עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
חשיבות הגמישות באימוני כושר, כח ריצה
27/12/2014 04:54
Adam
בריאות, תזונה, יוגה, פילאטיס, גמישות
אחרי שנים של אימוני כח שכללו הרמת משקולות, בניית כוח הכושר הפיסי ולעיתים אף אירובי, החלטתי לנסות להשיג תוצאות גם בעזרת כח
ההתמדה ולהתמקד בעיקר באימונים אירוביים. וכך נירשמתי לתחרות מרתון ואם כבר מרתון אז את הכי יוקרתי - מרתון ניו יורק .
רק המחשבה שאני הולך לאבד משקל בעקבות הפעילות האירובית כמעט וגרמה לי לוותר על ההישג הזה. בתחילת אותה השנה נירשמתי למרוץ והופתעתי לגלות מאוחר יותר כי גם התקבלתי. הורדתי הילוך באימוני הכח והעברתי הילוך בריצות נפח. מחובתי להודות,כי מעולם לא רצתי יותר מ-10 ק"מ רצוף. בוא בזמן חקרתי את נושא המרתון מה צריך ואיפה להתחיל, איזה ג'לים לקחת ואיזה תוספים או כדורים מומלץ לנטול לפני ,במשך ואחרי המרוץ. ב-2.11.14 נורתה יריעת הפתיחה של המרתון ויצאתי לדרך, כמובן כאחד שהתמיד באימונים ובתזונה הגעתי לקו הזינוק מוכן ומצוייד בציוד המתאים, מזון ובהתרגשות אדירה לקראת המרתון הראשון של חיי. 25 הק"מ הראשונים היה מרחק בלתי מורגש לא רק בגלל הכושר בו הייתי,אלא כי מסתבר שהשנה היה המרתון הכי קר מזה שנים עם רוחות שאין לתאר. כאשר חציתי את קו ה-32 ק"מ התחלתי להרגיש מעט כאבים ברצועת ה-LCL , דבר שהינו הגיוני לאחר מרחק שכזה. לאחר מספר קילומטרים הכאב התחזק יותר יותר. כאשר עברתי את קו הסיום התחושה שאופפה אותי הייתה תחושת סיפוק אדירה של הזמן שהושג ,כי אחרי הכל הייתה מטרה בלא רק לסיים את המרוץ אלא לחזור הביתה עם הישג. לאורך הדרך לא רק הכאב ליווה אותי אלא גם מילים של חבר " הכאב הוא רגעי ,אך ההפסד הוא ניצחי". רק המחשבה
 מלאכזב את הסובבים  ואת בת זוגתי שחיכתה בקוצר רוח בקו הסיום על מנת להגיש לי עזרה גרמה לי לכבוש את הכאב ולהתמקד במטרה.

לאורך כל התהליך אותו עברתי בזמן האימונים ולקראת המרתון, לא עלתה לי אף מחשבה על כך שבכל המאמרים והמחקרים אותם קראתי הנוגעים לאימונים אינטנסיביים, בניית סרגל מאמצים ושימוש בטכניקות שונות של בניית תוכנית אימון לחיזוק שרירי הגוף התומכים ( בהם הגוף נעזר לאורך הריצה / מסלול) שהדבר היחיד שמוזכר בכל אותם המאמרים/מחקרים/מגזינים הן המילים הבאות : לבצע מתיחות" לפני ואחרי הריצה. זהו????? רק זה??? מה עם הצעות למתיחות, לאיזה חלקי גוף (רק רגליים או כל הגוף)
??? מה מונע דלקות? מה מועיל לגמישות? איך זה משפיע על תהליך המטבוליזם???

 וכך הגעתי לשיעור הראשון שלי בפילאטיס....

0 תגובות