עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
מאמינה בעיצוב
מאמינה בצלילים
מאמינה בניחוחות
מאמינה בעולם טוב יותר בזכותם של דברים יפים
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
יוני 2013  (3)
עיצוב חיים מחדש
02/06/2013 18:49
daniel
בלש פרטי, בלשים פרטיים, חוקר פרטי



שאלות, תהיות, חשדות, גם לדברים הללו, שאין להם ניחוח חיובי במיוחד, יש הרבה מקוםבחיים שלנו. לפעמים החשדות והדברים כפי שאנחנו חושבי שהם קורים מאחורי גבנו לוקחיםחלק יותר גדול מאשר האמת כפי שהיא מוצגת לפנינו. וכשבלשים פרטיים נכנסים לתמונה - לפעמים עדיין יש סיכוי...


והנה סיפור אישי ששמעתי ממקור ראשון לאחרונה.
הם היו נשואים 13 שנה. שתי בנות בבית ספר יסודי, הוא עובד במשרה בכירה בחרתהיי-טק, היא עובדת כמנהלת שיווק של חברה לביטוח. כסף מעולם לא היה חסר שם.
בשנים האחרונות היא נראה כאילו שום דבר לא יוכל לסדוק את חומת המשפחתיות הבצורה שהגנה על הבית הזה. זוג מאוהב שמנהל את החיים המשותפים ביחד עד לפרט הכי קטן בתאום מושלם.
היו שם חופשות מרגשות בחו"ל, מחוות רומנטיות, הפתעות, בילויים משותפים ורגעים רבים שהזוג
בחר לפנות אך ורק לסוד ולקסם המשותף שלו, השאיר את הילדים אצל ההורים ויצא לחגוג את האהבה. וזה נמשך ככה יותר משנה או שנתיים.
אני חושבת שכל אחד ואחת מאיתנו אשר היה שואל את עצמו: איך הייתי רוצה לעצב את חייהאהבה והזוגיות שלי? באיזו אווירה הייתי רוצה לחיות ומה הרוח שהייתי רוצה שתנשובבתוך הבית שלי – הרי התשובה. במשפה הזו תמיד צחוק היה מנגינה קבועה, הקשבה היתהאמצעי ההתייחסות וגם לטירופים הקטנים התפרצויות של כעס, שמחה משיכה, או צחוק –לאלו תמיד היה מקום.
אבל גם האהבה מתעייפת. לא מזמן שמעתי מישהו מוכר מדבר ברדיו על זה שהסיבה שאנשים כל-כך נמשכים לתכניות ריאליטי היא הרצון העז לריענון החיים שלהם. ה-ר-י-ע-נ-ו-ן. זה הכוח, זה המניע, זו המטרה. אנשים מחפשים בכל מחיר לחוש רוח חדשה ורעננה מתוך החלון הדל המזרים
את האוויר שהם נושמים. וכנראה שזה מה שדקרה במשפחה הזו.
למרות שהיה טוב, אולי דווקא טעמו של הדבש הוא זה שגרם שהיווה את הקרקע לחיפושיםאחר ריגושים חדשים.


זה קרה במקביל. בדיעבד (על פי תוצאות שהתקבלו על ידי בלשים פרטיים – והם עוד מעטנכנסים לתמונה) שני בני הזוג החלו לחפש טעמים וניחוחות חדשים לחיים במקביל.
זה התחיל בדברים תמימים לחלוטין. הוא החל להתאמן בחדר כושר של העבודה והרגשי שיחדעם הפעילות הגופנית גם היצרים שלו מתעוררים בין המשקולות. הוא השיל מעליו כמה וכמהקילוגרמים מיותרים והוסיף לעצמו בטחון עצמי שמשקלו לא פחות מהשומנים שהוריד (וכאן,חשוב לציין,
הרבה פעמים החסמים לבגידה הם חוסר בטחון ש"מישהו בכלל ירצה אותי מחוץ לביתשלי").
אבל לאדון שלנו הייתה חווייה מתקנת והפוכה. הוא הרגיש שווה יותר, סקסי יותר, נאהיותר.
ופתאום הגיעו המחמאות, המבטים. לא שהוא הפך להיות הגבר הנאה ביקום, אבל יחד עםמעמדו המקצועי הגבוה והיכולת שלו להכריע על קידום או אי קידום להרבה עובדותצעירות, הכוח, יחד עם הבטחון העצמי המואץ ביחד עם המראה הרץ ומשתפר – מצוייד בכלאלו נתקל ידידנו בסיטואציה הראשונה בה הוא ועוד בחורה צעירה ונאה סוגרים לילהבמשרד.
עוד כמה תירוצים? קדימה. מתח בעבודה יכול לעוות את ההיגיון של כולנו. החרדה לקראתפרזנטציה גדולה ושחרור החסמים שהיא מביאה, הצורך להשתחרר ולהתפרע בגדול משחק תפקידגם אצל ה"חזקים" הבכירים והמנוסים. אז שוב לאותו המקום לאותה הנקודה,ידידינו שחש איך
העובדת הצעירה נצמדת אליו בגופה כבר הבין את הרמז, והוא רק נגיעה אחת קטנה, והיאנצמדה עוד יותר, ומכאן, אתם כבר מבינים את ההמשך לבד.

אבל זה רק צד אחד של המטבע. הבלשים הפרטיים שנכנסו לתמונה חשפו גם את מעשיה שלהאישה. זה הגברת שלנו אמנם לא שיפרה רבות את הכושר הגופני שלה באותה תקופה, אך היאמצאה לה עיסוק אחר ומעניין. היא החלה בעילות חברתית התנדבותית.
האוויירה הציבורית בה אנו חיים כיום מזרימה דם חדש לארגוני ההתנדבות והגופיםהחברתיים
ואין שום דבר חשוד בלהצטרף לאחד שכזה בזמנך הפנוי.
ובמקומות האלו , גם שם – היצרים מדברים. שם אף אחד לא בא להרוויח כסף או לקבלקידום.
לשם אתה בא בשביל להעניק לימי שאתה, ולמה שאתה מאמין בו קצת יחס.
ארגונים חברתיים הם גם מסגרות בהם נפגשים אנשים עם הרבה מאוד במשותף והם נהניםמזה.
זה מתחיל משיחות קפה "על עניינים רעיוניים" וממשיך שפגישות אל תוךהלילה.
וללילה, כן ללילה יש חוקים משלו. אז אותו הדבר שקרה לבעלה במשרד – קרה לה בבית שלפעיל.
הרבה פעילות נרשמה שם החל מתאריך מסויים.

ובבית החלו החוטים להתרופף. לכאורה הכל בסדר. הילדים מגעיים בזמן לבית הספר,
הארנונה משולמת והרצפה נקייה. אבל הבית ריק מהצחוק שאיפיין אותו פעם, מהלהט ומהיצרים.
היא היתה הראשונה לחשוד, היה פנתה לחוקר פרטי אשר לא היה צריך להתאמץ רבות.
שיטות העבודה שלו היו דיסקרטיות לחלוטין אבל יחד איתן, הוא ידע להציג לה ראיותמוכחות למעשיו של בעלה בלילות ולפעמים גם לפני העבודה.

אך גם הבעל (שלא ידע שעוקבים אחריו) הרגיש שיש כאן סיבה אמיתית לחשד.
הוא פנה לשירותיו של חוקר פרטי והשיג את כל המיד. מי הגבר, מה זהותו, מה מעשיה שלאשתו, ה-כ-ל.

הסיפור שלנו הגיע לקליימקס קשה, כואב ולא נעים. במהלך מריבה "שגרתית" על"מי מסיע את הילדים ליומולדת" החלו הבקיעים להיחשף וכל צד חשף את מה שהוא יודע כבר מספר שבועות על הצד השני. מבוכה, בושה, כעס, עלבון – הכל היה שם.
אבל משם גם הגיעה ההשלמה. שני בני הזוג הבינו שמכאן הם צריכים לצאת להליך של עיצוב חיי הנישואין שלהם מחדש.
לעצב את האמון ביניהם, את הכיף שלהם, למצוא עיסוקים משותפים ביחד
ולשכוח מההנאות הגעיות שכל אחד מהם נהנה לשקוע בתוכן.
הם יצאו מזה ואפילו בשלום.
אולי בחיים לא תמיד הכל מושלם אבל המסקנה שלי מהסיפור הזה היא שאם רוצים, יש שם סיכוי.
אין כמעט כתם שלא ניתן לנקות. לחייהם.







בלשי הקופירייטינג!
02/06/2013 17:11
daniel
קופירייטינג, רעיונות לעסקים, סלוגן

קופירייטינג. עיצוב. ורעיונות גדולים – לא מדהים?


מסכנה המקלדת. מה היא עשתה שמגיע לה שכל התיפופים העצבניים האלו,
היידים הכבדות שמקישות עליה בהתלהבות ימים ולילות, נועצות בה את כל האמוציות וההתרגשות המתפרצות יחד עם רעיון חדש? טוב, המקלדת לא אשמה, אבל עדיין לא קל להיות מקלדת של פושע קופירייטינג.

קופירייטרים הם פועלי ייצור של רעיונות. וזו ממש ההגדרה הנכונה. קופירייטינג מדוייק המתאר את המצב. החבר'ה האלו נולדים במשרדי פרסום, מקומות יפים אשר מהחלונות שלהם אפשר לראות את הגי'פה של רחובות הבורסה ברמת גן או כל איזור מלוכלך אחר ולנשום את האוויר הקריר של המזגן תוך הליכה מגניבה בנעלי סניקרס על הפרקטים במשרד ולהרגיש כגאילו הגעת לסטטוס מכובד בחיים. הגעת לסטטוס? אולי סטטוס בפייסבוק, כזה שתקבל עליו איזה שמונה לייקים וכאן זה פחות או יותר ייגמר. המשכורות הנמוכות (והן נמוכות הרבה יותר משל אלו אשר עובדים שם במוסכים שם למטה) שעות העבודה הבלתי נגמרות (אתה קופירייטר וסיימת היום לעבוד לפני עשר בלילה? הרווחת! שבת? מנוחה ממנוחה! לך לעבודה, או שתעבוד סתם מהבית).

וככה הדברים מתנהלים. העצבים, האגו הצעקות במסדרון, הרכילות – כל אלו הם המנה העיקריות לצידה מוגש העיסוק בקופירייטינג. נשמע מייאש? בצדק, זה אכן מייאש.

ועכשיו בואו נדבר על הצעד שאחרי. מהם השירותים שאותם קופירייטר יכול להעניק לעולם? במה קופירייטר תורם לתעשייה ולצמיחה של עסקים? אמרנו מפעל? מה המפעל הזה מייצר?

אז הנה רשימה של מוצרים אותם אתם יכולים לדרוש מכל קופירייטר טוב שיבנה עבורכם.

קונספט – מאחורי המילה הארטילאית הזו בעצן מסתתר התמורה האמיתית מאחוריי התלשום לקופירייטר. קונספט הוא רעיון האב. ובשביל להסביר את זה ניתן קצת דוגמאות לקונספטים מעולמות אחרים: מסעדה על הים? זה קונספט. ליצן שמרטף? גם קונספט. הפגנה של אלפי אנשים שותקים? קונספט. קונספט הוא רעיון אשר ניתן לבטא אותו במשפט אחד והשמוע יכול כבר לדמיין מהלך שלם מתחילתו ועד סופו על הרבה פרטים המרכיבים אותו. קונספט הוא רעיון שיש ביכולתו להוביל תהליך. רעיון אב להמון רעיונות קטנים אחרים. גזע קריאטיבי.
להגות קונספט נכון וטוב בתוך סבך של אילוצים (תדמיתיים, כלכליים, מתוך ראיית מתחרים ועוד ועוד) להתעלות מעל הכל ולמצוא את הקו הישר שמוביל אל המטרה מבלי ליפול באף אחת מהנקודות שבדרך. קונספט הוא רעיון אשר את התועלות שלו קוטפים למשך זמן ממושך אחרי.


סלוגן-  משפט אחד שאומר הכל. למה צריך סלוגן? זה פשוט. אנחנו חיים בעולם של מסרים קצרים והקהל שלנו זקוק שנתמצת לו את המהות של העסק שלנו, את הייחודיות ואת ההבטחה אשר אנחנו מעוניינים להעביר לו – לידי כמה מילים קצרות, קליטות מתחרזות וקצרות. סלוגן הוא כלי הכרחי בהתפתחות של כל עסק והפיכתו למותג.


תוכן לאתר – היום לכל עסק יש אתר אינטרנט. לכתוב את האתר שלכם בעצמכם זו גם אפשרות אבל אז אתם עלולים להיות תקועים אם אתר שלא מעביר את המסרים הנכונים ולפעמים הגולשים לא מבינים. לכן, חשוב שהאתר שלכם יהיה כתוב בצורה קלילה, נגישה פשוטה וכזו ששמה דגש על מסרים נכונים, מחודדים ובהירים – לא כל אחד יכול לעשות את זה ולפעמים משתלם להשקיע קצת כסף בשלב הזה.

רעיונות לעסקים – איפה מוצאים רעיונות? אז לשאלה הזו אף פעם לא היתה ולעולם לא תהיה
תשובה ברורה ומובהקת. קופירייטינג היא מלאכת יצירת הרעיונות והאנשים אשר אמונים אליה כבר מכירים היטב את השבילים המובילים להברקה חדשה. יעוץ קריאטיבי הוא נושא אשר נמצא בחיתוליו בישראל, אך בעולם כולו כבר מוכר ומקובל שעסקים נותנים לאנשים יצירתיים לחוות את דעתם בנושאים שונים ובסוגיות קשות לפיצוח. נכון, הקו היצירתי הוא לא תמיד המרכיב העיקרי בפתרון בעיייה ובמציאת מענה לצורך עסקי קיים. אבל הצד היצרתי הוא צמיד החבל שמושך את הרכב התקוע אל מחוץ לבוץ. מניסיון רב בתהליכים כאלו, מצאנו שהרבה פעמים היועץ הקריאיטיבי מעניק רעיונות לעסקים אשר מבטאים חשיבה חדשה ולא בהכרח קולעים לרצונות ולטבע של העסק המיועד.
אבל, עצם החוויה של שיחה עם אדם חכם אשר רואה את העסק שלך ומציג אותו בזווית חדשה.
עצם ההתבוננות ממקום כל-כך מלא דימיון לרגע, מעניק השראה חדשה למנהלים רבים וגורם להם למצוא את העוגן לפתרון בעצמם. פתרון טוב אף פעם לא שייך לאדם אחד הוא שייך לכמה ביחד.





שפוי? לא. מעצב מוצר? כן!
02/06/2013 16:06
daniel
עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, ui

מעצב מוצר הוא הפסיכי החדש. זהו מקצוע מטריף שטומן בתוכו את כל הסודות של התעיות הישנות ביחד עם הרבה יצירתיות, שמחת חיים, חדשנות וגם הבנה לעולםהמוצרים החדשים, הדיגיטליים  המתקדמים והחכמים. נחשפתי לראשונה לעולם של עיצוב תעשייתי דרך אלכס ידידי,
הוא הציג בפני סקיצות אשר נועדו להיות התרשים הראשוני של מוצר שעתיד היה להיוולד.
הסקיצות הללו הקסימו אותי מהרגע הראשון.

התכנון הבסיסי הזה למוצר שכל מטרתו להיות ארגונומי ולהביא לחוויית משתמש טובה יותרמאי פעם הקסימה אותי. אלכס גם הסביר, העמיק והרחיב: הליך של פיתוח מוצר מתחילממחקר. קודם כל לומדים מהו המוצר הזה, למי הוא משמש והן התובנות האמיתיות שמאחוריעולמו של המשתמש.
לדוגמה, מוצר אשר פונה אל אוכלוסיית הגיל השלישי צריך לתת מענה לא רק לבעיות הראייהאו למוטוריקה המוגבלת של אותו הגיל, אלא צריך גם להיות בעל צורת שימוש המאפיינת אתה מומרים של פעם (שבאופן מקרי זה דווקא הרבה יותר מסובך)

עיצוב מוצר הוא מקצוע אשר מביא את העוסק בו גם למצב בו הוא צריך להבין את כלההליכים התעשייתיים , האסטרטגיים והשיווקיים העומדים מאחורי הקמת מוצר וחדש, אבללא רק זה.
לא אחר שמגיעים לתובנות מעניינות וקיימות על הצורך האנושי ועל קהל היעד ממשיכים הלאה ומחדדים את הבעיה ואת הצורך שתפקידו של המוצר לפתור. כל המוצר הוא תחנת הסיום של צורך או בעייה שקיימת אצלנו. ככל שנטיב להכיר את הבעיה ואת התחושות, הנטיות וההרגלים האנושיים הכרוכים בה – ככה נוכל ליצור מוצר שיתחבב יותר בקלות על המשתמשים.
שימוש במוצר הוא דבר שעושים עם האינסטינקטים. האינסטינקטים הם החברים הטובים ביותר של המשתמש הרגיל ולכן אנו צריכים לדעת לכוון אליהם בצורה מושלמת.

אם אנחנו מעצבים ציוד רפואי חדשני אשר משנה את שיטת הטיפול חשוב לזכור את המצב התודעתי של הרופא המשתמש אשר אליו אנחנו הוא פונים. הצרכן הסופי מגיע למפגש הראשוני שלו עם המוצר עם הרגלים, עם תפישות ישנות, עם אכזבות, עם ציפיות ועוד ועוד.
אם מייצרים ציוד אשר נועד לשמש בלשים פרטיים במצב של חקירה או מעקב, חשוב לזכורשהמוצר צריך להיות קל לשימוש במצבי לחץ, קטן וסחיב. מכשיר פונקציונאלי תמיד מרשים,
אבל כאן הצרכן הסופי שלנו, בלש פרטי או חוקר פרטי, יצטרך להגיע לתועלת גם במקומות חשוכים,
גם תוך כדי שהעיניים שלו צריכות להיות מכוונות למקום אחר ועוד.
יצירת מוצר חדש שלא מבינה את כל האילוצים האלו – תידון לכישלון.
עיצוב תעשייתי טוב מתחיל את קו החדשנות שלו קרוב מאוד לנקודה בה הצרכן פגש בה בפעם האחרונה. לא תמיד יש תועלת בייצור מוצרים חדשניים אשר משיגים את העולם בשלושה שלבים ומעלה. הצרכנים הסופיים, אלו אשר אמורים להפוך את המוצר לחבר הכי טוב שלהם
ולהזמין אותם להיכנס אל תוך היומיום שלהם, להם יהיה קשה להכיל כמות גדולה מידיי שלחידושים בו זמנית.


מה עושים? חושבים, יוצרים ומקימים עולם חדש.
הצד היפה ביותר בעולם של עיצוב תעשייתי הוא הצד הכל-כך ראשני, חדשני, יצירתי ומרגש.
הצורה והחזות הכי חיצונית הן אלו אשר מעניקות את "הנשמה" לכל מוצר חדש.
למבנה החיצוני כמובן יש השפעה רבה על אופן השימוש ועל החוויה של הצרכן הסופי אותההזכרנו מקודם, אבל יש כאן עוד כמה שיקולים אשר הופכים את מלאכתו של המעצב התעשייתיעוד יותר מורכבת: שיקולי הייצור, כמות המוצרים אשר ניתן להכיל בפלטה אחת על המפעל,הגודל הסטנדרטי של המוצרים הקיימים בקטגוריה אשר משפיע על המקום והמרחב אשר עתידלהיות מוקצב למוצר
על מדפי נקודות המכירה.


ובעיצוב, כמו בעיצוב, החזות חיבת לדבר. מוצר צריך שיהיה לו קטע, שיהיה לו גימיק,שיהיה לו קונץ.
רובנו הרי מבדילים בין המוצרים השונים (וכשחושבים על זה, כל אחד מאיתנו ראה עשרותאלפים בימי חייו) באמצעות העיצוב. תפקידו של מעצב המוצר הוא למצוא את הצד הקליל,הנחמד, זה שמשדר את האווירה והמסר הנכון לצרכן הסופי שלנו. להראות רציני, להיראותמצחיק, להראות מקצועני, להיראות פשוט – יש המון תגונות שיכולות לשרת מגוון שונה שלמוצרים.



עולם עיצוב המוצר הגיע לעידן הדיגיטלי ובגדול. 
Ui קוראים לזה היום.
יוזר אינטר פייס – הוא בעצם התרגום הדיגיטלי לכל מה שתחום עיצוב המוצר עשה בעבר.
להבין את חויית המשתמש ולקחת אותה צעד נוסף לקראת הצרכן.
עיצוב אפליקציות לסמארטפון, לטאבלט ולכל פלטפורמה חכמה ומתקדמת אחרת מתחילה
ומתבססת על אותן תובנות מקצועיות וידע שמביא לנו את העיצוב התעשייתי הישן והטוב.


בקיצור, עיצוב תעשייתי זה ה-מקצוע. מומלץ לכל האנשים היצירתיים באשר הם.
נתראה בפוסטים הבאים, כן?