,
 
במרכז הדברים שנעסוק בהם:

  • שיקוף להבנת התנהלות הכלכלית של הבית.
  • בניית סדר עדיפויות ע"פ יכולת ההכנסה.
  • ליווי, חשיבה ותקשורת רציפה על ניהול הכלכלי של המשפחה.
  • תקשורת כלכלית בבית.

ועוד דברים שיעלו במשך הזמן ע"פ הצרכים שלכם.

אם זו השאלה שאתם שואלים את עצמכם,

אנחנו במצב כלכלי לא טוב איך נשלם לך על הליווי?

תשובתי היא:
התשלום יתחלק לשישה חודשים ויחל חודשים לאחר תחילת הקשר בנינו, וזאת כדאי לחוות את תוצאות הליווי ורק לאחר מכן להתחיל לשלם.  במידה ובכל שלב  לא מתאים לכם להמשיך את התהליך, 

אין בעיה, ניתן לצאת ממנו בכפוף להסכם.
אז אם הכול כל כך בטוח , 

גם התשלום המאוחר, 

גם אפשרות להפסיק את התהליך,
מה עוד מעקב אותך 

ליצור איתי קשר??
צרו קשר עוד היום ניפגש, נדבר ונתחיל תהליך להבראה כלכלית של הבית


 052-8935119

 

עוד פרטים, המלצות 

ומחיר הליווי, 

מוזמנים להיכנס לאתר.

או רשמו בגוגל "לוקחים אחריות"

 

 

0 תגובות
אין קסמים בשיווק, יש חשיבה שונה מהשאר.
06/07/2014 13:57
אביטל זברגר

למפגש הראשון הגיעו שמונה אנשים,
שמונה שלמדו 

איך הופכים את הפייסבוק לקשר אישי

 ואחר כך קשר עסקי. 


מתוך הנחה שפייסבוק הוא קודם כל רשת חברתית!!

אתם בטח שואלים , בפייסבוק???

זה שאומרים שהוא כבר לא רלוונטי, שכבר אין שם אנשים?

כן זה המקום!!

ורק שמונה אנשים?
כן, מתחילים בקטן והופכים את הטפטוף לנהר.
חוות דעת על המפגש:
  • כמה את צודקת, גם אני הבנתי שזה הדבר הבא,     
    • רק לא ידעתי בדיוק את הנקודה.
  • אביטל תודה, באמת ניפצת כמה מיתוסים 
    • בקשר לשיווק בפייסבוק.
  • אהבתי את המשפט שלך, עסקים עושים עם אנשים 
    • ולא עם מכונות או תוכנות.

רוצים ללמוד איך עושים זאת ואחר כך העביר הלאה?
נתחיל במאמר שכתבתי בנושא-רצוי מאוד לקורא- לחץ כאן

אלו חלק מהדברים שעישתי בנטוורקיג ושתופי פעולה בפייסבוק:
נטוורקינג
חפשתי מספר טלפון מאוד ספציפי,
קיבלתי כתובות של מפעלים בצפון למשאבי אנוש.
קיבלתי אישור לשימוש במאגר תמונות בתשלום לעשרים תמונות.
שתופי פעולה:
הגשמתי חלום לארגן כנס.
הפכתי לנציג הצפוני של ארגונים ועסקים גדולים במרכז
הספר שלי יצא לאור עם איורים.
וזו רק ההתחלה ...


רוצים גם ללמוד איך עושים זאת?  
אין יוצרים את האמון אצל אנשים שמוכנים לתת מידע
ליצור שיתופי פעולה?
מוזמנים למפגש חד פעמי למידה
(זה לא קורס שיווק בפייסבוק!!)
ביום ראשון  .20.7.2014
בשעה -11:00 9:00 בבוקר
בביתי ברקפת.
סדר היום:
הצגה של כל אחד ואחת
הרצאה ותרגול קצר
עלות 50 ש"ח 


נשמע לכם, מתאים לכם, 
כל מה שצריך לעשות זה להירשם.

0 תגובות
אין קסמים בשיווק, יש חשיבה שונה מהשאר.
06/07/2014 13:57
אביטל זברגר

למפגש הראשון הגיעו שמונה אנשים,
שמונה שלמדו 

איך הופכים את הפייסבוק לקשר אישי
 ואחר כך קשר עיסקי. 

מתוך הנחה שפייסבוק הוא קודם כל רשת חברתית!!

אתם בטח שואלים , בפייסבוק???

זה שאומרים שהוא כבר לא רלוונטי, שכבר אין שם אנשים?

כן זה המקום!!

ורק שמונה אנשים?
כן, מתחילים בקטן והופכים את הטפטוף לנהר.
חוות דעת על המפגש:
  • כמה את צודקת, גם אני הבנתי שזה הדבר הבא,     
    • רק לא ידעתי בדיוק את הנקודה.
  • אביטל תודה, באמת ניפצת כמה מיתוסים 
    • בקשר לשיווק בפייסבוק.
  • אהבתי את המשפט שלך, עסקים עושים עם אנשים 
    • ולא עם מכונות או תוכנות.


רוצים ללמוד איך עושים זאת ואחר כך העביר הלאה?
נתחיל במאמר שכתבתי בנושא-רצוי מאוד לקורא- לחץ כאן

אלו חלק מהדברים שעישתי בנטוורקיג ושתופי פעולה בפייסבוק:
נטוורקינג
חפשתי מספר טלפון מאוד ספציפי,
קיבלתי כתובות של מפעלים בצפון למשאבי אנוש.
קיבלתי אישור לשימוש במאגר תמונות בתשלום לעשרים תמונות.
שתופי פעולה:
הגשמתי חלום לארגן כנס.
הפכתי לנציג הצפוני של ארגונים ועסקים גדולים במרכז
הספר שלי יצא לאור עם איורים.
וזו רק ההתחלה ...


רוצים גם ללמוד איך עושים זאת?  
אין יוצרים את האמון אצל אנשים שמוכנים לתת מידע
ליצור שיתופי פעולה?
מוזמנים למפגש חד פעמי למידה
(זה לא קורס שיווק בפייסבוק!!)
ביום ראשון  .20.7.2014
בשעה -11:00 9:00 בבוקר
בביתי ברקפת.
סדר היום:
הצגה של כל אחד ואחת
הרצאה ותרגול קצר
עלות 50 ש"ח 


נשמע לכם, מתאים לכם, 
כל מה שצריך לעשות זה להירשם.

0 תגובות
ממשיכים להאשים את כולם ועדין לא לקחתם אחריות?
22/06/2014 21:32
אביטל זברגר
כלכלת משפחה, ליווי כלכלי, משפחה, כסף, מינוס

עובדים ואף מרווחים מספיק 

ולא "גומרים את החודש"?

רוצים להיות גאים אם מה שיש 

ולא להיות מתוסכלים?

רוצים להיות מאורגנים כלכלית 

ולהרגיש עצמאות כלכלית?

כל החלטה שאנו מקבלים בחיים קשורה באופן כזה או אחר לכסף. למרות זאת, החלטות רבות מבוססות על רגשות 

ולא על ידע פיננסי או על עובדות. 

בדיעבד מתברר לנו שחלק מההחלטות שהתקבלו 

מונעות מאיתנו היבנות כלכלית לטווח הקצר ולטווח הארוך. 

כפי שאנו מטפלים בהיבטים רגשיים בחיינו, 

כך הכרחי וחשוב לטפל בהיבט הבסיסי ועם זאת המהותי בחיינו, ההתנהלות הכלכלית מאוזנת של הבית.

הכי קל זה לומר לכולם כמה קשה,

לעוף על גלי התקשורת שמספרת

שוב ושוב שאי אפשר לחיות כאן בארץ, 

מאוד יקר וממש בלתי אפשרי, 

אך שום דבר ממשי לא קורה, 

והאשמות לא ממש משנות את המצב.


יש פתרון שונה בתכלית, לקחת אחריות על המשפחה.

ללמוד לנהל את הכסף ולהפריד ממנו את הרגש!!

ולחיות חיים שלבים ושקטים עם היכולת הכלכלית

ליהנות מהמשפחה, 

לדעת שאתם עושים הכול למען הילדים שלכם.

איך עושים זאת? שתי אפשרויות:

אפשרות אחת :

ליווי פרטני במשך חצי שנה בעלות של 3,600 ש"ח

לפרטים לחץ כאןŸ.

אפשרות שנייה:

שילוב של ליווי קבוצתי ופרטני חצי שנה בעלות של 2,600 ₪ .

לפרטים לחץ כאןŸ.

יש לכם חברים,משפחה, שאתם מדברים איתם על 

המצב הכלכלי ויודעים שגם להם יעזור הכוונה וליווי,

אספו 7-8 משפחות ביחד ונעבוד בצורה ייחודית.

זה הרגע לקחת אחריות על המשפחה.

כל מה שצריך זה ליצור קשר .

המלצות של משפחות שכבר עברו את התהליך 

לחצו כאן


לקחתם החלטה? אז קדימה כל מה שנותר לעשות זה ליצור קשר!!

צרו קשר

 

 

 

0 תגובות
עסקים גדולים בלי הצרצר (מצפון)
04/04/2014 22:55
אביטל זברגר
עסקים, חוזים, הסכמים, עצמאיים, שכירים

בוקר, שבוע וחצי, אני מארגנת את הילדים ואת עצמי לעוד יום עבודה,

טלפון הנייד מצלצל. בדרך כלל אני לא עונה בשעות האלו 

אך משהוא אמר לי תעני,ואכן עניתי. 

בצד השני של הקו דיברה בחורה די מהר, 

אביטל את לא מכירה אותי יש לך רגע עבורי,? לא ישנתי כל הלילה. 

את תוכן השיחה ניתן לקרוא בסוף המאמר.



שיחות כאלו כבר קיבלתי בעבר,  

הפעם החלטתי לכתוב כמה דברים על התופעה שנקראת

חוזים והסכמים עם ספקים.

אני רוצה להדגיש שאני לא עורכת דין!! 

שלא יהיו ספקות בנושא.ולמרות זאת ,יש דברים שחייבים לעשות.

יש הרבה עסקים קטנים שעובדים עם עסקים יותר גדולים כעצמאיים,

 וזה נהדר, זה נותן עוגן, זה נותן תנועה נוספת לעסק 

גם כלכלית וגם התנסות שוב ושוב. אני בעד.  

יש כמה דברים שחייבים להקפיד לפני תחילת העבודה עם שותפים.

1.  לא להתחיל לעבוד לפני  שחותמים על הסכם!

 גם אם מאוד לוחצים להתחיל. 

     החברה הגדולה /שותף,מאוד רוצה שתתחילו לעבוד בלי חוזה 

     הזמן הזה יכול  להיות עבורו תקופת ניסיון לראות עם מי יש לו עסק. 

     בנוסף,גם כאשר יש חוזה, חייבים להבין אותו.

    אחת הטעיות וחוסר הבנה בהסכם  הוא 

    נושא התשלום, 

   כמה כסף שמקבלים עבור השרות,

   כגון:המחיר  כולל מע"מ לא כולל מע"מ. 

   חשבונית או תלוש שכר, כמה שעות,

   במידה וזה שיווק, כמה אחוזים, אחוזים מתוך מה? 

  אם זה לפי שעות,איזה שעות,שלמות או שעות אקדמיות.

  האם נסיעה היא חלק מהתשלום? 

 חומר מודפס, מי מדפיס וכדומה. כן גם הדברים הקטנים.

לעשות סימולציה על התשלום

אחד הדברים שאני מציעה לעשות זו סימולציה. 

דוגמא: איש שיווק, אני הבאתי X לקוחות כמה אני מקבל 

בסוף החודש הראשון  וכמה אני מקבל בחודש הבא, 

לפחות חודשים שלושה קדימה. 

כשיש קנייה חד פעמית אז אין בעיה, 

אך מה קורה אם הלקוח שהבאתם חתם על מינוי בפורטל, 

מינוי לעיתון, מנוי לברכה שזה לא קנייה חד פעמית? 

את הסימולציה תכתבו על דף לוגו שלכם או של שהצד השני.

תנסו גם לחתום, שני הצדדים, על הסימולציה.

2.   יום התשלום,

  האם מקבלים שותף +30,60. 

  אפשרות נוספת זה תשלום גב אל גב,

כלומר אתם תקבלו תשלום רק כאשר המשלם יקבל את הכסף מהגורם המזמין. 

כלומר אתה תלוי עכשיו בגורם שלישי שאין לך שום קשר איתו.

לא לשלוח חשבונית אלה דרישת תשלום

גם עסק מורשה.

החל בשנת 2012 חוקק חוק  תיקון  41 לחוק מע"מ שאומר 

שגם עוסק מורשה יכול לא להוציא חשבונית עד לקבלת הכסף. 

וזאת כדאי לא לשלם מע"מ לפני קבלת הכסף.

 לכן לשלוח דרישת תשלום על דף לוגו ולהמתין לתשלום ורק אז להוציא חשבונית.

הסיפור:

הבחורה עבדה חודש כעצמאית בחברה גדולה 

ואז הסתבר שהם התכוונות לעמלה של 70% על 4 חודשים ראשונים 

למינוי לפורטל חדש ובעלי הפורטל התכוונו ל 70% רק על החודש הראשון.

ועוד כמה דברים שלא היו סגורים. 

הם הבטיחו בסיס קטן אך כשהיו צריכים שלם הם טענו 

שהבחורה לא הביאה מספיק לקוחות ולכן הם קיצצו את הבסיס בשני שליש, 

ועוד דברים שהם לא חוקיים. 

אך מכיוון שלא היה לה חוזה הכול היה בע"פ 

אין יכולת וויכוח כי זו מילה כנגד מילה

לסיכום:

לא מתחילים לעבוד מבלי שחותמים הסכם. 

תזכרו למעסיק יש יתרון ויש אינטרס לא לחתום .

הוא זה שמחזיק את הכסף. 

עדיף להספיד כמה ימים ושיהיה הסכם חתום 

מאשר לעבוד חודשו אז ליפול.

עוד כתבות ובלוגים בנושא כלכלת המשפחה והעסק
מוזמנים להיכנס לאתר הבית של "לוקחים אחריות"

 

0 תגובות
מי יבנה יבנה לי בית בתל אביב
16/12/2013 11:33
אביטל זברגר
קניית דירה, השכרת דירה, רמת חיים, משכנתא

מי יבנה יבנה לי בית בתל אביב?

במילים אלו מתחיל שירו של לוין קיפניס שנכתב ב 1927. 

אז דובר על בניית הארץ, כל בית מהשיר כוון לבניה חלק אחרשל הארץ. 

בית בתל אביב , כרם בראשון לציון ומי יזרע זרע בתל חי. 

שנים אחרות לגמרי.

הפוסט הזה נועד לזוגות ממעמד הביניים

שכניסים בכל צורה,(משכורת, השכרה, השקעה)

כ2500-3000 ₪ עבור כל אחד מבני הבית.דוגמה:

משפחה של 4 נפשות לפחות 12000 ₪

5 נפשות כ- 15000 ₪ נטו בחודש. 

מההכרות שלי את "השטח" יש לא מעט משפחות 

שיש להן את ההכנסה הזו ולמרות זאת, 

לא מצליחים לרכוש דירה .

ונשאלת השאלה: 

האם לרכוש או לא לרכוש דירה, ואם כן, איך עושים זאת.

מה בארץ ומה בחו"ל

בארץ,שזה באמת אופייני לארץ שלנו, 

יש כמיהה כמעט מוחלטת לזוגות לרכוש דירה, 

שהיה בטוח,במקום לשלם שכר הדירה, 

לשלם את אותו סכום עבור משכנתא,

לא לעבור כל פעם דירה וכדומה.

 באירופה ובארצות הברית משפחות גרות בשכירות לאורך כל חייהם. 

נכון, אני שומעת אתכם אומרים, 

אך שם יש תעשיה שלמה של בתים להשכרה ואכן אתם צודקים.

כאשר ישיותר מאפשרות אחת

בכל דרך שאדם הולך הוא תמיד מפסיד דרך אחרת, 

ולפעמים הוא אפילו לא יודע מה הוא מפסיד.

האנשים מתחלקים לשניים, 

אלו שעוסקים מה הם הפסידו ואלו שעוסקים במה הרוויחו.

וכמו בכל דרך שבחרנו יש יתרונות וחסרונות.

החלטה הראשונה: השלב הראשון בדרך לקניית לדירה זו ההחלטה, 

כמו המשפט שאיתו אני פותחת כל הרצאה, 

כל דבר בחיים בא מתוך בחירה ולבחירה הזו יש מחיר.

בשביל לרכוש דירה צריך הון התחלתי, 

בשביל להצליח לחסוך את הסכום הזה צריך לרדת ברמת החיים

 וכאן ההחלטה, 

והמחיר הוא מה ואיך "שמים כסף בצד". 

איך עושים זאת?לא קל אך אפשרי. 

הירידה ברמת החיים  החל מהבית שגרים בו בשכירות, 

חופשות  ועד לקניות בקיצור לוותר על

ה-רוצה ולהישאר רק עם ה-צריך.

החלטה שנייה:  משכירים דירה.חיים ברמת חיים שרוצים, 

מבלים ונהנים. ממש לא בושה. 

נכון שאין כאן מספיק דירות להשקעה שאפשר להשכיר, 

אך אם יש החלטה כזו, אז מחפשים דירה שכזו. וגם אם לא, 

ויש צור בינתיים  לעבור כל כמה שנים דירה, 

זה נהדר, כל פעם התחלה חדשה, 

כל פעם משאירים את הדברים שלא השתמשנו בשנים האלו.

ומתחילים מחדש. הכי טוב? 

זה כאשר לוקחים החלטה. ואז כל העניין של הדירה ברור, 

ההחלטה ברורה,והמשימה ברורה.

 

אלו עוד הוצאות יש ברכישת בית?

ואםהחלטתם לקנות דירה 

מוזמנים להיכנס לקישור ולדעת אלו עוד הדברים שצריך לקחת בחשבון.

http://www.emunavital.com/text.php?lang=heb&id=46

0 תגובות
האייקון הירוק? למה הוא גם מסוכן?
30/11/2013 18:33
אביטל זברגר
וואצפ, whatsapp, רשתות חברתיות, לחץ חברתי

אני רואה ירוק בעיניים 

ומשחק מהפנט ומחשמל 

קטע משירו של חיים משה כתב ולהלחין עוזי חיטמן ז"ל

ולמה השיר הזה?

כאשר רואים את הירוק של הווצאפ

בעיניים, יכולים לקראות המון דברים.


בזמן האחרון פגשתי שתי משפחות שחוו משבר וואצאפ. 

הירוק לא עשה טוב.

אתחיל באמירה שלי, ואני כנראה במיעוט,

ילדים לא צריכים טלפוניםניידים לפני גיל 15 

ובטח לא כאלו שמשרתים אותם מעבר לשיחה ו/או מסרון להורים.

וואצפ מטרה ראשונית

וואצפ התחילה כאפליקציה שאפשרה לשלוח מסרונים 

ללא עלות, והפכה מהר מאוד לרשת חברתית, 

כן, עוד רשת חברתית עם כל המשמעות שלה, 

משמעות שאנחנו מכירים בפייסבוק בעיקר כאשר מדובר 

בילדים צעירים ובני נוער.

אך לדעתי היא רשת הרבה יותר מסוכנת מפייסבוק. 

לשם כך אני יערוך השוואה 

בין שתי הרשתות החברתיות העיקריות.

את ההשוואה אני אכתוב בנשוא- 

כמה ההורים יכולים להבין ולדעת מה קורה בוואצפ של הילדים.

 

וואצפ

פייסבוק

רוב הפעילות מתבצעת בטלפון הנייד של הילד, כך שהנגישות לראות מה קורה שם, קשה יותר.

מעט הורים משתמשים בוואצפ דרך המחשב כי מלהתחילה האפליקציה נועדה לשימוש בטלפוניןם ניידים.

אני כהורה ,יכול להיות חבר של הילד, שלי ולראות דרך המחשב שלי מה קורה בדף הפייסבוק של הילד, גם אם הפעילות מתבצעת דרך הנייד שלו.

ילד יכול להיות בקבוצה ולנו כהורים אין אפשרות לראות מה קורה בקבוצה הזו. הכניסה לקבוצה היא בידי ילד אחד שרק הוא יכול לצרף. מן הסתם הוא לא יצרף הורים לקבוצה.

יש אפשרות להיכנס כמעט לכל קבוצה, גם אם לא נכנסים אפשר לראות מה קורה שם. אם אני חבר של הילד שלי והוא מגיב על פוסט בקבוצה, אני רואה בקיר.

אין הגבלת גיל, כל ילד עם מכשיר מהדורות החדשים יכול להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה

יש גיל שבו ,לפחות ע"פ החוק מותר לפתוח דף. נכון שזה לא נעקף, אך לפחות ניתן לומר לילד, עדין לא, זה עדין לא מתאים לך.

 

 מה קורה בוואצפ בנוסף לשימוש שאנו חושבים ויודעים? 

בדיוק מה שקורה בפייסבוק. 

מעליבים, משפילים, דוחים, מתייגם,מחרימים ילדים.


השבוע פגשתי...

השבוע הייתי באחת המשפחות שאני מלווה. 

הם הראו לי  שיחה של קבוצה ילדים בכיתה ד', 

שיחה מעליבה,משפילה עם תמונות דוחות, 

כולל תמונה של הילדה 

שבפוטו שופ הפכו את התמונה לדוחה ואף זנותית. 

כן, ילדים בכיתה ד'

(לא טעיתם, קבוצה גדולה של ילדים כמעט כיתה שלמה,

בני 10 שמחזיקים טלפונים חכמים.)

שאלתי את ההורים איך הם ידעו מה קורה שם. 

האימא אמרה שהיא חשה שמשהוא קורה לבת שלה, 

חיפשה בפייסבוק באחד הלילות, לאחר שהבת הלכה לישון. 

כלאלימות בפייסבוק יש כבר מודעות. 

ולא מצאה כלום. 

הבת עזבה את הפייסבוק, 

הפוסטיים והתגובות האחרונות שהיא רשמה היו לפחות חודש אחורה. 

למרות זאת האם לא הייתה שקטה, 

הרגישה שהילדה ממש במצב של מלחמה, 

תגובות לוחמניות, חוסר יכולת לתקשר, 

נכנסת הביתה וזורקת את התיק, 

מתעצבנת על כל מילה, שלא נאמרה במקום, 

דברים שלא היו קודם.

למזלה של הילדה האימא לא ויתרה, 

לא תירצה את ההתנהגות כתחילת גיל ההתבגרות, 

לא אמרה, זה יעבור, האם לקחה את הדברים צעד אחד קדימה. 

לקחה את הילדה לבית קפה ובמקום שאי אפשר לעשות 

הרבה רעש. הן דיברו, ותוך חמש דקות יצא המרצע מהשק, 

הוואצפ ניפתח והכול התברר.

אז רגע לפני שקורה אסון כמו אלו שקראו ויתכן שעוד יקרו

 לילדים לאחר השפלהבפייסבוק, בואו נעצור.

אם לא הבנתם את המשמעות אז הינה 

קישור לכתבה  בנושא:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4009275,00.html


הורים, הדליקו לעצמכם נורה אדומה

בדקו את מה קורה בוואצפ של הילדיםשלכם, 

דברו איתם. כל העניין הזה עדין לא מספיק במודעות. 

אז תהיו אתם הראשונים לעשות זאת.


רוצים לקרוא עוד מאמרים על התנהלות 

חברתית וכלכלית בבית?

מוזמנים להכנס לאתר "לוקחים אחריות"

 

0 תגובות
סיפור הטלנובלה שלי
24/11/2013 16:59
אביטל זברגר
סיפור חיים, עסק, כתיבת ספר, זמרים, שחקני

לכל אחד(כמעט) יש סיפור טלנובלה שלו.

הסתייגות-נכון, לא לכולם יש סיפור חיים אז הפוסט הזה לא עבורכם.

אני אתחיל מהסוף, בסוף הפוסט אכתוב את המסקנות שלי 

שהסקתי מסיפור הטלנובלה שלי.

ועכשיו מהתחלה...

האם אחרי כל אדם יש סיפור טלנובלה. יום יום בעיתונות, 

בתקשורת ואפילו בתוכניות הריאליטי אנו פוגשים אנשים 

שיוצאים מהארון עם סיפור חיים כזה או אחר, 

והסיפור בדרך כלל  בצד העצוב של החיים.

חלקם בעלי עסקים, זמרים, שחקנים, והם מתפרסמים 

בזכות העסק המצליח שלהם, ואז יוצא סיפור בעיתונות על העבר שלהם, 

החל מילדות קשה, מחלה קשה , אחד ההורים וכדומה.

האם יש קשר ישיר בין שני הדברים, 

האם אנשים שהחיים לא אהבו אותם, והם מוצפים ברגש, 

מביאים את הרגש לעסק, שירה, למשחק 

ובעצם הם להוטים להצליח ולהוכיח בעיקר לעצמם? 

ו/או,  האםהם רוצים להיות עסוקים כדי לא להתעסק עם העבר שלהם?

לא יודעת וגם לא מתיימרת לתת תשובות, 

כל אחד עם התשובות שלו. 

אך חשבתי שאפשר לנסות ולראות מה עושה הסיפור חיים לעסק . 

האם נבין משהוא שלא הבנו עד היום. 

ולכן ישבתי וכתבתי את הסיפור שלי.

לא, לא תראו אותו, 

אך כמו שאמרתי אכתוב בסוף את המסקנות מהכתיבה.


רוצים גם לנסות לכתוב ולראות האם יש קשר 

בין העסק שלכם להצלחתו ולסיפור החיים שלכם?

כתבו ספר, אבל לא ממש ספר, רק כמה פרמטרים שמרכיבים ספר.

כותרת-איזו כותרת הייתם נותנים לסיפור החיים שלכם.

תקציר-בכמה מילים על מה הספר, לא יותר מחמישים מילים. 

אל תנסו לספר את כל הסיפור בתקציר אחרת לא יהיה מה לקרוא.

מי הכותב- שתיים שלוש שורות על עצמכם בימים אלו של כתיבת הספר.

ממליצים-מי הם הממליצים של הספר בהנחה שהם 

היו קוראים אותו.(מורה,חבר,בן משפחה וכדומה) 

ומה הם היו כותבים בהמלצה.

ולבסוף הקדמה- כאן כתבו את סיפור חייכם כפי שאתם 

רואים אותו היום.מילדות עד היום.

מה שנותר זה לחשוב למה ולאן החיים האלה הובילו אתכם, 

האם יש קשר כל שהוא בין סיפור החיים למה שאתם עושים היום?.


מה נותנתה כתיבה הזו? 

היא נותנת דיוק של הדברים, 

מאירה מקומות שאולי לא חשבתם, ואולי, 

התחייבות לעצמכם שלמרות ספור... אפשר.


ולבסוף כמו שהבטחתי אכתוב את מסקנות מספר שלי:

"ואז הבנתי, אני בת 54, עשרים שנה גדולה מאותן נשים מצליחות,

 גיל שגם לנשים וגברים שכירים קשה למצוא עבודה. 

כל השבחים על דרכי, לא עוזרים כאן. 

אני מסתובבת במקומות שאנשים עם עסקים כמוני, 

עסקים עובדים אך לא כאלו שנוסקים לשמיים.

במקומות שיש בהם אנשים בגילאי 40-50 פלוס, 

חלקן קריירה שנייה

רגע אביטל,אני אומרת לעצמי, את בדיוק כמוהם, 

אני לא שונה, גם אצלי זו קריירה שנייה או שלישית,

גם אני בת 50 + .

חברים וקולגות אומרים לי שלכל דבר יש את הקצב שלו, 

היקום  מסדר דברים, הוא נותן שיעורים, 

סבלנות- עבורי זה תרוץ, זו המתנה שלא לצורך.

 

כדי שהעסק שלי יתרומם אני צריכה בעצם לגשר על 20 שנה, 

להתנגד ליקום ולזמנים שלו,

למצוא דרך עוקפת ולהיות בת 34 עם קשרים חזקים בהייטק 

או בחלונות הגבוהים.

את האנרגיה והלהט יש לי למרות גילי הביולוגי, 

על יכולת לעבוד קשה קיבלתי אישורים שוב ושוב 

במשך השנים בצורת תעודות הוקרה על עבודה 

והתנדבות מגורמים כאלו ואחרים.

והשאלה היא איך עושים זאת???"

 

 

0 תגובות
על כנפי הכסף -להקת חל האוויר
23/11/2013 10:22
אביטל זברגר
חשבוניות, חשבון חשמל, ארוננה, דואר אלקטרונ

  

על כנפי הכסף 

שיר של להקת חיל האווירשכתבה נעמי שמר

 


על כנפי הכסף שחוסכים החברות הגדולות.


החשבוניות לתא הדואר האלקטרוני שלנו.

 

אם קיבלתם מכתב יפה שאומר:


קבלו מהיום את החשבונית לדואר האלקטרוני

 

ובכך נחסוך בנייר ונהיה "ירוקים"- במידה וכן הפעם תסרבו.


עלות שליחת חשבונית בדואר היא מאוד גבוה הבעיקר לחברות הגדולות


 שיש להן אלפי לקוחות.

  

החל כוח אדם או מכונה שמקפלת ומכניסה את החשבונית למעטפה, 


המטפה עצמה שברוב הפעמים היא ממותגת, והבול.


עלות שיכולה להיות עד 5 ₪ לחשבונית. 


ואם אפשר לחסוך אז באמת למה לא. ועוד לא דברנו באמת על הנייר 


שרובו הולך לפח.

 

אז נכון שהחברות מצאו שיטה לחסוך בעלויות, אך לא בנייר,


ובתוך כל מעטפה של חשבונית יש גם דף אחד או יותר של פרסומות, 


ובחברות כרטיסי האשראי גםחוברת שלמה, עדין זה עולה להם כסף.


אז למה שתסרבו לבקשה כל כך הגיונית לפחות מהצד של החברות?


חשבונית, צריך לשמור בין שנה לשבע שנים.(תלוי בסוג החשבונית) 


רוב המשפחות לא מדפיסות את החשבונית ובמקרה הטוב שומרות 


אותן מסמך במחשב.


רצוי לציין שאלו לא חשבוניות שאפשר לראות באפליקציות שונות, 


זה לא דף חשבון שגם אותו, בעיקר בעלי עסקים, צריכים לשמור כמודפס, 


אלה חשבוניות כגון: חברת חשמל, חברות התקשורת, כביש 6, 


ארנונה, מים וביוב ועוד.


מכיוון שהכול היום ממוחשב, גם אצלנו כלקוחות אך גם אצל הספקים, 


יכול לקרות מצב,שבבוא היום, במידה ותהיה בעיה של תשלום או הפרשים,


כי כך המחשב החליט, ותנסו להתווכח עם מחשב, תשלח חשבונית הפרש, 


ובדרך כלל אלו סכומים גבוהים מאוד,  ועל המשפחה, לפי החוק, 


להמציא את החשבוניות והתשלום הרלוונטיים. 


ואיפה הן? במקרה הטוב בקובץ במחשב, 


במידה הפחות טוב, איזה וירוס הרס הכול ואין לכם כלום ביד.


בנוסף, השוואת חשבוניות. 


לפעמים אנו נרשמיםלמבצע של שנה, השנה חלפה, 


החברה לא ממהרת להודיע לנו שהמבצע הסתיים, ומרגע זהמתחילים 


לשלם על השרות, 


ואנו מקבלים את החשבונית באימל, אימל אחד מתוך עשרות, 


וכבר יודעים מה רשום שם, אז למה לפתוח?? 


כאשר החשבונית נוחתת על השולחן בבית ובאה מתיבת הדואר 


שהיא אחת מכמה בשבוע,  


הסיכוי שנפתח אותה גדול יותר. כשהחשבונית מתויקות לפי סדר 


מסוים אפשר לחפש ,לראות ולהשוות, 


הרבה יותר קל מאשר לפתוח קבצים 


שלא ניתן להניח אחד ליד השני בעיקר שמדובר בחמישה 


או שישה קבצים.


 תתנו לחברות לתת לכם שרות מלא


עוד לא פגשתי משפחה שבאמת הדפיסה את החשבוניות, 


סליחה השבוע פגשתי אחת כזו, 


ואם צריך להדפיס את החשבוניות, שהרשות תדפיס ותשלח לכם, 


זה חלק מהשרות ומההוצאות התפעוליות שלהן 


(נייר, דיו ומדפסת) ולא שלכם.



רוצים לקרוא עוד מאמרים בנושא 


כלכלת עסק ומשפחה


רוצים להקשיב לתוכניות רדיו בנושאים מגוונים?


רוצים  מערכת רישום הוצאות והכנסות ייחודית? 


מוזמנים להיכנס לאתר של "לוקחים אחריות"

 

0 תגובות
« הקודם 1 2 הבא »