עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

הבלוג יכיל מספר נושאים
תסריטים
פאנסאב
פאנדאב
ןעוד
אתם מוזמנים לצפות ולהנות D:
קרב נפשי
אנימה - פאנסאב
נוסחת האדם
התבנית הדינאמית שבמעגל האינסופי
06/04/2013 03:43
KickMoney

זה כמה שנים שאני חוקר את הקשר שבין האדם לסביבה(למה בן אדם חושב, עושה ומרגיש דברים מסויימים ואיך ניתן לשנות או לנתב זאת. במילים אחרות, איך לגרום לאדם לחשוב, לעשות ולהרגיש דברים שונים).
במשך הזמן כתבתי עבודת מחקר בעלת 9 תיאוריות. התיאוריות הללו מאוד טכניות אשר מציגות את האדם כנוסחה ועשויות לעצבן טיפה את חלקכם מקריאתם עקב חוסר הרגש בהן. 
ראשית, המחקר מתחיל מהתיאוריה הראשונה שמסבירה את הנוסחה הראשית וממשיך בתיאוריות המסבירות בעקבותיה את כל מה שמתחולל בתוך אזור הZ(עומק האדם). 

אזור Z כולל את:


- המסכות כמנגנוני הגנה של אדם

- השפעות שפת הגוף של האדם ממנו וכלפיו

 - רגשות האדם

 - מחשבות האדם

 - היררכיית הצרכים של האדם

 - ההשפעות של קליטת צבעים על האדם

 - השפעות תנאי טבע על האדם

 - החושים של האדם


ועוד המון תהליכים שהאדם עובר.


במילים אחרות, למה האדם חושב, עושה ומרגיש דברים מסויימים ואיך מבחינה נוסחתית אפשר לנתב זאת.

עד כה, אף אדם מעולם לא הצליח לבטל אף אחת מהתיאוריות שלי ואני מקווה שתיאורית הבסיס אותה אתם קוראים בפוסט זה תועיל לכם בהמשך וכמו כן, אשמח לשמוע את דעתכם עליה


אז כדי למעט בדיבורים:
זאת התיאוריה הראשון, תיאוריית הבסיס - "התבנית הדינאמית שבמעגל האינסופי". התיאוריה הופכת את האדם ליצור מאוד "טכני" ומאוד נוסחתי ויכול להיות שזה יגרום לכם למידה קטנה של עצבים בעת הקריאה אך אני מאמין שיחד עם זאת זה יתן לכם גם המון כלים לחידוד ולפיתוח החשיבה האופקית:


התבנית הדינאמית שבמעגל האינסופי

תיאורית המבוא – התיאוריה הראשונה מתוך 9 תיאוריות


 






נוסחת התיאוריה



האדם הוא ספוג, כל חייו האדם קולט מידע חדש אותו הוא מקבל מ-4 גורמים המקיפים אותו: משפחה, חברים וקהל השווים, מחנכים ותקשורת. בהתאם לאינטראקציה עם גורמים אלה מעצב האדם את זהותו האינדיבידואלית אשר מאוכלסת בתוך מעגל אינסופי הכולל בתוכו ערכים ונורמות שונות שמספקות לו אידיאולוגיה, השקפת עולם בנושאים שונים בהתאם למקום בו הוא נמצא במעגל. לפיכך, על פי תיאורית "התבנית הדינאמית שבמעגל האינסופי", האדם הוא תבנית דינאמית אשר גדלה, מתפתחת וזזה בתוך מעגל הערכים והנורמות האינסופי בהתאם לאינטראקציה שלו עם סביבתו.

'מאסלו' טוען כי האדם שואף להגשים את עצמו ולפתח את ה"עצמי" שלו, הכולל את הרגשות, המחשבות והתפיסות שלו בנוגע לעצמו ולסביבתו. 'מאסלו' אף פיתח והציע את תיאורית הצרכים הקרויה על שמו "הפרמידה של מאסלו", או "מדרג מאסלו". לפיה, כדי לממש צרכים רוחניים נעלים יותר, חייבים קודם להתמלא הצרכים הפיזיולוגיים והבסיסיים, המצויים בבסיס הפרמידה:

  1. ברמה הראשונה, בבסיס הפירמידה, מצויים הצרכים הבסיסיים, שהם הצרכים הפיזיולוגיים בשינה, אוכל, שתייה, אוויר לנשימה וכדומה.
  2. ברמה השנייה של הפירמידה, מצויים צורכי הביטחון, כמו הצורך במקום לישון בו, הצורך בביטחון תעסוקתי, בביטחון בריאותי וכדומה.
  3. ברמה השלישית מצוי הצורך בהשתייכות. זהו כבר צורך חברתי, וכולל את הרצון להשתייך ולהיות חלק מקבוצה, לאהוב ולהיות נאהב. שלב זה קשור לגיבוש הזהות העצמית.
  4. הרמה הרביעית מורכבת מהצורך בהערכה חברתית. זהו צורך להרגיש מכובד ולהגיע למעמד, להערכה ולהכרה חברתית.
  5. הרמה החמישית והאחרונה, קצה הפירמידה, היא הצורך במימוש עצמי. יכולתו של אדם להביא לכלל מימוש את כישוריו הייחודיים ולבטא את הפוטנציאל האישי הטמון בו.



תיאוריית "התבנית הדינאמית שבמעגל האינסופי" מסכימה עם 'מאסלו' ומוסיפה עליה. תיאוריה זו מאמינה כי אכן לאדם יש היררכית צרכים שמטרת חייו של האדם היא מימושם ועם זאת ההיררכיה של אותם הצרכים עבורו בנויה לפי מיקומו של תבנית האדם במעגל האינסופי. 
'רובין שארמה' טען כי "מטרת החיים היא חיים עם מטרה". כלומר, האדם נולד עם X תכונות ומטרת העל של חייו היא לממש את שיא הפוטנציאל שהטבע נתן לו. אם תדמיינו בניין ותדמו את הקומה הראשונה לאופק תראו כי ברגע שתגיעו אליה זה כמו להגיד שמימשתם מטרה. כלומר, אתם תרגישו אושר רגעי עצום ותחושת סיפוק אדירה אבל אז תראו אופק חדש, קומה חדשה(מטרה חדשה), הסיפוק יעלם והסיבוב הזה לא יגמר לעולם, סוג של מימוש שיא הפוטנציאל שלכם שהטבע נתן לכם. במילים אחרות המטרה מונעת על פי היררכיית הצרכים של האדם למימוש הסיפוק שלו. המדרגות של הבניין הן בעצם היעדים השונים שעובר האדם עד למימוש המטרה שלו. כלומר, קונפליקט בין צרכים שלרוב האדם מפקיר עבור המטרה לממש את הצורך הגדול והחשוב על פי ההיררכיה אותה יצר(כמו למשל לא לענות לבריון שהתגרה בו כדי לא לפגוע בצורך גדול יותר שלו מבחינה היררכית) ולפעמים יש מעקה – משאבים וכוח אדם(מערכות יחסים – נגע בזה בהמשך) שתומכים בו בדרכו לשם.
לפי תיאורית "התבנית הדינאמית שבמעגל האינסופי" האדם מונע על ידי מנגנון של "תלות ושליטה". לפי מנגנון זה האדם יוצר קשרים עם סביבתו על ידי סיפוק הדדי של צרכים, ככל שיהיו יותר צרכים שיסופקו לשני הצדדים בצורה הדדית כך הקשר בניהם יהיה חזק יותר. האדם תלוי בקשר משום שקשר זה מספק לו את צרכיו כמו צורך בקרבה, השתייכות, הזדהות, הערכה ועוד ולעומת זאת הוא שולט בקשר הזה משום שהוא מספק גם את הצרכים של הצד השני בצורה הדדית ומכאן נוצר המונח "מערכת יחסים". כלומר, מערכת של יחסי גומלין של "תן וקח".


- מערכת יחסים חברית – מערכת יחסי גומלין המנוהלת על ידי סיפוק הדדי של צרכים(לרוב הצרכים הם הזדהות, השתייכות והערכה)
 

- מערכת יחסים שותפית – "מערכת יחסים חברית" שהצרכים של כל צד בה גלויים.
 

- מערכת יחסים זוגית – מערכת יחסי גומלין הבנויה מצרכים הדדים של קרבה, השתייכות, הזדהות, משיכה, הערכה ועוד. במשנה כתוב כי "כל אהבה שהיא תלויה בדבר – בטל דבר, בטלה אהבה"(משנה, מסכת אבות, פרק ה, משנה ט). כלומר, אהבה תלויה בצורך אחד או יותר שמסופק בצורה הדדית. ברגע שלאחד מהאנשים במערכת היחסים הצורך הדומיננטי מתבטל ולא מוחלף בצורך אחר שחיוני לו מבחינה היררכית ויכול להיות בר סיפוק ביחסים אלה הקשר מתבטל משום שהתלות מתבטלת.
 

-מערכת יחסים גרעינית – מערכת יחסים מתקדמת המבוססת על הכלה של הכוללים בה. במילים אחרות, הצרכים של האחד הופכים להיות חלק מהצרכים של האחר("אכפת לי" בלי אינטרס סמוי או גלוי) כך שיחסי הגומלין של "תן וקח" עולים שלב והופכים ל"אני" ו"אנחנו". במילים אחרות, למערכת יחסים זאת אין "תאריך פג תוקף" כמו מערכות אחרות(דוגמה לכך תינתן בהמשך).
 

האדם מטבעו תלותי בסובבים אותו כדי לממש את צרכיו ועם זאת הוא פוחד להרגיש "חסר שליטה" משום שאם ירגיש כך הוא יכנס ללחץ שבהמשך עשוי להוביל אותו לתסכול בעקבות "אי השליטה" שלו ב"מימוש הסיפוק" שלו, דבר שיצור פער בין הרצוי למצוי שלו ובשלב שבו הפער יהיה גדול מדי האדם עשוי להכנס למצב דיכאון. במצב דיכאון האדם אבוד, היררכית הצרכים שלו מתפרקת, הוא שרוי ללא מטרות וללא מוטיבציה לממש צרכים, דבר שגורם לו לעתים קרובות לאבד עניין בחיים ואז הוא מתחיל להתנהל בצורת "הרס עצמי". מכאן, כי מערכת יחסים תקנית היא מערכת יחסים המורכבת מ"תלות ושליטה הדדית".


למה על האדם לרצות לשנות את סביבתו?
הפחד של האדם לאיבוד שליטה הופך אותו ליצור אנרכיסט שמבקר את סביבתו במטרה לשנותה לפי ההיררכיה אותה יצר. ניתן לדמות את האינטרקציה של האדם עם סביבתו על ידי משחק "שח-מט" כאשר בתחילת האינטרקציה הוא שולח את החיילים הפשוטים שלו("המסכות" שמיועדות לרצות את הצד השני) במטרה להגן על המלך שלו(האגו שלו). כאשר האדם מצליח "לכבוש את המלך" ולשלוט בקשר בצורה אבסולוטית צרכיו משתנים, דבר שמבטל את התלות שלו באדם השני. אם הצרכים החדשים שלו לא מסופקים כראוי על ידי האדם השני, הוא מאבד עניין ועובר לאדם הבא שיספק לו את צרכיו החדשים. כדי שהאדם השני שאיבד את השליטה בקשר יצליח לאזן את עצמו הוא מוצא אדם אחר שיספק לו את אותן הצרכים שסיפק הראשון – ניתן לראות כדוגמה את אלמנט ה"ריבאונד" במערכות יחסים זוגיים. 
במערכת יחסים גרעינים בשונה ממערכות אחרות, למשחק "שח מט" מטרה אחרת והיא להפיל את חיילי היריב כדי "להגן" בצורה נגישה יותר על המלך של היריב על פי השקפת השחקן שתוקף.


כדי שהאדם יוכל לגבש לעצמו עמדה בנושאים שונים עליו לפתח אינטראקציה עם הגורמים השונים מסביבו יחד עם המיקום שלו במעגל. איך הוא מביע אותה ויוצר שינוי חברתי? הנוסחה פשוטה מאוד:

  1. כדי ליצור שינוי חברתי על האדם לאתר בעיה מסוימת(לגבש עמדה שונה ממצב נתון).
  2. לאחר שאיתר האדם את הבעיה עליו למצוא לה פתרון ולממש אותו(דרך לשנות את המצב ולערער על המצב הנתון).
  3. לאחר שמימש את הפתרון הוא צריך לדאוג שאותו פתרון יהיה ויראלי כדי שגם אנשים אחרים יבצעו אותו. 
  4. אם הפתרון נהפך לויראלי והרבה אנשים מבצעים אותו, נוצר שינוי חברתי.

דוגמה לכך היא מחאת האוהלים(או בשמה האחר המחאה החברתית בקיץ 2011 בישראל). מחאה זו היא סדרת הפגנות ופעולות מחאה שהתקיימו ברחבי הארץ בקיץ.. המחאה שהחלה עם תביעות בעיקר בתחום הדיור והיעדר פתרונות לדיור בר השגה לכלל תושבי ישראל, התרחבה וכללה גם נושאים כמו יוקר המחיה, מערכת החינוך והבריאות, העלויות העקיפות של גידול ילדים(דוגמה טובה לכך היא "מחאת העגלות") ועוד נושאים הנוגעים לסדר היום החברתי והכלכלי בישראל. המחאה החלה כקבוצת מחאה ברשת הפייסבוק(מציאת בעיה), שהובילה להקמת אוהל בשדרות רוטשילד בתל אביב(מציאת פתרון ומימושו), ובהמשך קמו אוהלים בערים נוספות(הפתרון נעשה ויראלי) דבר שעורר שיח ציבורי על יוקר הדיור והמחיה וצדק חברתי בישראל(העמדה שגובשה בהתחלה נעשתה ויראלית ויצרה שינוי חברתי. כלומר, עוד אנשים גיבשו עמדה זו ופעלו בהתאם).

דוגמה נוספת לכך היא מחאת השמיניסטים, מחאה של תלמידי י"ב כנגד הארכת חוק טל. מחאה שהתחילה בביקורת של תלמידי י"ב על אי גיוס של חרדים לצבא בבית הספר בירושלים וברשתות החברתיות(מציאת הבעיה) שהתפתחה למחאת ענק שבמהלכה מעל 5000 בני נוער חתמו על העצומה הקוראת לביטול חוק טל המאפשר זאת(מציאת פתרון ומימושו + הפתרון נעשה ויראלי), מאות תלמידים השביתו את הלימודים ואלפים יצאו לרחובות להפגין ולאחר עתירה לבג"ץ חוק זה בוטל(העמדה שגובשה בהתחלה נעשתה ויראלית ויצרה שינוי חברתי).






דוגמה

מדוע אדם מגיע למסקנה כי כל מה שהוא עושה "לא טוב מספיק" ומרגיש כי הוא מאכזב את עצמו ואת הסביבה? איך ניתן לשנות זאת?

אדם המגיע למסקנה כי כל מה שהוא עושה לעצמו הוא לא טוב בדרך כלל מרגיש כי הוא מאכזב את עצמו. כלומר, הוא עסוק בלרצות את הסובבים אותו ומרגיש שלמרות שהוא "נותן הכל" זה לא מספיק. 
למה זה קורה? 
זה קורה משום שהאדם משקיע את כל כולו בצורך מסוים בעוד הוא מצפה לסיפוק של צורך אחר. 
כדי להבין מאיפה זה מגיע תחילה, נעזוב את נושא הסביבה = הדחף לרצות את הסביבה = הפחד לאכזב את הסביבה. ונתחיל מההתחלה, צרכי האדם. 
מה הם הצרכים של האדם? 
רבים יגידו "להצליח", "לקום בבוקר עם חיוך". להצליח במה? החיוך הוא אלמנט של מימוש עצמי, של הצלחה, של סיפוק צורך. 
כדי שהאדם יחייך יש לחזור אחורה ולהבין מה הם הצרכים שלו. צורך של האדם בסיפוק הסביבה הוא לרוב צורך בהערכה. כלומר, הצורך הוא לא ש"אצליח" אלא ש"ידעו שהצלחתי". 
הצורך בקבלת פידבק חיובי על כך שהצלחתי זה כבר הסיפוק לצורך. הערכה עצמית היא מימוש הסיפוק. במילים אחרות, הערכה חיצונית מספקת הערכה עצמית. 
האדם שם את הרף שלו בהתבסס על סביבתו, הוא מסתכל על מה שהסביבה מצפה ממנו לבצע ואם הוא עומד בכך הוא מרגיש הערכה עצמית גבוהה. 
במילים פשוטות האדם נותן לעצמו פידבק, את הפידבק הוא מודד לפי הפידבק הסביבתי בין אם הוא ניתן ישירות או לא. 
לחץ של אנשים נוצר עקב חוסר שליטה ברגע שנוצר פער בין הרצוי למצוי, חוסר שליטה לספק את הצורך, הצורך בהערכה עקב עומס, עקב שינוי, עקב קונפליקטים רבים. בשלב לחץ זה האדם צריך זמן לעצמו, להבין "למה אני צריך את הצורך בהערכה?". הערכה = אישור סביבתי = אישור חברתי. מכאן, כי הערכה עצמית היא הסיפוק עצמו. 
צ'ארלס הורטון קוּלִי טען כי "האדם אינו מה שהוא חושב שהוא, הוא גם אינו מה שאחרים חושבים שהוא, האדם הינו מה שהוא חושב שאחרים חושבים שהוא". כלומר, המדד של האדם לעצמו נמדד על פי מה שהוא חושב שהסביבה מצפה ממנו ובהתאם לביצועים אלה הוא נותן לעצמו פידבק. 
מכאן, כי החשיבה של האדם עם עצמו צריכה להיות "למה אני צריך 'הערכה'?(אישור חברתי)", "למה אני מרגיש צורך לרצות את הסביבה?", "האם זה מספק לי צורך אחר? אולי צורך בהשתייכות? הזדהות?". 
לאדם מליון ואחד צרכים, לפני שיתחיל את התהליך עם עצמו וינסה למפות את הצרכים שלו עליו לפשט אותם עד לבסיס ורק אז יוכל להתחיל וליצור אותם על פי הכישורים שלו.





התיאוריות הבאות כפי שהצגתי למעלה מסבירות את אזור Z בצורה מעמיקה יותר ונוסחתית יותר וכמו כן ינתנו בפוסטים הבאים.
בניהן, יש את "תיאוריית האותות"(תיאוריה המסבירה את השפעת שפת הגוף על האדם, למה האדם מגיב לאותות מסויימים בצורות מסויימות ואיך אפשר לגרום לו על ידי שפת גוף, צבעים, תנאי אקלים מסויימים ועוד להתנהג, לחשוב ולהרגיש דברים מסויימים. התיאוריה מסבירה את השילוב בין שפת גוף לכתב יד ולתורת הצבע ואיך שצבעים בגוונים מסויימים יכולים בטווח האופקי לגרום לאדם לבצע דברים אף הזויים) ועוד תיאוריות המסבירות את אזור Z של תיאורית הבסיס שלי עליה קראתם עכשיו

מקווה שנהנתם קריצה


0 תגובות
hikaru no go
15/11/2011 22:51
KickMoney

ג'אנר:דרמה, פנטזיה, קומדיה 

מנגה: 
יוצר:יומי הוטה 
הוצאה:Shueisha 
התפרסם לראשונה במגזין:Shonen Jump 
תקופת הפרסום המקורית:1997 – (פרסום אחרון) 
מספר הכרכים שהתפרסמו:23 

אנימה: 
אורך הפרק:20 דקות 
במאי:שין נישאיזאווה 
סטודיו:סטודיו פיירו 
רשת השידור:TV Tokyo (יפן) 
מדובבים בשפה העברית:(מדובבים בשפה העברית) 
תקופת שידור מקורית:10 באוקטובר, 2001 – 26 במרץ 2003 
מספר העונות ששודרו:(מספר עונות) 
מספר הפרקים ששודרו:75 

סיקור: 
היִקַארוּ שינְדוּ בן ה-12 מגיע יחד עם חברתו אקארי לבית של סבא שלו. בעודו מחפש מציאות שיוכל למכור כפיצוי על ביטול דמי הכיס שלו בעליית הגג, הוא מוצא לוח גו מוכתם בדם. אקארי לא מצליחה להבחין בדם, והיקארו המבולבל רואה כי מהלוח יוצאת רוח רפאים. לאותה רוח קוראים פוג'יווארה נו סאי, שחקן גו מתקופת הייאן. נשמתו של סאי מתערבת בתודעתו של היקארו והוא הופך למין דיבוק של היקארו. להיקארו אין כל עניין במשחק הגו, אבל סאי, שמשחק הגו הוא כל מהותו, מפציר בהיקארו לתת לו לשחק ולבסוף היקארו מחליט להסכים. היקארו לוקח את סאי לאולם הגו בו משחק סבא שלו, ושם הוא פוגש ילד בן גילו. היקארו משחק איתו כאשר סאי מכתיב לו מהלכים והוא מבצע אותם. סאי מגלה כי הילד מוכשר מאוד, אך הוא אינו ברמה של שחקן כמו סאי. שמו של הילד הוא אקירה טויה, ולמרות גילו הצעיר הוא שחקן מוכשר במיוחד, ברמה של שחקן מקצועי. אביו של אקירה, שחקן גו מקצוען והשחקן המוביל כרגע ביפן, מגלה עניין בשחקן שניצח את בנו ומזמין אותו למשחק. המשחק נקטע כאשר היקארו נבהל ובורח. לאט לאט מתחיל היקארו להתעניין בגו ולשחק בעצמו. הוא מתקדם במטרה להביס את אקירה טויה בעצמו, בלי עזרת סאי, ולהפוך למקצוען גו. היקארו נו גו היא אנימה פופולרית מאוד שהציתה מחדש את האהבה למשחק בקרב צעירים במזרח הרחוק ובעולם כולו. ((סיקור לקוח מאתר lf2 מאת silent death)

פרק 1 (אם אראה אענות אמשיך לתרגם את המשך הפרק ובהמשך גם את כל הסדרה הזאת ועוד שלל סדרות לבחירתכם)
0 תגובות
סרטוןסער צמח - היקארו נו גו
SHUGO CHARA
15/11/2011 21:53
KickMoney
Ÿ

סוג: TV
שם באנגלית: Shugo Chara

שם ביפנית: しゅごキャラ!
שם בעברית: שוגו קארה 

ז'אנר: שוג'ו, מאהו שוג'ו, רומנטיקה, קומדיה, אקשן, דרמה, חיי בית ספר.
יוצר: Peach-Pit
סטודיו: Satelight
שנת הוצאה: אוקטובר 2007 עד מרץ 2010
מספר עונות: 3
מספר פרקים: עונה ראשונה: 51, עונה שניה: 51, עונה שלישית: 25
הגבלת גיל: אין

עלילה: 
גיבורת הסדרה, אמו הינאמורי (Amu Hinamori) היא תלמידה בבית הספר היסודי סאיו (Seiyo).
חברי כיתתה (ובכלל בכל בית הספר) מתייחסים אליה כאל הילדה המגניבה (cool and spicy), ומפיצים שמועות על חייה הפרטיים ועוד.
למרות התנהגותה המגניבה והגישה האדישה שלה, בתוכה היא ילדה ביישנית שמתקשה לגלות את אישיותה האמיתית.
לילה אחד, אמו מביעה משאלה, שיהיה לה האומץ לחשוף את האישיות האמיתית שלה. למחרת בבוקר היא מוצאת במיטתה שלוש ביצים.
לאחר שהביצים בקעו אחת אחרי השניה, היא הבינה שהן הדמויות השומרות שלה (כמו מלאך שומר) ושהן האישיות האמיתית שלה.
אמו מגלה מי היא באמת וכיצד היא יכולה להגשים את חלומה. 
חייה של אמו נהיים מורכבים אף יותר לאחר שהשומרים בבית ספרה הופכים אותה לג'וקר שלהם. (יש מלך, מלכה, נסיך, ואס), ותפקידו של הג'וקר הוא לתפוס ביצי X(ביצי חלומות מושחטות). 
בינתיים חברת איסטר (Easter) הופכת ביצי חלומות לביצי X על מנת למצוא ביצה מיוחדת שנקראת אמבריו (Embryo), על פי האמונה האמבריו היא ביצה שיכולה להגשים כל חלום.
כל חייה של אמו משתנים, היא מגלה מהי חברות אמיתית, ואף נלכדת ברצף אהבה.

(סיקור לקוח מאתר FXP מאת muffin1) 

פרקים:

פרק 1 (אם אראה אענות אמשיך לתרגם את המשך הפרק ובהמשך גם את כל הסדרה הזאת ועוד שלל סדרות לבחירתכם)
0 תגובות
קרב נפשי - סצנה ה'
15/11/2011 21:31
KickMoney

ליאת- אמא!

גל(אמא של ליאת)- מה ליאת?!

ליאת- את יודעת איפה הז'קט ומכנסי הג'ינס שקניתיבשבוע שעבר?!

גל- מה זה שלך?! (ליאת מגיעה אל גל)

ליאת- מה זאת אומרת, זה שלך?

גל- אני לא ידעתי שזה שלך ולבשתי אותם

ליאת- מה עשית?

גל- אני מצטערת כל כך, אם את תרצי אני אתן לךכסף ותקני לך בגדים

ליאת- טוב אז תני לי 200 שקלים

גל- קחי, אבל אל תבזבזי הכל

ליאת- טוב אמא

גל- ליאת מה את עושה?

ליאת- אני מתקשרת לאסי

ליאת- שלום מדברת ליאת אפשר לדבר עם אסי בבקשה?...מה זאת אומרת הוא לא בבית?!... את זה הבנתי, אבל מה שהתכוונתי זה איפה הוא?... מהיש לו לעשות עם דניאל?!.. לא חשוב, תודה... ביי

גל- מה קרה ליאת?

ליאת- אוך...עזבי אותי עכשיו אין לי מצב-רוחאלייך!

גל- סליחה?!

ליאת- אני בחדר וחסר לך אם תכנסי!            

גל- או-קי לכי לחדר אבל את לא יוצאת ממנו עדלהודעה החדשה!

ליאת- מה אני בעונש?!

גל- בדיוק!

ליאת- יואו, אני שונאת אותך!

1 תגובות
קרב נפשי - סצנה ד'
15/11/2011 21:30
KickMoney

(רוןדופק בדלת וסמדר(סבתא של רון) פותחת את הדלת.)

רון- הי סבתא איך את מרגישה? (מתקדם לתוךהבית.)

סמדר- יותר טוב, ואיתך?

רון- סבבה

סמדר- מה?

רון- אה... בסדר

סמדר- אוך רון תאמין לי שאני כלל לא מבינה אתהשפה שלכם, איפה ההורים שלך?

רון- הם הורידו אותי כאן ונסעו למסעדה, מה עושיםהיום?

סמדר- תביא את הקלפים מהשולחן ואני בינתיים אדליקאת הטלויזיה.....מה זה? מה קרה לטלויזיה? למה היא לא פועלת?

רון- לא חשוב את באה לשחק?

סמדר- טוב נו אני לא אראה היום חדשות (מתקדמתאל רון. )

0 תגובות
קרב נפשי - סצנה ג'
15/11/2011 21:30
KickMoney

זוהר(אמא של רון) - רון!

רון- מה אמא!

זוהר- ראית את המפתחות שלי?

רון - לא אמא

זוהר - גלעד!

גלעד- מה זוהר

זוהר- ראית את המפתחות שלי?

גלעד - כן, הינה הם על השולחן

זוהר - איפה? אני לא מוצאת?... אה הינה מצאתי

גלעד - יופי עכשיו אפשר לנסוע?

רון - לא רגע, שכחתי את התיק שלי

גלעד- נו כמה זמן צריך לחכות לך?

(רון ניגש אל התיק לוקח אותו וחוזר איתו.)

רון - עכשיו אפשר לנסוע

(כולם יוצאים מהבית.)

0 תגובות
קרב נפשי - סצנה ב'
15/11/2011 21:29
KickMoney

ליאת- אסי (לוחשת)

אסי- מה? (לוחש)

ליאת- למה דניאל הולכת אחרי לכל מקום כמו זנב?(לוחשת)

אסי- כי אף אחד לא רוצה אותה אז היא נדחפת(לוחש)

אסיליאת- חחח...

ליאת- בא לך ללכת היום לסרט?

אסי- בסדר, רוצה עכשיו?

ליאת- עכשיו אני לא יכולה

אסי- למה?

ליאת- יש לי דניאל על הגב (לוחשת)

ליאתאסי- חחח...

אסי- אז בשבע?

ליאת- אוקי

אסי- טוב אני הולך הביתה להתארגן ובשבע אני אבואלאסוף אותך

ליאת- אוקי, ביי!
0 תגובות
קרב נפשי - סצנה א'
15/11/2011 21:27
KickMoney

רון- הי אסי מי לימד אותך לקלוע

אסי- אתה, מה אתה לא זוכר?

רון- אה נכון שכחתי, אז תגיד לי אחי למה אתה כלכך גרוע

אסי- יאללה שתוק ותמשיך לשחק, אנחנו עוד נראה מי ינצח

(אסי זורק את הכדור לסל ואז יונתן נכנס: )

רון- היי יונתן, איך הולך?(מתנשף)

יונתן- הולך?(לא מבין את השאלה), תגידו זה אחד על אחד?

אסי- כן, בא לך גם לשחק?

יונתן- סבבה, מי נגד מי?

אסי- אתם נגדי

רון- רגע מי אמר שאנחנו נגדך?

אסי- מזלזל?

רון- טוב נו יאללה, בואו נתחיל לשחק

(הם מתחילים קצת לשחק ותוך כדי ליאת ודניאל מגיעות: )

ליאת- מה המצב בנים?

דניאל- מה המצב בנים? (חוזרת כמו הד)

רון,אסי ויונתן עונים פה אחד- סבבה, ואיתכן?

ליאת- נחמד

דניאל (כמו הד)- נחמד

ליאת- טוב תקשיבו באתי לקחת את החבר שלי

(ליאת מסתובבת וקוראת לאסי לבוא, אסי רץ אחריה משיג אותה והולך איתה תוך כדי שדניאל הולכת אחריהם.)

רון- טוב אני רואה שנשארנו רק אתה ואני, אתה בא אחד על אחד?

יונתן- סבבה, בוא תראה איזו קריעה זאת הולכת להיות

(יונתן זורק את הכדור לסל. )

2 תגובות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון