עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

אמנות הגיטרה - ערבי שירה בציבור לאירועים פרטיים, ימי הולדת, ימי גיבוש, ימי נישואין, ערבי חברה.
שירה בציבור עם מיטב שירי ארץ ישראל בליווי גיטרות הגברה ומיקרופונים הקרנה צבעונית על מסך ענק.
להקות לחתונות במקצב ספרדי - מתאים לקבלות פנים לאירועים וחתונות וגם כמופע מרכזי. לפרטים: דויד סידי - 0528722281
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
הגברה לאירועים
31/10/2013 23:07
דויד סידי
להקת חתונות, מוסיקה חיה לאירועים

הגברה לאירועים בהם יש מוסיקה חיה לאירועים הוא נושא שרבים לא מודעים לחשיבות העצומה שלו.

כאשר נכנסים לאינטרנט ומזמינים למשל  להקת חתונות, ערב שירה בציבור, הרכב לקבלת פנים או כל צירוף מוזיקלי אחר, רבים לא מודעים לכך שככל שהלהקה המוזיקלית מוצלחת ומלהיבה, וככל שהנגנים מקצוענים וככל שהזמרים טובים, שום דבר לא יראה ובעיקר ישמע טוב , ללא הגברה איכותית ומתאימה. 

אפשר אפילו לשערך שאיכות ההגברה תקבע לפחות  50% מאיכות ההופעה כולה אם לא יותר. 

כאשר מדברים על הגברה מתכוונים גם לאיש הגברה שיודע לתפעל אותה ולעשות בלנס בצורה מקצועית כמו שצריך.


אז איזה סוגים של הגברה יש?


יש את הבידוריות שבנויות מרמקול אחד ששם יש את הכל. כניסה למיקרופון או שניים , וכונן דיסקים.

מערכת הגברה מינימלית כזאת טובה להפעלה של ליצנים, וקוסמים בימי הולדת לילדים בדשא ובחצר.

כאשר מדובר באירועים קטנים ביתיים פרטיים ואישיים, לדוגמא ערב שירה בציבור כהפעלה מרכזית ביום הולדת או במפגש חברים של כמה עשרות בודדות של אנשים, יש כיום בשוק מערכות הגברה מאוד אפקטיביות במתכונת של בידורית מתקפלת עם 2 רמקולים שאפשר לפרוס במהירות.

מערכת הגברה שכזאת שנמצאת השימוש אצל חלק גדול ממפעילי השירה בציבור נותנת מענה מצוין לסוג כזה של אירועים. למיקסר של מערכת כזאת יש בדרך כלל 4 ערוצים  שערוץ אחד או שניים יכול ללכת למיקרופון שירה לטובת המשתתפים בשירה בציבור ושניים למפעיל עצמו עם הכלי נגינה שלו.

ההפעלה של הגברה בגודל כזה נעשית בדרך כלל ע"י המפעיל שירה בציבור בעצמו.


באירועים גדולים יותר באולמות יש צורך בהגברה יותר רצינית. 2 רמקולים מוגברים בגודל 15 אינטש או לפחות 12 אינטש יחד עם מיקסר עם אפקט ומוניטור או שניים יספיקו להרכב קבלת פנים שמנגן מוסיקת רקע. לעומת זאת אם רוצים להגביר להקה לאירועים וחתונות ברחבה המרכזית חייבים לקחת הגברה עם סאבים ועם עוצמות הרבה יותר גדולות כדי להרגיש את האפט של ההרקדה. כמובן שבמקרה זה  מחיר ההגברה יכול לטפס מכ 1000 ש"ח בקבלת פנים לכ 3000 ש"ח עבור להקה לחתונה ברחבה המרכזית.


אחד הנושאים החשובים ביותר באירועים אילו מלבד איכות ההגברה היא מקצועיות האיש הגברה שמפעיל אותה. בין אם הנגינה היא בקבלת הפנים או בשלב ההרקדה, כל להקה לאירועים תעשה טוב אם תדאג שיהיה לה איש סאונד ברמה גבוהה שיוכל לחבר את חברי הלהקה ולעשות את הבלנס בצורה מקצועית וטובה.

הניסיון מראה שלהקות לאירועים חסרות ניסיון, עלולות לשלם מחיר גבוה באיכות ההופעה אם לא ידאגו להגברה טובה ולצידה איש הגברה מקצועי ומנוסה שידע להתחבר לרצונות של חברי הלהקה ולעשות להם בלנס כמו שצריך.


אם מתקדמים הלאה בסדרי גודל של הגברות, הרי אנו מגיעים לאירועים גדולים כמו ערבי יום העצמאות ואירועים עירוניים גדולים שבהם ההגברה כבר זה סיפור של עשרות אלפי שקלים כאשר נבנות במות גדולות שמכילות ציוד גדול וכבד.

גם כאן יש חברות הגברה שמתמחות במתן פתרונות מקצועיים לסוג כזה של אירועים.

ולבסוף יש את הזמרים המפורסמים שמגיעים מחו"ל ואיתם או לפניהם נוחתים כאן מטוסים עם ציוד רב להקמת במה ענקית והגברה איכותית. מדונה, אלטון ג'ון, פול מקרטני, ועוד, הם אמנים שיש להם צבא שלם של אנשי במה תאורנים, סאונדמנים, ועוד שמלווים אותם לכל הופעותיהם בכל העולם.


לסיכום: להגברה יש חשיבות מכרעת בכל תוכנית מוסיקלית אמנותית שמתקיימת באירוע פרטי או ציבורי. מי שמזמין אליו לאירועאמן או הרכב חייב לדעת שניסיון לחסוך בעלות ההגברה חייב להיות בצורה שקולה ומדודהולא על חשבון המקצועיות שלה ושל מי שמתפעל אותה.  

0 תגובות
שירה בציבור - הסטוריה
31/10/2013 22:53
דויד סידי
שירה בציבור, ערבי שירה בציבור

ההסטוריה של השירה בציבור, ערבי שירה בציבור, ושירי ארץ ישראל כרוכה בהיסטוריה של מדינת ישראל כבר מיום הווסדה. 

כולנו זוכרים את הסרטים שחור לבן של קום המדינה של מעגלי הורה הסוחפים, ונדמה שהעם הישראלי קשור לשירה בציבור ולשירי ארץ ישראל בקשר היסטורי.


עם קום המדינה היו נושאי השירים של  ערבי שירה בציבור נושאים שעניינם תקומה ומלחמות. שירי ארץ ישראל כמו: יא יא משלטי, הרעות, דודו, כתה אלמונית ועוד היו סוג השירים העיקרי שסביבם נוצרו ערבי השירה בציבור. 


זמרים גדולים כמו יפה ירקוני, ושושנה דמארי היו עוברים במאהלים של  העולים החדשים שזה עתה עלו לארץ, ושרו בפניהם את שירי ארץ ישראל האלו שוב ושוב. 

בשנות החמישים והשישים התפרסמו תמלילנים גדולים כמו חיים חפר, ועוד שכתבו הרבה מאוד שירי ארץ ישראל  מאז ועד היום. 


השאלה מה זה שירי ארץ ישראל ומה זה שירים עכשוויים, ומה זה ערב שירה בציבור ומה לא, שאלה זאת החלה להטשטש בערך מאמצע שנות השישים כאשר החלו להיכנס השפעות מעבר לים של להקות מפורסמות כמו הביטלס, אלביס ועוד. 

כל עוד ערבי השירה בציבור עד שנות השישים עסקו בתקומה ובשנים הראשונות של המדינה האבחנה הייתה ברורה.

כאשר החלו להגיע השפעות מבחוץ מאמריקה ואירופה גם אופי השירים קיבל ציביון רוקיסטי, לועזי או רוקנרולי.


משנות השישים והשבעים החלו לקום פה להקות כמו אחרית הימים, הצ'רצ'לים, תמוז, ועוד שהם ושירה בציבור הם דברים נפרדים לחלוטין. ערבי שירה בציבור החלו להיתפס כמשהו ממסדי שקשור למדינה ומה שתפס מקום זה הקצב, המחאה והחופש של הרוקנרול. אמנם אריק איינשטיין שר הרבה שירי ארץ ישראל ששייכים לז'אנר של ערבי שירה בציבור אבל גם אצלו חלק גדול מהשירים שייך לז'אנר של רוק ולהקות הקצב. 


במקביל קמו להקות כמו כוורת שגם אצלם אמנם לא ראינו ממש רוק אבל לא היינו משייכים אותם לתחום של שירי ארץ ישראל. לעומתם זמר כמו יהורם גאון שמר ושומר עד היום על הציביון של שירי ארץ ישראל. 

זמר נוסף שמזוהה כמעט לגמרי עם שירי ארץ ישראל הוא לדוגמא דודו זכאי. 

מגמת ההשפעות מעבר לים קיבלה חיזוק עם עם כניסת האירווזיון לסדר היום בארץ. 


לעומת זאת יש לזכור שאחת התופעות שחיזקו את מגמת השירי ארץ ישראל היא תופעת הלהקות הצבאיות. קשה למצוא היום ערב שירה בציבור שלא יהיה בו לפחות שיר או שניים מינימום של להקה צבאית. בסרט המפורסם הלהקה רואים איך הפולקלור הזה שזור בשירי ארץ ישראל של פעם כמו על המחנה. להקות מפוארות אלו היו אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית והיוו כר פורה לזמרים ולהקות שהתחנכו שם על ברכי שירי ארץ ישראל. דורית ראובני, ירדנה ארזי, אפרים שמיר, דני סנדרסון, ועוד רבים אחרים שרו שירי ארץ ישראל בלהקות הצבאיות אבל אח"כ בחרו להם את הקריירה המוזיקלית הייחודית להם. 


היום כאשר ישאלו ישראלי מה אומרות לו צמד המילים ערב שירה בציבור, או שירי ארץ ישראל, אצל חלק מהאנשים זה יתפס כשירים מיושנים של פעם, שירים של מבוגרים, וכו'. אבל אם יזדמן לנו ללכת ברחובות תל אביב של היום נוכל לא פעם לשמוע מפאב מקומי צהלות של צעירים בשנות העשרים לקול מפעיל שירה בציבור שעורך ערבי שירה בציבור בסגנון של מצגת רצה עם קצב, אנרגיות ובירות. 


אל אריק איינשטיין ויהורם גאון מצטרפים היום אמנים פחות מפורסמים כמו גבי ברלין, שרהלה שרון, עינת שרוף שהופכים כיום את ערבי השירה בציבור ושירי ארץ ישראל לז'אנר אהוב ומצליח. וכך למרות ההשפעותהחזקות של הרוקנרול תמיד היה, נשאר, ויהיה מקום של כבוד לערבי השירה בציבור, ושירי ארץ ישראל הישנה והטובה.



0 תגובות
להקות לחתונות ואירועים
30/01/2013 22:50
דויד סידי
להקה לחתונה, להקה לקבלת פנים

להקת חתונות היו בעבר כמעט לרוב נחלת ידם של אנשים עשירים בלבד. כאשר הייתה מתקיימת חתונה שמופיעה בה להקה לחתונה אפשר היה להסיק מכך שבעלי האירוע מספיק מבוססים שיכולים לאפשר לעצמם את הלוקסוס הזה שללהקת חתונות. 

גם ההיצע התבסס בעיקר על להקות לחתונות שמופיעות בשוק, והמידע עבר מפה לאוזן או באמצעות משרדי אמרגנים והעיתונים.

בימינו תחום הלהקות לחתונות ואירועים התרחב בצורה כל כך גדולה, שיש היצע אדיר של להקות לחתונות ואירועים, כך שלפעמים איננו יודעים ממי להתחיל ואת מי לבחור.


מספיקה כניסה מהירה לאינטרנט תחת הביטוי להקה לחתונה או להקות לאירועים, כדי להיווכח בכך.

דפים רבים עמוסים בלהקות מסוגים שונים.החל מג'אז ועד ספרדי, קלאסי ועד רוק, להקות כלי מיתר, להקות כלי הקשה ודרבוקות,ומה לא. אפילו טרנד השירה בציבור נכנס כאן לאפשרויות.

אם בעבר להקות לחתונות היו הלהקות המיתולוגיות שמנו הרבה אנשים על הבמה עם זמרים ונגנים רבים היום אפשר למצוא להקות לחתונות במספר מצומצם יותר של נגנים. הרכבים אילו יכולים למנות גם 3 או 4 נגנים ואפילו 2 בלבד כמו למשל צמד גיטרות, גיטרה וכינור, וכו'.

החשיבות של להקות החתונות הגדולות מן העבר כמו השגרירים, האריות עדיין נשארה. אך לצידם התפתחה תעשיה שלימה של להקות לקבלות פנים , הרכבים לנגינת מוסיקת רקע בזמן האוכל, וגם הרכבים להרקדה במרכז האולם.

השיטה הטובה ביותר להזמנת להקת חתונות לאירוע שלכם היא פשוט לראות אותה בהופעה בחתונה של חברים או מכרים. אופציה שניה היא לצפות בסרטוני וידיאו של הלהקה.

גם שיחה עם נגני הלהקה יכולה לתת לנו מידע על רצינות הנגנים והמקצועיות שלהם.

בכל תהליך הבחירה מה שחשוב ביותר הוא הטעם המוסיקלי האישי שלכם ותחושת הבטן שלכם.

 

 

0 תגובות